10 Ekim 2015 Cumartesi

Dersler başlıyordu... | Japonya Günlüğü #12

Pazartesi okulun ilk günü başlamış oldu. Yani biz geldiğimizden itibaren hiç boş gün geçirmemiş olduk. Şöyle bi çıkıp gezip dolaşalım yapamadık. Ama şu an 2 hafta olmasına rağmen her okul çıkışında bi yerlere gittiğimizden onun acısını çıkardık lkfsdjflksdjf

Normalde derslerimiz 1 hafta sonra başlıycak olmasına rağmen, hiç japonca bilmeyenler için yapılan 2 haftalık kursa katılmamız gerekiyodu. Burda en basit cümleleri ve ihtiyaç duyacakları cümleleri falan öğrettiler, hiç dilbilgisi hiragana vs olayına girmeden. Günde 2 ders saati çok bi şey değil. Fekat Japonya'da 1 ders saatinin 90dk olduğunu hatırlatayım lfkjsdflksjdf İlk derste cümleleri öğrenip, 2. derste support olarak Japonlar geliyodu. Üni öğrencisinden 72 yaşındaki amca teyzelere kadar. Hocamız bize siz o kursa yabancılara Japonca nasıl öğretiliyo onu gözlemlemek için gidiceksiniz eğer support az olursa siz de supportluk yapıcaksınız demişti. 2 haftalık kurs bitti ama 1 kere supportluk yaptık sadece onu da diyem flskdjfdf Neyse işte olay bundan ibaret. Pazartesi günü direk bu dersle başlanmadı ama. Hala oryantasyonumsu olaylara devam ettiler. Çoh mühim şeyler açıkladılar ama ben gayet dinlemedim. Çünkü Japoncasından sonra bi de ingilizce çeviri yapıyodu Amerikalı senseimiz. O yetmezmiş gibi bi de Çince çeviri yapılıyodu. Çince duydukça midem alt üst oldu resmen bu kaa mı iğrenç bi dil yaa...
Böyle bi ortamdı işte. Çöp ayrıştırma vs konusuna bile girildi. Ay neblem Japonya'ya geliyon bi otur araştır de mi orda hayat nasılmış vs diye. Herangi bi yere gidiyo da olsan araştırırsın bi yani, ille Japonya değil. Bizim yıllardır bildiğimiz şeyleri (yani genel olarak bilinmesi gereken şeyler) o an öğrenip aaaa olanlar vardı. Meh kak git şurdan oluyom böyle insanlara.

Bu olay bitince buranın Teknosa'sına gitmişiz galiba flksdjfdskf fotoğraflara bakılırsa... Sanırım arkaaşa priz dönüştürücü bakmak için gittik. Ben markaların kullandıkları yüzlerle ilgilendim daha çok. Mesela bunun gibi:
Sonra tvlerin satıldığı bölümde One Ok Rock konseri gösteriliyodu, durdum onu izledim lfksjdflksdjf Cdlere falan baktım böyle sevdiğim gruplar bi şeyler. Bi içim gitti ama bi şey almadım neyse, 2.elciler çok daha ucuz hem de yepyeni hiç farkı belli olmuyo.

Burdan sonra bi şeyler yaptık ama hatırlamıyom allah karetmesin. Sadece akşama doğru bizim mekanımız Ookaidou'da (kapalı çarşı bi nevi) bi cafeye gitmişiz fotolara göre. Bir Ookaidou fotosu bulayım bakayım.
Baya devam ediyo burası bi kaç part halinde, arada caddeler falan bölüyo çünkü. Devamında da Gintengai diye buna benzer bi yer var onun fotoyu da koyarım sonra şimdi bulamıcam hiç.

İşte içerisi böyle olan bir cafeye girdik. Nasıl gözüm döndü yani nasıl şfsdkfsldjfsdf  Rafta sergilenenlerin hepsi maket bu arada tabi. Ben her mekanda ilk denediğim şey macchalı şeyler olduğundan tabi yine macchalıyı aldım.

Dondurma sanmıştım ama macchanın altından buz rendesi varmış, kakigouri yidim yani resmen yey!! Ama o kubbemsi şeyden sonra kremamsı dondurmamsı hayrika bi şey vardı. Yanındaki bi top şey de anko (kırmızı fasülye ezmesi) ki bayılırım. Bi daha gitmedim ama buraya haftaya gidem bari, başka bi şey denemeye.
video
Bu da bu şapşiklerin Çanakkale'ye geldiklerinde öğrendikleri bi olay. Hiç hadi yapın demedik bile bi anda yapmaya başladılar lfksdjfsdf Çoh tatlılar ya.
Burdan çıkınca henüz adını ezberleyemediğim parkın içinden geçerek eve döndük. Biz manzarayı görünce öldük zaten. Bisiklet sürerken çektiğim için biraz titrek ama daha iyisini çekerim bi ara.

Bi yanda bu gözüküyo bi yanda kocaman dönmedolap gözüküyo falan çoh güzeldi yani. Etrafta beyzbol oynayan genşler vardı bi de enee ne kaa anime bir ülke oldum yine fsldkfjsd Sonra gecenin biyarısına kadar yine lobide takıldık diye hatırlıyom Romanyalı kamkilerle, netimiz olmadığından tabi.

Bugün de bu kadarmış sanırım. Şimdi gidiyim Serpil'i uyandırıyım, 12de buluşcaktık güya saat oldu 2 buçuk. Ders çalışmaya gidip akşam arkadaşlarla Matsuyama Kalesi ve karaoke yapmayı planlıyoz işallası. Bay.



3 yorum :