23 Mayıs 2014 Cuma

[Blog Tur] Idhun Günlükleri 1 : Direniş - Laura Gallego Garcia



Kitap : İdhun Günlükleri #1 - Direniş
Yazar: Laura Gallego Garcia
Orijinal Adı: Memorias de Idhún 1- La Resistencia      
Yayıncı: Pegasus Yayınları
Tür: Genç Yetişkin, Fantastik
Sayfa Sayısı: 527

"Üç ay ve üç güneşin diyari Idhun'da, karanlık büyücü Ashran hâkimiyeti ele geçirir.
Yaşadiklari dünyadan kaçan bir savaşçı ile büyücü, yeryüzünde yaşayan Jack ve Victoria'yı da aralarına alarak Direniş'i kurar.

Amaçlari kanatlı yılanlarin hâkimiyetini sona erdirmektir ama Ashran'ın bu iş için özel olarak görevlendirdiği genç ve acımasız katil Kirtash buna izin vermemeye kararlıdır."

Fantastik bi kitap okumayalı kaç ay olmuş yaa! Bu yüzden Idhun turumuz için fazlasıyla heycanlandım. Özellikle kitabı elime alınca, kapağının güzelliğine ne desem bilemedim.. Ciltli kitaplara zaten bayılıyorum ama iç kapağı da harika çıktı :') Kitabın konusunu oluşturan tek boynuzlu at, yılan ve ejderha figürü ve 3güneş 3 ay olayı çok güzel aktarılmış kapağa. Amaaaa.... Bu tasarımın bende yarattığı etkiyle, kitabı okuduğum zamanki hislerim birbirinden çok farklı oldu. Çünkü bu tarz bir kitap için ağır kaçmış biraz diye düşünüyorum.

Kitabımız 2 bölümden oluşuyor. İlk bölüm fantastik bir çocuk kitabıyken, ikinci bölümde genç-yetişkine dönüyor. Bu yüzden ikinci bölüme kalpler fırlatıyorum :3 Birinci kısım Jack'in Limbhad'da Direniş ekibine katılması, Victoria, Alsan ve Shail'le tanışması kötü karakterimiz Kirtash ile olan karşılaşmaları üzerine. Bu kısımlarda biraz sıkıldığımı ve ağır ilerlediğimi söylemeliyim. Ama o Kirtash yok mu Kirtash :'') Daha en baştan katilliğiyle damga vursa da okurken "Ay ne güzel de bakıyor yiğidim" moduna geçmiştim. Fekaat, Jack'in ve Victoria 'nın 13-12 yaşında olması beni bitirdi. Öyle ciddili konuşmalar yapıyolar ki aralarında "Ya ben 12 yaşındayken cebimde taso şıngırdatarak gazoz içiyodum sokaklarda" demedim değil. Dedim bol bol dedim. O yüzden de bunaldım sanırım biraz, tamamen kişisel.

Asıl olay ikinci bölüm! Çünkü Kirtash'ı tanımaya başlıyoruz. Yalnız çok sorunlu isimler vardı yaa..Okurken sorun değil de arkadaşıma "Kirtash'a şöyle şöyle didiler, böyle yaptılar" diye anlatırken sesli bir şekilde "Kirtash" diyince cümleten kulaklarımız kanadı. Şu an bunu okuyanlar sesli bir şekilde "Kirtash" desin lütfen. En iyisi fazla dillendirmeden aşkımızı yaşamak diğ mi?  Yazar oturmuş bu karaktere özenmiş belli ki. Jack'i bi kenara atmış, iyi de yapmış bence. Keşke biraz da Victoria'yı salsaymış kendi haline. Okurken neler yaşadım, ne dizlerimi dövdüm bu kız yüzünden. Bi yerde görmeyeyim yani bence hiç hoş şeyler yaşanmaz. Sinirden mahvetti beni be!

Ha bu arada 2 yıl sonrasına atladığımız için karakterler en azından benim taso dönemini atlatmış oluyolar. O yüzden sorunsuz okudum bu bölümü. Şimdi azıcık bi spoiler bölümü açıyorum buraya, okumayanların bi sonraki kısma geçmeleri rica olunur.

[SPOILER] Victoria'nın kararsızlığı nedir!? Hatta kararsızlık da değil, Jack'e de Kirtash'a da aşığım diyerek ikisini birden istediğini gayet dile getirdi aslında. Bu ne ergenlik canım! Jack'e karşı öyle pek bi şey hissetmesem de ona da yazık be! Çocuğun anası babası ölsün, bi de gelsin düşmanına aşık kıza aşık olsun. Kız da ona aşık olsun ama düşmanına da aşık olsun. Böyle aşk üçgeni de olmaz olsun. Koskoca katil Kirtash'ı şebek etti, kuzu gibi oldu çocuk. Yalnız bu katil profilinin yanında albüm çıkarıp konser vermesi apayrı bi şeydi. Çok hoşuma gitti o kısımlar. Bi de ben Victoria'nın alnında ışık çaktığı sahnelerde gülüp durdum. İnsanın alnında ışık mı çakar öahahhaöhö diye -_- Bi dur, bi düşün de mi..Adamlar tek boynuzlu at diyip duruyolar...Son ana kadar anlamamışım fljsdff. Bitti galiba spoilerım tamam. [SPOILER]

Büyücü, asa, tek boynuzlu at, ejderha, kanatlı yılanlar, güçlü kılıçlar...Hepsi var kitapta, sırf bu yüzden bile alıp bağrına basmalık bir kitap. İkincisini beklemedeyim. Umarım benim okuduğum kitaplardaki olayları hızla unutmaya başlayan balık hafızam, serinin devamını görene kadar dayanır.

Son olarak 2 kişiye Idhun Günlükleri'ni hediye ediyoruz. Katılmak için Kitap Oburları'nın facebook sayfasına bir göz atın.

Tur Takvimi:

21 Mayıs | raflarinarasindan.blogspot.com - Ön Okuma
21 Mayıs | mirielenda.blogspot.com - Kitap Yorumu
22Mayıs | segesegese.blogspot.com - Yazar Tanıtımı
22 Mayıs | kutsalyorumcu.blogspot.com - Kitap Yorumu
23 Mayıs | sssuigenerisss.blogspot.com - Kitap Kapakları
23 Mayıs | sohbetedecekkimseyok.blogspot.com - Kitap Yorumu
24 Mayıs | thcodex.blogspot.com - Kitap Yorumu
24 Mayıs | pinucciasbooks.blogspot.com - Alıntılar

3 yorum :

  1. ahahah yorumunu çok sevdim XDD Kirtash'ı gugıl translate'den dinle. Geçen gizemle bi de ona güldük xDDD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İspanyolca dinle demeyi unuttum :P kiıırtaszzzz

      Sil
    2. Hııaaaa o ne yaa fksdlksdjf kirtaş diye okumak daha iyi

      Sil