24 Kasım 2015 Salı

Ekim ayı yemekleri, aburcuburları | Japonya Günlükleri #22



 Osaka'ya gelince havaalanında aldığım ilk 3 aburcubur. Tabiki de kitkatlarla başlamalıydım!!! Ve tabiki de macchalı olmalılarda. Anlaşıldığı üzere üstteki daha hafif, alttaki daha koyu maccha tatlı ve mükemmeler favorimler. Hepsini 1 haftaya yayarak yavaş yavaş yemiştim flskdjskdjf Henüz internette dolaşan koca 1 raf kitkat çeşidi olan yerlere rastlamadım yalnız. Bizdekinden farklı olarak bi tek macchalı olanlar var. Diğer aldığım da ene ne tatlışmış diye "Takenokonosato" son kanji sato diye mi okunuyo emin değilim ama flksdjflskjf Bu aldığımı çok sevmedim ama aynı markanın başka ürünleri güzel.

Ve animelerde çok sık gördüğümüz minnak kutudaki kahve. Paket kahveleri çok şekerli geliyo bana, aburcuburlarının şeker oranı bizdekinden çok düşük ve o yüzden yemesi daha kolay olsa da kahvede abartılılar bence. Mecbur kalmadıkça almıyom artık kayve neyn o yüzden.
Veeee ilk melonpan. Beklentinin katkat altında arkaaşlar üzgünüm. Bilmeyenler için diyeyim kavunla alakası yok yani, neyse ki gelmeden önce bunun bilincindeydim ama lfsdjflsf Böyle bizdeki açmaya şeker dök öyle bi şey işte. Hamur olarak puf puf çok hoş ama. Olmasa da olur bi şey bence. Ama yine de gördüğüm farklı melonpanları denemeye devam edicem.

Bu da içi mantar dolu falan çok hoş bir onigiriydi, aldığım ilk onigiri olması lazım. Yeri ayrı lsdjflsjf
 Tabi zenginiz o zamanlar kombiniden alışveriş yapıyoz ey gidi fskfskdfjsdkf Bu üçgen sandviçlerin baya çeşidi olduğu için iyi oluyo. Sonradan Nittou denen marketi keşfetmemizle hayatımız değiştiğ tabi. Akşam 4ten sonra bentolar %40 indirime giriyo çünkü satılamazsa bozulcak diye. Hem de yurda yakın olduğu için pratik.
 İlk udon (kitsune udon)!!! Okul yemekhanesinde bile olsa aşırı lezzetliydi.
 Kabına kanıp aldığım sonradan döktüğüm milktea.

 Nittou'dan ilk sushim. Bir restoranda yediğin kadar olmasa da yine lezzetli ya ben seviyom :') Noodle 2-3 kez falan almışımdır. Hazırlar pek hoşuma gitmiyo çünkü. Ama çok yorgunsam yemek yapacak halim ya da gidecek halim yoksa iyi yani.


 Bak yine 100yenciden hevesle, üstünde şeker yazmasına rağmen sakız sanıp aldığım Pokemonlu şeker lkdsjflksdjfkds Yutunca şok olduydum e yuttum ya la diye. Sonra geldi üstündeki yazıyı okumak aklıma neys. Diğer meyveliler sakız ama, tatları 30sn falan sürüyo fskdsdkfdf

Kalorisiz hayrika jidouhanbaiki içcekleri. Bunu da bisikletle gezmeye çıktığımda almaya gittiğimi hatırlıyom. Japonlar içecek olayını müthiş çözmüş bence. O kadar lezzetli ki meyveli şeyler. Ki bize gelen Japonlar şeftali suyuna vişne suyuna falan bayılıyolardı ay japonyada hiç böyle değil diye. Gidin la!!! Milyorlarca çeşidiniz var iç iç bitmiyo!
 Lezzetli bentolardan biri daha. Her şeyi denemek istediğim için o zamanlar hiç bi şeyin üstünü okumuyodum. Tavuk diye aldıydım balık çıktıydı. Arada gördükçe alıyom çoğ lezzetliydi. Diğer de boş onigiri galiba hatırlamıyom flskdjfsdf
 Fayvırıt içeceğim. Kavunlu Calpis. Gerçi 2 kez falan aldım lan galiba yine alıyım bi ara cidden!

 İlk animeli bi şey alışım flskdjfskdjf Haikyuu görünce daldım direk içinde ne varmış diye bile bakmadan. Haikyuu'yu Paikyuu yapmışlar işte, çilenkli bi şeydi, çileği sadece çilek olarak sevdiğimden pek sevmedim. Ama bunun kutusu benimle beraber TR'ye dönecek!

 İlk hakiki ramenim. O kadar lezzetli o kadar lezzetliydi ki! Bu arada tekrar gitmemiz lazım aynı yere. Sadece 1 kere gitmiş olmamız yazık bence.

 Ve anpan! ANPANANPANANPANANPANANPANANPANANPANANPANANPAN fksldfskdf açmanın arasına barbunya ez şekerle karıştır koy. Aha bu işte. Yine de çeşitli anpanlar denemeye devam edeceğim!

 Alttaki 2 dondurma feyvırıtım. Sodalı ve Karpuzlu. Zaten buzlu dondurmaya bayılırım. Arada bi alıyom hayla. Çok ilhinç tarif edemeyeceğim de bi yapısı var. Üstteki dondurma normal işte.

 Hayat kurtarıcım pilav! Bunu böylece tencereye koyup 15dk suyun içinde kaynatıyon. Sonra kabın içinden çıkarıyon al sana pilav.
 Balıksız çorba arayışıyla aldığım kabaklı çorba. Tatlımsı olduğu için pek tercihim değil ama, fena da değil yani.
 Bundan bahsetmiştim zaten ilk okonomiyaki! Takoyakiden sonraki fayvırıt yemeğimdir.
 Yine bir gün denişik onigiriler deniyorum. Şu küççük şey bile nasıl tok tutuyo insanı ama o yönü çok güzel. Acelem varsa hemen bi tane alıp lüpletiyorum.

 Maccha ve ankolu mikemmel kakigori!

 Market kareesi. Restoranda da yesem marketten de alsam çok baharatlı gelip midemi yakıyo o yüzden karee yemeyi bıraktım 3 kez falan yiyip. Belki ilerde canım çok çekerse...
 Bu da şeftalili gazoz gibi bi şey ama MİKEMMEL!

Dangolar :'') Sade, maccha ve ankoluydu. Macchanın yakışmadığı tek şey dango olmuş üzdü. Ayrıca internette dolanan dango tarifleri sonucu ortaya çıkan dangolar çok iğrenç olurken, dango dadsuz duzsuz bi şey yaa derken bunu yememle hayatım değişti. ÇOH DA GÜZEL Bİ ŞEYMİŞ!
 Bunu da tarif edemiyom içinde pirinç patlağı mı var desem ne desem bilemedim ama çok hafif, böyle atıştırmalık aburcuburluk iyi gidiyo.
 Bak işte bu melonpan daha güzel! Bundan alıyom arada, belki de çokolatalı olduğundandır bilemicem.

 Sanırım okul yemekhanesindeki ilk "ev yemeği" sıtayla yemeğimdi. O balıklar hamsi bence. Yeşil çay da beleş oh.

 Yine açmanın içine pasta kreması koymuşlar pfsdsıdjf Ya bir sürü pan çeşidi var işte ama bir bizdeki yemeğe bana bana yediğin eppek yok!!!! Bazen arıyom yani. Bi fırında fransız baget vardı ama el kadar şey 600yen mi neydi!! Tatlı eppekten bıktığım anlar çok. Sonradan hocanın dediğine göre Ehime zaten Japonya'da bile tatlı şeylerin en çok olduğu bölgeymiş.
Ve favori onigirim. Bakudan onigiri. Yani diyor ki BOMBA! İçinde tavuk mu domuz mu karışık mı çözemediğim eti, mayonezi ve biraz acılı baharatıyla mikemmel bi oluşum. Bizim yurt yemekhanesindeki daha lezzetli oluyür fekat ve çabucak tükeniyo. Dersim öğlen 2de falan bile olsa sabahın 8inde kalkıp aldığımı bilirim flsdjfsdfj
 Karamelize bademli tatlış şey. Bunlar hep kalori işte.

 Benden uzak allaha yakın Oden! Pişmiş turp falan hele olacak iş değil. Bu yediğimiz yerdekinin lezzetsiz oldugunu iddia edenler olduğu için 2 hak daha veriyorum ama odene. Ne yemek istersin diye soran japonlara Nattou ve Oden dışında her şey okke diyince Oden sevmiyon mu diye şoka girmeleri de ayrı bi konu. Bizde sarma sevmemek gibi bi şey olsa gerek. O DEĞİL DE SARMA YAA!!!!!!!!!!! :'''''''''/
 Yurt yemekhanesinde her gün 2 set yemek çıkıyo. Ve her gün içeriği biraz değişiyo.Pilav ve miso çorbası hep var ama. Tahtaya yazsalar da setlerde ne olduğunu, okusan da anlamıyon zaten değişik değişik balık isimleri falan. O yüzden bugün A seti alıyım bugün B seti alıyım diye gelişine alıyom.Ama bu aldığım en favorilerimdendi.
 Yine hafif Japon aburcuburlarından biri. Blueberryli tart.

 Starbucksta yediğim şu balkabaklı keki dün hatırladım tekrardan ve canım çekti lan. İnş bi ara gider de görürüm, halloween falan diye çıkarmadılardı hala vardır umarım.
Balkabaklı şeylere bayıldığım için aldığım, yine dönemlik çıkan Halloween içeceklerinden. Ama dediğim gibi böyle şeyler çok aşırı şekerli oluyo. Bayıla bayıla içtim denemez.
 Yine bi gün Amanda'da açım. Aldığım şey tatlı ve çaylı çıkıyor. İyrenç.
 Burda Burger King yok ne değişiktir ki sadece Mc var. 3-4 kere falan gittim daha ama menüler falan çok az mesela. Ayrıca tadları çok hafif. Neblem değişik yani.

 Kabusum nattolu makarna. Kendinden önce kokusu geldiydi işte, ay tövbeler olsun pis sümük yaa!!!

 Bu da bi izakayadan ortaya söyledikleri şiş kebab flsdjfsdjf Her biri farklı bi şeydi biri bilmemne iç organı biri bilmemne derisi falan :::::::''') Her birinin tadına baktım 1er tane aç olunca ama kendi irademle alıp yiyeceğim şeyler değil yani.
 Meyve falan burda çok yalan iş arkaaşlar. 2 dene elma 500yen olunca. Elma yani ya kıçıkırık elma. Muz ve mandalina ucuz ben de hep onları alıyom lfskdjskdjf Arada da böyle karışık satılan tabaklardan alıyom işte.
 Yine enfes içeceklerden biri. İçinde aroe denen tanelerden vardı ay ço hoştu ya. Üzüm suları bi değişik zaten yani bizde sadece kırmızı üzüm suyu var ve tadı yakıcı bi şey ya anlatamıyom da anladınız bence fskdfkjd bu direk o yeşil taze üzüm tadı.
 Senseinin okinawadan getirdiği tatlı pattisli şey buydu işte. Yine çok hafif ve çok güzeldi.
 Daifuku!!! En sevdiğim japon tatlılarından. Dışındaki beyaz pufun yapışkanlık dışında pek bi olayı yok aslında ama içindeki ankoyla beraber bi güzel oluyo yani.
 Okulda yemekhane çok kalabalıkken bento alıp oturmuştuk bi kere. Denişik tenpuralar falan işte. Hakiki bi restorana gidip yemedim ama daha üzülüyom.
 Tr'de olsa asla bitiremeyeceğim ama burda 2 tanesini birden yiyebildiğim waffle. Nasıl da tatlı boğucu gözüküyo ama değil işte ay hiç bunalmadan yiyon fsldfjsdıfj
 Ay neliydi bu fanta küçük haliyle okuyamıyom şu an fotoya açmaya vaktim yok daha banyo yapcam ders çalışcam saat olmuş gecenin 1i fsldjfsdjf Armutlu olması lazım ve çok güzeldi.
 Market takoyakisi ile Gintama keyf. Tabi bunu ilk yediğim takoyakiden saymıyom bile, tadı güzel deildi.

 Taiyaki dondurma da fayvırıtlarımdan biridir.

 Bu da murat abilerde yediğimiz mangolu dondurma ve donmuş meyveler. En birincime bunu yazıyom asıl bunuu ay keşke markasını sorsaydım fsdjkflksdjfskdfj
Yemek yapmak Japonya'da her zaman çok basit. Çünkü her şeyin hazırı var. Bu da bu şekilde sıcak suda bi kaç dk beklettiğin ve makarnanın üstüne döküp yediğim hazır sos mesela.
 Mesela evde karee yapmak için bile sebzeleri bu şekilde set olarak satıyolar. Hazır doğranmış bir sürü sebze meyveler vs. de var. Karee bulyon gibi bi şey üstteki de. Bir sürü çeşidi var ama o kadar karışık ve artık kanji vs okumaya çalışmaktan o kadar bunaldım ki çoğu şeyi o yüzden alamıyom fsldjfsldkjf Yoksa çok şey var yani.
Oh bu yazıyı da burda bitiriyom, kapanışı hayatımın hatası bu karaage ile yapmak istemezdim ama. Refü'büb karaagesine (kızarmış tavuk) bayılırım hasretini çekerim mesela, ama bu iğrenç derili kemikli falan saçma sapan bi şeydi. Hala güzel bir karaage yiyebilmiş de değilim çünkü içleri hep çiğ çiğ oluyo, pes etmek üzereyim galiba.

Ay bitti vallahi!!!! Yarından itibaren hemen Kasım yazılarına başlayıp günümüze ulaşıyorum. Çok azimliyim lsdjfsdjf Banyomu yapıp ders çalışır (çalışmadı) ve Haikyuu 2.sezonuma devam eder yatarım. Bay.

10 yorum :

  1. Hepsi birbirinden güzel görünüyor :) bize göre farklı olan yiyeceklerin acaba sadece adı mı farklı yoksa tamamen farklı şeyler mi mesela eriğe başka bişey diyodur eriklidir ama başka bi meyveli gibigeliyordur ? Bi de Meyveler falan neden pahalı hepsi ithal ondan mı ki ? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay tam anlayamadım ilk dediğini :'/ Biraz daha açarsan cevap vericiğim :3
      Hepsi ithal değil aslında, burda üretilenleri de var ama bildiğim kadarıyla yüksek tarım teknolojilerini kullandıkları için fiyatlar hep yüksek. Yani belki onlara göre normal ama TR açısından bakarsak kat kat yüksek.

      Sil
    2. Mesela demek istediğim areo denilen bişey varmış ya o mesela bizim yeşil erik olabilir mi :) japonyada yetişince erik bitkisi hava su değişimiyle oluyodur sana areo ?? Su demişken avrupada suyun tadı Türkiye'deki gibi değildi japonya da nasıl ?
      Ben hep tarım arazileri az olduğu için pahalıdır diye düşünmüştüm :)

      Sil
    3. Heee anladım. Aroe bizim bildiğim aloe vera ama. Bizde hiç yok sanırım aloe veralı yiyecek içecekler ama Japonya'da çok var. İçinde aloe jeli olan içecekler yoğurtlar falan.
      Su çok çeşidi olan bi şey, su gibi görünse de aldığın şey domatesli ya da portakallı çıkıyo, ilk haftalar çok yıprandıydık. Ama normal suyun tadı aynı bizdekiyle. Hatta ben evde çeşmeden içiyorum. Burdan çeşme suyu içilebiliyo demişlerdi bi önyargılı davranmıştım ilk, çünkü TRde de içiliyo olsa da sevmem çeşme suyu. Ama cidden şişe suyu gibi tadı.

      Tebi tarım arazilerinin az olması da etkili aynen.

      Sil
  2. merabaaa, mariposa söledi seni geldim. ne tatlı anlatmışsın fotolar da. görüşürüz yine. senin yazdıklarınla ilgilencek arkadaşımız çok var ya. söleyim onlara da seni okusunlar :)

    YanıtlaSil
  3. Ooo ne emek verilmiş bir yazı. Valla merakla indim ve okudum sonuna kadar, bazılarına "o neydi gıızz" dedim bazılarına da olsaydı güzide memleketimizde ne güzel denerdik dedim :) Aktarmışsınız çok güzel olmuş, japonya hep gitmek istediğim bir yerdir zaten, uzun zamandır serrose'nin günlüklerini takip ediyordum. Deeptone sayesinde sizi de tanımış oldum ve çok memnun oldum. Bundan sonra da keyifle okumaya devam edeceğim. Hemen takibe aldım, eğer ilginizi çekerse benim de şirin bir bloğum var, beklerim.
    Kocaman sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yav ne emeği, dersten kaytarmak için yazıyorum hep :'D
      Teşekkür ederim efem :3

      Sil
  4. Süper bir blog, süper bir yazııı:)

    YanıtlaSil
  5. Dangoyu görünce gözlerim ışıldadı resmen. Çok merak ediyorum tadını :)
    Japonların en çok bu hazır yemek sistemleri ilgimi çekiyor :))

    YanıtlaSil