23 Haziran 2014 Pazartesi

Bu Japonlar ne yapıyor ya #7

Şimdi eele dünya sıkıcısı anime izlerken aklıma geliverdi, yazıyım dedim.

Japon kültürü hakkında en çok bilgi edindiğimiz biricik K Senseimizin dersinde bi video izlemiştik. Koreden Japonya'ya okumaya giden öğrencilerin gözünden Japonların gariplikleriyle alakalı. Bi tane Koreli çocuk var, Japon kankası var bi de. Korelinin kaldığı yere gidiyo Japon. Oturup muhabbet ediyolar, bi şeyler içiyolar falan. Japon çocuk tuvalete gitcek "Tuvalete gitsem olur mu?", buzdolabını açcak "buzdolabını açsam olur mu?", tv açcak "tvyi açsam olur mu?" diye her boka izin istiyo fdskjfskdlfk Koreliler, daha doğrusu orda olan yabancı öğrenciler de bundan bıkmış. Ne kadar yakın olursa olsun her şeyden izin istedikleri için. Yeminle boğarım ha. Ortasını bulcan şekerim. Sus artık sus diye buzdolabını tıkıveririm ağzına. He bi de gece 2si beraber yatıyolar (gey video deyildi yaa biri yatakta biri yerde yattı ama direk sabahtan başladı video gerçi gece noldu bilemeyiz flksjfskdlfj) Koreli çucugun çorabı mı kirlenmiş bi şey olmuş, Japon çocuk temiz çorap çıkarıp veriyo, Koreli çocuğun adeta şokuna paha biçiliyor. Bu kişisel olarak mı yoksa Koreli ırkına has "başkasının çorabı giyilmez" olayından mı kaynaklı acaba..Ben alır giyerim sorun yok yani fşskdjfsdf

He bi de şey açıklamıştı sensei, Türkçe anlatmaya çalıştıgından o kısımları tam anlamadık ama genel olarak Edo dünyanın en temiz mi en böyle kelimeyi bulamıyom bi şey yeriymiş. Şimdi anlatınca anlaşılır olcak dur lfksdjfsdjf O zamanlar her şey geri dönüşümlü kullanılırmış, hiç bi şeyi çöpe atmazlarmış nerdeyse. En garibinden chonmageler bile (Samuray saçı, böyle iyrenç bi model olamaz hayal yıkıcı, hele ki Gintama'da Shougun'un chonmage meselesinden sonra dokunulmaz bi şey flsdkjfslkdjf) Ay du bi foto koyam bilmeyenler için boşuna gugıl kasılmasın.

Heh işte chonmageler bile satılıyomuş, kesen atmıyomuş ihtiyacı olan alsın yabıştırsın kafasına diye...Külleri de çöpe atmazlarmış mesela, ama ne külü bilmiyom hoca anlatırken kurşun diye anlattı onu zaten, hepimiz bi o kurşun değil kül haa diye durdurmak istedik ama durduramadık flskdjflksdjf... Böyle bilgileri işalla seneye Japon kültürü dersiyle daha ayrıntılı öğrenirim de bol bol anlatırım. Şimdi gidiyom.

9 yorum :

  1. Neyle yabıştırıolar ki o saçı? Japon yabıştırıcı varmıymış o zamanlar şalsdmsldmasd eyk! bi de en merak ettiğim hala şu saçı niye uzatıp top yapıolarmış? hiç öğrenemedim bunu he araştırmaya da ço üşendim bilinse onu da diyiversene aşdladsmas
    yannız temiz çorap çıkarıp verioyu ben düzcene çocuğun ayağna giydirio diye okudum keşke öle olaydı bak çok daha acayip olurdu he tüh :/
    neyse garip insanlar vesselam bi garipliklerini daha öğrendik aşlsdmşasldm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte neyle yabıştırıyolardı ya tek cevabım gintama fsldkfjslkdf hiç hoş deyildi ama açıklamocoom git izle :S.s.

      Ay dur sanki vikide mi ne gördümdü samurayların kafalarına taktıkları kafalık (kask mıydı allam neydi o zırh da değil nys) otursun diye mi ay bi şey yazıyodu da bakmaya üşendim be totlom.. Direk japondan öğrenir anlatırım ben yine buralarda kesin bilgi olarak.
      ĞPDAKPOSDKASĞDALOPFAKDİASLDSŞODF sen kafayı bozmuşun mathi :S.s.

      Sil
  2. Lazım olan yapıştırsın diye :D:D:D Garip insan şu japonlar :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoooookk.. Her gün şaşırmaya devam edicem sanırım bu yüzden

      Sil
  3. Gintamada henüz oraya gelmedim ama o saç cidden felaket :D
    Çok şekersin :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gintama izleyen insaaaaaaaaaaaaaaannnn :'):')):'::::')) Ay çok mıtlı oldum!

      Benim sıkıldıkça açıp izlediğim bi bölümdür tam olarak 151-152de geçiyo olay.

      Sil
    2. Şu an Gintama izliyorum diye mutlu olan birini gördüm ya kendimi tutmasam sayfalarca yazarım. 130. bölümdeyim ve o kadar doluyum ki bloğa bitmeden yazmak istemediğim için kendimi çooook zor tutuyorum :') :') :')

      Daha 130 da böyleysem bitince ne halde olacağım bilmiyorum, korkmaya başladım biraz :/

      Ben ki 2 yıldır bağımlılık derecesinde anime izliyorum fakat hiçbir anime Lovely Complex'in önüne geçerek favori animem olmamıştı. Ta ki Gintamaya kadar :') Resmen aşk yaşıyorum. Anime konusunda eşsiz bir başyapıt resmen.

      Yorozuya adını ilk duyduğumda ise aklıma ilk gelen bu blog oldu biliyor musun? Direk bir aydınlanma yaşadım Yorozuya Family haaa diye :D Çok seviyorum çok ~aru <3333

      Sil
    3. Aaay çok mutlu oldum bunları okuyunca, Gintama çocuüğummuşçasına gururluyum şu an flsjdfhd Bi de öyle herkes değerini bilemiyo bu animenin. O yüzden eşsiz bir an yaşıyorum :'D

      Şu an olduğun bölümler tam bundan sonra daha ne kadar gülebilirim ki yeter diyebilceğin bölümler ya, sapıtmanın doruğuna ulaşıyolar resmen. Çok güzel bölümler bekliyo seni :')

      Sil
    4. hahah yaşasıııııın o zaman :D Bir 10 bölümdür bozuldular çünkü fillerlar bile daha güzeldi ilk defa sıkıldım bir kaç bölümde. O yüzden çok korkmuştum eyvah bundan sonra bozuyor diye ay ölüyorum sevinçten :')
      Benim gibi absürd komedi delisi biri kıymetini bilmesin de ne yapsın ♥

      Keşke hiç bitmese elimde 2000 - 3000 bölümü olsa. O da yetmez ki :'(

      Sil