8 Kasım 2015 Pazar

1 ay geçti | Japonya Günlükleri #19

                                         (Yurttan çıkınca geçtiğim yol ve evin sahibinin harika bahçesi)
 
Şimdi bi geçmişi yazmayı kesip, neredeyse 1,5 ay olmuşken genel olarak bi hayat nasıl onu yazmak istiyorum.

Eylül ayı biraz sancılı geçti sanırım, en temel sebebi hayatımda kendi isteğimle asla başvurmayacağım, nasıl bir olay olduğunu bile kestiremediğim konuşma yarışması idi. Sürekli onun hazırlığı içerisinde olmak, dur bi yarışma bitsin yaparız gideriz diyip durmak canımızı fazla sıktı bence. Ama 31 Ekimde lanet yarışmaya çıktık kurtulduk ya, sanki o zamandan beri daha bi eğleniyoruz, Japonya'nın tadını sonunda çıkarmaya başladık gibi. 29 Kasım'da tekrar var ama, hiç bir derece hedefim olmadığı için (çünkü bu yarışmalarda kendimi çok kullanılmış ve aval bebek gibi hissettiğimden tiksiniyorum) ve aynı yazıyla katılabildiğim için, artık nasıl bi olay olduğunu da gördüğüm için hiç bi derdim yok mis gibi rahat gezip tozuyorum.

Bu hafta üniversitede kültür günleri olucak ve cumartesi biz türk yemekleri yapcaz. Bi ona heycanlıyız. Bi sonraki haftasonu ben tek başıma Osaka'ya gidiyorum sonunda, yerimi ayarladım ama daha otobüsümü ayarlamış değilim. Yarın okulda bize yardımcı olan bölüme gidip aldırıcam umarım yer bulurum.

Artık daha çok arkadaş edinmiş durumdayız galiba, boş günümüz geçmiyo. 1 ay bize öğretti ki ilk adımı Japonlardan beklemiceksin. O konuşmazsa ben de konuşmam banane demek olmuyo. Bunu farkedince daha rahat davranmaya başladık ve karşımızdaki Japonlar'da daha çabuk utangaçlıklarını üstlerinden atmaya başladılar. Yani utangaçlar yapcak bi şey yok. Konuşmak istemediklerinden değil olay, genelde hepsi konuşmaya başladıktan sonra "ben seni şurda şurda görmüştüm konuşmak istemiştim de cesaret edemedim" diyen kızlı erkekli çok kişiyle tanıştık.

Okul, dersler vs dersek, hala zerre anlamadığımız dersler var. Ama öğretmenler de Japon öğrenciler de bunu farkedip daha yardımcı olmaya başladılar. Artık o kadar dert etmiyoruz. Sınıftakilerle de daha iyi olmaya başladığımız için daha da eğlenceli hale geldi okul. Ayrıca benim sunumlarm da bu hafta başlıyo, çalışmalarım arttı. Ama "ay ders çalışmam lazım gelemicem" demiyom hiç, gece geç yatar çalışırım ama yine de o yere gidicem!!flskdjfsdjf çünkü şurda markete gitcek olsan hep bi deneyim, japonca duyma,konuşma pratiği sonuçta.

1,5 ayın bu kadar hızlı geçtiğine inanamıyorum. Artık 4aydan bile az kaldı allam düşüncesi bile korkunç. Dönmek istemiyorum en başından beri tahmin ettiğim gibi napıcaz :'') Sonsuza dek Japonya'da yaşamanın bi yolunu bulmazsam çıldırabilirim galiba. Tr'deki iyrenç düzensizliğe dönme düşüncesi bile midemi bulandırıyo. Okulum ayilem arkaaşlarım ayrı bi olay tabi de, diyorum ya işte herkesi buraya taşıyamıyoz mu :'')

1 ay değerlendirmem bu kadar. Biraz kanji çalışıp son olayları da yazıcam umarım.

6 yorum :

  1. Aa ben bir sene kalacaksın sanıyodum neyse mezun olduktan sonra devam edersin japonya maceralarına artık hatta öyle ki umarım macera falan kalmaz her şey stabilleşir insan mutlu olduğu yerleri bırakmamalı :)
    ben şeyi merak ediyorkm asıl 600 km hızla giden tren şu an aktif acaba hiç deneyimleme şansın oldu mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mezun olmayı bekleyemem!! Çanakkale'ye dönünce yine ne varsa bütün Japonya'ya gitme programlarına katılıcam kazanana kadar :''')
      Benim bildiğim 600kmlik olan 2020li bi yıllarda başlıcaktı daha yok yani. 500falan var galiba da burda yok tabi, öyle peh bi hevesim de yok, e ona vercek param da yok tabi fsdkofsdf

      Sil
    2. 500 de az değil ki yav :D pahalı olduğunu düşünmemiştim hevesin nasıl olmaz gerçi Japonya ' da yapılacak o kadar şey varken sıra gelmemiştir :)

      Sil
    3. Nebiliyim hızlı giden tren işte pek bi şey ifade etmiyo bana fslkdfjskfj he bedavadan biletimi verdiler de ben mi binmedim tabi o ayrı, binerim fskjdf

      Sil
  2. Bedava mezar muhabbetine bağlıcam şimdi olmayacak :D neyse binersen yazarsın onu da

    YanıtlaSil
  3. Oralarda işin gücün yok mim mi yapacaksın hiç yaniiii biliyorum ama yine de mimleyeyim dedim belki bir ihtimal canın sıkılır da yaparsın :D http://hayatagacii.blogspot.com.tr/2015/11/200-yl-sonra-bugun-mim.html

    YanıtlaSil