20 Mayıs 2014 Salı

Yine çok canım sıkılmıs benim

Yine bi sıkıntıdan öleyazdım. Finaller geliyo diye sims yükleyemiyom ya nelere nelere sardım. Bizim ahaliyi popmundoya başlattık. Kızlı erkekli oynuyoz, anında da vip aldık bi de. Böyle bi işsizlik olamaz ya 2000leri geri getirdik resmen.

Finaller dedikçe bunalıyom zaten. Okulda bu dönem yakın zamanda Japonca dışında her şeyi yaptım maşalla. Daha Japonya Günleri'nin tasarımlarıydı falan taze bitmişken bi senpainin hazırladığı tilifon oyunu için karakter arkaplan çizdim, bi senpainin de devraldığı cafe için logo tasarladım. Resmen grafik okurken alamadığım paraları böyle böyle alıcam galiba...Para demişken zaten İngiltere işimiz de yalan mı olcak nolcak. Bu dönem Çanakkale'ye işe gircem diye geldimdi ama, bi kaç iş görüşmesinden sonra zaten  haftaiçine 3 toplantım olunca o iş yalan olmuştu. Ben ite kaka yine bi 40tl biriktirmişim fskdjfskdfjskdjf Ardıma bakmam giderim aslında ama işte Tuğçe'ye yazık olmasın.

Hee bi çalışma gazı almıştım son vizelerimdeki düşüşlerden...Çoh şükür dilbilgisimden 89 (ki önceki kuize göre yine düşük ama vizeye göre iyi), kanjiden 97 aldım. Ben şu an yolumu bellemiş gibiyim zaten. Dilbilgisinden öyle bi tiskiniyom ki 500 kanji daha verin ezberliyim...

Hene du accık kanjili dilbilgisili bilgilendirme şeysi yazıyım. Bi tek tüyçe okur bence ama ossun kendime feaydalı fskdjfosdıfj Dilbilgisinden bunalma sebebim (gerçi hazırlık halimle bu kadar bunaldıysam ilerisini düşünemiyorum), Japoncada şöyle bi şey var; bi kalıp öğreniyoruz, sonra bundan bi kaç hafta sonra başka bi kalıp öğreniyoruz ya, işte bi önceki öğrendiğimiz kalıp için hocalar " o şekilde konuştugunuzda robot gibi oluyo, aslında bunu kullanmanız gerekir" diyolar. O kalıp yalan oluyo. Ben başka bi dilde görmedim böyle olay. Niye öğreniyoz lan o zaman da diyemiyosun işte. Başka bi kalıp öğrendiğinde o robot gibi olan kalıp işine yarayabiliyo çünkü.

Ayrıca bizde mesela bi sizli bizli bi de senli benli olay vardır, Japonca da sizli bizlinin türlerinden geçilmiyo. Herkese bi başka konuşuyon maşalla. Japonlar işi dille çözmüş. Şöyle ki, diyelim liseden  2-3 tip konuşuyo. Biri 1.sınıf biri 2. sınıf diğeri 3. sınıf. Türkçe muhabbetlerde laf içinde 2. sınıf kişisi 1.sınıfa seneye bunları görceğniz, 3te neler görcez diye de 3.sınıfa soru sormadıkça (örnek olarak yani) kimin ne oldugunu anlamazsın. Ama Japonlar öyle bi sistem kurmuş ki "Naber nasıl gidiyo?" diyişinden kim 1 kim 3 anlıyosun. Yani aslında kendilerince seviye farkını özetlemişler. Her şey ekstra belirtmeye ihtiyaç duyulmadan üst veya alt kademedeki kişilere konuşma tarzıyla anlaşılıyo.

Zaten dilbilgisinde işin içine "duygu katarak konuşma" işi girdiğinden beri biz dersimize giren tek Türk hocanın ağzının içine bakıyoruz. Her hafta bu hafta bunları öğrendik şimdi nölüyür bu diye hocayı sıkıştırıyoruz. Hoca'nın bize dediği bi şey vardı ilk zamanlar, öyle konular gelicek ki sizin Ayla Bnin ne farkı var dediğiniz yerleri anlatmaya çalışırken ben bile içimden lan aslında hiç bi farkı yok dicem diye... İş o hallerde yani. Bi de çok fazla çekim öğrendik çoh şükür. Örnek veriyim: tabemasu fiili (yemek) taberu, tabenai, tabeta, tabete, tabenakatta, taberareru, taberarenai, taberu na, tabeyou, tabesaseru....daha nerelere gidiyo da üşeniyom bile yazmaya. Bunların hepsini de bi araya getirince kafa oluyo bimelyon!!! fiillerde 3 grup var 3 grubu da ayrı ayrı 70tane farklı şeye çekimliyon. Başımı nerelere alıp gidem oluyom derslerde...K sensei (artık böyle diyim bari senseilere isimleri vermek istemiyom özel hayat plz) bize bi şey öğrettikten sonra hep "Bu caponlar ne yapıyor yaa" der işte bu sebepten.

Ama bebeyim güzelim kanjime bak bir de...Bir kanjinin 7 diyardan farklı okunuşu da olsa dilbilgisinden daha tatlı geliyo şu an. Çalışma dönemi çok sancılı olsa da okuyabilir-yazabilir hale geldikten sonra "LAAAN OKUYOM LAAAAAAN" duygusuna kapılıp öyle güzel gidiyosun ki..Ha tabi ben daha 300tane kanji biliyom. Bunun var bi 1600küsürü daha. Orasını aklım almıyo o bi net. Ki bu 300ü bak daha geçen haftaki quiz için yalayıp yutmuşum, tek kanjide hata yapmışım, bugun yine bu kanji neydi ya la? oldum bi kanji için. Sürekli okuycan, yazcan namıssızı. Özellikle çizimi basit kanjiler çabık unutuluyo. Zıkkım olasıca basit kanjiler var mesela 若, 済 falan. Bunların okunuşu ezberlesem de anında unutuyorum. Ama bir 議 asla unutmam. İlk görüşte biisssmiiilllll desek de iğrene iğrene sevmeye başlıyosun ve hiç unutmuyosun.  İşte beele şeyler. Bunları yine ders çalışmamak için yazıyom galiba ben yaa...Gidiyim kitap okuyup uyuyım bari, konuştum boşu boşuna bi sürü. Bay

7 yorum :

  1. Bi de dildeki bu kadar gereksiz şeye rağmen kişi çekimi olmaması, doğru düzgün bir gelecek zaman olmaması falan çok gıcık edici ya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kişi çekimi olsa rahatlıcaz belki, 2 saat düşünüyoruz derste bunu ben mi diyorum başkası mı diyo diye. Aman bunalıyom dilbilgisinden.

      Sil
  2. sen bunları böyle uzun uzun yaz:) valla bak içimde arapçaya tekrardan çalışma isteği uyandırdın. bizde tutup arapça öğrenmek zor diyoruz ve halt ediyoruz yani :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay hiç bilmem Arapça falan belkim daha zordur bilmiyom, ama severek öğrenince katlanıyosun işte :3

      Sil
    2. birkaç kişiden daha dinlemiştim japoncayı da senden de dinleyince daha bir benimsedim arapça çok kolay :))

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Daha ne tabeliyo onlar hepsini öğretcem sana gelince fposdkfpokd

      Sil