17 Ağustos 2013 Cumartesi

Okunan kitaplar (çok birikmiş)

Yazmaya bi türlü fırsat bulamadığım okunmuş 12 kitap var elimde. Sıralamasını hatırlamaksızın hepsini yazıyorum.

Zehir Ustası
Dex Yayınevinden çıkan kitaplar içinde okuduğum en iyi kitap, hatta belki de tek iyi kitap. Konuya bakarsak kısaca, Yelena idam cezasına çarptırıldıktan sonra, komutanın çeşnicisi olmak için Valek'ten (valek insan ha bu arada fjlsdfkjhdf isim gibi durmuyosa..) teklif alır. Ama kaçmaması için her gün Kelebek Tozu denilen bir zehir içmek zorundadır ve panzehrini almazsa da ölecektir. Ve sonra olaylar olaylar. Konusunu okuduğumda, bir güzelim konu daha yazar tarafından hiç edilecek, desem de, öyle olmamış. Gayet kıvamındaydı, bol bol heycanlıydı. Ve Yelena, ana kadın karakter olmasına rağmen hiç sinirlenmedim, hiç gıcık etmedi! İnanılmaz yani fhsdgfsd Peki o kapak nedir? 7-8 tane Dex kitabını Dnr'dan 3-4tlye almıştım tanesini, sandım ki yanlış basım falan heralde...Çünkü baya kapakta duran kadının kafası silik! Baktım diğer kapaklar da öyle. Kim yapıyor arkadaşlar bu photoshopları ya kim yapıyor allahınızı severseniz ya!?


Başlayanlar
Bu kitabı da Dex kitaplarında ikinci sıraya koyuyorum. Konusu, biyolojik bir savaş orta yaş tüm insanları yok eder, gençler ve yaşlılar hayatta kalır. Yaşlılar yani Sonlayanlar öyle bildiğimiz yaşlı değil 100lü yaşlarda olan insanlar. Hepsinin evi işi parası varken gençlerimiz yani Başlayanlar aileleri ölünce aç açıkta kalıyolar. Para kazanmak için Sonlayanlar'a bedenlerini kiralıyolar. Yani Sonlayan bir kişi Başlayan bir kişinin bedenine girip gençliğinin sefasını sürüyor. Müthiş bi konu değil mi!? Asıl kızımız da beden bankasına gidiyor, para kazanması lazım. Ama bu işin içinden öyle kolay çıkamıyor çünkü Sonlayan kişi bedenini kullanırken bi hata sonucu uyanıveriyor. Gerisini okuyacak olursanız diye irdelemiyorum. Ama hala kitapta bi şeyler eksikti...Ne olduğunu tam söyleyemiyorum ama hah işte bu diyemedim.
(Bi de Mefisto'yu okudum Dex'ten. Ama fotoğrafını çekmeyi unutmuşum şuraya sıkışsın. Zaten okumayın da, gerek yok; eğer ki fantastiğin içine düşüp "normal erkek arkadaş istiyorum" kızlarından bıktıysanız.)

Güzel Harabeler
Kitap kapağı denince benim en sevdiğim yayınevi Domingo'dur! Bütün kitapları tek tek sevilesi :') Güzel Harabeler'de bu güzel kapaklardan biri. Kitabı elime alıp arka kapaktaki övgülere bakınca "hıııaaa ben ne okucam lan böyle!" dedim, öyle bi yere göğe sığdırılamamış. Haliyle beklentim artınca da pek randıman alamadım. Kitap hakkında ne yorum yapsam bilemiyorum...Genelde ne diceğimi bilemediğim kitapları aradan zaman geçtikçe kendiliğinden çok sevmeye başlıyorum. Bunda da o ışığı gördüm. Yanlış anlaşılma olmasın tavsiyedir ama, alın okuyun yani.

Film Kulübü
Yine Domingo Yayınlarından sevdiğim bi kitap. David Gilmour ve oğlunun yaşadıkları hakkında. Yaşadıkları da şöyle bi şey ki; oğlu (adını hatırlayamadım) lisedeyken okulu bırakmak ister. D. Gilmour'da tek bir şartının olduğunu söyler, her hafta babasının seçtiği 3 film izleyecekler. İş yok okul yok sadece 3 film. Bu şekilde geçen zaman boyunca nasıl değişimler yaşadıklarını görüyoruz. Çok güzel bi baba-oğul ilişkileri var, ben baya kıskandım hani. Fakat çok ağır bi ergenlik yaşamış oğlu. Ben bunaldım, yaka silktim kendisinden. Adamın yerinde olsam elimin tersine gelirmiş hep. Çok güzel geldi diyip tekmeyi basamışım. Peygamber sabrı var adamda yani helal ossun.

İkiz Bedenler - Günahkar
Tess Gerritsen'in depoladığım kitaplarını da yavaş yavaş eliyorum. Hala kitabı elime alında "okumak istemiyorum" hissi yaşasam da bi başlayınca gerisi geliyo. Gizem çözesim yok demek bu ara... Bu iki kitaptan da İkiz bedenler daha iyiydi bence. Rizzoli&Isles serisinden olmalarına rağmen ben sırayla okumuyorum. Zaten ilk kitap da bende yok. Öyle karışık da gideri var. 

Tanrıçanın Savaşı
Ephesus yayınlarından sevdiğim bi seri. Serinin ilk kitabı Tanrıça'nın biraz daha altında kalmış ama ikinci kitap. Çok durağan geçti, sonlara doğru güzel bi heycan yakaladı ama... Taze taze çıkmış olan 3. kitap Tanrıça'nın Mirası'nı da Ephesus Yayınlarını yolladı ve bugün elime geçti. Hemen bu hafta başlamayı düşünüyorum. Mitolojik ve fantastik YA kitapları sevenlere tavsiye ederim seriyi :3





Spiderwick Günceleri - 2
Sırf o güzelim ciltli kapakların hatrına çocukken alamadığım Spiderwick Günceleri'ni ordan burdan toplamaya çalışıyorum. Bunu da vikide biriyle takas sonucu almıştım. İlk kitabı okumadım elimde de yok ama bunu almışken okudum. Çocukken okusam da sevmezmişim. Çünkü hayalgücünü kullanmaya izin vermiyo kitap. Çok fazla resim var içinde. Bi yaratıktan bahsediyo tak yanında yaratığın resmi falan... Yav bi bırak ben kafamda çizicem yaratığı!! O yüzden tutmadım bu seriyi. Ama kitaplığımda dizili görmek istiyorum yine de fljsdfkjdh

Yok Yere
Ben böyle cinayet sahnesi okumadım! Sanki yanıbaşımda yaşanıyo olaylar, o yanan etlerin kokusunu aldım, boğazların kesilme seslerini duydum resmen! O kadar bunaldım ki yettteeeaaarr diye çığlık atmak istedim bak hala tüylerim diken diken aklıma geldikçe. Ryu Murakami'nin bu başarısından sonra bana cinayet sahnesi yazdım demeyin sevgili diğer yazarlar. Kitabın hepsi cinayetten ibaretmiş gibi konuştum ama, değil. Çok ilginç psikolojilerde iki adamın karşılaşması ve aralarındaki iletişimle alakalı bi kitap. Çok da burda dökmek istemiyorum konuyu, alın okuyun genşler. Sonra bi de Emanet Dolabı Bebekleri okursunuz iyice kafa gider fjksdhfsdf Bir de benim sırada Şeffaf Mavi var. Bakalım...

Uzak Tepeler
Japon yazarlar okuyanlar bilir, kitabın sonunda kitabın sona ermesini beklemezsiniz, öylece bitiverir. Bi kaç sayfa daha ararsın kaldı mı sıkıştı mı acaba bi yerlerde diye. Olaylar sonuçlanmaz, sen o kitaptan bilinçlenmeni alır gidersin, gerisi sana kalmış. Yine öyle bi kitaptı bu da. İngiltere'de yaşayan Etsuko'nun kızı intahar eder. Bu olayın takibinde Etsuko yıllar önce Japonya'da yaşaken tanıştığı Sachiko ve kızıyla ilgili anıları hatırlar. İlginç ve biraz ürkütücü bi kitaptı bence. Kazuo Ishiguro'nun da okuduğum ilk kitabıydı, en kısa zamanda diğerlerini de alıcam umarım :3

Japon Halk Hikayeleri
Kitabı nasıl edindiğim hakkında bilgi sahibi olmak isteyenler buraya. Animelerde ve Japon film/dizilerinde arada rastladığımız efsaneleri bu kitapta görünce çok sevindim :') Genel olarak ürkütücü şeyler beklesem de gayet sıradan hikayeler de vardı. Yalnız bi tanesini gece okuyup hakkaten tırsmıştım fjksdhfskdhf JKM'ye tekrar teşekkürlerimi sunarım efem bu kitaplardan yararlanmamızı sağladıkları için!

6 yorum :

  1. Spiderwick yok mu yahu kitapçılarda falan? O.o Benim çocukluğumun korku öğesiydi onlar dshfgjds İlk üç kitabı var bende de, bileydim, tüm kitaplarını alırdım zamanında

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. He var ama 12-13 lira mı ney para vermek istemiyom fljshdfkshdfkj böyle takaslarla, vermek isteyenlerle falan anlaşıyorum ben de.

      Sil
  2. Uzak Tepeler ilgil çekici görünüyor. Onu bende listeme ekleyeceğim. :D

    YanıtlaSil
  3. Zehir ustasını merak ettim :)

    YanıtlaSil
  4. al işte. yok yere'yi kesin alıyom ben o zaman. fak gitti paralar yine

    YanıtlaSil