6 Ocak 2016 Çarşamba

Tokyo - Dünyadaki en güzel yer - 1.gün | Japonya Günlükleri #35

Geldik mi efenim sonunda beklenen an, Tokyo yazılarına. Yazarken ağlamazsam iyidir. Çünkü döndüğümden beri kendime gelemiyor, Matsuyamadan nefret eder hale geliyorum. 8 gün sonra bi daha Tokyo'ya gidiyorum hemi de ev arkaaşım Refüyle buluşmaya inanır mısınız flksdjfskdjf kadınım kalktı tek başına Japonyalara geliyo. Neyse şimdi Christmas geçirmeye gittiğimiz Tokyo yazılarına odaklanıyorum.

2015 yılı 24 aralık sabahıydı fskldjfsdfj ben heycandan uyuyamamış, sabah 6bıçık oldu mu serpilin kapısına gitmiştim. İyiki de gitmişim alarmı çalmamış çıkmamıza 15dk varken. O da hemen hazırlandı çıktık. Denshaya binip havaalanı otobüsüne gidicektik. Sen uzaktan densha sesi gelmesin mi, sabaan köründe nasıl koşturuyoz şfskdfslkdf güzel sabah sporumuzla yetiştik bindi-indi yaptık otobüsümüzü beklemeye başladık. Sonra otobüse de bindik inanır mısınız flksjdflksjd Inince hemen kombiniden kahvaltılık bi şeyler aldık, uçağımıza bindik.

Uçakta da artık uykusuzluktan mıdır heycandan mıdır bilinmez hiç susmamamız ve olur olmadık şeylere yarılmamız ayrı bi olaydı. Yerlerimiz koridor tarafıydı yanı aramızda koridor vardı sadece. Sen hostes abi gel, serpilin masasını aç oraya acil durumlarda yapılcak şeyleri anlatırken kullancağı eşyaları koy. Ama serpilin "ne yapıyoz ya?" suratınsa şahit oldum ya o an saatlerce gülmekten geberdik fsdkjfsdkjf Sonra serpilin önündeki genç, şişe içeceğinin kapağını açarken sen o kapak patla ordan burdan sek çat benim kafama çarp lfksdjfsdlfjsdoşfıjsdoıfjsdf Allam o akdar toparlayamadık ki. Ardından serpilin "2 arkanda oturan çocuk senin olsun" demesiyle benim kemeri falan hiç takmadan kafamı koridorda yerlere kadar sarkıtmam arkamda oturan kızın ürkmesi fşsdkfsdklfjsd Allam yaşamadan bilemeniz de ben çok gülüyom. Neyse bi şekilde indik işte en sonunda.

Hemen informationa gittik, dedik biz Nihonbashi'ye gidecok bi de Suica kart (bizdeki otobüs kartları yani) nerden alabilirz diye. Hemen tarif ettiler. Önce beleş otobislerle terminal değiştirdik, kartımızı aldık, bize söylenen denshaya binmek üzere gittik. İlk düşündüğümüz şey "ya ne kaa çok yabancı var, kendimizi hiç özel hissetmiyorum" oldu kflsdjflkdjf  E matsuyamada alışmışız şımartılmaya tabi. Neyse denshamız geldi bindik. 1 saate yakın yol gittik. Çünkü Narita havaalanı saolsun tee ebesinin nikaanda.

Neyse indik. Evinde kalıcağımız arkadaşa (couchsurfing ofkors) hemen yazdım burdayız nereye gelelim diye. Kayabachouya gelin şurdan şöyle falan dedi. Kaybola kaybola bulduk. Yolda onla karşılaştık zaten bizi almaya gelmiş beraber gittik eve. Bize sürekli oda çok küçük yalnız falan diyodu hani bizde sorun değil ya bi kaç gün kalıcaz zaten nolcak ki falan diyoduk. Meğersem ev zaten 1 odaymış flskjfsldkfjslkdjBiz içeri girdik serpille birbirimize bakıyoz nasıl yani aynı odada mı yatıcaz 3ümüz diye :') O an çok gözler kalbin aynasıydı.

Biraz dinlenin sonra çıkarız dedi bize su falan getirdi. Nereye gitmek istiyodunuz bugün dedi. Dedik akihabara ve imperial palace.  Ben akiba sevmiyom siz gidin gelin saat 4te buluşalım öyle gidelim o zaman dedi flksdjflskdjf tamam dedik. Sonra serpil banyoya girdi. Ben çocukla kaldım başbaşa. Telefonla uğraşıyodum o sırada. Sonra bi anda resmen epilasyon sesi gelmeye başladı. Serpil bi ande içerden "Burcu?" diye seslendi. Ben de o anda sese kafamı bi kaldırdım karşımda kazağının tüylerini topluyo pilli tüy toplama aletiyle klfsdjfslkdjfsldjflkj Ya dedim bunun için de böyle bi alet mi var. Bi de gülüşü o kadar komik ki bebenin kahkahası daha doğrusu. Olduk olmadık şeylere kahkaha atıyo, normalde çok itici bi olay ama çok komik oldugu için biz de yarılıyoz buna baka baka lfsdjflsjdfk yine kahkahalara boğulup sana da yapıyım mı çok pratik falan diyo şsfdkflkdfsdşkf

Neyse sonra biz çıktık gittik akihabaraya.
Bu da billboardlardan birinde Takeru'yu görünce hemen "yiaa öyle şeyler söylemesenee şapşiiik" pozu aldım.
Niysi. O gün akibaya gittiğimizi kanıtlayan tek foto şudur. Çünkü ağzım açık "LAN HER YER ANİMMEEEEĞĞĞ" diye dolanmaktan hiç bi şey çekmedim. Zaten 1-2 saatliğine etrafı keşfe gitmiştik o gün.

Ve yemek yemeğe. nerde yesek diye bakınırken sen kebab yazısı gör ardından bi bak "aslan kebab" yazıyo olsun enee kebabcı olmmm diye koştuk meraba abi diye daldık direk flskdjfslkdjf Tavuk dürüm aldık. Abiyle muabbet ede ede yidik bi güzel. Tadı bizdekinden çok farklı değildi, sosu değişikti biraz. Halis mulis türk kebabı olamaz zaten, Japonların ağız tadına göre hazırlandığı için. Abi 10 yıldır japonyada yaşıyomuş ve çok seviyomuş çok huzurluymuş falan. Nasıl özendim ve o an aklıma geldi ben de mi kebabcı olsam yia napsam diye.
Abiden bi kaç nerelere gidilir tavsiyesi aldık. Mesela roppongiye gündüz gidersek hiç bi şey olmadığını öğrendik, ona göre sonraki günlerin planını biraz değiştirdik falan. Ve söylediğine göre Roppongide akşamları barlarda sürekli türkler ve brezilyalıların kavgası oluyomuş. Bu 2 millet bi araya gelmesin diyodu pfsdjfslkdfjsf

Neyse ordan bi kaç tükkan gezdik, figür yerlerine girmedim ben. Onları önümüzdeki gidişimde alcam çünkü. Daha çok hediyelik eşya vs baktık. Sonra bizimkine mesaj attım biz dönüyoz diye, onla yine kayabachounun orda bi kafede buluştuk. Hem uyumamış hem de çok dolaştıgımız için yorulmuştuk bi kahve falan içtik. Sonra çıktık bizi Marunouchi'ye götürdü.  Evet yine kendi istekleri doğrusunda ne yaptı etti imperial palace'a gitmedik ya lan fsdlfjsdlkfjsdlkf kızamıyoz da çok komik bebe diye.
(Bizim kahkaha çucuk bu işte) Tokyoeki binasını ve yollardaki ışıklandırmal gösterilerini izleyerek yürüdük. İnanılmaz kalabalıktı sanki çanakkaledeki 18 mart yürüyüşleri yani. Bir sürü yönlendiren görevli falan vardı.Baya bi yürüdük yürüdük böyle bi yere çıktık:
İçerisi (dışarısı yine aslında ama) sırf yiyecek şeyler satan büfeler sokak satıcılarıyla doluydu, christmas temalı. Aşırı kalabalıktı yine ve hiç oturcak yer yoktu, o yüzden burda da yavaş yavaş dolanıp çıktık.


 Yukardaki fotolar içerdeki bi kaç büfenin fotosu. Ve bu uzun şey müzik kutusu gibi çalıp dönüyodu. Aslında videolar da çekmiştim atmamışım galiba pcye. uğraşamıcem şimdi yia -.-
Burdan sonra bi Irish puba gittik oturduk dinlendik biraz. Karşılıklı tanışmaya orda başladık aslında lfksjdflsjf Çocuk 4 yıl ekonomi okumuş, sonra yarım yıl itfaiyecilik eğitimi almış ve itfaiyeciymiş şu an fsldjfsldjf Nasıl eğlenceli mi diyoz? yoo hiç yangın çıkmıyo ki diyo fsldkfjsldkfj yani yangın çıksa eğlenceli mi olduk yok yani çıkmasın da diyo şu an eve arı girince falan gidiyoz göreve anca diyo.
3 yıl önce bi nevi dünya turuna çıkmış. Ve salah ne akılsa irana gitmiş. Ordan kendini zor atıp otobüsle türkiyeye gelmiş bilmem kaç saatlerce yol tepip. Klasik türklerden çok japonların gezdiği yerleri gezmiş kapadokya pamukkale vs. Öyle muabbet ettik yani. Sonra biz acıktık dedik. Okonomiyakiciye gitmek üzere yola çıktık. Ve o sırada bizi harika manzaralı yollardan götürdü. mesela aşağıdaki fotoğrafta Skytree ve Sumidagawa (sumida nehri)'yı görüyürsünüz. Ki buranın sumidagawa oldugunu öğrenince ben şok, çünkü Amazarashi'nin en sevdiğim şarkılarından biri Sumidagawa'dır. Lan şarkının didiği yere bile geldim diye nassı sevindim fşlskdfposdf
Neyse yimeğimizi yedik eve döndük işte. Bi süre tv izledik. Ghibli'yi çok seviyomuş önce bi kaç filme biraz biraz baktık, sonra klasik saçma eğlence anlayışları olan japon tv programlarından birini açtı. Bu yarılıyo biz de onun gülüşüne yarılıyoz resmen klfsjdflksdjf öyle denişiklikler. Nasıl uyuruz aynı odada lan falan diye gerilirken, kendi yatağını bize verdi o koltukta yatcaktı, yatağa şöyle bi oturuşla dünyanın en rahat yatağı oldugunu anlamamla uyumam bir oldu fsljsdlkfj Hala özlerim o yatağı lan.

Enee bitti ya ilk gün. Neassı da çabıh bitti öyle şkfsdjfksjdf Neyse 2.günü yazmıcem şimdi, belki bi kaç saate (yazmadı)


4 yorum :

  1. Çok güzel eee başka? °v°
    Geçen paylaştığın back number diye şarkı var ya çok hoş. Dinleyip duruyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Edit: Back Number grubun adıymış sanırım ve sanırım şarkının adı クリスマスソング imiş :D Guzel amma caponca gibi oldu :D

      Sil
    2. Yazıcam inş birazdan ee'sini fşskdfkf
      Aynen Back Number grubun adı ve ayırt etmeksizin tüm şarkılarını tavsiye ediyorum :') Youtubeda pek yok ama indirebilirsen güzel olur. Ben de tüm albümlerini alma çabasındayım :'D

      Sil
    3. Kendimi meraklı melahat gibi hissettim :D
      Piki dinleyeceğim :))

      Sil