22 Temmuz 2015 Çarşamba

Ehime | Japonya Günlüğü #2

Yine blog yazmaya gücümün olmadığı bir dönemdeyim. Ama şu an anane evinde o kadar yapacak şeyim tükendi ki son anlarimi blog yazarak geçirmeye karar verdim (Bugün dönüyoz tanrılara şükürler olsun ki ). 

En son gelişmeler şöyle ki; sonunda uçak biletini alabildik ::::::) Hoca gidiş tarihimizi söyledikten sonra bile haftalarca alamadık sürekli bi şeyler çıktı  Kore havayollarindan alcaktik, internetteki göya varolan sitesi seyahat şirketi çıktı aradığımızda.  Ben arıyom başka bi şey diyo diğer kızlar arıyo başka bi şey diyo güvenemedik. Sonra THY ile konuştuk 4500olan bilet fiyatı çeşitli indirim ve öğrenciye %30 indirim olayıyla 3600 oldu. Tamam alalım olduk bi dahaki aradığımızda hem meğersem o fiyata vergileri dahil etmemişler onu öğrendik hem de ben 25 yasindaymisim (ki daha yeni 24 oldum) o yüzden öğrenci indiriminden yararlanamiyomusum. Zaten bunların yapacağı ise ben öğrenci demek öğrencidir lan belgesi varsa isterse 40 yaşında olsun meeh. Artık bildiğin havaalanına gidip ortalık dagitacaktik kii diğer arkadaş bi tane seyahat şirketinden 3000küsüre bulmuş hemen onu aldık.  Gidis -dönüş  fiyatları tabi bunlar hep. Haa dönüş derseniz hocamız hala net tarih vermediği için Şubatın son gününe aldık artık erkenden yurttan çıkarırlar bizi Osakaya gider orda yatar kalkarız oh miiiiss. 

Yine kore aktarmalı gidiyoruz. Kore de görmedim demem kxbsjxb of çok Çorum'a ugramiscasina Incheon'dan leblebi alınası. Ben bi öyle aktarma bilirim yani bu yaşıma kadar böyle geldim. 

Neyse işte ben de haftalardır kendime harita çıkarıyorum co guzel bi site buldum. Osaka (Oosaka diye okuyom aslinda ama insanlarin Oosaka dedikce Osaka mi? Olmasindan bıh-tım. Trde Osaka dicem hep) ve Tokyo'da (Hele ki buna Toukyou dersem vururlar ama arada bi kaciyo agzimdan) gidilebilecek bahçeler muzeler çeşitli yerler sokaklar vs herşey var. İlk olarak bütün ilgimi çekenleri yazıyorum sonra bi harita çizip yerlerine oturtucam ve bölgelere ayiricam. 2 haftalık kış tatlimin ne kadarinda kalmalı şekilde gidebilirim bilmediğim için belki sadece günübirlik gidebilicem hiç belli olmaz o yüzden her şeyim planlı olsun ki atlamayayim hiçbiseyi istiyom. Belki çok bencilce gelcek ama resmen çok tedirginim ya hiç bi yere gidemezsem ya da gezicegim yerleri yetistiremezsem diye xjxbjsb gulmuyom. Garip bi his yani. Ha hicbiyeri gezemesem de sonuçta japonyadayim lan diye de düşünüyorum ama hayaller tamam mii! !! Asamiye yazdım dün Osakadaki Hogwartsa gitcem bilet işi nası öğrensene diye. Siteye bakmaya o kadar japoncaya gücüm yok şu an djsbsjx çünkü öyle bizdeki gibi kapıdan alayım bileti gireyim değil olay. Sanki bana imparator ziyareti beeeaaa!! Ghibljye nası bilet alcam diye bi bakıyım dedim de ohooo yani başvuruyor ediyon bilmemne. Bunları hep japonlara yaptırırım valla uğraşılmaz.  Hogwartsinda 7500yen olduğunu biliyom yenin inip çıkmasına göre 150-170tl arası 1gun boyunca. Aaah ne çıkmam haa kapanana kadar kaymakbirasi içer durrum bi köşede ayyaş takılıp jsbxjxb Bakalım tek mi gidecom peşime takılan japon olcak mı,  bize gelen japonlardan Kanayla beraber gidelim diye konuşmuştuk hatta Asami de atlamisti ben de gelcem diye ama bakalım napcaklar tatilde. 

Net gideceğim Hogwarts dışında bir diğer netim de Akihabara.  Şimdi plz yani ya nereye gideceğdim. Hem babam kamera istiyo kendim için olmasa bile babam için gitmeliyim ksbsjxbx Benim de bir psp ve tatlış dijital foto makinelerinde alma planım var ama bakalım.  Sonra figur FIGUUUUUURRRRR . Ozellikle 2.el dükkanlar bulabilirsem tutmayın beni. Eğer gidip görmüş ya da duymuş olan bunu okuyan biri varsa yer tarifi bekliyom djsbsjxbdj 20kilo bagaj hakkım var mümkün değil 5 aylık birikimim sigsin 20kiloya o yüzden ara ara kargo yollicam trye. Para gircek yani hehehe.  Bilmiyom giderken napıcam ya bi de hem yazlık hem kışlık goturcem e bunun montu var botu var. O Eylül sıcağında giyebildigim kadarını üstüme giycem zaten ksbsjxbx Ay dur konu dağıldı.  Hee Akihabarada çok istediğim ve gitmezsem meraktan öleceğim bi diğer şey Maid cafe. E 2.donemi Maid cafeyle yat kalk geçirdim yani sunum yapcam diye. Kaç ay araştırma yaptım ettim parama kiycam gitcem ay. Kawaiilik kasan bi kaç Maid kızı yere indirrim kesin sinirden ama ossun djsbsjx

Bunların dışında yine alışverişten devam ediyorum ama RejetShopa gitcem. Tokyo'da da Osakada da var ama oldu ki gidemedim, en yakınından Fukuoka'da var xjxbjsb yıllardır Fukuokanin dünyanın en güzel şehri olduğunu iddia eden Ishiyama hojamin yüzü gülsün. 

Tarihi yerler olarak da bir sürü tapınak yazdım müze yazdım ama henüz haritada yerini belirtmedigimden kesin gitceklerimi soyleyemiyom.  Bi de bildiğim kadarıyla Kyoto'ya (Bu da Kyouto aslında ey gidi gencligim ) okul gezisi düzenleniyo. O konuda da içim rahat. Kendimi yerel halkın ellerine bırakıcam. Ehimede de gidicek 1-2 yer var başta Matsuyama Kalesi olmak üzere. Onlar kolay yaa hallederiz sjsbsjsb 

Olm ben kesin Koreden Osakaya aktarmayı yapınca Osakadan Ehimeye geçmeye güç bulamayıp (Çünkü uçak bileti almadık hala, alsak da yetisemeyebiliriz, otobüsle de 3kez metroya biniyomusun gitmek için ohooo) Osakaya indiğimiz an bir takoyakiciyle evlencem ve hayatımın sonuna kadar hem takoyaki yemiş olcam hem japonyada kalmış olcam. 

Şimdi geriye Osakadan  ehimeye nasıl gidicem mevzusu, yurt için sağlık raporu ve vize işi kaldı bakalım onlar da bitsin rahatım.  Of yeter telefonda yazmaktan parmaklarım ağrıdı gidiyom biraz daha sıkılıyim. Bay. 

4 yorum :

  1. Plan yapma kısmı çogzel oluyor ama planlanilan yerlere gidemeyince "yine geleceğim bu iş burada bitmedi!" deyip dönüyor insan :') geçtiğimiz mayısta kore'ye gideceğim diye deli gibi plan yaptım ama süre kısıtlı olunca bir de başkalarına bağlı olunca bir saray gezip döndüm resmen :') halbuki Fukuoka'ya gececek japonya havası soluyacaktim. Bu iş burada bitmedi arkadaş :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya zaten bence bi kere yurtdışına çıktı mı gerisi geliyo. Ben şahsen belge işlerine üşendiğim için hiç bi yere gitmemiştim, e artık pasaportum var, vizeli vizesiz gezer dururum bence (ölene dek anadolu topraklarından ayrılmadı)

      Bence yaparsın bi tur da Japonya :3

      Sil
  2. Seni mimledim Burcuu :) Epeydir uğrayamıyorum farkındasındır(Okuyacağım yazılarını söz :)) ). Şimdi lönk diye mimle ortaya çıkınca biraz ayıp oldu biliyorum ama müsait olduğunda şeedersen süper olur :D

    YanıtlaSil
  3. Ay yorumu yeni görüyorum gomen.
    Boş bi anımda bakıyım hemen teşkür ettim :3

    YanıtlaSil