17 Aralık 2014 Çarşamba

[Blog Tur] Marslı - Andy Weir | Kitap Yorumu

 Altı gün önce, Mark Watney Mars'a ayak basan ilk insanlardan biriydi. Şimdi ise, orada ölmesi neredeyse kesin.


Yazar: Andy Weir 
Yayınevi: İthaki
Kitabın Adı: Marslı 
Sayfa Sayısı: 415
Tür: Bilim-Kurgu / Macera


Bu yıl okuduğum en iyi kitaplardan biriydi diyerek yazıma başlamak istiyorum. Kitabın arka kapağında konusu yazsaydı keşke çünkü bu tür cümleleri toparlamak çok zor benim için. Yine de bi deniyim bakalım. Mark Watney,  Ares 3 ekibinin Mekanik Mühendisi ve Botanikçisi  olarak Mars'a gönderilir. 6 kişilik mürettebat, görev sırasında bir kum fırtınasına denk gelirler ve görev iptaliyle geri dönmek zorunda kalırlar. Ancak Mark Watney araca binemeden ölür ve onu geride bırakıp, araca binerler.

İşte kitabın güzelliği de burada. Uzun uzun Mars'a nasıl gitmişler, ne olaylar yaşanmış bunlarla bizi sıkmayıp, direk konuya girmiş yazar. Mark aslında ölmemiş (bir şekilde) ve tek başına yaşam mücadelesi vermek zorundadır. Bu tür konuları çok sevsem de çırılçıplak bir cahilim. Bana göre "Ne var 2-3gün dursun orda döner alırlar."dan ibaretti çünkü olay.Ben yazsam maksimum 3 sayfaydı kitap yani. Andy Weir'in ilk yazıdığı kitabın bu derece olağanüstü olması gözlerimi yaşarttı açıkcası.

Kitabı okurken etrafımdaki insanları sürekli rahatsız etmiş olabilirim. "Ay Mark şöyle yaptı, Mark şöyle dedi, çok güldüm kehkeh" gibi. Sanırım Mark Watney ile evlenmek istediğimi düşünüyor olabilirler artık. Aksini iddaa etmeye niyetim yok flsdjflkdjf. O kadar, yani o kadar harika bir karakter ki!! Ve yazar (hatta burda çevirmene de övgüler göndermek istiyorum) öyle bir yazmış ki, Mark'ın küfürlerini bile duyar hale geldim. Açıkçası böyle bir konuyu okurken sıkılırım diye düşündüğüm olmuştu, ama yok öyle bir şey! Ki yazar da bence büyük bir risk almış, özellikle bazı kısımlar sadece Mark'ın yaptığı hesaplamalarla geçiyo. Benim gibi cahillerin kitabın başında sızması gerekirken, hiç bi şey anlamasam da büyük bir ilgiyle okudum. Tabi bu kadar bilimsel verinin yanında Çekiçler ve koli bantlarıyla imtihanı da bambaşka bir olaydı, Mars'ta bile iş görür şeyler demek ki.

Özellikle bilim-kurgu severler bu kitabı okumadan devam etmesinler ama bence kitabın heycanlandırma ve güldürme yanı daha ağır bastığından  okuyun, okutun. Saygılar.

Tur Takvimi:
15 Aralık http://pinucciasbooks.blogspot.com.tr/ | Kitap Yorumu - Ön Okuma
16 Aralık kutsalyorumcu.blogspot.com | Kitap Yorumu - Alıntılar
16 Aralık mirielenda.blogspot.com | Bunları Biliyor musunuz?
16 Aralık raflarinarasindan.blogspot.com | Kitap Yorumu - Yazar Tanıtımı
17 Aralık sssuigenerisss.blogspot.com | Kitap Yorumu - Film Hakkında
17 Aralık sohbetedecekkimseyok.blogspot.com | Kitap Yorumu
18 Aralık thcodex.blogspot.com | Kitap Yorumu - Tanıtım Videosu
18 Aralık segesegese.blogspot.com | Kitap Yorumu


2 yorum :

  1. Merhaba,
    Blogumda Kitap Çekilişim Var, Katılımlarınızı Beklerim,
    Sevgiler.
    http://ilknur--akpinar.blogspot.com.tr/2014/12/dolu-dolu-cekilis.html

    YanıtlaSil
  2. Geçen sene gravity diye bir film çıktı izledin mi bilmiyorum?Azıcık konu ona benziyor.Ama başrol kurtuluyordu orada.Bu kitapta meraklandırdı şimdi beni.

    YanıtlaSil