23 Haziran 2014 Pazartesi

Veganlıkla ilgili bi takım sorular

Geçen yıl tam da 22 Haziran'da vegan olmaya karar vermiştim. Bugün 1. yılını kutladım kendime pasta yaparaktan :3

Bu blogtaki tarifi uyguladım, çok da güzel oldu. Aslında ben kremayı pasta üstüne de sürebilirim heralde diye algılamıştım ama kalıp kalıp koymak zorunda kaldım baya flskjfldkjf o yüzden pastanın korkunç görünümünü saklamak içün meyveleri doluşturdum üstüne. Blogtaki tariflere de göz diktim hepsini yapıp defterime yeni tarifler eklemeye niyetliyim :3

Bu geçen 1 yılı aslında tamamen vejeteryan yaşayıp vegan olmaya çalışarak geçirdim. Çünkü kullandığım temizlik malzemeleri vegan markalar değildi. Mikotun söylediği  siteyle bu sorunumu halledicem umarım. Makyaj malzemeleriyle pek alakası olan bi insan olmadıgımdan o konuda sıkıntı yaşamadım. Eskiden kullandıgım vegan olmayan ürünleri bitirdikten sonra bi daha almadım, alacağım zaman da vegan makyaj malzemelerinden, nemlendirici, şampuan vsden takıldım. 

Yiyecek konusunda bazen kafam karışıyo ama. Tam olarak ne yapmam gerektiğini çözemediğim durumlar yaşadım. Mesela bi kahveciye gittiğimizde, sütlü bi şeyler içeceksem yanımda soya sütümü götürüyorum, bununla hazırlayın ve krema olmasın diyorum. Her ne boksa her seferinde krema koymayı başarıyolar. Siparişi geri göndersem zaten çoktan adamlar sıkmış kremayı...E ben yemem...Arkadaşlara lüplettirip kendim kahveden devam ediyorum. Ya da mesela dışarda yemek yiyelim dedik kumpirciye gittik, tereyağ kaşarsız hazırlatıyorum ve mayonez istemediğim halde bi keresinde mayonez dökmüşlerdi üstüne. Kaşıkla alabildiğim kadarını atıp, devam ettim yemeğime. Şimdi burda mayonezin bi kere elden çıkıp bana gelmiş olması zaten istenmeyen bi durum. Ben onu yiyemem de. Ama onu sıyırıp kenara atmak da "çoktan kullandılar zaten" mantıgına şooluyo. Ay çok kafam karışık. 

Ben mesela etin yanında duran şeyleri de yiyemiyorum? Patates kızartmasının üstüne sosis falan koymuşlar diyelim ki, ordan pattisleri alıp yiyen vegan vejeteryan vs var mıdır onu merak ediyorum?

Marketlerdeki abur cubur tüketimim sıfırlandı zaten. Eser miktarda süt bulunur olayını takmayıp alan veganlar var mı piki?

Umarım bu sene evime tamamen yerleştiğimde kendi yemeklerimi rahat rahat yapıcam da dışardan yememe gerek kalmıcak :'( Çünkü okulun son haftaları öyle tek yönlü beslendim ki evde yemek yapamayınca. Sağlığım bozuldu yeminle. Bu yaz tarif defterimi doldurup seneye coşturasım var. Hem dışarda yemek yediğimde yine bi güvensizlik hissediyorum. He bu kadardı galiba sorularım. Cevaplayanlar çıkarsa ço hoş olcak. Giderek daha da bilinçlenip adam gibi oturturum şu işi umarım :') 

8 yorum :

  1. Eser miktarda olayı diğer ürünlerle aynı fabrikada üretildiği için yazılmak zorunda, yani formülünde o maddeler olduğu anlamına gelmiyor. Hatta vegan sertifikalı çikolatalarda da görmüştüm bu eser miktarda olayını.

    Ben de etin piştiği yemeğin içinden bir şey alamıyorum açıkçası çünkü iğreniyorum, ceset tadı geliyor dkjdsf tam bir paranoya. Arada sırada makarnaya kaşar serpip ya da patatesli dediğin gözlemeye peynir katıp getiriyorlar, eğer yiyecek başka birisi yoksa geri yollamıyorum ben açıkçası, çok büyük israf gibi geliyor. Yollayanları da anlıyorum ama, kişisel tercih tabii.

    En çok misafirliğe falan gittiğimde çok zorlanıyorum ya, zorla içinde yumurta süt olan şeyleri yediriyorlar çok yumuşağım karşı çıkamıyorum T-T o yüzden sosyal ortamlardan mümkün olduğunca kaçıyorum:s

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o işi biliyorum da mesela sen alıyo musun o ürünleri? Ben bi kaç kere aldım ama o markalara bi şekilde destek olmak hoşuma gitmedi.

      Ya ben yarım yıl gittiğim gözlemecide sade patlıcanlı yediğim gözlemeye kaşar karıştırdıklarını öğrenip kavga ettimdi. Yazık yanımda da Japon kız vardı tırsmış çocuk lksdjskldfj Ama ısrarla kaşar yok de mi kaşar olmayacak diye baskılıyodum ve tanıyolardı da beni. büyük hayal kırıklığıydı.

      Evet büyük israf ama ben yiyemeyeceğimi düşünüp, yedircek kimsem yoksa hep geri yolladım.

      Bu misafirlik olayın de direk yemiyom ben diyebiliyom ama mesela bizim çay kulubunde senseinin hazıladıgı tatlıların tadına bakıyom, kadını bi kaç kere reddedince böyle olmadı nebliyim ljfsdhfjsdfh

      Sil
    2. O bana biraz da et satan Migros'tan attım makarna almak gibi geliyor. Çok abur cubur sevmiyorum zaten, arada sırada denk gelirsem alıyorum. Ha mesela Sütaş'ın ya da Burger King'in vegan bişeysini almam. Ama öbür türlü boykotun sonu yok gibi geliyor bana, terrrtemiz bir marka bulmak imkansız çünkü. Yapabilen yapsın ama güzel tabii.

      Evet ya en başta 1-2 kez tadına baktın mı ya da tamam dedin mi sonra reddetmek çok zor oluyor alınıyorlar:/

      Sil
    3. Hah aynen! İşte en baştan dışa bağımlılık çok koyuyo ya zaten bu konuda :') O yüzden kendi hayatımı da cehenneme çevirmeyecek şekilde en aza indirgiyorum. Tamamen bi boykot söz konusu değil yani malesef.

      Sil
  2. uzun uzun cümle yazamıyom direk cvp vercem :(( eser miktardaların hiçbirini yemiyorum. cinayet, tecavüz olarak gördüğüm şeylerin eser miktarı da kendisiyle aynı şey. içinde bulunabiliyo olma ihtimali bile beni huzursuz ediyo. mesela oreo yiyen veganlar var. bence yenmemeli. oreo'ya mail attım onlar bile vegan değil dedi (eser miktarda yazıyo sadece) yan yana pişmiş ya da duran şeyleri hiiç yiyemiyorum :( o da bi nevi eser miktar :( en iyisi evde yapmak her şeyi. evde tofu yapma çalışmalarına başlıycam yakında...

    YanıtlaSil
  3. Enee bak oreolu vegan fotolar görmüştüm instagramda takılırkene anlam verememiştim direk sütlü sanıyodum ben onu eser miktar değil de :/

    Japonya'ya gidince ağırlığımca tofu getircem, faqire fuqaraya dağıtıcam sonra :'/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. glskdglkd beqlerim.. türküyede de var da çok pahalı

      Sil
    2. he gördüm abv -_- kurtarcam hepimizi bekleyin fksjdfslk

      Sil