29 Nisan 2015 Çarşamba

Oldu güzel oldu

Uykumdan geberiyomdu ama bugün sıcak sıcak yazmazsam gözüm açık gider dedim.

Ben gidiyom Japonya'ya şsldkfsdflksdfşlk yeminlen gidiyom :'''''''''''') Hala inanamıyorum ama vallahi de gidiyom!!!

Bütün 1 ayı Ehime Ehime Ehiiiimmeeeee stresiyle geçirdim ama değdi!! Bugün de okula sakin bir şekilde gittim, derslerime girdim, Sadou toplantıma girdim, sonra gittim üstümü değiştirdim. O topuklu ayakkabıların yarattığı bel ağrısı dayanılmazmış, şu an ölcem ağrıdan ama umrumda değil fksjdfskjdf

6 buçukta başladı mülakat. Herkes sırayla girdi çıktı. Her çıkan apar topar eşyalarını alıp aşşa iniyo, bazıları bi şeyler söylüyo ben kulaklarımı kapatıyorum falan duyup daha da stres yapmamak için. Bu arada o pasiflora şurubun sadece 2 yudumluk bi şeyi kaldı diktim kafaya şişeyi yani fsdkfjslkdfj Aaa sakinim lan galiba falan diyodum. Bütün bu süre boyunca yanımda olan arkaaşlarım, dakkade bir arayan tuçiş...Yerleri apayrı yani, ben gibi itici pislik bir insana katlanıyonuz bi de saatlerce benle beraber bekliyonuz ay lav ye. Sonra traaannkkk benim sıram geldi. Kapının önünde çağırılmak için beklemeye başladım. Hoca kapıyı açınca korku dolu gözlerle bakıp girdim. O sandalyeye oturunca şurup falan kalmadı kalbimi çiğneyebilir hale geldim şfskdjsldkfj 2 Japon hoca 1 türk hocamız vardı. Hemen derin nefes al ver diye el kol yaparak jimnastik yaptırdılar bana fslkdfjslkdfj Tamam hazırım dedim, hoca son bi kez daha nefes al ver dedi hatta flskdjfskdjfkjsdf Sonra sırayla başladılar soru sormaya. Ben daha ilk soruyu yanlış duydum daha doğrusu tam kilit kelimeyi duyamadım alakasız cevap verdim flksdjfsldkfjlksdjf Hoca didi yok dedi onu sormadım dedi bi daha sordu. Hıaaaaaaaa diye kaynar suları yedim, neyse sonra cevapladım öyle öylee. Ehime'yle ilgili sorular, kendimle ilgili sorular. Ne konuştuğumu da pek hatırlamıyorum zaten ama çok çabuk bitti gibiydi. Bitti dediler inanamadım.

Öyle kapıdan çıktım anında topukluları çıkarıp çıplak ayak koridoru geçtim fskldjfsldkfjslkdfj yıkılmış bi şekilde eşyalarımı aldık bahçeye indik. Allam ölcem böyle heycandan diyom hiç konuşamadım çok kötü geçti ölüyom anneee diye. Bizimkiler beni 1 ay önceden kafadan yolladığı için Ehime'ye (hatta eşyalarımı ve odamı bile paylaştılar fksjdflkj) sen gitcen sus pislik konuşma sınavlarında da böyle yapıyon alıon 97 98 diyolar. Ben de zerre umut kalmamış ama fsldkfsdlfksfdl

Son kişi de mülakattan çıkınca tekrar yukarı çıktık. Ben montumun kapşonu geçirdim kafama yattım kenarda. Sonra hocalar çıktı, hala bakamıyodum. Hoca sonuçları asmaya gitti, Refü ve Buse koştu hemen. Sonra kazandın kazandın gidiyon diye koşarak geliyolar ama direk ağlamaya başladım yalan söylüyonuz yalaaaaaaaaann diye flsdkfjsldkfjskdlfj Gidiceğime inanınca daha da çok ağladım zaten. Orda saçım başım dağılmış hocalara teşkür etmeye çalışıyom. İnsanlar sarılıyo falan fslkdfjsldkfj allam çok zor anlar. Bi yandan telefonda annem babam tiğçi... Ben bi süre kendime geldikten sonra çıktık yine bahçeye hocalarla oturduk biraz. Türk hocamız hemen soruyu yanlış anlamamı gülerek anlatmaya başladı fksdjfsldkfj didim daha fazla rezil etmez misiniz ben anlattım gerekli insanlara diye flksjdflskdjf Öyle çok güzel ve korkunç bi deneyimdi yani.

Şimdi ekimden şubata kadar Ehime yolu beni bekler, 5 ay da orda üniversiteye gidem bakıyım. Yine çooooh çalışmam lazım!!! Orda neler neler bekliyo beni hoh :'''')

27 Nisan 2015 Pazartesi

Japonya'ya gidebiliyom mu!!?

Lan ben ölüyom. Ben stresten geberiyom!!!!

Yarın (salı, ona göre) Ehime programının mülakatı vaaaaaaaaaarrr!!! Bugün hoca tam panoya duyuruyu asarken yakaladım. 10 kişi katılmış, sekizinci olarak ben giriyom. Allam karnımda ağrılar, kusuvericem ortaya sanırım. Bütün tanrılara sesleniyom nolur anlamadığım bi soruyla karşılaşmıyım suratım baka'ya bağlamasın okeeyy!!! Japonya'ya gidiyim gitmiyim orasını bana bırakın, rezil olmıyım yeter! Dersim bitince eve gelcem üstümü giycem (siyah etek-ceket, beyaz gömlek, siyah topuklu HAHAHAHAHAHHA) acayip bi burcu olarak okula döncem zaten. Sonra bekle dur. Bugün gittim sakinleştirici ilaçtan aldım pasiflora mı ney. Bilyom ki bi boka yaramıyolar ama insan bi umut alıyo işte. Bugün accık tadına da bakıyım diye içtim heycanımda stresimde gram değişim olmadı zaten. ALLAAM ÇOK KORKUYOM!!!!!!

Birazdan o harika takım elbiseyi giyip evde alıştırma yapcam flsdkfşsdlfkslfk Bi yandan da sadece 10-15dk olcak bi şey için çok geriliyom amaaaaaaan diyorum ama....Hem her gün gördüğüm hocalar. Azcık sert ve ciddi suratlı versiyonlarıyla başbaşa kalcam o kadar yani!! Anlamadığım kelime olursa da o kelime ne demek bilmiyom diycem bu kadar basit!! Ama yenemiyom heycanı gitmiyo lanet olası!!!! Ve gidip MÜLAKATA hazırlanıyorum!!! ELVEDA GÜZEL İNSANLAR ELVEDAAA

22 Nisan 2015 Çarşamba

Mithiş yoğun yoğun haftam

Ben bu hafta ölüyüüüümmm resmen öldüm bittim!!! İyi bitirdim ama yalnız güzel bitirdim.

12kulüp posteri üzerine bi de koca A0 posteri yetiştirmeyi başardım. Dün gece hepsini teslim ettim. Valla söz konusu benim okulum daha doğrusu bölümümse çektiğim her şeye değer hee. Düşün sevgiyi :') Hele ki hocalarıma posterleri gösterince mıtlı olmaları takdir etmeleri, valla hepsine sarılasım geliyo flsdjfslkdfj O yüzden büyük mıtlılık yaşıyorum. Hacettepedeyken yapmadığım kadar çizim yaptım şu 2 yılda lan flsdkjfsdjf Hem de kendime bi portfolyo oluşturmuş oluyorum ki ilerde işime yarasın. Bu okul beni yetiştiriyo arkaaşlar!

Şimdi geriye kaldı tanıtım videosu, ki hayatımın ilk videosunu hazırlıcam. Tatilde Tüğçe'ye anlattırdıydım programı bakarım ne kadar hatırlıyom ne kadar yapabilcem çok allah çok hayırlısı yani. Cumaya kadar yetiştirmem lazım. Sonra bi de müzik kulubünün albümünü tasarlıcam. Ve sonra bi de Tolga hocanın ricasıyla Ankara'dan gelcek bi porfösörün konuşması için poster hazırlıcam. Ki öyle posterler nası hazırlanır hiç bilmiyom. Öyle kolajlara gelemem ben, Burcu kes yapıştır yapmış dedirtmem, ille ilustrasyon istiyom :')

Bi de Ehime diyip duruyodum ya, pazartesi günü açıklandı kompozisyon konusu. "İlerde öğretmen olunca, neyi nasıl öğretirsiniz neden." diye, benim de son zamanlarda öğretmenlik ciddi ciddi düşündüğüm bi şey, ama sadece bizim bölümde olursa. Tabi Japonya'da nerde olursa çalışırım o ayrı. Oturdum bi yandan da onu yazdım. O kompozisyon nası Burcu kokuyo var ya, nasıl benim saçma salak mantığım naasssııl!!! Konu olarak kanjiyi seçtim ve bi kaç örnekle kanjileri nasıl anlatcağımı yazdım. Bizimkilerle beraber çalışırken de kanjileri hep bi şeylere benzetirim, ya da şöyleymiş böyleymiş diye uydurma hikayeler yaparım. Hep de aklımızda kalır onlar. Ama farkettim ki çoğu terbeesiz terbeesiz şeyler lfkjsdfkjsdlfk Terbiyelileri seçtim Japoncam yettiğince açıkladım. Allam salak salak konuşuyom gibi görünmez işalla hocalara fşfsdfjsdjf umarım sadece bizimkilere geçerli değildir bu uygulamam. Neyse işte, okulda da baktım herkesler 700-800ji (her noktalama harf vs) yazmış benimki 500 lfksjdflskjfd Berkay kankeştoşumu çaardım çucuk yazık uykusundan kalktı geldi, ittire ittire 650ji yaptık onu. Sonra teslim ettim. Derse girdim. Ama düşünmekten dersi gram dinleyemedim. Tipimden aşırı belli oluyodu ki sanırım, hoca ne okumaya ne de sorulara kaldırdı beni yazık kıyamam flsdkjflsdjf O sırada bi dilbilgisi hatası yaptığımı farkettim. Hıaaaa diye arada tekrar hocanın odasına koştum düzeltip versem olur mu diye. Olur ama 5e kadar yetiştirir misin dedi, evet dedim. 10 dk arada düzelttip çıktı aldım hocaya yine teslim ettim kadın şok oldu zati fsşkfşsdfk Öylece ciddi ciddi Ehime'ye başvurmuş oldum bağalım mülakat ptesi ya da salı olcak bilmiyom kendi kendimi yiyip ne kadarımı bitirebilcem acaba o güne kadar!!

Bu haftanın en çok güldüğüm olayı da, şimdi bizim Ishiyama senseemizle 3 hafta önce falan konuşurken, dedi son zamanlarda popü anime ne var diye. Nanatsu no Taizai'yı dedim. Suzuki de var dedim fsldkfjslkdf İzleyin sonra kuiz yapçam dedim. O zamandan beri her hafta eksiksiz izlediniz mi diye soruyorum adam, sürekli unutmuş oluyo, özür diliyo fslkdjfsldkjf Bi kaç gün önce yine sordum nasssııılll aaaaaaaa yine unutttum özür dilerim ço özür dilerim diye kıvranıyo fşskdjfsipdjfksodfıj Taam taam anladım ben dedim, ben de haftaya yapcağım sunumu unutcam dedim fklsjflksdjf Refü de hoca not almıcak yalnız animeyi izleyince sen not alcan sunum yaparak dedi Benim dememe gerek kalmadan sense yok kuiz yapcakmış dedi fsdkljflsdjflsdkf Telefonu çıkardı perşembe gününe hatırlatıcı kurdu söz izlicem diyo flskjdfsldkfj Bugün de gelmiş yarın izlicem nanatsu'yu diyo fsdkfsdfsldşkf Adım çıkmış Ijiwaru Burcu'ya... O değilde hakkaten haftaya Maid cafe sunumu yapcam onu da hazırlamam lazım. Neyse yoğunluğum giderek azalıyo en azından :') Heleki mayıstan sonra finallere kadar oh miss!!! Şu mülakatı atlatıyım da rezil olmadan başka şey istemiyorum. 2015 Nisan'ı benmçün unutulmaz olcak gibi fşslkdfsldkf

İşte eeyle, yatıp uyumak istiyorum şu an. Sonra video yapcam. Bay.


Video yapcam diyip 4saat uyuyan gençten gelecekten not: Topluluğunu fb sayfasında paylaşıldıgına göre posteri ben de paylaşabilirim bence. Hem Çanakkale'den birileri görürse, koşsun gelsin. Böyle güzel başka etkinlik yoğ çünküsü.
Bu da Fb sayfamız: https://www.facebook.com/turkjapondostluktoplulugu?fref=photo

17 Nisan 2015 Cuma

Notlar Japonyalar Bi şeyler

Yiaa ben çok yorgunum. Sürekli uyumak, sadece yatmak istiyom. Yine bütün bir gün okula gitmeyerek pinekleyerek çizim yaptım evde. Resmen halim kalmamış. Japonya Günleri'ne poster video yetiştirme endişesiyle yanıp duruyorum. Artık gözlerim tutmuyo bütün gün ekrana bakmaktan :''') Dün okula bile götürdüm çizim yapabilem diye. Ay nerelere gidem ben...

Neyse ki vize notlarım yüksek geliyo da moral buluyom. Bi firem var sadece o da allahın belası Eğitim Psikolojisi. Şöyle ki, Japon Tarihi'nden 100 almışım lfsjkdfklsjfsdkf  nası bayılıyom o derse belli. Dinleme sınavından 99, Kanjiden 94. 70 povanlık Koudoku dersinden 58 almışım, 30 povanlık kısmı yarın açıklancak. Ki ondan tam not bekliyom işalla. 1 bıçıh yıldır koudokuda aldığım en yüksek not haa flsdkflsdkfj ilk defa dersi özenle dinleyip çalışıyom çünkü. Ama gel gelelim ki eğitim psikolojisinden 44 aldım flkdjfslkdjf ve 100 üzerinden. 25 soruda hepsini sallamışken 11inin tutması mıcıze bence,çünkü derste harıl harıl not tutanların notu 50-60 arası ve en yüksek not 60 flsdkjfsldkfjsldkfj Allam iyi ki çalışmamışım diyom.

Yeni yeni harika kararlarımız var. Geçen haftalarda Utapuri 5. konserinin tarihi açıklandı, 17 Ocak diye. O zamandan beri içimizde bi üzüntü ya gidemezsek diye, ama sanırım ciddi ciddi gidiyoruz hee fsldkfjskdjfsdlkfj İshiyama Sensei'mizle de konuştuk o tarih yarıyıl tatilidir yine büyük ihtimal, gidersiniz dedi, ki biz finaller olsa da gideriz zaten dedik flksdjfskdf Sonra ne zaman uçak bileti alırsak ucuz olur falan diye konuştuk. Sensei "ben de gelmek isterdim de, o gün işim var" dedi ya fşsdkfjsldkjf Annemlerle de konuştum, babam didi uçak paran hazır zaten diye. Gidiyoz yani ha herkes bilsin. Tığçe'de gelyü zaten camış gibi para kazanıyo resmen zengin kankam var. Haa dersek ki hani Ehime'ye gidiyomdu ben diye, o program daha açıklanmadı. Öyle takım elbisemle gerilimle beklemeye devam ediyom Ehime mülakat tarihi belli olsun diye. Haftalarımı çaldı, ömrümü yidi yaaa!!

Diceklerim bu kadar galiba, yatıyom. Bay.

11 Nisan 2015 Cumartesi

Ne Dinliyorum #21

Shigatsu wa Kimi no Uso'nun etkilerinden hala kurtulamamakla beraber, bütün karakter şarkıları ve ost indirmemle bunu imkansız hale getirdim. Klasik müzik sever bir insan olaraktan bu ost albümleri çok baş köşeme yerleştirdim zaten. İçlerinde en biriciğim yaptığım ise Hanae'nin şarkı sesini ilk defa duymuş olduğum, karakteri Arima'nın şarkısı. Bayılarak dinliyoruz efenim.



Nasıl güzel sesi nasıl güzel. O şapşal, gözsüz ve sapık el kadar bebe Hanae'den bu güzel sesi beklemezdim doğrusu.

Yeni senseimizle takılmalı, vizeleri bitirmeli gün

Vizeler bittiiieeee! Hem de çok kek tarih, kanji, dilbilgisi ve kaiwa sınavlarıyla.  Hele ki bugünkü kaiwa sınavına sınavdan hemen önce çalıştıgımız için, kitaptaki dinleme soruları çıktığı için, daha dinlemeden yazdım her şeyi, aklımda kalıvermişler kfjsdlfksjdf

İlk defa sınav haftası stresim yoktu, konuşma sınavı olmadığı için. Finaller de güzel gircek tebi o ayrı. Neyse efenim, son sınavımızdan sonra, bu dönem yeni gelen senseimizi de aldık, karşıya geçtik. Vapurda, güneşten ağız burun buruşuk oturmuştuk, güneş gözlüğümüz falan vardı ama. Hoca da bize baktı baktı, ne güzel dedi gözlük takabiliyosunuz, benim burnum olmadığı için takamıyorum dedi fsıdjfoapjfosdfkjsldfkjsdlfkj Hakkaten de burnu yok yalnız, fekat nasıl hoş bi kadın!

Balık ekmek yedircektik, bi gittik ki cenaze sebebiyle kapalıyız yazıyür. Ne şanslıyızdır ki... Başka yere gittik mecbur. İlk defa bi senseimiz  hepimizle foto çekilmek isteyen kişi oldu, biz demeden önce. Bize temizlik yapmaktan, yemek yapmaktan nefret ettiğinden bahsetti flskdjfsdf Hatta üniversite zamanlarında tek başına yaşarken evi çok pismiş, arkadaşları aniden gelince, biraz bekleyin diyip 2 saat temizlik yapıyomuş flskdjfsdlkfj Buraya geldiğinizden beri yemek yaptınız mı dedim, hazır çorbalardan almış ama bardak olanı, tencerede yapılanı da varmış ama yapmamış daha fsdkfsşdfksf Yav ne yiyip içiyonuz yazık günah!
Şunu bi koycam buraya, yavrum şu tipiyle açık kalmış ço salak flskdjfslkdjf Niieeyse.... Bi ara dedi ki lisedeyken basket kulubündeymiş, ama menajer olarak, çünkü basketbol kulubundeki çocuklar ço yakışıklıymış fpskdflsjfsldkfj Yaa Free'deki kaslara bakıp akıp giden kız resmen!! Zaten ilk baştan itibaren sevmiştik, bugün ne kaa cana yakın oldugunu gördük daha bi sevdik. Ki ben hayatımda ilk defa senseinin sayesinde koudoku dersinde uyanık kalıyorum. Onu geçtim derse katılıyorum tövbeler olsun flsdjfskjfd Geçen dönem gerinirken horlama sesi çıkarıp garibim 80lik senseimizi ürkütmüşlüğüm var yani, öyle böyle uyumuyodum flskdjfskdfj

Ya işte öyle, dönünce baya bi Friends izledik yine, sonra seiyuu eventlerimizden birini daha izledik, son zamanlarda artan Eguchi fanlığımıza destek olsun diye fsldfjsdlkfj Al evde besle salağı ya. Neyse ço işim var şimdi, Suzuki'nin yeni drama cd'si çıkmış, ondan önce sıradan 2 taneyi daha dinlemem lazım, neyse ki Kaji'nin ve Suwabe'nin. Ay dertlerim bitmiyo allam işim zor, bay.

9 Nisan 2015 Perşembe

Japon tarihi afallatması

Vize haftamda sona doğru yaklaşıyorum. Perşembe ve cuma 4 sınav ve 1 rapor verdi mi kurtulucam. Şimdiye kadarki sınavlarımın mikemmel geçmesi, hatta buna en zayıf dersim koudoku dahil (ki parçaları bile okumadan soruları cevapladım hayatımda ilk defa, nası sıkı çalıştıysam fsdkjfskdjf), en kötü geçenin bugün (şu saat itibariyle dün oldu) girdiğim eğitim psikolojisi denen bokum ders olması.
Hiç bir işime yaramıycak o ders yüzünden ortalamam düşüyo benim. Ne bizim bölümün hocası, ne de zerre ilgimi çeken bi ders. Banane bebeklik döneminde ne zaman agubugu diyolar bilmem ne yaa!!! 25 soruluk testte bazı sorularda şıklar hep aynı sorular farklıydı. Ben hep aynı şeyleri işaretledim ki en azından biri tutsun diye fslkdjfskfj Öye bi umut yok yani. Bilmiyom napcam.

Bugünümüzü de kanjiye ayırmak istemiştim accık ama malesef gerçekleşmedi. Yarın erken kalkıp çalışmam lazım. Japon tarihi kastık bol bol. Bu tür konulara aşık biri olarak, tatilde işime yarayacak kitapları çoktan okumuş ve derste hoca "gık" dese not alır haldeydim. Bu konularda Hermione'yim arkaaşlar lksjdflksdjf Hatta bi arkaaşım sürekli "olm sen hocadan çok biliyon niye derse giriyon ki" dahi der. Bizimkiler de bana güvenip derste uyur, nasılsa ben sınavdan önce anlatıcam onlara diye.

Lakin öyle de oldu. Şu saate kadar tarih kastık. İlk yerleşmeye başlamalarıdır falan güzel güzel ilerledik. Ki ben okuduğum kitaplardaki değişik bilgileri de söylemek için can atarken hocanın çok tekdüze anlatması hayalkırıklığı yaratmıştı. Malesef derse katılımlı şekilde ders yapmadığı için de hep içimde patladı, ben kendi çucuklarıma öğrettim ama onları fşksjdfksjdf Sonraları yazılı kaynaklı dönemlere geliyo, klanlar ortaya çıkıyo falan. Hoca bi hafta anlattığı bi konuyu, ertesi hafta farklı bi şekilde anlatmıştı. Bi anda kalemi bırakmıştım elimden. Tokyo Encounter'da Mamo'nun oyuna dahil olmadığını anlayıp staffa attığı bakışla (izleyenler o eşsiz anı bilmüyü yazık) etrafıma bakıp, başka farkedenler var mı acaba diye aranıp durmuştum. Refü'ye yanlış anlatıyo diye ağlanıvermiştim. Bugün o kısmı toparlayabildim neyseki çucuklara anlatırken. 2 kaynak kitap ve hocanın notlarından harmanlayarak baştan özet çıkardık. Te 6 dönem hem de!!! Zaten hoca Nara dönemine bile geçemeden kafamızı allak bullak etmişti. Neyse onları da toparlayabildim. Ama sonra Heian'ı bitirip, Kamakura'ya geçiş yapcağı derste ben yoktum. Bilgilerim kitapla sınırlıydı. Hoca da bir anlatmış ki höf yani. Minamoto klanının altından girmiş üstünden çıkmış. İlk seppuku yapan kişiye önce Yorimasa demiş sonra yok prens demiş, sonra Yoritomo adını değiştirip Yorimasa yapmış demiş. Ama seppuku yapan Yorimasa, prens infaz ediliyo. Ve Yoritomo bundan yıllaar sonra attan düşerek ölüyo, ki adam samuray çağını başlatan adam. Ya sen bunları nası karıştırıyon!!!! Ya sen napıyonnn!!!! Hocanın anlattığı çoğu şeyi bi kenara koyup kendimiz kitaplardan özetledik. Ama o ismini değiştirmiş olayını aydınlatana kadar canımız çıktı. Lan acaba diye diye düşündük ama artık kitaplarda ölüm tarihleri ve şekilleri bambaşka 2 insan olduklarını görünce yok dedik bu adam toparlayamadı o yüzden böyle bi şey dedi dedik. Bilmiyom yarın ben sınav test olsa da boş beyaz bi kağıt çıkarıp bütün dönem özetlerimi yazcam sanırım flskdjflskjdf Hatta refü gidelim bölüm başkanına bi ders notlarını bi de senin özeti gösterelim, tarih derslerini sana versinler artık dedi fşsdfsdfj

Bende de şu an isimler allak bullak oldu ama yarın bi okursam hallolcak gibi. Bunları da iyice uykum gelsin, yatakta dönüp durmayım diye ve yazarken tarihi olaylar gözlerimin önünden geçsin diye yazıyom sldfsdfd Yine gereksiz bir gece yardırması yani.

Yarın oturup rapor yazcam daha allam nerelere gidem. Bu haftasonu posterimi bitirsem çok rahatlıcam aslında ama kısmet be canım. Neyse gidiyim sıkıcı animemi izliyim yatıyım. HAA AY GİNTAMA BAŞLADI BUGÜN GİNTAMA :'')')') Okulda gintama hayaliyle ayakta kalabildim. Eve geldikten 1 saat sonra nete düştü hemen izledim. Sonra bi tur daha izledim lfksjdfsjfhsd Ya ço özlemişim Sugita'nın o salak sesini, o salak içinden çıkılmaz durumlarını. Bi kaç kez daha izlerim yeni bölüme kadar oh mis. Gidiyom bay.

7 Nisan 2015 Salı

Death Parade

Vize haftasına girdiğimiz için delilerce anime bitiriyorum. Yazması zor geliyo o ayrı. Dün gece taze taze bitirmişken Death Parade için yazayım dedim.

Geçen yıldı sanırım Death Billiards'ın turunu yapmıştık, 25dakikalık filminden sonra, 12 bölümlük serisi de yapılmış. Filmini izlerken neler hissettiğimi hatırlamıyorum ama bu seriyi çok sevdim ben.

Bi kere konusu itibariyle, bi de bunun Japon dizisi çekilse tadından yenmez bir konu. Ölenlerin ruhlarının reenkarne mi olacağı yoksa boşlukta mı kaybolacağını belirlemek üzere yargılandıkları bir "bar"da geçiyor olay. Ölünce, Yargıç Decim ile karşılaşan karakterler ve çeşitli oyunlarla hem ruhlarındaki karanlık yönleri ortaya çıkartıyolar, hem de nasıl öldüklerini hatırlıyolar. Bazı karakterlere deli gibi üzülüp, bazılarında hem üzülüp hem güldüm. Bence her bölümü etkileyiciydi ve 12 bölümde tadında, hiç bunaltmadan bitirdi. Karanlık yanı olan animelere bayılıyorum zaten, arada tatlış şebeklikler de olunca mis gibi anime olmuş.

Decim için son bölümlere doğru gözyaşı dökebilirdim, fekat seiyuusu sebebiyle pek mümkün olamadı. Bu animeyle farkettim ki, ya da kendime itiraf edebildim ki, Maeno'nun sesinden nefret ediyorum flskdjflskdfj Şarkılarını dinlerken de hep bunalır, ruhum daralırdı zaten. Böyle çelik yutmuş sesle olmuyür, yapamıyorum.

Ama ikinci olarak çıkan yargıç Ginti mikemmeldi. Böyle karizmatik, yankii ve hafiften salak karakter olunca Hosoya'nın sesi de mikemmel oluyo. Şahsen Decim'in o dramatik sahnesi olmasa Ginti'li bölümleri tercih ederdim, ama drama hayır diyemiyorum işte klfsjdflkdsf Sonradan konuk olan Miyano'nun karakteriyle bir kyaaa oldum, ardından gelen Sakurai'in karakteri de apayrı bi dram meselesiydi. En çok ona üzüldüm zaten. Zavallım. Kadın karakterler de çok iyiydi animede.  Decim'e asistan olarak gelen kadın bi kere o bi tutam beyaz saç olayıyla karizmatikliği katlamıştı lfksjflksjf Ayrıca onun hikayesi de çok çok güzel olmuştu. Nona, Clavis, Quin hepsi güzel güzel karakterlerdi. Şöyle bi 24 bölüm olsaydı aslında her karakterin ne bok olduğunu öğrenseydik güzel olurdu.

Ha son bölümde de resmen Death Note Kira vardı, tövbeler olsun fsjdflsdjk Yani işte öyle oturun bi seferde bitiriverin öyle akıp giden hoş bi seriydi bence.


2 Nisan 2015 Perşembe

Ne dinliyorum #20

2-3 hafta önceki kaiwa dersimizde senseimiz ço güzel bi şarkı dinletti bize. Tabi eylenek kopak diye değil, duyduğumuzu yazabilmek ve anlamını çıkarabilmek için. Ama şarkı ço hoşumuza gitti, arada bi açıp dinliyodum, 2 gündür sürekli dinler hale geldim.

Eski Japon şarkılarından birini, Shiina Ringo isimli bir sanatçı ablamız almış yeniden yorumlamış ve ço hoş olmuş:


Videodaki görüntülerin hiç bi alakası yok bu arada, başka bulamadım malesef buraya koyabilceğim.

Özellikle sözlerini çıkarırken baya etkilendik sınıfça flsdkjfsldkjf ilk başta eheheheöhöhö oluyoduk sonra lan yazık lan hiiii olduk.

Şarkı özetle şöyle; 2 sevgili var, şarkıda bi erkek bi kız ağzından söyleniyo zaten. Bunlar küçük bi kasabada yaşarken çocuk büyük şehre gidiveriyo. Sonra ben sana güzel güzel şeyler yollıcam burdan diyo kıza. Kız da ben bi şey istemem sen geri gel diyo. Sonraki kısım da yarım yıl geçti ben sana yüzük yollıcam diyo, kız yine istemem diye sıralıyo. Sonraki kısımda çocuk sen hala makyaj falan yapmıyon mu bak ben takım elbise giydiğim fotoma bak diyo, bak pisliğe bak baaak! Kız da ben seni burdaki halinle seviyodum, orda rüzgarda kalırsın üşütme neyn diyo. Sonraki kısımda da sevgilisi seni unuttum artık ben burdaki hayatıma alıştım geri dönmüyom affet beni diyo bak yine sinirlendim flsdjflskdjff  Kız da senden son bi şey istiyom bana gözyaşlarımı sileceğim mendil gönder diyo. İşte sonra bitiyo şarkı biz çok sinirlendik dinlerken sizi bilmem fslkdfjsşkdjf

1 Nisan 2015 Çarşamba

Shigatsu wa Kimi no Uso (ağlıyom!!)


Taze taze Shigatsu wa Kimi no Uso'yu bitirmişken yazmak istedim. Ağlamaktan içim şişti arkaaşlar. Son bölümü yorganımın altında yastığa sarılarak izledim. Bitirince yorganı kafama çekip yatağa yığıldım. Sonra da evde tur attım yorganla haşır neşir şekilde. Acımı nerlere kosam bilemedim yani fşsdkfsşdf

Dram izlemeye bayılır ancak yıllardır şöyle ağlamaya layık anime,dizi,film bulamam. O yüzden eskileri (özellikle 1liter of tears, plz.) izler dururdum. Shigatsu'da bitsin diye bekliyodum, hakkında hiç bir spoiler yememişken (neyseki) rahat rahat başladım. Burdan bi alt paragrafa atlayın spoiler yemek istemiyosanız. İlk bölümü izleyince "Bu kız ölecek" teşhisimi koydum. İlerleyen bölümlerde 2. kız karakter Tsubaki'ye ağlayıp durdum, ki en sevdiğim karakter oldu zaten. Sonra Kousei'nin annesiyle olayları beni mahvetti, ah yavrım yavrıım diye dizlerimi döve döve izledim. Başrol kızı sevdiğimi söyleyemem, sevmiyom da değil, ama üzüldüğüm net. Son bölümde ameliyata girmesi, ardından çat diye mezarı başındaki görüntüsüyle dağıldım. Üstüne Kousei, kızın ona yazdığı mektubu okuyunca salyam sümüğüm kendilerini bilmez halde çılgın atıyolardı. Ya bak yeminlen kalbim acıdı lan flskdjfksjdf

Spoiler köşesi bitti. Kousei karakteriyle Hanae Natsuki çılgın attı bence. Tokyo Ghoul'da Kaneki sesiyle gözümde bi yer edinmese de (sadece tatlışlığıyla vardı lfskdjfsd) Kousei'yle oldu bu çucuk oldu. O deli gibi bağırışları, normalde "meeh" diceem aşırı dramatize konuşmaları falan çok güzeldi. Osaka Ryota'nın sese gıcık oldum, normalde severim ama sadece tipini fşskdjsdjf sesini bilmiyomuşum. Gerçi o Watari karakterinin iticiliğinden kaynaklanıyo olabilir. Bak eğer Watari hasta ölecek bi karakter olsaydı severdim ama şfksjdfksjdf Ama en en en çok Tsubaki'nin sesi sevdim. Zaten o kızın diğer seslendirdiklerine de baktım hep sevdiğim tipler varmış. Bak adını bile bilmiyom kız seiyuu diye fşsdkfsdşf

Çizimler bir harikaydı, efekler bir harikaydı, müzikler zaten lafını etmeye bile gerek yok.2.endingin canlı kemanlı versiyonunu şuraya koyyim de siz anlayın:


Böyle rengarenk anime olum böylesi dramatik olması ço başkaydı valla ayakta alkışlıcam üşenmesem. Şimdi hala "Clannad yaa" diyen görürsem vururum allam nası tiskiniyom o animeden, dram sınıfına sokulduğu için, insanlar dram animesi diye onu önerdiği için. Neyse sinirlenmicem.

Kousei'yi görünce kesin ben bunu sevmem demiştim ama aksine bayıldım!!! Acılı çocuk seviyom ben ya flskdjfsdf Hep üzüldüm ah dedim çucuğum daha neler yaşıcak diye. Hele o hepsinin küçüklük halleri yok mu, salak salak gülme sebebi. Ayrıca animeye sonradan dahil olan Kousei'nin rakiplerinden de Kaji'nin karakteri favorim, yine karakterin adını unuttum, neyse. Özellikle sinirlendiğindeki o sesi yok mu allam bu Kaji bebesini hep bağırtın ço hoş olyür.

Ya benim içim yanmış, şu saatte oturmuş geleceğimi sorguluyom yarın 9da dersim var halimle, ben napyıom ben burda. Bi bıraksalar da dramımı yaşasam gitmesem 3 gün okula hooff. Burdan sesim birilerine ulaşıyosa izleyin olm bu animeyi. Hadi.