7 Nisan 2015 Salı

Death Parade

Vize haftasına girdiğimiz için delilerce anime bitiriyorum. Yazması zor geliyo o ayrı. Dün gece taze taze bitirmişken Death Parade için yazayım dedim.

Geçen yıldı sanırım Death Billiards'ın turunu yapmıştık, 25dakikalık filminden sonra, 12 bölümlük serisi de yapılmış. Filmini izlerken neler hissettiğimi hatırlamıyorum ama bu seriyi çok sevdim ben.

Bi kere konusu itibariyle, bi de bunun Japon dizisi çekilse tadından yenmez bir konu. Ölenlerin ruhlarının reenkarne mi olacağı yoksa boşlukta mı kaybolacağını belirlemek üzere yargılandıkları bir "bar"da geçiyor olay. Ölünce, Yargıç Decim ile karşılaşan karakterler ve çeşitli oyunlarla hem ruhlarındaki karanlık yönleri ortaya çıkartıyolar, hem de nasıl öldüklerini hatırlıyolar. Bazı karakterlere deli gibi üzülüp, bazılarında hem üzülüp hem güldüm. Bence her bölümü etkileyiciydi ve 12 bölümde tadında, hiç bunaltmadan bitirdi. Karanlık yanı olan animelere bayılıyorum zaten, arada tatlış şebeklikler de olunca mis gibi anime olmuş.

Decim için son bölümlere doğru gözyaşı dökebilirdim, fekat seiyuusu sebebiyle pek mümkün olamadı. Bu animeyle farkettim ki, ya da kendime itiraf edebildim ki, Maeno'nun sesinden nefret ediyorum flskdjflskdfj Şarkılarını dinlerken de hep bunalır, ruhum daralırdı zaten. Böyle çelik yutmuş sesle olmuyür, yapamıyorum.

Ama ikinci olarak çıkan yargıç Ginti mikemmeldi. Böyle karizmatik, yankii ve hafiften salak karakter olunca Hosoya'nın sesi de mikemmel oluyo. Şahsen Decim'in o dramatik sahnesi olmasa Ginti'li bölümleri tercih ederdim, ama drama hayır diyemiyorum işte klfsjdflkdsf Sonradan konuk olan Miyano'nun karakteriyle bir kyaaa oldum, ardından gelen Sakurai'in karakteri de apayrı bi dram meselesiydi. En çok ona üzüldüm zaten. Zavallım. Kadın karakterler de çok iyiydi animede.  Decim'e asistan olarak gelen kadın bi kere o bi tutam beyaz saç olayıyla karizmatikliği katlamıştı lfksjflksjf Ayrıca onun hikayesi de çok çok güzel olmuştu. Nona, Clavis, Quin hepsi güzel güzel karakterlerdi. Şöyle bi 24 bölüm olsaydı aslında her karakterin ne bok olduğunu öğrenseydik güzel olurdu.

Ha son bölümde de resmen Death Note Kira vardı, tövbeler olsun fsjdflsdjk Yani işte öyle oturun bi seferde bitiriverin öyle akıp giden hoş bi seriydi bence.


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder