11 Ocak 2016 Pazartesi

Tokyo - Kamakura ve Yokohama - 3.gün | Japonya Günlükleri #37

(Kyoto'ya gitmeden önce derste yazıp, yayınlayamamıştım bu yazıyı, o haliyle koyuyorum)
Bu satirlari 2 haftalik kis tatilim bitmis ve mantiksizca cuma gunu okul baslamisken, dunyanin en anlamsiz dersinde nasilsa dinlesem de anlamiyom diye dusunurken yaziyom. Ders cikisinda Refu Matsuyamaya gelince kalicagi oteli ayarlamaya gidip, eve donup banyodur canta hazirligidir vs yapicam 22.48de (evet 48) kyoto otobusume bincegim icin zaman kalmayabilir. Foto ekleyip yayinlarim bunu. Telefondan yazdigim icin yazim hatalarini gormezden geliniz.

Neyse geldik Tokyo'da 3.gune. Bizim cocuk da gelmek istediginden onu da alip Kamakura'ya gidicektik. Orda da Yagmur ve sevgilsiyle bulusup beraber dolanicaktik.

Sabah kalktik. Bu bize kahvalti hazirladi. Kahvalti dediysem pilavin ustune ochazuke doktu (yosunlu balikli pilav corbasi oldu diyebiliriz) yani issidjd ben de ona tencerede (cezve ne arar) getirdigim turk kahvesinden yaptim. Evden cikarken, buna bi onceki gun aldigimiz cipsi de yanina aldi, denshada yeriz diye ishdidbdidb Sonra ciktik gittik denshaya ve bindik.

Ben nassa dedim yanimizda japon var, taktim kulakligi uyuklamaya basladim. Sonra bi anda arkadan durtup "Burasi Yokohama mi???!" Dedi ve tam kapi kapanmadan once inebildik. Bu salak da uyumus megersem ve orda aktarma yapcakmisiz sjsbxidb neyse sonraki trene de bindik indik yagmurlarla bulustuk. Cipsi hala yememis ve elinde posetle dolandiriyodu bu arada.
İlk gordugumuz sey turk restorani oldu isbxixbj
Yuruye yuruye Hachimangu Tapınağı'na gittik. 



Tapınağın kendisiyle beraber çevresinin güzelliği de mıhteşemdi tabi.. Klasik Japonya ttlm işte şaşırmıyoruz artık bunlarakfjsdfkjsdf
 
Iceri girip para atip dua ettik, tabiki de her yerde ayni seyi diliyorum jdbdjdbsid Sonra yetmedi bi de adini unuttugum tahtalardan alip (bagis kutusuna 500yen atip aliyon, basinda da kimse yok bizde olsa para atmazsin bile xidbdid) ustune dilegimizi yazip astik. Turkler olarak varligimiz belliydi adeta xjsbsjxbd
 Bu arada içerde fotoğraf video çekmek yasaktı AHAHAHAHAH
Sonra ordan inip asil hevesle bekledigim Daibutsu (Buyuk Buda Heykeli)ya dogru gitmeye basladik. Densha beklerken yine fangörlleniyordum tabiki lfskdfjkf
Inince biz tabi devaasa bi sey bekliyoz yururken 5 yasindaki cocuk gibi "hani hala gorukmuyo buda? Hani nerde" diyip durduk. Giris biletimizi de alinca accik bi ucu gorundu.
 Ama yillardir heves ettigim gosgoca buda guccuk bi sey cikti ya lan. Fotograflarda titan gibi gorunuyodu tabi artik fotosok mu yapiyolar nedir. Yani yine buyukdu ama bir dev titan bi sey degil. Kirdi. Sonra bi yerden icine de girilebiliyomus orda siraya girdik hemen. Ben anladim ki klostrofobi iz kaming. Ama dedim bi kere gelmisim sabredip gircem. Tek kisilik merdivende inisli cikisli yol almak ve icerde hic isik olmamasi bana hic yardimci olmadi evet disbdjdb icinde de bi bok yokmus zaten 10 kisi sigcak kadar bi yer yani o kaa.


 Önüne de meyve sebze koymuşlar, bi de hangi kanalı istiyon diye sorun bari çocuga klfsjdflksdjfk allam din falan ne kaa garip bi şey benim için. Bizim çucuğa dedim e bu meyveler noluyo sonra, insanlar yiyo dedi. Yine bir gün bir yerlerde bir din mantık saçıyordu yani.

Neyse sonra ciktik yemek yicek yer aramak icin. Kyotonun meshur yemegi malesef minnak beyaz kurdumsu baliklarla dolu bi yemekdi. O yuzden biz normal yemrk olan bi yer litfen dedik. Japonlar o baliklardan yerken biz tavuk falan yedik odnxidnd Diğeri de pirinç patlağı gibin ama dikkatli bakarsanız ahtapotun kollarını görebilirsinizjfskdfslkdf başka bi şeycdiyemicem



Sonra yine bi yerlere gittik semt (semt mi idbdidb) olarak adini bilmiyom ama ruzgardan gebermek uzereydik. Deniz kenariydi bi de. Ve iste o an ilk defa Fujisan'i gordum coh huzurlu bi andi benim icin. Bilmiyorum nedendir ama Hokusai'in Kanagawanin buyuk Dalgalari eserini sevdigimden beri boyle bi denisik ruh haline sokuyo beni Fuji Dagi. O yuzden kendi gozlerimle gorebilmek mithis bi olaydi benim icin.

Neyse, ordan da bi kafede biraz oturup geri donmek uzere denshaya bindik. Biz yine Yokohama'da inip Yagmurlardan ayrildik. E hazir Yokohama'ya gelmisiz gezelim mi dedi bizim cucuk canisi saossun. Plan disi orayi da gezmeye basladik. 

 Ben unlu donmedolabi rengaren busbuyuk gorunce aglayayazdim binek mi dedim tamam dediler xidbsjdb Lunaparka dogru gitmeye basladik. Once yol ustunde korku tunelini gorduk ama ve girmek istedik. Elimize mum seklinde hic bi sekilde aydinlatmayan mumlardan verdiler. Ve giris kapisinda nazar boncugu asiliydi idbxixbdidd neyse girdik onde serpil ortada ben arkada cocuk yuruyoz. Animelerde gorunce la ne korkuyonuz salahlar diyodum ama oyle bi ic bunaltici atmosfer ki urpermeden edemiyo insan. Koridorlardan geciyosun ve koridorlarin bir suru kapali kapisi var ama camli. O camlarin icinde kafasini cama vuran cesetler mi dersin yukardan sarkan mumyalar mi dersin. Kapi kolu zorlayan garip yaratiklar mi dersin yani.... koseleri donerken serpil korkup donemiyo yavasliyoz diye ben one gectim. Daha one gecer gecmez ilk koseyi dondum perdeli bi yerden  gectim ki sen uzerine dogru bi zombi igrenc bi kosma sekliyle kos gel. Ay aklimi attim yemin ediyom dosbdidbdjdbd bi de hic gercek insan yoktu o ana kadar, tuttu gercegi bana denk geldi. Ben direk bastim cigligi mumla kafasina vuruyodum az daha djsbsjxbsj serpilin dedigine gore arkasindan allaahhh belaaanii versiiiiiin diye bagirmisim idbdixbdidb neyse ben sokumu atlatmaya calisirken serpil de korkuyla ay cabuk cabuk git yine gelcek bak diye aglaniyodu osbsjdbd ondan sonra  bi kac kose daha donduk. Koselerde de pissst diye cok gurultulu sekilde duman puskurttuler saolsun ve bitti. Yani 3 dk falan surmustur o yuruyusumuz belki ama o kadar eglenceliydi ki bayildim lan sndjdndjd bu arada bizimki korku tuneline bile posedindeki cipsiyle girdi allah belasini vermeye. Ver lan sunu meeh diyip cope atma noktasina geliyodum artik odbdixbd olm insan bi yiyemicem belli ki der vazgecer de atar cope!!
Sonra gittik donmedolaba ama bekleme suresi 1 saat diyodu. Hic ayakta bi saat bekleyemeyiz dedik o kadar gezmisken, vazgectik.
Bi tane 4d sinema gorduk. Serpille ben girdik hemen. Klasik oynayan koltuklara bincez diye beklerken cok farkliydi. Icerde 360derecelik boydan boya dev ekran ve ortasinda tabureler vardi. Bizim disimizda 5 6 japon daha vardi. Gozlukleri taktik basladi. Korku filmi secmistik tabi biz. O da terkedilmis hastanede geciyodu iyi mi isbdidbdi basladi igrenc cocuk hayaletler yaratiklar seni kesmeye calisan manyaklar yemeye calisan dev  disli solucanlar falan. Biz ister istemez tekme falan atiyoz boyle oturdugumuz yerde cjdbdjdbdj digerleri okuz gibi duruyo oyle, ay korkmasam bile para vermisim o kaa tadini cikarcam yani.

 O da bitince yakindaki bi avmye gidip yemek yedik.
Bu da Yokohama'dan son manzara. Lunapark çok pahalı yalnız maşşallah bi 2dklık eğlencem diye bilet 500yen falan.

 Sonra eve döndük işte. Ertesi gun bizim cucuk yine tatil nassa diye oturduk bi seyler icip yiyip muabbet ettik. Iste o zaman cipsi acip yedi. Ay nasil kafamda havaifisekler kutlamalar yani idbidbdud Yine bitirmedi az bi sey kaldi sabah kahvaltida yerim dedi pislik ve kaldirdi jsbdixbdudb ay bezdim biktim yeminle.
 Odadaki tüm dağınıklık serpil ve benim yalnızpfjsdoıfjsdfıjsdf allam çok reziliz. Hayır bi de yazık ki o koltuk bebenin yatağıydı yani. MASADAKİ CİPSİ DE GÖRÜYONUZ DEMİ ARKAAŞLAR AMAMN GÖZDEN KAÇMASIN.
İşte beeyle huzurlu bi ortamdı ey gidi...
Sonraki gunu su an yazamicem cok yoruldum. Buyuk ihtimalle Kyotodan sonraya kalcak ama napalim kismet.

Gelecekten edit: Evet Kyoto'dan sonraya kaldı, gittim geldim bile. Hadi bakalım.

1 yorum :