3 Ekim 2015 Cumartesi

Matsuyama'da ilk gün | Japonya Günlüğü #9

Japonya'da ilk günüme gelelim. Sabah erkenden kalktım (zaten geldiğimden beri uyuyarak vakit kaybedemem düşüncesi içindeyim), giyindim ve aşağı indim. Haber vermem gerekenlere geldim vs dedim. Belli bi saatte yurt müdürüyle (müdür olmayadabilir) buluşmamız gerekiyodu. Diğer 2 arkadaşım da geldi bekliyoruz ama gelen giden yok. Buluşcağımız saat de geçti. Hoca da o sıralar gelip bizi alcaktı ki belediye banka vs işleri halledicektik. Sonra bi Japon çocuk geldi, birini mi bekliyosunuz dedi evet dedim müdürle buluşcaktık. Sonra gelin dedi, meğer yanlış yerde bekliyomuşz flksdjfskdjf Bi tane çok tatlış bi adamla çok tatlış bi teyze geldiler hemen "Nihongo daijoubu?" dediler (Japoncanız iyi (daha doğrusu japonca anlaşsak olur mu mantığıyla) mi?) "hai" (evet) dedik "yokatta" (çok şükür şfksjdf) dediler, bi yere oturduk bize tek tek belgeleri açıkladılar elektrik faturasını nası yatırcaz internet temizlik vs. Bi sürü form verdiler elimize. Ki daha 2 gün önce doldurduk bi bok anlamayarak onlar da yanlış çıktı neyse sonra anlatırım onu. Hediyelerini verdik ve hocayla buluştuk. İlk önce belediyeye gittik.
Böyle ferah bir ortam olabilir mi olm bi bizim belediyeleri falan düşünüyom da. İnsanların hepsi güleryüzlü, işler tam tıkırında, hiç bi surat bi şey yok. Hani biz gaijiniz (yabancı) diye böyleler dicem ama o sadece TR'de olan bi mantık. Kendi vatandaşını bok yerine koyup turisti el üstünde tutma mantığı yani. Burda Japon'a da aynı şekilde gaijine de aynı şekilde davranıyo tüm çalışanlar. Gel de aşık olma.

Neyse bizim hiç anlamamıza gerek olamyan bir sürü iş hallettik. Hoca konuşmaları yapıyo biz sadece formları dolduruyoruz falan flsdkjfsdlfj Böyle böyle adresimizi de ezberledik, bi yerde diyoalr mesela adreslerini yazabilirler mi kanjiyle? diye hoca hemen yazarlar yazarlar kanji biliyolar diyo ama biz yine kartı çıkarıp baka baka yazıyoz lfksjdfşsdf artık bakmaya gerek kalmadı da tabi..

O gün de hava böyle tatlış mis gibiydi ve yine her yerden Matsuyama Kalesi görünüyordu :'')
Ve ilk farkettiğim şeyler bizde genellikle bi kısmı asfalta gömülmüş olan, ya da daha da kötüsü hiç olmayan logar kapakları burda sanat eseri gibi bi şeydi.
Sonra bankaya gidip dünyalar dolusu şok yaşadık allam o nasıl bi şeydir yaaa!! Girince hoca hemen ne yapcağımızı açıkladı girişteki görevliye. Çocuk bizi bi odaya aldı toplantı odası gibi bi şey. Orda bi kaç form doldurduk yine. Sonra bi kaç kere beklememiz gerekti, hocamızla da orda kaynaştık zaten daha çok ( Yıllar önce Tr'de şu anki hocalarımızdan birinin hocasıydı ve Türkçesi çok iyi). En sevdiği Türk yemeklerinden bahsetti, bizim en çok ne yemek istediğimizi nereye gitmek istediğimizi vs sordu. Bir sürü yemek muhabbeti yapıp açlıktan ölüyorum susalım artık oldu ama sorna yine yemek muhabbeti açtı falan fsldkjfsdkşjf Bizle ilgilenen çocuk da sürekli özür diledi her beklettiğinde. En sonunda kartlarımızı aldık. Burda atmlerden saati tam hatırlamıyorum ama sabah 11le akşam 6arası diyelim (akşam kısmı doğru sanırım) para çekersen okke, ama onun dışında sizden para çekme ücreti kesiyolar. Evet aşırı saçma. Ama eğer öğrenciysen bankada bi işlem yapıyosun ve ödemene gerek kalmıyo. Ama biz o sırada henüz öğrenci kartımızı almadığımızdan onu yapamamıştık hoca haftaya gelir yaparsınız demişti (dün yaptık hem de tek başımıza vooaa). Bu arada bu da bankanın girişi, o mandalina ayısı da (?) Ehime'nin maskotu ama adını unuttum.
İşimiz bittiğinde bizle ilgilenen çocuk bi de bi paket hediye etti, içinde toka ayak bakım bilmemnesi falan var fsçkdjfsldkfjsldkjf çok değişik yaa. Yamuk olmuş fotoğraf ama idare edin vaktim yok şarjım bitiyo fsdkjfsşdfj
Bi de bankadan çıkarken tüm veznedarlar arigatou gozaimashita diye bağırıyo size sırayla. Ay bi böyle mutlu olduk ki fskldjfslkdfj Piremses selamı vererek çıkmak istedim!

Ordan okula gittik, bütün bunları hocanın arabasıyla yapıyoruz bu arada. O sırada bi kadın bize İtalyan mısınız? Amerikalı mısınız? falan dedi. Onla biraz konuştuk. Sonra okulda ilk iş öğrenci kafeteryasına gittik.

Çok geniş bir mutfak gerçekten takdir ettim, her şeyi denemek baya vakit alıcak hee flskdjfdsf İstersen o gün çıkan yemeklerden alıyosun istersen udondur ramendir kareedir vs alıyosun. Koca bi açık büfe salata kısmı ve tatlı kısmı var hatta. Ben Japonya'daki ilk yemeğimi udon ile açtım, geçen mart ayında Asami bize yaptığından beri sayıkladığım bi şeydi.
Tadı enfes bi şey canınızı çektirmek gibi olmasın ama favori Japon yemeklerimden biri. Bu aldığım Kitsune Udon'du. Üzerindeki şey de hocanın dediğine göre ve yanlış hatırlamıyosam tofu, nasıl bi karışımsa ama tatlı bi şey. Süngerimsi bi yapıda.

Neyse yemekten sonra öğrenci işleri (ama sanırım sadece yabancı öğrenciler için olan) kısmına gittik. Orda tam böyle romantik komedilerdeki şapşik tatlı kadını oynayacak tipte bi kadın var o ilgilendi bizle, hala da adını bilmiyoz ama bi gün bi yerlerde takılalım mı diye sormayı planlıyoz klfjsdfkjsdf Yine bi sürü form vs doldurduk. Sonra Asami ve Aoi geldi bi anda görünce biz şok. Bisikletlerimizi verdiler bize. Sonra hoca bizi Aoi-chan'a teslim etti kendisi ve Asami derse gitti. Biz de Aoiyle telefon işini halletmeye gittik. Önce Docomo sonra Soft Bank'a gittik. Ama kimse sim card işini bilmiyo burda, açıklama yapıyon hani telefona soktuğumuz küçük bi kart var ya diye, kullanmadıklarından.... Yağmurla benim telefonuma uyuyo biliyoz, Docomodaki adam da uyar ama bizde yok dedi, ama Softbanktaki adam öyle bi şey yoh dedi. Bi bakmışız Aoi 3 tane külüstür dede telefonu (başka olmuyomuş niye bilmiyom bi sürü anlamadığımız iş döndü) sipariş etmiş gibi bi şey. Neyseki bizimkileri 2gün önce sorunsuzca iptal ettik bi tek Serpil aldı. Biz hala sim card almaya gitcez inş. Bu arada Softbankta çok tatlış kapaklı telefonlar vardı yaa ağladım.

Sonra ordan yicek bi şeyler almak için Fuji'ye gittik. Bizim Bim mantığı, her yerde var fskdjfslkdfj hatta dün arkaaşımla işte bizim Fuji ya diye (hepsinin tasarımı aynı yani)  başka bi Fujiden yurda gidiyoz sanıp değişik yerlere çıktık şflksdjlskdjf
Veeeee fangörl modum açıldı şıraaank diye karşıma Kanjani8 çıkmasıyla şdksjflsjflsdjf Burda baya bi Kanjani8 ve Arashi'li standlar posterler vs var. Hiç daha kanıp almadım çok şükür sadece animeli şeylere kanıyom. Aldıklarımı yine başka yazıda toplıcam. %10 şarjım kaldı bitirmem lazzıııımm yazıyı artık. Bi daha yarına yeni yazıyla gelirim. Akşam arkaaşlarla bara gitcez, evet ben bara gitcem çoh ilginç fskdljflsdfkj ama en çok yemek yerken bi şeyler içerken muhabbet ediyosun yeni insanlarla tanışıyosun o yüzden 10 gündür zerre asosyal değilim flskjdflksdjf

Neyse kaçtım bay.

3 yorum :

  1. Japonya'da telefon kullanılmıyor mu o.O

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullaniliyo canim kullanilmaz olur mu. Ama bizimkinden baya farkli bi sistemleri var kontor vs acisindan da. Ben su anki hattimi kullanamam ama burda birilerini aramak icin yeni numara almam lazim o yuzden.

      Sil