24 Kasım 2015 Salı

Ekim ayı alışverişleri | Japonya GÜnlükleri #21

Sonunda bu kısma da geçebildim oh. Banyo yapıp ders çalışmam gereken saatlerde blog yazıyorum fskdfjhsdjf

Önceden bahsettiklerim de olabilir ama hatırlamadığım için en baştan fotolara göz atarak, neler almışım bi bakalım.

Osaka'da havaalanında yiyecek bir şeyler alırken "Aferim ne güzel de Japonya'ya geldin kıs!" hediyesi olarak kendime aldığım Kokeshi bebekli anahtarlık. 1 ay falan kullandım ama çok şıngırdadığı için çıkardım artık rafta duruyo flsjdfskdfj
Japonya'ya gelen herkesin almasını tavsiye ettiğim ok dayanıklı 100yenciden alınma kartlık ljfsdfjsf
Dayanamayıp aldığım biri çizgisiz biri kanji defteri 100yenci defterler flskdjfslkdjf kullanmıyom bile, yazmalık dersim yok çünkü. Dönüşte atmak zorunda kalcam büyük ihtimalle çok acı.

Oh ne güzel yeşil çay yapar içerim diye 100yenciden aldığım kase ve 300yen olan çaydanlık. Fakat tabi bizim ocaklarımız elektrikli ocak olduğu için üzerinde elektrikli ocak içindir yazmayan tava tencere vsleri kullanamıyoruz. Buna da tavada su kaynatıp döküyorum demleniyo öyle. Ama aldığım çay da hiç bakmadan almışım kızarmış pirinç mi ne var içinde, iğrenç içemiyom fsldjsdf

Yağmurlu günlerde bisikletle giderken ıslanmamak için aldığım ve bir sürü çeşitleriyle Japonların da çok sık kullandığı naylon flsdfjdskfj Bir kez bile giymedim giymeyi de düşünmüyorum. Fırına sürülmüş tavuk hissiyatı çok. Yağmurlu günlerde (ki artık yağmursuz gün yok) yürüyerek gidiyorum.

İlk kozmetik alışverişi flksjdfsdjf Konuşurken "gratis" olarak bahsettiğimiz bizim mahalledeki kozmetikçiden aldığım şampuan. İğrenç yaptı saçlarımı tavsiye etmiyom bilin. Gittim sonra pantene aldım. Burdaki şampuanlar deodorantlar çamaşır deterjanları vs öyle kokulu falan değil. Şampuanlar da az biraz koku var da, aldığım bi deodorant sadece fıslıyo. Bulaşık deterjanında abartısız sıfır koku. Islak mendiller sadece ıslak. Adamlar her gün banyo yaptığı için, ekstra kokular vs ihtiyaç duymuyolar. Çok denişik.
İlk kez kitapçıya gittiğimde dayanamayıp aldım!!! 1000küsür yen şimdi yalan olmasın küsüratı hatırlamıyom. Bi daha almam ama, 2.elcilerde 200 400 yene falan alabiliyoken. Ha bu ay B-Pass dergisinde Oldcodex var mesela onu alcam o ayrı, ben burdayken daha 2.ele düşmez nassa lfsjdfsjdf anca öyle durumlarda temiz alırım.
Derginin içerik mithiş ama

Mesela biriciklerim Fukuyama ve Sakurai bile var. Daha oturup okumaya fırsat bulamadım ama...
1500yene aldığım Murakami Haruki kitabı. Kapak, cilt falan o kadar mükemmel ki. Tabi o zamanlar daha paranın değerini bilemiyom alışmamışım yen sistemine, çılgınlar gibi alıp duruyom lsdjfsdf Artık biliyom ki, kitaplar da 2. elciden alınacak! Bu kitabı anca 2 yıl sonra falan okuyabilir hala gelirim heralde.
Yine amaçsızca 100yenciden aldığım Cadılar Bayramı sepeti lfsdjfsjf Hala duruyo orda te allam ya. Dönüşte atmak zorunda kalcam yine gereksiz ağırlık olmasın diye. Üzülüyom.


Bunlar görüpte alamadığım gözümün kaldığı milyorlarca şeyden sadece bir kaçı. Fangörllük zor iş canım.
Şunu alıp ne güzel iş yapmışım yaa diye düşündüğüm hiç yanımdan ayırmadığım, her plan öncesi o gün ne işimiz varmış diye bakmadan edemediğim canım ajandam ve sevimli stickerlar.
Okuldan aldığım (ince ve ucuzdu çünküsü) Osamu Dazai kitabı. O sıralar yavaş yavaş okuyodum işte bilmediğim kanjileri falan araştırıp not alarak. Bi kaç sayfa ilerledim ve sonra bi köşeye bıraktım flsdjfsf Boş zamanlarımda Amanda'ya gidip okumaya devam edeyim bari. Mesela yarın akşam. Okey.
Veee ilk book-off'a gidişimizin ganimetleri. O kadar büyük ki o kadar büyük bir yer yani!!! milyorlarca manga rafı üzerine beynim bulanınca dergi kısmına gittim ve elimi ilk attığım B-passte Oldcodex görünce (hem de geçen yıl iç çeke çeke baktığımız sayı) küçük bir çığlık koyverip kasaya koştum. İçinde 12-13 sayfa kadar Oldcodex var. Şimdilik arada açıp fotolara bakıyom henüz okumuş değilim fsdfjsdf

Bir başka book-off ziyaretimde de Yome ni Konai ka?'yı bulup hemen 2 cildini de aldım TEHEHEHEH Ayrıca harika çizimleriyle dizinin ilk bölümünü yaptıkları Sherlock mangasını aldım. Mikemmel bi şey ya! Her biri 100yen olunca insan dayanamıyo!

 Bu Tokyo Ghoul şeysini ben almadım ama aynı dersi aldığım bir kız (ne net ortamında ne de gerçekte konuşmuşluğum var) sen TG seviyodun de mi diye bunu hediye etti. Biraz tırstım bu stalkerlığa ama fsldkfjsdkf Hatta sonraki haftalarda da Kuroshitsuji de seviyodun de mi onla ilgili bi şey getircem sana dedi ama daha getirmedi -.- Hani gız nerde diye gitçem bi gün.


Halloween için aldığım ve yine arada sırada taktığım mor lensler. Ve tırnak stickerları. Yakında da christmas stickerlarından alcem bananefjsdflsd Ve bayılmalara doyamadığım oje. Ojeler çok pahalı burda, bizdeki normal şişeler 500yen falan. Hoşt yani. Nasılsa çok sürmüyom diye küçük aldım ben de yine 240 yen falan. Sonrada 100yencide de güzel bi tane gördüm aynı boy onu da aldıydım. Kaliteliler ama baya maşşallaa!
 Okaido'da keşfettiğimiz kıyafetten kırtasiyeye mutfak eşyalarına kozmetiğe kadar bir sürü şey satan Space diye bi tükkanda bulduğum Takasugi anahtarlığı. O zamanlar henüz Animate'i keşfetmemiştim tabi. O kasım ayı yazısında gelecek!
 Pasaportum dahil bir sürü şey koyabildiğim çok tatlış ve kullanışlı kalemkutum.
Sonunda ucuza bulabildiğim bez çanta (Bin yen) ve vazgeçilmez ajanda için tatlış stickerlarım.

Fotoğrafını çekmediklerimi hatırlamadığım için Ekim ayındaki ıvırzıvırlarımız burada son buluyor. Umarım birazdan da yiyecekleri yazıcam ve geçen ayı tamamen kapatıcam. Hadi ganbare burjujum.

2 yorum :

  1. 100 yen ne kadar yapıyor ? Önce bi onu söyle de ona göre tahmin yürüteyim :) gerçi her türlü pahalı oldukları kesin :D

    YanıtlaSil
  2. En son 2.4tl civarıydı ama şu ara nedir durum bilmiyorum. Ben direk 2.5 katından hesaplıyodum ama baktım öyle çok geliyo fiyatlar, bıraktım tl'ye çevirmeyi. Naparsan yap pahalı çünkü :'D

    YanıtlaSil