24 Ağustos 2013 Cumartesi

[Blog Tur] Ölmem Gerekirse - Amy Plum | Kitap Yorumu


"Sevdiğini kurtarmak için ne kadarına hazırsın?"


Kitap: Ölmem Gerekirse
Orjinal Adı: If I Should Die
Yazar: Amy Plum
Seri Adı: Revenants #3
Yayıncı: Akılçelen Kitaplar
Yayın Tarihi: Temmuz 2013
Sayfa Sayısı: 407
Tür: Genç-Yetişkin, Romantik, Fantastik

"Dokuz ay boyunca yaşamıma şekil veren Vincent, kalbimi tüm benliğiyle sarmaladı. ve sonra aniden kayboldu ve kalbimi bomboş bıraktı. peki ya ben, şimdi onun yerini kim veya neyle dolduracağım?"


2.kitapta dengesiz ergen Violette'in Vincent'ın vücudunu yok etmesiyle karşı karşıya kalmıştık. Ölmem Gerekirse'de Vincent geri döndürülmeye çalışılıyor. Serinin diğer kitaplarında beklediğimiz Şampiyon ortaya çıkıyor. Bir yandan da Kate'in babaannesi ve dedesi herşeyi öğreniyor. İşler iyice karışıyor yani...Ve bardialar ile numaların savaşına şahit oluyoruz.

Eğer 3 kitabı ard arda okumasaydım bu kitap biraz daha heycanlı gelebilirdi belki. Bu paragrafı 3. kitabı okumayanlar es geçsin, birazcık ****spoiler**** vermem lazım *,* Şimdi, eğer ard arda okumasaydım da pek heycanlanmazdım sanırım. Çünkü kitabın başlarında ortaya çıkmıştı ki Kate Şampiyon'du. Yazar bir sürü ipucu vermiş hatta ekstradan açıklamasına gerek bile kalmamıştı bence. "Hah Kate şampiyon demek ki!" demişken, yazar eline geçen fırsatı kullanıp bizi tersköşe yapabilirdi. Ama bir baktım Kate hakikaten Şampiyon. O noktadan sonra da kitaba olan ilgim tamamen kayboldu. ****spoiler****

"Anlıyordum, ama hoşuma gitmiyordu. Keşke eskisi gibi hepimiz bir arada olabilseydik: en iyi dostlar olarak, kalbi kırık yabancılar olarak değil..."
Kate - Sf. 404

Tamam, spoilersız kısımdayız...Kate'in araştırma yaptığı kısımlar, tarihi kalıntılar arasında dolaşmamız...Bu kısımlar hoşuma gitti. Ayrıca bu kitapta Paris'ten ayrılıp NewYork'a dönüyoruz. Anlam veremediğim kısım JB ile ilgili bi takım gerçekler ortaya çıktıktan sonra JB'nin hal ve hareketleriydi. Biraz saçmaladı, Geridönenlerin orta yaş krizi falan heralde... Başrolü Vincent'tan alıp Arthur ve Jules'a verdiğimi de belirtmem gerekir. Ve de Ambrose-Charlotte ikilisini keşke biraz daha görebilseydik.

Geldik kitabın kapağına... 3 kitap arasından en iyi kapağa sahipti, ama iyi değildi. Diğer 2 kitaptan sıyrılmasını güzelim Paris manzarası sağlamış. Ama her kitapta farklı kızların fotoğrafının kullanılmasını anlayamadım... Bu kapakta fotoğraf kalitesi düşmüşken, kapak kızımızın sağ elinde 3 parmak vardı. Tabi bir elinde toplamda 4 parmağı olan insanlar olabilir fakat Kate'in öyle bir özelliğini hatırlamıyorum. O açıdan görülmesi gereken 1 parmak, photoshop sırasında fazlalık gelmiş sanırım.

2. kitap yorumumda dediğim gibi bir kitapla karşılaştım. Bu toz pembe hayatlar mutlu mesut aşıklar bana göre değil. Yaşım geçmiş benim bi kere zaten! O yüzden, aşkı için savaşanların kitabını okumayı seven gençlere tavsiye edebilirim ancak...

Tur Takvimi
19 Ağustos: Benim İçin Öl Yorumu
20 Ağustos: Ben Ölene Kadar Yorumu
21 Ağustos Ölmem Gerekirse Çekiliş:   http://mirielenda.blogspot.com/

22 Ağustos: Kitap Yorumu: http://raflarinarasindan.blogspot.com/
23 Ağustos: Kitap Yorumu + Yazar Tanıtımı: http://sssuigenerisss.blogspot.com/
24 Ağustos: Kitap Yorumu: http://sohbetedecekkimseyok.blogspot.com/
25 Ağustos: Kitap Yorumu + Bunları Biliyor Musunuz?: http://thcodex.blogspot.com/
26 Ağustos: Kitap Yorumu: http://pinucciasbooks.blogspot.com/

3 yorum :

  1. Kate yerine Charlotte olsaydı şampiyon tam olurdu he.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Violette olsaydı asıl hepimiz dumur olurduk xD Al sana ters köşe =P

      Sil