11 Haziran 2014 Çarşamba

Senseilerle kaiwa qeyff ;)

Finallerin en korktugum kısmı bitti, oh nasıl rahatladım lan!!!
Dünkü kaiwa sınavım kötü geçmişti çoh mıtsızdım. 25dkdan az daha kısa bi sürede kiku (dinleme) yaptık olm şaftım kaydı. Duydugumu yanlış yazmışım, okudugumu yanlış okumuşum. Bazılarını dinleyemedim bile böyle dimiştir heralde didim sıktım. Hele son kısımdan çoğunluk ilk dinleme de bi bok anlamamış, ikinci dinleyişte anladıgımızda ise çok geçti :') O üzüntümün üstüne kara haber mathiden geldi Ike Spyairi bıraktım diye tivit atmış :))))) Hem de 3 hafta önce:)))) Bütün gün kahrolarak spyair dinledim zaten :)))))) Bu konuya sonra değinirim neyse.

Sakubunumu (kompozisyon) yazdım ezberledim, sorular çıkardım cevapladım kendi kendime. Konum da japonya'ya ilgim nasıl başladı, animelere nasıl atladım, ve animede gördüklerimin aslında hepsinin doğru olmadığını nasıl öğrendiğim hakkındaydı. Bugün gittim işte, sıram geldi girdim içeri. Shitsureishimasular imza atmalar. Sonra K sensei ne hakkında yazdın dedi Nihon bunka (Japon kültürü) dedim ve anlatmaya başladım. Hiç takılmadan konuştum neyse ki ama öyle bir terledim ki alllaahh yani flskjdflskdjf

Sonra sorular başladı. K sensei neden önceki okulu bırakıp buraya geldin, mezun olup sonra Japonca öğrenebilirdin gibi bi şey dedi. Ben de grafik okumak istemedim, hemen Japonya'ya gitmek istediğim için buraya geldim dedim. Aslında kafamdaki Japonca'yı kurslara giderek öğrenmeye çalıştım ama kurs kapanıp durduğu için, grafik dizayn yapmak istemediğim için, burası da en iyi üni oldugu için geldim demekti ama o heycanda söylenmiyo işte bunlar. Sonra beklemediğim yerden soru geldi, Japon resimleriyle Tr ya da Avrupa resimlerinde ne farklı ki senin ilgini çekiyo dedi. Orda bi uzaklara baktım flskdjfslkdfj Didim Hokusai'nin mevsim resimlerini çok seviyorum, Avrupadaki resimlerin renkleri falan çok güzel değil gibi bir şekilde saçmaladım. Hemen demek istediğimi özetlersek, renkleri kullanış şekillerini sevmiyorum demek istedim ama yine o an söyleyemedim flsdkjfsdkjf

Sonra yeni şapşik sevimli hocamız R Sensei, Hokusai dışında hangi ressamlar var dedi. Hepsini unuttum dedim lfskdjfsşldkfjslkdfj Orda hep beraber bi güldüler. Sonra kitap konusuna geçti. Ne tür kitaplar okuyon dedi. Trde en çok Haruki Murakami'nin kitapları var ben de onu çok seviyorum dedim. Onun dışında Ryu Murakami'nin kitaplarını seviyom dedim. Murakami-san'ın kitaplarının iyi yönü ne dedi. Üzücü dedim. Öyle kitapları seviyorum okuduktan sonra ağlıyorum dedim flksdjfskdfj

Sonraaaa M Sensei'ye geçtik. Ki önceki kaiwa sınavlarında çok kibishi (sert) oldugunu falan söylemiştik Sadou pikniğine gittiğimizde. Ama sınav oldugu için sınaav diye ypranmıştı flskdjfsdf Çok korkuyoz sizden falan dimiştik kiiii, bugün sakubunumu anlatırken K sensei suratıma bile bakmıyodu, R sensei tabiri caizse bönbön bakıyodu ama M sensei sürekli gülümseyip kafa sallayıp not alıyodu :'')')')) Sorusu da tam beklediğim soruydu işte benim bibişim ya :') Dedi ki animelerde gördüğün ama farklı oldugun öğrendiğin neydi dedi. Didim animelerde liseliler her zaman bentolarını çatıda yiyolar dedim. Orda durumu anlayıp hemen kafasını salladı zaten. Arkadaşıma bunu sordum ama aslında çatıya girişin yasak oldugunu söylediler. Ben her zaman Japonyada bi liseye gidip çatıda bento yemek istediğim için üzüldüm dedim yine güldüler hep :') Sonra bitti lan. Ay çoh rahatladım. Hoplaya zıplaya çıktım sınavdan. Umarım dünkü sınavdan gelecek düşük kaiwa notumu bugünkü sınavla tamamlarım da kalmam allam inş cnm. Şimdi cuma kanji sınavı var sonra pazar uçağa atlayıp gidiyom. Resmen içimde bir hüzün koca 1 sene nasıl da bitti :'(

6 yorum :

  1. Yaaa seni nasıl kıskanıyorum anlatamam, ben de Japonca'ya aşığım resmen anlatamam ama üniversite olarak değil de bi kurs ile halletmek istiyorum. Ama Adana'daki herkes elit olduğu için (!) kimse bu kursa yazılmıyor, Japonca da yok...
    Hangi kitapları alabilirim, (konuşma kılavuzu deme sakın...) nasıl başlayabilirim, nelerden başlamam lazım.. Biraz bilgi hiç fena olmaz :)))

    YanıtlaSil
  2. Anlıyorum seni ben de 2 yıl boyunca kurstan öğrenmeye çalıştım ama 2 yılda ancak 3 kur gidebildim. Kursa katılan sayısı yüzünden kapatılıp duruyodu :')

    Biz okulda minna no nihongo kitaplarını kullanıyoruz kurslarda da öyle. Ama türkçe veya Japonca bi açıklama olmuyo bu kitaplarda. Sadece dilbilgisi kuralını kalıbını öğreniyosun neden nasıl ne zaman kullanıcağın pek açık değil. Hocalar o yüzden bize ekstra dilbilgisi açıklama kitapçığı hazırlıyo türkçe olarak.

    O yüzden şu an yardımcı olamıyorum, ama cuma günü hocadan yazın çalışmak için kitaplar alıp fotokopi çektiricez, içlerinde işe yarar bi şey çıkarsa yazarım buraya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oley çok teşekkür ederim :)

      Sil
    2. Hocadan aldığım kitaplar hep alıştırma ve Japonca yeterlilik sınavı denemelerinden oluşuyomuş. Öğrenme kitabı için yardımcı olamıcam o yüzden :/

      Sil
    3. Olsun :) Bir tane buldum http://www.ufv.ca/molafiles/Lets%20Learn%20Japanese%20Basic%201%20-%20Volume%201.pdf şu şekilde pdf formatında. Çıkarttırıp ciltlettirmeyi düşünüyorum, 3 tane bölüme ayrılmış ilk kur. İngilizce falan ama öğrenebilir miyim sence buradan bi şeyler?

      Sil
    4. Biraz karışık geldi bana ama en azından ingilizce açıklaması var senin için daha iyi

      Sil