27 Ekim 2015 Salı

Mikoshi çarpıştırmalı Matsuri | Japonya Günlükleri #17

İvit devam ediyorum. Dersimiz bittikten sonra Nozomi ve Tokumasu ile buluşup asıl festivale gittik. Gidiş yolunu bilmediklerinden (onlar da ilk defa gidicekmiş, Japonluğun değerini bilmiyonuz yeminle), yolda matsuri kıyafetleri giyen bi amcaya sordular. Ben de oraya gidiyorum dedi bizi götürdü. Çayır çimenlik bi alan ve feci bir kalabalık!!!

Nerden iyi görebiliriz diye yerimizi almaya çalışırken bi köşede çömmüş oturan yankii abiler vardı. Bana Yoiiisaaa diye bağırdılar fksldjfsldkfjsdf Noluyoz yaa dedim. Selamlamışlar meğersem. Ama tipler filmlerde gördüğüm yankiiler yani!!! 2 gün önce o kafeden çektiğim videodaki matsuri yürüyüşü sırasında da hızlıca yurda dönmeye çalışırken, aynı öyle yankii abilerden biri bira uzattı bana bi anda lfksdfsjdf Şoka girdim ve almadım tabi.

Neyse sonra izlemeye başladık nolcek acaba diye. Duyduğumuza göre Mikoshi (taşıdıkları şey) çarpıştırıyolar öyle yarışma gibi falan diyeydi. Sonra bi başladı ay şoka girdik fskdjsldkfjsdf Bayaa hatur hutur dalıyolar birbirlerine. Zaten belliydi o mikoshi taşıyanların hep kaslı yankiiler oluşundan... Onun da videoyu bi derliyim bari hemen.
video

İlk başta kenarlarda kurdukları yemek tezgahları vs var. Sonrasındaki çarpışmaları görebilirsiniz. Yankiilerin konuşmayı da bi duyun allam ben duydukça gülme krizine giriyodum filmde gibiyiz diye çoh kakkoiiler yaa!! En son kısımda baya bizim dibimizde kapıştılar, hatta bi kaç dk öncesinde bi adamı yere yatırdılar bacağı falan mı kırılmış bi şey olmuş. Hatta gözüküyo bi adam bi anda kaldırıyo onu kenara çekmek için, mikoshi taşıyanlar yakına gelince. Biz sürekli aha bu sefer gerçek kavga çıktı galiba falan oluyoduk, çünkü cidden öyle gibiydi. Ama kenarda duran polislerde bi sorun yoktu demek ki gösteri parçası dedik flksdjfsdjf

Burdan en son giderken yanıbaşımızda birini kelepçeleyip götürdüler ama, yımrıh atmış birine.  Sonra dönüşte acıktık dedik yemek yiyelim. Bizi götüre götüre makarnacıya götürdüler canları çıkmayasıcalar. 800yen 1500yen arası fiyatlar. Ay ben evde yapıyom sosuyla bilmemnesiyle 5 liraya!!! Ne diyek bi şey diyemedik. Gittim en ucuzu ve hem de aradan çıksın diye Nattou'lusunu aldım lfskdfksdjf Ne kadar zekiğyim yaa...

Yemekten önce kokusu geldi resmen. 3 hafta güneşte sıcakta bırakılmış fasülye yemeği düşün. Na öyle kokuyo. Kokusunu aşabilince bi tadına baktım, yine kokusu kadar korkunç değildi. Ama sümüksü yapısıyla hayat yürümez yani. Kenardan kenardan 2-3 çatal aldım bıraktım. Sonra çocuğa verdim yesin diye, o da nattolarını ayırıp yemiş fşlsdfksdlf "Japon'un bile yiyemeyeceği kadar ağırmış tadı, iyi mücadele ettin" falan diyo fşsdlfksdkf

Bi de Nozomi Tr'de makarna var mı diye sordu da bi -.- böyle oldum. La sen 2 yıl önce gelmedin mi Çanakkale'ye yaa! Ne demek trde makarna var mı. Dedim olmaz olur mu öğrenci yemeği en pratik en ucuz zalçalı makarna yani töbe allam yareppim.

O gün başka noldu hatırlamıyom. Ertesi güne geçelim. Bi gün yine ders beklerken takılıyomuşuz böyle:
İşte bugün bi de yabancı öğrencilere welcome party vardı. 2 haftanın sonu yani cuma günündeyiz bu arada. Ne kaa heveslenmiştik. Son iğrenç sıkıcı dersimizi o hevesle atlatıp koşa koşa gitmiştik ki felaket sıkıcı bi şeydi.

İlk girdiğimizde yanıma bi kız geldi bi baktım sürekli alışveriş yaptığımız Nitto denen markette ara sıra kasiyer olarak gördüğüm kız. Beni tanıdın mı diye geldi, öyle bi sürü konuştuk falan çoh tatlış kızdı. Yanında biri daha vardı benle küçük bi röportaj yaptı. Niye bilmiyom sürekli böyle şeyler yaşıyoz. Hayatımız röportajdan röportaja yani ttlm.

Sonra yabancı öğrenciler çubukları ne kaa kullanabiliyo acaba tarzı fasulye tutmacalı salak salak oyunlar oynatmaya çalıştılar. Biz kenara gittik yere oturduk alakasızca. Ordan burdan bi şeyler yiyoruz falan. O kadar salakçaydı ki en son dayanamadık gittik. Eve döndük sonra hazırlandık yine çıktık ve ilk Choco Bar maceramız başlamış oldu. Dünyanın en tatlış yerlerinden, direk böyle sokakta, ya anlatması zor ama bi dahakine fotosunu çekiyim bak! Bütün gece bi sürü Japonla konuştuk. Direk yanına geliyolar böyle muhabbet ediyolar. Hatta barın sahibi Peri abi (kdsjfsjdhf israilli ama çocuguna isim koyyon) bizle sürekli ilgilendi türk kahvesi yaptı hatta afklsdjf başka bi şarapçımsı bi yere götürdü arkadaşının yeriymiş orda şarap tattık beleşe hehehehöhöh. Baya bi süre takıldık yani. Her hafta ya ora ya da 14-1 diye bi başka yer var oraya gitmeye çalışıyoruz ki adam gibi Japonca konuşabilelim yani.

Haa bi de bu yine cuma günü Kanno Sensei serpile bi poşet vermiş 3ünüz yiyin diye. Dersten sonra bi baktık içinde mücveerrrr sigara böreğiiiii allaam haykırdık flskdjfskdfj zaten o gün aşırı sinirlenmiştik japonlara neden hatırlamıyom ama derste biz mükemmel japonca biliyoz her dediklerini anlıyoz gibi davranmışlardı sanırım o yüzden. Böyle yabancıyız diye bakanlara ne bakıyon neee oluyoruz falan artık sinirden flsdkjff onları görünce okulda bahçede ağlaya ağlaya yedik resmen flksdjfsjdf

Sonrasını yazamıcam telefondaki fotoları bilgisayara atmamışım.

Haa ama demeyi unutmuşum. İlk hafta survival kursa gitmiştik. 2. hafta asıl derslerimiz başlamıştı, ama yine dersimizin olmadığı saatlerde survivala katılmıştık. Ki 2 hafta sonunda survival tamamen bitti. Şu aralar ara sıra hoca şu sınıfa gidin hiragana örtmenliği yapcaksınız vs diyo. Kendi sınıflarımız da çoğu dersimiz aynı 3 türk. Ben bi tek diğer 2isinin aldığı dersi almıyorum. Onlar bi tek benim çinli tayvanlı kanji dehası dolu sınıfta aldığım dersi almıyo. Bi gün canlı bomba olup patlatcam kendimi de o sınıfı da zaten çok zor yareppim.

Neyse gidiyim şimdi konuşma yarışması yazımı ayarlıyım gerçekten :')

2 yorum :

  1. Röportajlar falan, ünlü olmuşsunuz siz baya yaa :D
    Yanındaki Türk arkadaşına selamlar, pozlarına öldüm yaa :D
    Psikolojik baskıyla patlamışsınîz o gün demekki. Ne güzel olmuş yemekler o zamaan :))
    Kolay gelsiiin ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla öyle galiba fsdksdf asıl yarın ünlü olcaz allah karetmesin ki konuşma yarışmasında. hem tv yayını, hem radyo yayını ehe :)))))))))

      Arada böyle çıldıra geliyoruz dersler yüzünden ama şu yarışmanın baskısı da vardı sanırım. Yarından sonra hiç böyle şeyler de yaşamıcaz diye umuyorum :3

      Sil