10 Ekim 2015 Cumartesi

Matsuyama'da bisiklet turu | Japonya Günlüğü #11

Pazar günü oryantasyonun ikinci kısmı olan bisiklet ile Matsuyama'daki işimize yarayabilecek yerleri turlama programı vardı. Fotoğraflara bakılırsa ben sabahtan (çok geç yatıp çok erken kalkıyorum çünkü hala daha da uyumak vakit kaybı geliyo sdkjfsd ) kalkıp 100yenciye gitmişim. Alışveriş yazılarımı sonraya bırakıyorum ama.

Neyse biz bisiklet turuna katılmak üzere gittik okula. Ruth Sensei'miz var burda bilmiyorum dersimiz olcak mı onla ama, 4 yıldır burda yaşayan öğretmenlik yapan Amerikalı çok tatlı bi kadın. Hem de iğrenç bir aksana bile sahip değil ne hoş ki... Bizi japonca açıklama isteyenler ve ingilizce açıklama isteyenler olarak ayırdı. Biz tabisi japonca kısmına geçtik bi kaç tayvanlı ve çinliyle beraber. Bizi dolaştırması için 5-6 tane öğrenci vardı. Bi tane çocuğa biz kenarda fangörlleniyoduk zati, hiaaa yaşasın onun tarafına geçtik falan diyoduk fslkdfjslkdfj kiiiii meğersem daha kimlerin hangi grubu dolaştırıcağına karar verilmemişmiş o sırada fskdjflskdjf çocuk ingilizce açıklama grubundan birine geçti rehber olarak biz yıhıldık.

Tek "ay ne suratsız bee" dediğim kız bize geldi, inanması elbette güç değil fsdfkjslkjd Hatta Japon bile değildi. 2,5 yıldır burda öğrencilik yapan Tayvanlı mı bilmemnereli bi kız. Biz daha o anda anladık zamanın nasıl ilerleyeceğini...

Tüm rehberler aldı gruplarını çıktı yola. Ellerindeki listelere göre bizi bazı yerlere götürdüler, o an asla yollar aklımda kalmadı ama sonradan kendi yaptığım turlarla hepsini keşfettim fsldjfskfj Kız sürekli yolu kaçırıyo, kayboluyo bilmemne o sıcakta piştik gerzek yüzünden. Arada diğer gruplarla karşılaşıyoz, orda Momiji diye (ismin güzelliğine bak allam) ço tatlış bi kızla tanıştık böyle yanakına şeftali makyajı yapan bi sürü beni olan şirin tiplerden :'') Böyle bizi bi yere götürdüklerinde ki ne boka yarıyo ora hala bilmiyoz içerde havlu demeye bin şahit ister şeyler satıyolardı, göyası havlusuyla ünlüymüş aynı zamanda Matsuyama. Ama iğrenç yani biz havlu konusunda aşmışız demek ki fşsdfsfj Orda Momiji'yle baya muabbet ettik kaynaştık. Fangörllendiğimz çocuk geldi sonra dedim bura ney neden geldik. Ben de bilmiyorum burası ne dedi fşskdjfsldkjf Neyse yine gerzek kızın peşinde tura devam ettik. Burası Fuji burası Belediye bilmem ne diye öyle bi yerler gösteriyo geçiyo anlamsız anlamsız. Biz sürekli türkçe küfürler yağdırıyoruz eminim suratımızdan belliydi ama lfkjsdflkj

O sırada fangörllendiğimiz çucuk geldi nasıl gidiyo dedi çok sıcak dedim "atsui desu nee" dedi (sıcak değ mi...) sonra her karşılaştığımızda bu cümleyi söyledi fangörllemeye devam ettim fsldjfsldkfj

En güzel olay Matsuyama Family'ye başvurduk. Burda sana bi aile veriyolar lkfjsdfljsdf seni gezdirip tozduruyo karşılıklı anlaşırsanız evinde kalabiliyosun vs. Allam işallası bana zengin bi aile gelir nolur burda da faqirini bulmayım da şöyle beni bol bol dolaştırsın. Bilmiyorum ama o iş ne zaman belli oluyo, kısmet.

O turda takıldığım şeylerden biri, o günden sonra sık sık gittiğimiz merkezi diyebileceğim Ookaidou'nun karşısındaki şu yer.
Mizuki Nana benim için o, isterseniz değil deyin ama tıpkısının aynısı korkunç bakışlar var flsdkjfskdjf

Dogo Onsen'e gittik, sadece dışardan gördük tabi 5dk falan. Ama aylar önce netten fotoğraflarına baktığım yeri görmek, ay önündeki yokuş resmen de anime yolu falan diye düşündüğüm yeri görmek çok ilginçti.
Burda bi tane saat var bi de, (şu an şarjım bitiyo o yüzden yarın yükleyip bu yazıyı yayınlarım) her yarım saatte bir videodaki gibi denişiklikler yapıyomuş.

Tam saatin dibinde ayak onseni var. Baya oraya gidip suya ayakları koyup oturuyo insanlar. Allam ne kaa rahat bir hayat yaa flskdfjdskjf

Bisiklet turumuz bitince biz hemen kaçtık tam 3 saat sürdü tur bu arada bisikletten hiç inmezksizin :'') Başımızdaki kız line fb falan istemeden ttlm biz gidooorz yhaa dedik gittik. Burda en çok şaşırdığım şeylerden biri de o. Tanıştığınız kişi anında fb var mı? Line var mı? diye soruyo. Hayır da diyemiyom maksat Japonlarla muhabbet olsun Japoncam gelişsin sonuçta. 1 haftada ekle babam ekle bi sürü insan. Ay isimleri de ezberleyemiyom sorun orda. Birilerine soru sorcam kendisiyle ilgili ismini bilmediğimden soramıyom ya da bi kaç kişilerse "minna wa?" falan diyom fsdfjsdjfıosdjf Her gün kim kimdi diye çalıştığımı biliyorum yani ama oturmuyo isimler sürekli takıldığım insanlar dışında. Hele çinli ve tayvanlı kamkilerimle asla ismen muattab olmuyom fslkdfjsldjf

Akşam geçen yıl Çanakkale'ye gelen tayfa ile Okonomiyaki yemeğe gidicektik. O plan da bize sorulmadan yapılmış, biz dahiliz ama haberimiz yok falan lfksjslkdfj sinir de oldum ama nys dedim yani... Gittik ilk defa ocaklı kotatsulu (ne deniyü ona bilmiyom) bir mekanda takılma şansı elde ettik. O grupların özel oda oda takıldıkları, tatlış geleneksel mekan *.*

(Fotoğraftaki kızların bere takıyo olması havanın soğuk oldugunu düşündürmesin, en azından o zaman soğuk değildi şimdi soğuk da. Burda böyle salakça bi moda var gencinden olgununa kadınlar beyin pişiği olasıya bere takıyo)

Sumire diye sanırım burda baya ünlü olan bi yer. Gittik ayakkaplarımızı çıkardık oturduk. Ben Asami ve Kana'ya lokum fındık fıstık çaklıt hediyelerini verdim. Sonra okonomiyaki sipariş ettik. Mochili falan değişik bi çeşitti, normal klasik yediğmizden değil de... Sonra garson geldi ocağı yaktı, sonra herkesin okonomiyakisini koydu orda ısındı onlar iyice. Sonra şekil şükela mayonez sos vs ekledi ve iskendere tereyağ olayının kakkoiiliğinin kat kat fazlasını gördük, çocuk ateş tuttu okonomiyakilere kfsjdflksdjflj biz şok.... Ay hep yandı mayonezler diye üzüldük ettik bi de flsjdflksdjf
video

Afedersiniz yine mikemmel lezzetteki okonomiyakilerimizi bi güzel indirdik. Japon yemeklerinde ilk 5imde yer almakta kendisi zaten, gelip bi de Japonya'da yiyebilmek güzel oldu yalnız iyi oldu. Sanırım bu yazıyı da burda bitircem bi kahvaltı ediyim ( saat öğlen 1), yeni yazıya geçcem.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder