14 Nisan 2014 Pazartesi

Noragami | YF Blog Tur - Seiyuu

Anime adı: Noragami
Gösterim Tarihi: 5 Ocak 2014 - 23 Mart 2014
Tür: Aksiyon, Macera, Shounen, Doğaüstü
Yazar: Adachi, Toka

"Yato, bir gün en çok inanılan ve en büyük tapınağa sahip olmak isteyen küçük bir Tanrı’dır. Fakat, parasız olması ve yardımıcısının kendisini tek başına bırakması Yato’yu zor duruma düşürmüştür. Yato'nun kendisine iş bulduğu ender günlerden birinde, Hiyori Iki isimli bir kız, Yato’nun Tanrı olduğundan habersiz bir şekilde, kendisine otobüs çarpmasın diye kurtarınca; Yato’nun sıradan hayatı değişmeye başlar.

Bu kaza, Hiyori’nin ruhunda bir anormalliğe sebep olur ve Hiyori istediği zaman ruh ve Tanrılar’ın dünyasına geçiş yapabilir hale gelir. Normal haline geri dönebilmesi için Yato’dan kensine yeni yardımcısı Yukine ile yardım etmesini ister."

Bu sezonki turumuza ilk olarak Noragami ile başlıyoruz. Tur animelerinden biri olduğu için çok mutlu oldum. Çünkü Eylül'den beri YF turları dışında anime izleyemez hale geldim. Bu seriyi kaçırsam çok üzülürmüşüm.

Bi kere "eşofmanlı tanrı" olayı ile en baştan kendine bağlayabilecek bi anime. Tanrılığı meslek olarak para karşılığı yapması, hatta kartvizitinin olması güzel esprilerden. Olaylar o kadar güzel devam ediyo ki hiç bi bölümde sıkılmadım. Genelde son bölümlerde animeye olan ilgimi kaybederim ama, Noragami de bana göre finali de gayet iyi yapmışlar. Baş karakterlerin çok yüce (üstün, güçlü vs gibi tanımlamalar da olur) ama aslında eziğin de önde gideni olan animeleri çok sevmemden ötürü, Noragami'ye kötü bir yorumda bulunabileceğimi sanmıyorum.

Gelelim benim bu turdaki konuma. Seiyuular. Ki seiyuuların sese odaklanmaktan çok sahne kaçırıp tekrar tekrar izlediğim oldu. Neredeyse tüm sevdiklerim bu animede çünkü.

Yato / Kamiya, Hiroshi : Baş karakterimiz Yato ve seiyuusu Kamiya Hiroshi ile başlayalım. Kamiya Hiroshi, ödülleri silip süpüren ve benim de çok sevdiğim bir seiyuu. Yato için biçilmiş kaftan diyorum. En çok Ao no Exorcist - Mephisto, Durarara!! - Izaya, Karneval - Gareki, Natsume Yuujinchou - Natsume ve tabi ki Shingeki no Kyojin - Levi olarak biliyoruz. Ayrıca KamiYu isimli bir grubu da var.



Yukine / Kaji, Yuki : Kaji Yuki'yi çok sevmeme rağmen, Yukine ile pek bağdaştıramadım ben. 14 yaşındaki bi karakter için fazla geldi bana. Daha çocuksu bi ses olsa sinir olurdum belki ama ne biliyim...Ama Kaji Yuki'nin bi yerlerini yırtarcasına bağırması ve ağlaması kalp ben. Diabolik Lovers'ın saykosu Kanato, Guilty Crown'ın uyuz Ouma'sı, No 6'nun Shion'u ve SnK'nın Eren'i. Eren'le Levi'nın bi aradalığı :') Ayrıca bi aralar takip ettiğim tek manga olan, yazın çıkması planlanan Ao Haru Ride'ın Kou karakteri için seçildi. Yine bu yıl ödül alan seiyuulardan.

Hiyori / Uchida, Maaya : Kadın seiyuulara pek hakim değilim, Paku Romi ve Kugimiye Rie dışında seslerini ayırt edemediğim için. Yenilerdenmiş kendisi, yine bu yıl ödül alan bir seiyuumuz. Tipi de çok şirinmiş lan :') Hiyori'yle de gayet iyi bi iş başarmış bence.  Chuunibyou demo Koi ga Shitai! - Takanashi, Gatchaman Crowds - Hajime, Sankarea - Sanka Rea başlıca karakterleri. Ve yine Ao Haru Ride'dan Kaji Yuki'ye eş olarak Futaba'yı seslendirecekmiş.


Kazuma / Fukuyama, Jun : Seiyuu cennetimizin bir başka üyesi Jun! Bu adamdaki ses değişimi kimsede yok! Bi an sevimliyken bi an ateş püsküren bi sesle belirebiliyo. Özellikle Ixion Saga'daki trans karakteriyle kalbime taht kurmuştur kendisi. İşleri saymakla bitmez ama bi kaçını söyliyim; XXXHolic - Watanuki, Working - Souta, Vampire Knight - Aidou, Durarara!! - Kishitani, Code Geass - Lelouch, Ao no Exorcist - Yukio diye uzaaar gider bu liste. Ayrıca albümleri de bulunmakta. Adamlar tek işle yetinmiyo ki...

Kofuku / Toyosaki, Aki : Yine çok sevdiğim ama sesinden tanıyamadığım bir seiyuu flksdfjsdkfj Saçları da aynı olmuş bak Kofuku'yla. Sadece K-On'un Yui'si olarak tanıyabilirim, dünya sevimlisi :') Bunun dışında, Beelzebub - Aoi diyebilirim bi de. Diğerlerinden hatırlayamadım karakter ve ses bağlantısını üzgünüm fklsdjflkdjf Seiyuuluk yanında şarkıcı olarak da anime op/ed'lerinde kendisini görüyoruz.

Daikoku / Ono Daisuke : Seslendirdiği karakterlere aşkla bağlanmışlığım yoksa da adamın sesi....Lütfen... Bu karaktere de cuk oturmuş. "Izaya" diyişleri özellikle... Kuroshitsuji Sebastian en iyilerinden ayrıca (Her ne kadar animeyi de karakteri de sevmesem de). Working'in Satou'su, SnK Erwin'i, Kuroko Midorima'sı, K'in Yatogami Kuroh'su, Durarara Shizuo'su (durarara seiyuuları doluşmuş meğersem Noragami'ye) diye uzayan bir listesi var. Seviyoruz efenim.

Bishamon / Sawashiro, Miyuki: Yine manyakça ses değiştirebilen bir seiyuumuz. Bishamon gibi karizmatik bi kadına da bu yakışırdı. Seslendirdiği karakterlerin listesini sıralamaya ömrüm yetmez heralde... Ama en çok Beelzebub Baby Beel olarak sevicem sanırım. Arakawa Under The Bridge'in Maria'sı, UtaPuri'de Haruka en sevdiğim rollerinden.


Nora / Kugimiya Rie : Geldik YF'nin biriciğine flsdfksjdfsdjf Neden mi? Bi kere Gintama'nın Kagura'sı!!! Noragami'de azcık olan rolünde bile "Aha Rie konuşuyo!!!" olmamıza sebep...Bu kadının 35lerinde biri olması inanılır gibi değil ama Japonlar işte...Gönül isterdi ki tüm animelerini bitirmiş olayım ama nerde..Fairy Tail'den Happy, FMA'dan Alphonse, ToraDora'dan Taiga olarak benim gönlümde taht kurmuştur. Gintama'yı saymıyorum bile.

Rabou / Sakurai Takahiro : Adını sık sık Takurai Sakahiro gibi gerzekçe şekilde söylüyo olmama rağmen seiyuuların kinglerinden. Rabou'ya animede daha fazla yer verilseymiş dedirtecek cinsten. Code Geass - Kururugi, D. Gray Man - Yu Kanda, Psycho Pass - Makishima, Junjou Romantica - Misaki, Mononoke - Kusuriuri ve bissürü bissürü karakterler. Yoruldum tüm seiyuularda bu kadar iş olunca :')


Yazdığım seiyuulardan başka takip ettiğim birileri yok, eğer gözümden kaçmadıysa. Şöyle bi bakınca, cidden çok iyi kadroymuş lan! Bu adamlara maaş nasıl yetiştiriyosunuz acaba!?
Son olarak konu ilginizi çekiyosa mıtlaka izleyin der, tur takvimimizi de koyar kaçarım.


3 yorum :

  1. Neeaaaa FMA'dan Alponse, Toradoa'dan Taiga ve Happy mi? O_o
    Şu an ufkum 5-6 katına çıkmış olabilir tam kestiremedim. Şok gibi bir şey oldu benim için.
    Nasıl bir yetenektir bu yahu, gene, gene hayran kaldım.
    Ya bu blog turları nasıl oluyor, kim seçiyor konuları, engin bilgilere sahip olmak gerekiyor mu?
    Ben nasıl katılırım? :'(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, yetenek akıyor :')

      Bu blog turunu geçen yaz biz kurmuştuk, öyle bi gün aklıma geldi kitap turlarından feyz alıp kursak mı ya diye 2-3 günde ekibi toplayıp açtık...5 arkadaş toplaşıp karar veriyoruz ne izlesek ne çekiliş yapsak vs. amatör anime izleyicileri olarak :'D Profluk bi şey değil yani eğlencesine.
      Katılmak istersen konuyu açarım bizimkilere :3 Sağda gördüğün logodan minnak fb sayfamıza bakabilirsin.

      Sil
    2. O zaman hiç girmeyeyim Yorozuya Family'nin arasına (^_^)
      Sizi izlemekle yetineyim.

      Sil