10 Eylül 2013 Salı

Uyumsuz | Veronica Roth

Kitap: Uyumsuz
Orjinal Adı: Divergent
Yazar: Veronica Roth
Seri Adı: Divergent #1
Yayıncı: Artemis
Yayın Tarihi: Eylül 2012
Sayfa Sayısı: 516
Tür: Distopya, Genç-Yetişkin

"Beatrice Prior'ın Chicago'sunda toplum, her biri belli bir erdemi yaşatmaya adamış beş topluluğa bölünmüş durumda. Dürüstlük, Fedakarlık, Cesurluk, Dostluk ve Bilgelik. Her yıl, belli bir günde bütün on altı yaşındakiler, hayatlarının geri kalanında birlikte yaşayacakları grubu seçmek zorunda. Beatrice, hem ailesiyle kalmak, hem de kendi benliğini bulmak istiyor ama ikisini birden seçemez. Bu nedenle kendisi dahil herkesi şaşırtan bir seçim yapıyor."

Kitabı elime alır almaz bu arka kapak yazısını okudum ve o anda sevmeye başladım. Hem distopya kitaplarını çok seviyorum hem de çeşitli sembolleri olan seri kitaplarını çok seviyorum. Ve okuduktan sonra da hiç hayal kırıklığına uğramadım, beklentimi tamamen karşıladı. Kısaca bahsedersem; öyle bir dünyada yaşadığınızı düşünün ki, size hayatınızı şekillendirmek için sadece 5 yol sunulsun. Bunlardan birini seçmek ve hayatınızı o toplumun kurallarına -hem de fazlasıyla katı kurallarına- göre yaşamak zorundasınız. Beatrice de her 16 yaşına giren genç gibi yolunu belirlemek üzere, yapılan testlere giriyor. Eğer ait olduğu Fedakarlık'ta kalırsa ailesiyle beraber kalabilecek, başka bir topluluğu seçerse onlardan ayrılmak zorunda kalacak. Seçtiği toplulukta da adaylık sürecini başarıyla atlatması gerekiyor, eğer başaramazsa hayatını "Topluluksuz" olarak dışlanmış bir şekilde geçirecek. Fakat Beatrice'in test sonuçları onun 5 topluluktan birine değil bir kaç tanesine uygun olduğunu gösteriyor ve "Uyumsuz" olarak nitelendiriliyor. Gençler test sonuçlarına bağlı kalmadan bir seçim yapabildikleri için, Beatrice yine seçimini yapıyor tabi ama bu Uyumsuzluk onun başına bela olarak peşinden geliyor.

Başından sonuna kadar o kadar heycanlı ki! Hemen bitirmek ve bitmesin diye uzatmak arasında kalıyor insan. Şimdiki zamanla anlatılmasını ilk başta yadırgasam da, sonradan olayı daha da heycanlandırıyormuş gibi bi izlenime kapıldım. Kitabı Açlık Oyunları'nı sevenlere tavsiye ederim ama benzemeleri gibi bi olay söz konusu değil. Sadece Açlık Oyunları serisini okurken yaşadığım heycanı bu serinin ilk kitabında da yaşadım. Tek benzerlikleri iki serinin de distopya türünde olması. Beatrice'in hangi topluluğa ait olduğuyla ilgili belirsizliklerde olması da bana Harry Potter'da Harry ve Seçmen Şapka'nın muhabbetlerini hatırlattı. O sıralarda da güzel bi nostalji yaşamış oldum böylece.

Kitabı az önce bitirirken bir cümleye takıldım -belki de kafam biraz dağınıktı ben anlayamadım- "Kulağımda kahkahasını, çenemde kayan burnunu, kulağımın arkasında oynaşan dudaklarını hissediyorum.". Şimdi bunların hepsini aynı anda mı hissediyormuş, yoksa çocuk kızın suratında tura mı çıkmış? Aynı anda yaşanıyosa bunlar -burun çenedeyken, dudak kulakta olamaz ama- vah vah kızım neye aşık oldun sen böyle? Ama Dört candır ya Dört bi tanedir, Dört kalbimizi çalan eli yüzü düzgün efendi çocuktur.

Diğer kitaplarda da hayal kırıklığına uğramayacağımı umarak çok çok çok tavsiye ediyorum. Bi de küçük bi not; filminde kötü kadınımızı Kate Winslet'ın oynaması! Ay bayılıyorum!

8 yorum :

  1. Açlık oyunlarını çok sevmiş ama aynı yazarın "Kehanetler" serisini sevmemiştim. Ama o kadar güzel şeyler yazmışsın ki mutlaka Kitap Fuarını bekleyip alacağım. Öyle bir plan yaptım fuara kadar okuyacak kitaplarım var ve bu sürede başka kitap almıyorum. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boyle bi karari ben de alabilmek isterdim ya :') Surekli yeni kitaplar cikmasa keske elimdekiler bitmeden. Ama fuarda mutlaka alin derim bu kitabi.

      Sil
  2. 3. kitabın daha çıkmadığını ve Artemis'in de geç çıkaracağını bildiğim için bu seriye geç başlamakla iyi mi edeceğim bilmiyorum ama... çok iyi bir seri gibi görünüyor harbiden :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seri kitaplarin devamini beklemek hosuma gidiyo benim, o yuzden ilkini de ciktigi zaman okusaymisim keske dedim. Ama iyi seri yani saglam olmus.

      Sil
  3. Galiba kendime yeni bir seri buldum. Yaşasın! Hemen listeme alıyorum. Çok merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buldun vala :'D Ben de oh baglanmalik yeni seri dedimdi kendime.

      Sil
  4. Puahhahahahhah! Alla karetmeye xD "Kulağımda kahkahasını, çenemde kayan burnunu, kulağımın arkasında oynaşan dudaklarını hissediyorum." Bu şeyin ne olduğunu düşünmek bile istemiyorum :P "Dört" dünya tatlısı :P O diildir :P

    YanıtlaSil