19 Ocak 2014 Pazar

Bu Japonlar ne yapıyor ya! #1

Başlıktaki söz pek sevgili Kawamoto Sensei'me aittir ve hemen hemen her dersinde mikemmel Türkçesiyle söyleyip bizi kahkahalara boğmaktadır. Cümle, anlatacaklarıma tam uygun olduğu için çaldım ve bir seri başlatıyorum. Okulda yaşadığım/yaşadığımız eğlenceli ya da ilginç Japonlu anlar.

Aklıma ilk gelen şu: Şimdi bizim bi Takahashi Senseimiz var. Kanji derslerimize giren. Her ödevimize aşırı güzel damgalar basmakta şunun gibi:
Totoro'nun altında yazan: ganbare. "Hadi koçum dayan, yaparsın sen" olarak çeviriyom ben.

İşte bi gün ödev kağıtlarına basmamış bunlardan. Ben de yanımdaki arkadaşa "aa o pıççıklardan yok mu?" dedim. Sen tut bunu duy. Duymakla kalma "pıççık" derken neyi kastettiğimi de anla. Kendine has harike gülüşüyle "eheehhööheee yok yok" de. Kaç dakika nefessiz kalarak güldük ve şok olduk bilemeniz...

Yine Takahashi senseinin dersinde bi gün harika Türkçemi konuşturuyorum anısı: Tahtaya bi kaç dilin farklı yazı sistemlerini yansıtmıştı. İşte korece japonca çince taice (tay dili mi diyok yoksa?) diye gidiyo. Taiceyi görünce yine yanımdaki arkadaşıma "ay çok vicilivili değil mi?" dedim. Gitti onu da duydu, maşşallah bir kulak var adamda. Ordan "viciviici heheeöhöeheö vicivici" yaptı. Soluksuz geçen bir kaç dakika yaşadık yine. Bir Japon'un vicivici demesi nasıl bir olaydır bilir misiniz fksjdflsdfşk 

2 yorum :

  1. Damga olayı ne güzelmiş yaa :D Bende istiyorum yaa :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi de bi kaç farklı seçeneği var bunların hepsi de çok tatlı :')

      Sil