23 Şubat 2014 Pazar

Japonya ve Japonları sevmek için her gün bir yeni sebep :')

Bugün bir Sensei'mizle buluşma planımız vardı. Hepimiz bi yerde buluşup senseiyi de alıp sevdiğimiz bi kahveciye gidicektik. Biz buluştuk, senseiyi (sensei örtmen demek bu arada aynı zamanda minnak japonca dersi olsun flksdjfd) bekliyoruz. Havada yağmurluydu bugün. Bi 5dk sonra uzaktan geliyo sensei, böyle atkısını şemsiyesini kapmış şirin şirin koşturarak :''''')) Orda "ay koşma hiii aayy" diye yıprandık bi zaten fosjdfsdlkf sonra hep beraber gittik. Böyle heycan dorukta, hocanla Japonca pratiği yapcaksın sonuçta. 

3 kişi kurabiye vs almaya gittiği için o sıra, hocayla konuşma işi bana kaldı ilk olarak. Menüdeki kahveleri tartıştık, tavsiye istedi dedim süt içmiyom ya o yüzden bilmiyom diye. Sonra mekandan bahsettik falan. Diğerleri de geldi siparişleri verdik ordan başladık hocaya sorular. Hocadan bize sorular. Bi ara japonlar neden hashi kullanırı tartışıp, vakti zamanında annemden duyduğum yanlış yunluş hatırladığım çinlilerin kıtlık zamanı az tüketme olayını bile japonca anlattıktan sonra (tabi tamamen mikemmel bi japoncadan bahsetmiyoruz, tarzan japoncası) bir hoooohh ne konuştum beeaaaahhh dedim. Geçen hafta tanıştığımız Japon arkadaşla sadece Türkçe konuşmamızı, japonca konuşmaktan çekindiğimizi de ironik bi şekilde japonca anlattık flksjdlskjdf Hocaya türklerde garip bulduğu bi alışkanlık/davranış var mı diye sorduğumda uzunca bi süre düşündü, uzun süre burda olduğum için şu an aklıma gelmiyo diye düşündü yine ama belki ayıp olmasın diye söylemedi bilemiyoruz fkjsdlfsjf ama çok merak ettimdi cevabını. 

Sonracığımaaa izlediği türk dizisini söyledi Güneşi Beklerken'i izliyomuş şflksjdflkdsjf hemen aklıma tuğçeyle muhabbetimiz geldi bi gülesim tuttu zaten. Japon dizilerinden falan bahsettik. Matsumoto Jun'un oynadığı bi dizi varmış şu an onu izliyomuş. Ordan benim Oguri Shun sevdama geldik...Diziler filmler derken Sherlock'a geldi laf. Kenarda arkadaşla fangörllenirken telefona mesaj gelince arka planda Benny'nin foto fırladı. Hoca "ahh sherlock" dedi. Böyle hansamular(yakışıklı)  havada uçuyo...Bana dedi ki "dokushin desu ka?" (bekar mı?) orda öyle bi "hai hai" deyişim vardı ki biz dağıldık zaten sanki gidip evlencem lfksjdfksf Hoca da ilk sezonu izlemiş falan allam sherlock fangörllüğü yapabildiğim bir hocam var what a wonderful world olum. Hocanın gittiği ülkelerden bahsedildi bi ara. Ben İngiltere planımı söyledim, sonra konu nasıl olabildiyse Harry Potter'a geldi fklsdjfskdfjsdf Şu an her türlü fangörllüğümüzü biliyo yani sensei. 

Senseinin hiç Türkçe konuştuğunu duymamıştım. Bugün dedi ki hadi Türkçe pratik yapalım soru sorun ama basit olsun dedi. Bi kez daha farkettim Japonların Türkçesi aşık olunası bi şey!!! Yeter bu kadar özet. Bi de günün anısı olarak şu fotoyu bırakıyorum:

  
Şimdi salı günkü kanji quizine çalışıciğim. Görüşürük.

7 yorum :

  1. a hocanız kadın mıydı? Bütün yazıyı erkek varsayarak okumuştum :d

    Sağdaki arkadaşı da sen sandım bi an. Akraba olabilirmişsiniz gibi duruyo.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet fösdflskdfsd kadınlar matinesi olsun diye şaaptık. Bi de en rahat bu hocamızla konuşabiliyoruz derslerde de o yüzden...
      Yüz yapımız ve boş bakışlarımız benziyo bak aslında olabilirmilş fskljdfdf

      Sil
  2. Hiiii Sherlockian hoca!!! Severim onu ben ♡♡

    YanıtlaSil
  3. Hohhohoh :D Ne kafa hocaymış yahu. Kadını fangöllüklere de boğmuşsunuz :D

    Ay bi de tarzan Japoncası falan diyorsun da kıtlık mıtlık bayağı iyi iletişmişsiniz hayran kaldııım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün hocalarımız öyle ya seçip de mi alıyolar napıyolarsa lfksdjfskdf

      Yaa karşındaki kişi anlamaya çaba sarfedince ne konuşursan konuş anlaşabiliyosun zaten. Başkası olsa anlamazdı belki de bizi o kadar :D

      Sil
    2. Çok tatlı amaaa :D Neydi Kawaiiii sldjskdfhsk

      Sil