22 Ağustos 2014 Cuma

Bir daha bu kadar kitap biriktirme he mi çucugum...

Turlar dışında uzun zamandır yazamıyorum okuduğum kitapları diye içime dert oldu bak. İşim gücüm yokken yazayım bari...

Mezarlık Kitabı

Neil Gaiman okumaya hep heves etmiştim de bi türlü olmamıştı. En çok da bu kitabı merak ediyodum zaten. Ama benim içün ihtişamlı bir hayal kırıklığı oldu. Çok ilginç başladı vaaa nolcak acaba nolcak acaba diye okurken peeffh hadi artık kaamooooon demeye başladım. Zaten hatırlamıyom da artık nasıl bittiydi. Ayrıca içindeki çizimler sabrımı zorladı. Zaten kitap için yazılan yorumlara bakınca metafor da metafor diye ölen fularlı entellerle dolu. Nefret etme seviyesine getirtir bu insanlar beni bu kitaptan, o yüzden en iyisinden bakmıcam daha fazla.  Orta halli bi kitap olarak kalsın aklımda...Götünüze girsin metafor diyor sonraki kitaba geçiyorum.

Bir Tuhaf Turta Davası

Domingo Yayınları'nın belli ki devamını çevirmeyeceği mikemmel serinin ilk kitabı! Bir dedektiflik romanında küçük bi kızı başrolde görmek çok harika bi şeydi.  Hemi de 11 yaşında. Böyle sanki çocuk kitabıymış gibi gözükebilir ama değil! Flavie de Luce kadar zekası öpülesi bir 11lik çocuk görmedim ben. Aynı zamanda kimyayla içli dışlı. Bu sayede yanı başlarında işlenen cinayeti çözmeye çalışırken kimya bilgisi sayesinde daha da çok eğlendim. Ve kitap 1950lerde geçiyo. Sanırsam 2 akşam okumak için elime aldım ve bitirdim, hem bitsin hem bitmesin diye isteyerek :') Yanlış yapıyon Domingo, seriyi çevir Domingo. Biricik yayınevimsin Domingo.

Mutfak

Bunu hiç hatırlamıyom bile artık fşksjdfksdjf ama sevdiydim böyle sessiz sakin üzüklüü daha fazla konuşamıcam.


İki kız kardeş

Tarihi burnu boktan kurtulmayanların hikayesi kalp ben! Zar zor geçinen iki kardeşin saatçi bi adamla tanışmasıyla beraber yaşadıkları olaylar incecik bi kitapta çoook güzel bi şekilde anlatılmış. Sanki gittim o dönemi o fakirliği kokladım geldim yani.

Alaska'nın Peşinde

John Green okumaya devam. Ama bana göre değildi bu pek. Kitaptaki hiç bi karakteri sevmeyince tutunamıyorum fazla. Bi de hepsi kafaları çekelim yeeaah ergeni olunca... Ama yine karakterlerin arkasında sağlam dram vardı. Hem de tabi ki yine toz pembe bir hikaye olmadığı için sevdim. Alaska karakterini gerçekte tanısam tiksinirdim ama kızdan o çok belli fsdfksdkf 

Uğultulu Tepeler

Martı yayınlarının böyle bi seri yapmasına sevindim ama keşke şu alakasız kolajları yapana başka bi iş verseler de oyalansa.. Bu neay yeaa bu kapak! Sadece üst ve orta kısım olaydı bari. Yapmayın böyle allaseniz. 
Neyse... Yine tarihi burnu boktan kurtulmayanların hikayesi kalp ben. Ama bu o kadar ki darlandım okurken. Yaa biri bi saat ıslak kıyafetiyle durdu diye 3 hafta yatar mı!?!?!? Soğuk algınlığı yaa soğuk algınlığı yat 3 gün hadi tamam 1 hafta yat kalk! Ay yok ben yapamam öyle o yıllarda o kadar sürünmek falan şov bunlar hep şov sfkdsdfj Bütün bünyesizler bi araya toplaşmış zaten kitapta. Biri kafayı sıyırır ölür biri kederden biri gey olduğu için ölüyo ama bence onu diyim. Şu Heathcliff'in çocuğu vardı ya adını unuttum, onu kıza yamamaya çalışmışınız ama geydi o. Ondan öldü tabi.  Ve kusura bakmıcanız ama buna aşk romanı diyenleri kabullenemem. İntikam hırs nefret dolu bi romandı. Heathcliff benim hayatımda olsa topuğuna sıkar çarşafa dolar duvardan duvara vururdum. Edebinizle aşık olun ya valla bezdiriyonuz insanı. Zaten kadın gidip Linton'la evlendiğinde pis sürtük de suratına tükür hayatına devam et Heath niye böyle yoruyosun insanları!!! Okurkene bi ara yetheeerr dedim de ananem noldu didi, annem de  "boşver arada sinirleniyo öyle kitap okurken" dedi fskdfşsdilfsdflk 
Sevmemişim gibi konuşuyom kitabı ama çoh sevdim aksine fksmdflksdf anlatamıyom sadece. İyrenç güzel bi kitaptı özetle. Son olarak da tek adam gibi adam Hareton'dı. Bunun filmleri neyn izleyim bari.

Büyücüler

Ay nasıl başladım bu kitaba, tek seferde nasıl ortasına geldim anlamadım bile! İçim kıpır kıpırdı okurken. Büyü okullu kitap okuyorum laaaaaaan olup durdum. Öyle bi heycan. Hem de bu büyü okulu bir üniversite. En başından bi başladı gizemlenmeye büyü okulundan mezun olana kadar devam etti. Hem de boool bol Harry Potter lafları geçirerek. Mahallede 3 tur atasım gelmedi değil. Ama bu kesinlikle ve kesinlikle bir çocuk kitabı değil. Onu da arada bir seksli ve uyuşturuculu cümleler ve sahneler yazarak sağlamış yazar bence. Afedersiniz ama bana göre gayet zorlama bi olaydı bu. "Bebeler okumasın lan :D:D.d.:D:d" demiş de öyle yapmış gibi...Mezuniyet sonrası hepten çekilmez hale geldi karakterler!!! Yine hiç birini sevmediğim karakterlerle dolu bi kitaptı ama işte o ilk yarıdan dolayı kıyamıyorum da :') Sürekli  "Olum sen büyücü oldu büyücü hala neyin depresifliği keşliği pislik çık git şurdan ver bana o büyü okulunu" demek zorunda kaldım. Ya ne derdin var ne istiyon bi söylesene olm çocugun adını da unuttum sitemim yarım kalıyo. Neyse o zaman spoilerlı bi lafım var okumayanlar ayrılsın burdan. Bu çocuğun da okudugu büyülü bi seri var ve sürekli onlarla bağdaştırıyo olayları. Ve en sonra kitaptaki yere gidiyo :''') DÜŞÜNEMEDİ!! Herkes her şey gerçekmiş bunu öğreniyo falan. Yiğğaa bak yine ağlayasım geldi tamam mikemmel bi kitaptı diyip gidiyorum.

Rose Madder 
Çılgınlığın Ötesi diye çevrilmiş Türkçe'ye. Nerden aldım dedirten bir Stephen King romanı oldu. Biz de çok şaşkınız. Lakin o çeviri o sürekli Rosie şöyle yaptı Rosie buraya gitti Rosie Rosiiee Rooossiiieiaiaiaaaa diye başlayan cümleler beni hayattan bezdirdi. Adeta bir Kalyu  (ne yazılış ne okunuş biliyom) bir Pepe okudum. Bunu okurken diğer kitaplarımı okumaktan soğudum zaten bi süre kitap okuyamadım. Şimdi onun telafisini yapmaya çalışıyorum. Kitabın sevenlerinden özür dileyerekten 1-2 puan falan verdim.

Oh bu kadar bitti! 

4 yorum :

  1. Şimdi Domingo'nun tivitresine bu yazının linkini göndermek istiyorum Burcu o seri çevrilsin Burcu dayanamıyorum :"""")

    YanıtlaSil
  2. Mıtfak negzel kitaptı. 😄 bir ara bloga yazayım dedim ama miskin biri olarak yazim taslakta kaldı. Belkim bir ara tamamlarım. 😄 bu da bir alıntı:

    Bir düşünceden bitkin düştüğümde ve sıra ölümü düşünmeye geldiğinde, son nefesimi mutfakta vermek istediğimi fark ettim. İster hava soğuk olsun ve ben yapayalnız olayım, ister birisi olsun ve hava sıcak olsun, ölüme korkusuzca meydan okurum. Eğer mutfaksa, ‘Ne güzel,’ diye düşünürüm.”

    Böyle güzel şeyler yazan muz sevdiği için adı banana olan bir kadının yazdığı sevilmez mi? :')

    Hakikaten o ugultulu tepeler'in kapağı ne öyle? Pembe diziye afiş hazırlamışlar resmen. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım başka kitaplarını da okuyabilirim yazarın :')

      Yani klasik seri çıkartıyosun ama kapağa bak. Ço yazık T_T

      Sil