26 Ocak 2014 Pazar

[Blog Tur] Demir Kral - Julie Kagawa | Ön okuma




Kitap: Demir Kral
Orjinal Adı: The Iron King
Yazar: Julie Kagawa
Seri Adı: The Iron Fey #1
Yayıncı: Pegasus Yayınları
Yayın Tarihi: Ocak 2014
Sayfa Sayısı: 411
Tür:  Fantastik, Genç-Yetişkin

Evde ve okulda çevresine uyum sağlayamayan Meghan on altıncı yaş gününde hayatında bir terslik olduğunu hisseder. Karanlık bir yabancı onu izlemeye ve muzip dostu aşırı korumacı davranmaya başlamıştır. Ancak gerçek, bütün tahminlerin ötesindedir; genç kız, efsanevi bir peri kralının kızı ve ölümcül bir savaşın en önemli piyonudur.

Bu gerçekle yüzleşen Meghan, kardeşini perilerden kurtarmak, hiçbir perinin yüzleşemeyeceği gizemli bir canavarı durdurmak ve doğuştan hakkı olan güçleri yönetmek için ne kadar ileri gidebileceğine kendi bile şaşıracaktır. Bu macerada ona tuhaf bir ekip eşlik edecektir: en yakın dostu, fazlasıyla ilgili ve şakacı Puck; sürekli ortadan kaybolan kedi Grimalkin… Ve yasak aşkın vücut bulmuş hali, soğuk kalpli Prens Ash. 

4 ay doğru düzgün kitap okuyamamanın aşkıyla Demir Kral'a öyle bir saldırdım ki, tek oturuşta kitabın yarısına kadar geldim...Genel olarak Hobbit, Percy Jackson ve Alice Harikalar Diyarı karışımı bir kitaptı bana göre. Böyle periler ve çeşit çeşit mitolojik yaratıklar, geçitlerden başka diyarlara gitmeler çok sevdiğim olaylar olduğundan, kitabı da beğendim. Yalnız ilk kısım diğer kısımlardan daha ilgi çekiciydi bence. Meghan'ın etrafında yaşananların farkına varması, ardı ardına gelen çeşit çeşit periler kitabın en heyecanlı kısımlarıydı. İkinci kısımda tavan yapan aksiyon sahnelerinden, ilk kısımdan aldığım zevki alamadım. Yazı birazcık spoiler içerebilir.

Bunun yanında kitapta klişeleşmiş şeyler de olduğunu düşünüyorum. Özellikle bi bölüm vardı, barının altındaki geçiş hattını kullanmalarına, Meghan'ın ismi karşılığı izin veren bi peri vardı. Meghan da "Tamam sana bir isim vereceğim." diye kelime oyunu yapıp herhangi bi isim veriyordu hani...Yani ne biliyim çok eskide kalmadı mı artık bunlar? Sanki müthiş bir zeka örneği diye sunmuş yazar, gibi geldi bana. O kadar sinir oldum ki çıkmıyor aklımdan günlerdir :'D

O bölüme olan sinirimi azaltacak bi kısım vardı ki...Meghan'ın "Otaku perisiyim" dediği bölüm. Otaku dedi otaku!!! diye sevinç naraları attım birazcık. Yazarın "Kagawa"lığından gelen küçük tatlı sürprizler işte :')

Bütün fantastik severlerin hayallerini süsleyen o elf kulaklarına kitaptaki "baaağzı" karakterlerin tiksinerek bakması da kalbimi bin parçaya böldü sevgili insanlık...Bir sabah uyandığımda aynada elf kulaklı yansımamı görsem heycandan kafamda bardak kırardım tahminimce.

411 sayfanın tamamının ordan oraya maceralar şeklinde olması ve sıkmamasının yanı sıra karakterler biraz yüzeysel kalmış sanki...İçimdeki fangörlü Ash'e yöneltmeyi çok isterdim mesela ama olmadı...Serinin devamında Meghan-Ash-Puck olayları daha da derinleşecek belli ki. Benim favori karakterim Grimalkin oldu sanırım. Zeki ve gizemli kedilerden güzeli yok zaten :'3 Serinin devamında kendisiyle ilgili büyük olaylar bekliyorum.Ayrıca kitapta abartılı karakterler olmaması hoşuma gitti. Meghan'ın bir anlığına da olsa Demir Kral'ın teklifini düşünmesi mesela...Dört dörtlük bir ana karakter olmadığının göstergesiydi.

Fantastik açıdan doyurucu bi kitap olduğu için, fantastik sever arkadaşlara tavsiye ederim. Son olarak da dileğimi yazayım bu seri için; mutlu, pembe sonlar olmasın ne olur :') Kan, gözyaşı ne zaman görebilicem şu genç-yetişkin kitaplarında :'D Umutla bekliyorum...Hadi güveniyorum sana Julie!

Kitabın ön okumasına burdan göz atabilirsiniz:

Tur Takvimi 
25 Ocak: sssuigenerisss.blogspot.com- Çekiliş
26 Ocak: sohbetedecekkimseyok.blogspot.com  - Ön Okuma
27 Ocak: segesegese.blogspot.com  - Yazar Tanıtımı
28 Ocak: raflarinarasindan.blogspot.com - Alıntılar
29 Ocak: pinucciasbooks.blogspot.com - Ekstra Sahne (İlk Öpücük)
30 Ocak: kutsalyorumcu.blogspot.com
31 Ocak: ​mirielenda.blogspot.com
31 Ocak: thcodex.blogspot.com - Bunları Biliyor musunuz?

7 yorum :

  1. ahehe valla o elf kulakları kısmında bende çok kızdım, abi ben yapacağım diye aylarca göbeğim çatladı, bi gün kendinden elf kulaklı görsem kendimi haka dansı yapıcam ya :))

    YanıtlaSil
  2. Hele ki sende çıkmalı o kulaklar sende! flksjdflksdjf

    YanıtlaSil
  3. Ya sen acaba "Meleğin Düşüşü - Susan Ee" okudun mu? Böyle az ciddi bi YA arıyorsan biz durumura uğramıştık Gizemle :D Çok seviyoz xD Bi bak!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heyecandan durumura uğradım :(

      Sil
    2. Od durumur lkfjsksdfskdfldskjfsdf Ay çok hoşuma gitti kitap!!!! Ama kitap alışverişi yapmaya tövbeliyim :'D İlk alışverişte alıyom!

      Sil
    3. Durumuraaaaaaa :P Hemen alma. İkinci kitap çıksın önce :3

      Sil
    4. Yaza kadar kitap almıyom zaten, o zamana kadar çıktı çıktı fklsdjfdg

      Sil