8 Haziran 2014 Pazar

Otakuluk kavramı üzerine (flskdjfsdf ay cümleye...)

Geçenlerde K Sensei'nin açıkladığı bi kavramı yazıcaktım ben unutmuşum. İlk önce şöyle bi nette de baktım Türklerde hiç bu konuya senseinin yaptıgı gibi açıklama getirmiş olan var mı diye ama göremedim. Herkes de bi copypaste olayı var.

Konumuzsa, otaku kelimesi nerden gelmiş?

Sensei de bu konu da tam net bi açıklama olmadığını söyleyerek kendi yaptığı araştırmalarda gördüğünü anlattı bize. Şimdi ön bilgi olarak otaku  お宅 şeklinde yazılır, ve 宅 kanjisi ev anlamına gelip "taku" diye okunur. お (o) ise saygı ekidir diyebiliriz kısaca. Yani birinin evinden bahsederken otaku (sizin eviniz) şeklinde söyleriz.

Genel olarak bilinen ve ben de öyle biliyodum, otakular evden pek çıkmayan tüm gün anime manga oyun takılan asosyal tipler diye bu kelimeyle hitab ediliyo. Sensei'nin anlattığına göreyse olay şöyle gelişmişmiş: Birbirini tanımayan 2 Japonumuz var şimdi. Diyelim ki güzelim Akihabara'da bir manga dükkanında aynı mangaya gözlerini dikmiş bakıyolar. İkisi de o mangaya ilgi duyuyo yani, ordan manyak muhabbetlere girebilirler ama çekindikleri için de konuşamıyolar. Sonra bi cesaret konuşmaya karar veriyolar amaaaa birbirlerinin isimlerini bilmiyolar haliyle. İşte o zaman "Otaku wa...?" diye başlayıp giden "siz de mi bu mangayı okuyorsunuz ;)" tarzı muhabbetlere başlıyolar. Öyle diye diye otakuluk kalmış üstlerine, deniyormuş bir rivayete göre.

Görev tamamlandı gidiyom.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder