9 Nisan 2015 Perşembe

Japon tarihi afallatması

Vize haftamda sona doğru yaklaşıyorum. Perşembe ve cuma 4 sınav ve 1 rapor verdi mi kurtulucam. Şimdiye kadarki sınavlarımın mikemmel geçmesi, hatta buna en zayıf dersim koudoku dahil (ki parçaları bile okumadan soruları cevapladım hayatımda ilk defa, nası sıkı çalıştıysam fsdkjfskdjf), en kötü geçenin bugün (şu saat itibariyle dün oldu) girdiğim eğitim psikolojisi denen bokum ders olması.
Hiç bir işime yaramıycak o ders yüzünden ortalamam düşüyo benim. Ne bizim bölümün hocası, ne de zerre ilgimi çeken bi ders. Banane bebeklik döneminde ne zaman agubugu diyolar bilmem ne yaa!!! 25 soruluk testte bazı sorularda şıklar hep aynı sorular farklıydı. Ben hep aynı şeyleri işaretledim ki en azından biri tutsun diye fslkdjfskfj Öye bi umut yok yani. Bilmiyom napcam.

Bugünümüzü de kanjiye ayırmak istemiştim accık ama malesef gerçekleşmedi. Yarın erken kalkıp çalışmam lazım. Japon tarihi kastık bol bol. Bu tür konulara aşık biri olarak, tatilde işime yarayacak kitapları çoktan okumuş ve derste hoca "gık" dese not alır haldeydim. Bu konularda Hermione'yim arkaaşlar lksjdflksdjf Hatta bi arkaaşım sürekli "olm sen hocadan çok biliyon niye derse giriyon ki" dahi der. Bizimkiler de bana güvenip derste uyur, nasılsa ben sınavdan önce anlatıcam onlara diye.

Lakin öyle de oldu. Şu saate kadar tarih kastık. İlk yerleşmeye başlamalarıdır falan güzel güzel ilerledik. Ki ben okuduğum kitaplardaki değişik bilgileri de söylemek için can atarken hocanın çok tekdüze anlatması hayalkırıklığı yaratmıştı. Malesef derse katılımlı şekilde ders yapmadığı için de hep içimde patladı, ben kendi çucuklarıma öğrettim ama onları fşksjdfksjdf Sonraları yazılı kaynaklı dönemlere geliyo, klanlar ortaya çıkıyo falan. Hoca bi hafta anlattığı bi konuyu, ertesi hafta farklı bi şekilde anlatmıştı. Bi anda kalemi bırakmıştım elimden. Tokyo Encounter'da Mamo'nun oyuna dahil olmadığını anlayıp staffa attığı bakışla (izleyenler o eşsiz anı bilmüyü yazık) etrafıma bakıp, başka farkedenler var mı acaba diye aranıp durmuştum. Refü'ye yanlış anlatıyo diye ağlanıvermiştim. Bugün o kısmı toparlayabildim neyseki çucuklara anlatırken. 2 kaynak kitap ve hocanın notlarından harmanlayarak baştan özet çıkardık. Te 6 dönem hem de!!! Zaten hoca Nara dönemine bile geçemeden kafamızı allak bullak etmişti. Neyse onları da toparlayabildim. Ama sonra Heian'ı bitirip, Kamakura'ya geçiş yapcağı derste ben yoktum. Bilgilerim kitapla sınırlıydı. Hoca da bir anlatmış ki höf yani. Minamoto klanının altından girmiş üstünden çıkmış. İlk seppuku yapan kişiye önce Yorimasa demiş sonra yok prens demiş, sonra Yoritomo adını değiştirip Yorimasa yapmış demiş. Ama seppuku yapan Yorimasa, prens infaz ediliyo. Ve Yoritomo bundan yıllaar sonra attan düşerek ölüyo, ki adam samuray çağını başlatan adam. Ya sen bunları nası karıştırıyon!!!! Ya sen napıyonnn!!!! Hocanın anlattığı çoğu şeyi bi kenara koyup kendimiz kitaplardan özetledik. Ama o ismini değiştirmiş olayını aydınlatana kadar canımız çıktı. Lan acaba diye diye düşündük ama artık kitaplarda ölüm tarihleri ve şekilleri bambaşka 2 insan olduklarını görünce yok dedik bu adam toparlayamadı o yüzden böyle bi şey dedi dedik. Bilmiyom yarın ben sınav test olsa da boş beyaz bi kağıt çıkarıp bütün dönem özetlerimi yazcam sanırım flskdjflskjdf Hatta refü gidelim bölüm başkanına bi ders notlarını bi de senin özeti gösterelim, tarih derslerini sana versinler artık dedi fşsdfsdfj

Bende de şu an isimler allak bullak oldu ama yarın bi okursam hallolcak gibi. Bunları da iyice uykum gelsin, yatakta dönüp durmayım diye ve yazarken tarihi olaylar gözlerimin önünden geçsin diye yazıyom sldfsdfd Yine gereksiz bir gece yardırması yani.

Yarın oturup rapor yazcam daha allam nerelere gidem. Bu haftasonu posterimi bitirsem çok rahatlıcam aslında ama kısmet be canım. Neyse gidiyim sıkıcı animemi izliyim yatıyım. HAA AY GİNTAMA BAŞLADI BUGÜN GİNTAMA :'')')') Okulda gintama hayaliyle ayakta kalabildim. Eve geldikten 1 saat sonra nete düştü hemen izledim. Sonra bi tur daha izledim lfksjdfsjfhsd Ya ço özlemişim Sugita'nın o salak sesini, o salak içinden çıkılmaz durumlarını. Bi kaç kez daha izlerim yeni bölüme kadar oh mis. Gidiyom bay.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder