8 Şubat 2016 Pazartesi

Japonya'da yeni yıl | Japonya Günlükleri #40

Japonya günlüklerinde hala 2016ya giremedim yazıklar ossun. Valla hep zamansızlık ve zaman olunca da üşenmekten oluyo ToT Bakalım bugün ne kadar yazabilcem.

En son 24-28 aralık Tokyo gezimizi yazmıştım. Tokyo'dan sonra Ehime'ye dönünce müthüş deprosyana girdim hatta girdik. Osaka'dan sonra Ehime "aslında biraz küçük bi şehirmiş ya" durumundayken Tokyo'dan sonra "ALLAAM YİNE BU KÖYE GELDİK İSTEMİYOM TOKYO İSTİYOOOMMMM TOOKKYYOO" durumuna geldi. fklsdjfskdjf Şu an bunları yazarken türküyeye dönmeme 20 gün kaldığı için Ehime'm canım benim moduna da girmiyo değilim ara ara ToT

Neyse efenim, biz döndük, bi daha asla dışarı çıkmayım diye çılgınlarca marketten yiyecek stokladım ve gerçekten de çıkmadım. Ama 3 gün kadar flsjdfskjdf Çünkü 31 Aralık'ta yılbaşında Japon sıtayla kutlamak istiyodum.

Bunun için akşam 10 gibi çıktık Serpil'le Okaido'ya gittik. Tek insan bizdik fsıjdflskdjf ve her yer kapalıydı kfsdjflkjsdf biz neblelim!!! Biz de barlar cafeler asıl o gün açık olur millet sokaklardadır falan ya...Allam napsak netsek diye dolanıyoduk, acaba nerdesiniz pisliqler diye söyleniyoduk. Sonra neyseki benim iyrenç pisliq Matsuyama Family programındaki ayilem olan yaşıtım kızla karşılaştık.  Dedi nereye gidiyonuz Dougou Onsen'in orda countdown yapılcak diye. Aha dedik aradığımız yeri bulduk sonunda lkfjsdfkj Onlarla takılmamak için hıı sonra gelcez falan dedik, sonra denshaya bindik gittik ama indiğimiz yerde yine hiç kimse yok fslkdjff Bi kaç genç var aylak aylak takılan. Sonra dedik gel şöyle gidelim gel böyle gidelim, meğer harbi harbi tam Dougou Onsen'in dibinde yapılıyomuş gerisayım.

Ki burası, turistlerin (tabi Japon) Ehime'ye gelme sebebi, 3bin yıllık bi tarihi falan olması lazım ama internette baya bi bilgi var merak ederseniz. Tabi ben hiç girmedim, şahsen cıbıl cıbıl ablalar teyzelerle cıbıl cıbıl bi şekilde sıcak suya girme fikri beni pek cezbetmiyor. Neyse, biz vardığımızda küçük bi kalabalık sıraya girmişti. Neemiş acaba diye biz de girdik sıraya lfksdjflksjdf hiç sormuyoz ha noluyo ne bitiyo iyi başımıza iş gelmedi şimdiye kadar.

Sonra kenardan görevli bi kadın bize yabancılar bu tarafa geliyo dedi. O tarafa geçtik sfkljfldkfj bi tek biz vardık ama sonradan başka yabancılar da geldi. Hala noluyo bilmiyoz ama, etrafta kameralar falan da var. Sonra kadın bize açıklamaya başladı, meğer tiviye çıkacakmışız geri sayım yaparken. ALLAHIM YETHER ne bu çektiğim oldum. Yeni yıla girerken bile niye böyle bir işkence diye sinirden geberdim yine. Sırf yabancıyız diye kamera önüne koymak istemeleri daha da sinirimi bozuyo bi de. Sonra yabancılar da arttı, biz o görevli gruptan bi çucuk ve bi kızla muabbeti de kurduk. Bi de tüm yabancılarla ingilizce konuşuyolar ama bizle Japonca ya çoh havalıyız falan fsdjfdslkfj

Neyse sonra dediler, bi deneme çekimi yapcaz diye fklsdjfslkdjfskjdf oldum içimden tabi. Kamera geliyo işte biz HAPPİİİ NİİUUU YİİĞĞAA diye bağırıyoruz japon ingilisçesiyle. Çok mutluymuş gibi el salalyın gülün diyolar bi de fkjsdflsjdflk bir daha söylüyorum YA BEN YAA BENDEN BAHSEDİYONUZ fjsdlfkjsdfjsdjf ama ben "çok saçmaaa çok saçmaaa" diye bağıra bağıra gülme krizine girdim zaten. Neyse sonra ara verdiler. Dediler kahve neyn içer misiniz, beleşse niye olmasın tabisi. Baya set arkası falan kurmuşlar sadece biz yabancılar oturuyoz fşksdjflskdjf ısıtma keseleri, kahve falan dağıtıyolar. Sonra bi daha deneme çekimi dediler yine gittik, aha ortam da bu:

video
Neyse yine çektik. Sonra asıl yayın başladı, bi yandan arkadaki kabalaık coşuyo falan. Sonra bizi yönlendiren adam bağırın dedi bağırdık. Ben tamam diyene kadar gülüp el sallıcanız dediği için salak gibi gereksiz saniyelerce el sallayıp güldük fşksdljfkdjfskdf  Hatta hemen o videoyu buraya bırakıyorum, Japonya'da ünlü olduğumuz anları görmek için 18. dakikaya bakalım arkaaşlar ünlüyüs de birazcık


Nhk dediklerinde biz sadece Ehime'de yayınlanan bi kanalı falan sanmıştık tabi. Bu görüntülerden sonra 1 dk geçmeden arkadaşlardan (hatta tokyodaki itfaiyecimiz dahil) ve hatta hocamızdan mesajlar gelmeye başladı sizi tivide gördük diye fşksdjflksdjflskdjf Allam biz şok!!!!  Meğer her yıl bi yerde countdown çekip yayınlanıyomuş gibi bi şey. Ay biz neblelim şkfjsdfşksjdfskdf   Hemen sonrasında da geri sayım yapıldı ama onun videosu pcde yokmuş açılıyosa instagramı bıraktım buraya.

Böyle nasıl "ünlüyüz biz artık dikkat edersek :S.s" modundayız, ama sonra milyorlarca kişi gibi sıraya girip bedava mandalina bekledik fklsdjflkjfdslkjfs ünümüz oraya kadarmış. Mandalina veren kadınlar bana çok büyük mutluluk ve şaşkınlıkla bakıp "bonjur" falan dediler ama ne diyonuz be bakışı attım sadece. Hala gizemini çözemiyom ne yaşadılar orda? Mandalina haricinde, denişik kekler efenime kahve falan da verdiler. Sonra bizim komikli bi koreli arkaaşımız var şu hafiften seiyuucu çıkan sadou yapmaya gittiydik diye yazdıydım, o. Dedik yemeğe gitcez gel sen de. Saatler süren arayışla açık bi izakaya bulduk da tıkındık neyseki, sonra dağıldık.

Aslında tabisi animelerdeki gibi ordan tapınağa gidip amazake içip gündoğumunu izlemek isterdim. Fakat o soğukta mümkün değildi. Bu dileğimi sonraki yıllarda gerçekleştiricem yazdım kenara ama.İşte beele, bitti bu da. Neyseki yeni yıla girdik. İnş bi arada Ocak ayını bitiririm fksldjf görüşürük.

2 yorum :

  1. Ahahaha çok tatlı girmişsiniz yeni yıla :D Türkiye de ünlü olmadan japonyalarda ünlü oldub demek ne diyelim başarıların devamını diliyoruz :P
    Bi de şubat geldi de geçiyo hani hatrlatayım dedim en son ocak demişsin aa sen dönmüşte olabilirsin di mi yaa

    YanıtlaSil
  2. Sisbsjsbj teskur ediyorum...
    ya de mi resmen subayi bitiriyorum daha ocak ayini yazamadim. Yok daha donmedim 28inde donuyorum. Bakiyim bugun hazirlamam gereken bi sunum var haledebilirsem bi post daha yazarim

    YanıtlaSil