8 Kasım 2014 Cumartesi

Barakamon: Tekrar tekrar izlemelik.


Geçen sezonun eeeeeeen güzel animesi, Barakamon. Uzatmalı olarak izleyip az önce son 3 bölümü de bitirdim. Bi içim buruk, nasıl biter yaa hüznü var. Slice of Life animeler favorilerim arasındadır ve en başa Barakamon'u oturttum, o çok net bi kere.

Konu olarak, kaligrafi sanatçısı Handa Seishuu, bi takım olaylardan sonra Goto Adasına gider. Burda yaşadığı yerin köy halkı (çocukları diyelim bence fksdjfsd) ile yaşadıkları, kaligrafisinin bu süreçteki gelişimi vs. oldukça komik bi şekilde anlatılmış. Bence bi kaç karaktere dalarsam, onlar üzerinden daha rahat anlatıcam. Bol gif var, başka türlü olmaz.

Handa Seishuu:

Kendi haline yaşayan, dışarıyla ilişkisi olmayan bi tipken, adaya gittikten sonra ilk başlarda zorla da olsa çevre halkıyla haşır neşir olmaya başlıyo. Tsundere karakterinin getirisi olarak daha sonra yaptıklarından zevk alsa da hep bi istemem yan cebime koy kızarmaları yaşıyo tatlış fşsdfsdf  Mesela,

Çocuklar yüzünden özellikle Naru yüzünden başına gelmeyen kalmıyo zaten. Çünkü bu kadar hiç bi şeyi yaşamamış,bu kadar korkak, bu kadar beceriksiz bir tip....Allahım lfskdjfskfjd 

Verdiği her tepki de (donuk olsun aşırı olsun) duvarı yımrıklayarak gülesi geliyo insanın. O köy hayatına uyum sağlaması, küçükken yaşayamadığı şeyleri tutup 23 yaşında yaşadığındaki şapşik mutluluğu :''') Tabi bunun yanında kaligrafi sahnelerinde çok karizmatik anlar da yaşadık.

Ha çizdikleri (son bölümdeki hariç) benim için hiç bi şey ifade etmiyodu o ayrı. Shodouya pek ilgim olmadıgından yazı lan işte, iyrenç olmuş ki tarzı yorumlar yaparak izledik fskdjfsldkjf Evet Japonca öğrencisi konuştu, dağılın. Ayrıca adada giydiğinin (afişte gördüğünüz) aynısını Japonya'ya gidince alcam ve hiç çıkarmıcam şfskdjfskdjf resmen izlediğim yerden o rahatlığını yaşadım lan!

Naru:

Naru olmasa Sei'nin varlığı hiç bi şey ifade etmezdi kanımca. Gelmiş geçmiş en sevimli çocuk karakter, şurda olsa elimden bırakmam bütün gün yeminle. Başarısının çoğunu aşırı aşırısı yetenekli ve ilk defa anime seslendirmesi yapan 9 yaşındaki seiyuusuna borçlu bence. Böyle güzel bi ses, böyle bi yetenek yok yareppim!!!
Sei adaya düştükten sonra, 7 yaşında olmasına rağmen onu hayata hazırlayan, bunu yaparken arada canından bezdiren hatta canını çıkartan, ekranden çekip alma isteği uyandıran bi karakter. Nasıl enerjik, nasıl sürekli mutlu salak yaaa

Sei ne kadar korkaksa Naru o kadar cesur, bu da bol bol komedi izlememizi sağlıyo. Böceklere olan düşkünlüğü, oraya buraya tırmanma atlama zıplama hevesi çok yoruyo çocukcağızı
Sensei diye her yerden pırtlamasıyla kalbim yımşacık oluyo yeminle fksjdfksjdf 

Biraz da (fazlasıyla) severken öldüren tiplerden. Kendisinin senseisiyle evlenme gibi hayalleri var ki bence sorun yok fslkdfjsldkfj Çünkü bu kadar uyumlu iki karakter zor bulunur. Olmadı evlat edin şu çucuğu hiç ayrılmayın nolür lan T_T



Konuştugu Japonca'nın çoğunu da anlamıyoz haa, aksanı yüzünden, yok resmen öyle bi dil flksdjfskdjf ama çok tatlı. Tatlışlıgının yanında diğer çocuklar arasında oldukça popüler ve karizmatik bi kişilik ayrıca skdfsdf Hele ki bunun bir zırlak arkadaşı Hina var!!! Hem Naru'nun kanatları altındai hem de Naru'dan çok çekiyo garibim lfskdjfsdfj Sei ile ilk karşılaşmaları şu şekilde oldu mesela:
Bi diğer mükemmel arkadaşı da dazlak Kenta. Her ne kadar ben kendisine Tanaka desem de (bknz. Haikyuu)

Bu 3ü dışındaki diğer çocuklar da çok tatlıydı. Zaten animede tatlış olmayan şey yok :3

Arai Tamako:

Bi diğer çok sevdiğim karakterlerden. Çünkü tepkileri çok doğru lan fsldkfjsdfj Kendisi gizli fujoshi olur. Refü'ye göre benmişim bu fskdjflskdjf halbuki ne fujoshiliğim ne gizliliğim var, ama boys love iyidir o ayrı!!!
 Özellike Sei ile bi diğer salak karakterimiz Hiroshi'yi şipleyip durduğu sahnelerde öldüm geberdim fsldkjfskdfj Yazık garibim her şeyi kendi içinde yaşıyo, yıpranıyo. Yanlış anladığı bi sahnede silinip gitmesi var mesela:

Benim için en belirgin karakterler bunlardı ama bu kadarla sınırlı değil, hem Tokyo'dakiler hem Goto adasındakiler tek tek incelenesi tipler. Fekat benim şindi Japon Kültürü çalışmam gerektiği için elimdeki diğer gifleri buraya yığıp gidicem.







Hadi şimdi gidiyosunuz bu bebek gibi animeyi izliyosunuz. Görüşürük!

2 yorum :

  1. Ben neden ben :') kpss kitaplariyla :') obusmem gerekirken :') neden ben :') Tesekkur ediyom sanaa :')

    YanıtlaSil