7 Ocak 2016 Perşembe

Tokyo - Shinjuku Harajuku Shibuya Roppongi - 2.gün | Japonya Günlükleri #36

Geliyoruz Tokyo'da 2.güne. Bugünkü planımız baya yoğundu, Shinjuku, Harajuku, Shibuya ve Roppongi yapmayı planlıyoduk. He yaptık da çok yorucu oldu ama çok da güzel oldu.

Evden erkenden çıktık, bizim kahkaha bebe kahvaltı yapcaz diye umutlanmış yazık ama dedik yok dışarda yapcaz biz diye kfsjdlkfjsdf O gün bizle takılmıcaktı o. Neyse biz evden çıktık, apartmanın merdivenlerinden iniyoruz (yine apartman merdivenleri dışarda olan cinsten binalar) biz şok. Neden mi?
Evin hemen arkasında koca bi dere mi nehir mi ne denir bilmem işte ondan varmış. Ay ne kaa güzeldi allam nası özendik, bebeyi döve döve çıkartıp çekil şurdan ben yaşıcam burda demek istedim :'') Önceki gün resmen yorgunluktan farketmemişiz bile.

Neyse oraya buraya sorarak bi şekilde yine Shinjuku'ya gittik.
 

 Nerde kahvaltı yapsak diye arandık baya bi, restoran istemiyoduk çünkü kahvaltıda balık yemeğe hiç niyetimiz yoktu. Bi cafe bulsak falan didik ama her yer yemeğini alıp gitmeliydi, oturmalık yer yoktu. Starbucks bulsak bari derken, telefon haritamın 45dk uzaklıkta göstermesiyle yıkıldık. Şurası işlek görünüyo diyip bi caddeye girdik, çat starbucks klfsdfjsljdfkdf  Google mapse sonsuz güveniyorum yane. Neyse kahvaltı yaptık falan. Sonra dedik ee başka napcaz biz Shinjuku'da? Bildiğim kadarıyla zaten öyle gidip görmelik pek bi şey yok, alışveriş merkezi gibi bi yer sadici. Biz de o gün Roppongi'de buluşacağımız Esin'e mesaj attık. Kendisi çanakkalede aynı bölümden olmakla beraber Tokyo'da 1 yıl öğretim görecek olan arkaaşımız. Dedim esin shinjukuda ne vağ? Forever21'e gidin bugün indirim var dedi fşsdkfjdkfjdkfj Kalktık gittik hakketen inanır mısınız. Ayıptır söylemesi 19 yüzük aldım ve beraberinde kıyafetler, çoraplar.  Sonra orda bi güzel Serpil'le birbirimizi kaybettik. Onda japon hattı telefonda yok. Ara ara bulamıyom ben de devam ettim alışverişe. Sonra kaybedersek birbirimizi şurda buluşalım dediğim yerde bekledim falan ama yok. O da tee nerelre gitmiş beni aramaya milletten internet dilenmiş falan fslkdfjsdfjs Neyseki yine mağazanın içinde buluştuk tesadüf eseri.
 Shinjuku'da beni mıtlı eden ve eneeee şu da vaağmışş eneee bu da buuğdaağmış diye orayı burayı çekmemi sağlayan olay billboardlar. Kenichi'ler Kimutaku'lar havada uçuşüyü maşalla!

Neyse alışverişimiz bitince Harajuku'ya gitmek üzere yola çıktık.
 Densha'da direk Harajuku sıtayla beyler bayanlar bizi karşıladı. Özellikle sadece bacaklarını çekebildiğim şu 2 kız çok tatlıştı aslında lfksjdfksjfskdjf Biz böyle "olm hakket harajukudayız laaann harajukuuu yaaa ohaaa çok neverland gibi çok gerçekte yokmuştu gibiydi" diye şoklardan şoklara girdik bi süre fsokdfpsdjf
 Sonra Takeshita Street'e daldık. Ben böyle göz dönmüşlük görmedim yani (yo gördüm, Tokyo sözkonusuysa hep gözüm dönebilir) Her yer cıvıl cıvııılll insanlar rengareeeenk! Nasıl hayran hayran ağzım açık dolandım öyle şfksdfksdjf Bu sokaklarda video çekmiş olmam lazım onu da koyayım.

video
Ne kaa kalabalık oldugunu görüyonuz yürümek çok zordu.



 Böyle kawaiilikten ve bu ne allasen saçmasapanlıktan ölen bir sürü şey vardı. Ama pek bi şey alamadım uçakta bagaj hakkımız da olmadığı için ne yazık küüü!! Bi kaç ufak tefek şey aldım cüzdan makyaj malzemesi vs.
Sonra Başak'ın Harajukuda krep yiyin demesiyle hemen gittik bi krepçiye. Allam neden bu akdar çok çeşit var diye ağlayarak en sonunda seçtik birini.

 Ve böyle bir yımışahlıhhh hafiflik yok!!! Çizkekli ve meyveli almıştık yanılmıyosam. Bi de oturucak yer yok (kalabalıktan değil alıp ayakta yiyon mantığı malesef hep, çöp kutunuz bile yok lan, bi de japonlarda yürüyerek yeme alışkanlığı yok diyonuz utanmadan) ayakta yemek baya zorladı bizi ama afiyetle gömdük yani.
 
Bu caddeden çıktık, denshaya doğru yürüyoruz. Yan tarafta bilmem ne stüdyosu varmış. Ve en alt katı tamamen cam. Önünde bir sürü insan birikmiş fangörlleniyo böyle. Tahminimce orda oturmuş radyo yayını falan yapıyolardı. Lan o ney lan diye son hız koştuk ki cama yukardan yavaş yavaş perde indirdiler her kimse göremedik fskşdfskdf allam inş tanıdığım sevdiğim biri değildi!!
Neyse elveda harajuku dedik ve shibuya metromuza binmek üzere beklemeye başladık. Densha geldi aşırı kalabalıktı serpil bindi "gel gel" diyerek kapısı kapandı ve gitti ben dışarda kaldım flsdkjfsdfjsdkfjsdf son anda shibuyada in diye bağırdım. Hemen sonraki gelen trene bindim ve tam indiğim noktada sorunsuz buluştuk neyseki.

 Sanırım Shibuya'ya da ayrı bi aşık olmuş olabülürüm. Oraya gitmekteki amaçlarımdan biri ünlü starbucksa gidip ünlü fotoğrafı çekmekti zaten flskdjfsdf

 Fotoğraflarda görülen Starbucks bahsettiğim. Her yer de Yamapi dolu ay, geçmedi mi hala bu adamın devri. Niysi, hemen burdan da bir video varmış koyuyorum.

video
Sanırım duyuluyo fonda bi amca ssesi var anata no sekai falan bi şeyler diyo misyoner o  flsdjflsdkjfsdf böyle megafonla kenarda köşede ışığa doğru gelin konuşması yapan tipler var, ortam bozucu olarak.
Neyse biz de o ünlü yaya geçidini kullanıp karşıya geçtik, ordan karşıya geçerken kendini videoya alanlar falan var hatta flskdjfsldkjf ya bunlar ne saçma işler altüstü yaya geçidi ama hayran kalıyon işte bi şekilde. Starbucks'a ulaştık, bu yukardaki gibi caddeye giden bir yol vardı aynı zamanda çok tatlış.
Ben böyle sıra görmedim diyebileceğim kadar sıra vardı. Dedik kesin üst katta yer bulamıcaz yani.  Biz böyle konuşurken önümüzdeki japon kız dönüp "az önce konuştugunuz dil türkçe miydi? " demesin mi japonca flskdjflksdjfk biz şok. kızın türk bi arkaaşı varmış meğersem de işte öyle sırada onla biraz muabbet ettik. Neyse siparişimizi verdik çıktık üst kata. Mümkün değil oturmayı geç ayakta durcak bile yer yok fslkdjsldkfj İnsanlar manyak gibi dizilmiş o yayageçidini çekmek için camın önüne. Bi de bizim eşyalarımız var bir sürü alışveriş yaptık. Kaldık öyle. Bi süre bekledik ortada bi yer boşaldı, bi umut yine bekledik ve cam kenarı da boşaldı :') koştur koştur geçtik oturduk!

Mişın komplitıd dedik kahvemizi içtik kalktık. Benim son bir görevim kalmıştı. O da Shibuya'daki Rejet Shop'u bulmak. Ve bulduk da. Ben ağlayarak koştum açtım gollarımı Rejet'e.
12bin yen kadar bi alışveriş yaptım burda elime ne geçtiyse alarak müthüş point card elde ettim ve bi sonraki tokyo ziyaretimde de gideceğimden pointlerim çok işe yarıcak fslkdfjslkdfj Burdan aldıklarımı tokyo alışveriş yazısına koyarım ama. Sonunda aşkımla buluştum ama ne kaa mıtlıyım. Sadece 30dk falan dolaşabilmiş olsam da. Çünkü Esin'le Roppongi'de buluşma saatimiz geliyodu.
Shibuya'nın akşam ışıl ışıllığından da bi kaç foto bırakıyorum.



 Geçiyoruz aynı günün son durağı Roppongi'ye. Ne çok gezmişiz haaaa. En güzel gün bugündü sanırım benim için ya bilemedim de her günü de güzeldi fsşdkfşdf
Niysi, indik roppongide denshadan. Çıkışa gidene kadar o kadar çok merdiven çıktık ki! Tokyo denshalarında bi şekilde yolunu buluyosun eve, densha hatları çok karışık olsa da anlıyosun biraz bakınca. Ama merdiven çıkıp inmek bizi öldürdü!!!!  Sanki cehenneme kadar kazmışlar, çık çık bitmiyo. Ay bizim ilk gün akibada bizim denshaya giden yolu ararken heh burda burdan diyerek 15dk yürüyüp başladığımız noktaya dönüp sinirden gülme krizine girişimizi unutamam yazmayı unuttum galibası ama lfksjdflksdjf
İşte bi şekilde Esin'le buluştuk. Dedik nolur bizi hemen oturabilceğimiz bi yere götür, beraber Irish Pub'a gittik yine. Ne kaa seviyom ne kaa sakin oralar ya :') Bir sürü Ehime hayatı ve Tokyo hayatı temalı konuşmalar yaptık ettik. Sonra bizi güzel bi izakayaya götürdü. Her tabağı 240 yencik olan (1 tabakta 2 çöpşiş tavıh var) nefis bir tavuk şişçi diyim fsldkfjsdjf
45dk falan sıra bekledik hatta o kadar kalabalıktı ki. Bi sonraki Tokyo ziyaretimde Refü'yle de gitmeyi planlıyom oraya.

 Bu şekilde kaç tabak tabak tavuk aldık yidik. Yanına da sawaa denen japonların alkol oranı çok düşük ve çok lezetli olan meyveli içkilerinden aldık. Patlayana kadar yiyip muhabbet ettikten sonra, evlere dağılmak üzere çıktık.
 Ve işte o an Tokyo Tower'ı gördük. Anaaaaaaa dedik biz Roppongi'ye Tokyo Tower'a çıkmaya gelmiştik ya lan dedik kflsdfjskdfjslkdfj Unuttuk gitti öyle.  Neyse böyle harika manzarası da yetti bana. Belki bi dahakine.

Sonra biz denshaya gittik, bi tane gelene bindik ama bi an lan hiç bakmadık doğru mu acaba diye gerilip biner binmez tam kapı dibinde oturan maskeli kıza eğildim suratına 2 parmak mesafede kayabachouya gidiyo mu bu densha dedim fsdlkfjsdlkfj Hem serpil şok hem kız şok bu hareketime lfsdjlsdjf Kız cevap veremedi şaşkınlıktan onun biraz yanında oturan aşırı karizmatik genç çucuk "gyaku" (ters istikamet) dedi. Taam hiinnaaa diye incekti ki kapı kapandı. Çocuk böyle tüh hareketi yaptı kalktı kapıya doğru gitti, denshanın istikametine baktı. Sonra geldi tamam doğruymuş dedi aşkısı flksdjflskdjf Biz de teşekkür edip oturduk. İnerken de güzel gözlerini bir kez daha görebilelim diye ( flksjdfsldjfsldfjk evet ne var) tekrar teşekkür ettik indik evimize gittik. Gitmeden önce de bizim kahkaha çucuk yesin içsin diye ona meyvesuyu ve cips aldık flskdjflskdjfsdkjf adeta çucugumuz olmuştu.

Ben dedim duşa girebilir miyim diye, tabi dedi. Tabiyki de duşa girmeyecektim sadece saçımı yıkıcaktım. Tanımadığım insanların evinde hatta arkadaşlarımın evinde bile duş yapmam rahat rahat, niye çıplak kalayım ki! fslkjfdklfj Saçımı yıkayıp biraz da oyalanıp çıktım. Sonra serpil girdi. O sırada bizimki bana bilgisayarından türkiyedeyken çektiği fotoları falan gösteriyo.
 Bi tane foto gösterdi sokakta böyle belden aşşası gözüken biri. Sokak çocuğu falan sandım ben. Dedi bunlar ne biliyo musun diye çocugun ayaklarını gösterip. Evet dedim tuvalet terliği. Maaajjjiiideeeee (gerçekten?) diye bağırdı flskdjfldk evet diyom niye. Ben türkiyede her yeri bu terliklerle dolaştım dedi şflskdjflsdfsdpofksdıofjsdfoskfşskjfsldkf kendisiymiş meğersem o fotodaki. Olm bu terlik tuvalet terliği olmasını geç pembe ve üzerinde kurdele var dedim flskjflskdfjsdfjsldfıjsodfjsdfosdfı Evet ama ayağıma tam oturuyodu çok rahattı dedi fsdlfjsidfısjidfıosjdf allam kendime gelemedim. Meğersem kaldığı otelin tuvaletindeymiş o terlik (niye wc terliği dediğimde şaşırıyon ki o zaman salak) ve otelin sahibi teyzeye demişki kendi terliğimi buraya bıraksam bunları alsam olur mu demiş fşsdkflksdjfslkdjf o şekilde takas etmiş beyinsiz ya. Trden sonra soğuk bi ülkeye gitmiş ama hatırlamıyom şimdi o yüzden atmak zorunda kalmış. Dedi bundan bulursan bana alıp bi daha Japonya'ya geldiğinde getirir misin şflskflsdkjfslkdfjsldkfj

Baya bi süre sonra serpil çıktı. Ben de eşyalarımı toparlıyodum o sıra. Bi baktık serpile o an farkettim "sen banyo mu yaptın salak" dedim lkfsjfksdjflkjd tokyoyu anarken bu repliği geçirmeyi unutmayız hiç yani fskdlfjsdfjsdlkf Başka bi şey hatırlayamadım o güne dair. Ertesi gün Kamakura  maceramız yaşanacaktı. Bu yazıda burda bitiyor. Görüşürük.

6 yorum :

  1. ALLAHIM REJET SHOP DEDİ REJET SHOP DEDİ BENİ DE GÖTÜÜÜÜR. T-T

    YanıtlaSil
  2. İlk defa Rejet bilen biri görüyorum o maaay gaat flskdjflsdfk

    YanıtlaSil
  3. Kostümler ve krepler ♡ ben :D Şu yemeklerin sergilenen plastik hallerine hastayım yaa. Türkiye de sadece bir yerde gördüm öyle bir şey. Keşke her yerde olsa.
    Tuvalet terliğiyle gezmesine çok güldüm, çok iyi yaa :D
    Duş almama huyunu başka bir yazında daha bahsetmiştin. Mantıklı aslında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim evin ordaki firinda da eppek maketleri vardi ama bir japonyadakiler degil yani isbxixbxj
      aynen cocuk japon gibi degil biraz turk kafasi gibi geldi bana.
      yabanci insanlarin evinde ciplak kalmak hos degil yani sonucta djsbsj

      Sil
  4. Allah affetsin ama iyi kıskanıyom kız seni kngesndbsdkşb

    YanıtlaSil