25 Ocak 2014 Cumartesi

Eski Japon filmlerine dalış #1 | Seppuku

Kült filmler, sanat filmleri falan izleyip kültürlenmeye çalışan bi insan değilim, benim gibi olanlar, güvendesiniz. Çünkü dün oturdum "ben neden eski Japon filmlerini izlemiyorum?" dedim (Thor 2'yi onlayn 720p kalitede bulamadı) gözüme ilk çarpan, Seppuku'yu izledim. Ve sevdim. Entel dandik konuşmalar yapmadan konuya giriş yapıyorum.

1962 yapımı Seppuku ya da Harakiri, Masaki Kobayashi yönetmenliğinde çekilmiş. Japonların şimdiki popüler filmlerinin çekim tekniklerine vs bakınca açıkcası hiç bu kadar harika görseller beklemiyodum. Adam harikalar yaratmış bildiğin. Bi süre "öf noluyoz yaa..." ilgisizliğiyle izledim. Hem siyah-beyaz hem de çok durağandı. Bambu kılıçla karın deşme sahnesinde ilgimi çekti, sonrasında da merak içinde devam ettim zaten. Müthiş bi dram ve aynı zamanda da çok zekice bir intikam. 

Japonların ilk defa Samurayları bu şekilde eleştirdiğini gördüm, Gintama sayılmaz heralde lgkdjfg. O çok mikemmel görünen Samuraylık olayı bu filmle "pü allah belanızı versin e mi!" ye dönüştü benim için.
Başroldeki Tatsuya Nakadai abimiz IMDB yalancısıyım ya 1932 ya da 1930 doğumluymuş. Bu durumda filmde 30/32 yaşlarında oluyo ki 50 yaşlarında birini canlandırmış. Hiç şüphe etmemiştim yaşından şahsen... Filmde samuraylarla dövüştüğü bi sahne var, orayı artık görsel danslı bi şey olsun diye mi yaptılar bilmiyom ama ben 30 kere deştiydim bunu. Ya da samuraylık kuralları falan filan işte.

Bundan böyle eski Japon filmlerini izleyeceğimdir. Bu konuda kültürsüz kültürsüz Japonya'ya gidip elin Japonlarına rezil mi olayım ha!

2 yorum :

  1. İlginç bir filmmiş :)
    Kaiken diye bir kitap var Grangé ın. Japonya ve harakiri ile alakalı, güzel kitap yani oku bence :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet alınacaklar listemde ama yaza kadar alışveriş yapmama sözüm var kendime :') Bekliyorum...

      Sil