21 Ağustos 2013 Çarşamba

Best anime ever: Gintama!

*Spoiler içermez
Bundan 2 yıl önce başlayan Gintama maceramda son 10'a girmişken, bi veda yazısı yazmak istedim :') Bu kadar uzun bir sürece yayılması şu şekil oldu; Japonca kursundaki bir arkadaşım Gintama'yı tavsiye edince başlamıştım. Baktım baya komikli, 11. bölüme gelince tüğçeye didim izle olm çok güzel diye. Tüğçe bu konularda ömrümü çürütmekte 1 numara olduğundan aylar yıllar izlemedi... Sonra okuldu, araya giren başka animelerdi derken 1 yıl kaldı öyle. Sonra bu yıl okulu bırakınca artık Tüğçeyi beklemek anlamsızdı ve tek başıma gülmeye razı olmam gerekecekti, tekrar başladım. Şimdi 6. sezonda bitirmemek için gıdım gıdım izleyerek son 10'a oynuyorum. (Bu arada Tuğçe bu yıl yola gelip izlemeye başladı ve bana attığı mesaj; çok gülüyom burcu özür dilerim burcu, temalı idi. Bunu da belirteyim)

Bilmeyenler ve yeni başlayacak olanlar için şurda bi rehberlik edeyim. Gintama 6 sezondan oluşur:

Gintama (4.sezon | 201 bölüm)
Gintama' (5. sezon | 51 bölüm)
Gintama': Enchousen (6. sezon | 13 bölüm)

Bir de special bölümler ve movieler var. 2 movieden birini izledim; 2010 yılında çıkan Gintama: Shinyaku Benizakura-hen, Gintama'nın ilk sezonundaki Benizakura arcının efektine efekt katılmış hali. Bi de taze olarak bu yıl temmuzda gelen Gintama: Kanketsu-hen - Yorozuya yo Eien Nare var. Twitterda sinemada görmeye giden Japonların özendirmesiyle az kendimi yerlere atmadım, o Gintama temalı sinema görüntüleriyle T^T Şu an mangası hala devam etse de anime sona ermiş durumda. Gintama'yı izlerken farkedersiniz pek çok kere Gintama'yı bitiriyoruz duyurusu yaparlar ama bitiremezler..O yüzden içimizde küççük sevimli zavallı bi umut ışığı hala bulunmakta...

Size rehberlik edecek şu güzelim siteyi de bırakıp konusuna geçiyorum: http://www.yorozuyasoul.com/

Amando denen uzaylılar tarafından işgal edilen ve samurayların kılıç taşımasının yasaklandığı Edo Dönemi Japonyasında geçiyor konumuz. Gintoki'de bir samuraydır ve artık samuraylara ihtiyaç kalmadığından kendine yeni bi iş kurar. Yanına Kagura ve Shinpachi'yi de katarak, kendilerine verilen görevleri para karşılığı yaparlar, böylece karınlarına 2 lokma bişey girmekle beraber kiralarını da ödeyebilir zavallıcıklar.

Böyle saçma sapan dünyanın saçma sapan bi animesi işte Gintama. Başlayanlar genel olarak 15-20 bölüm sonra "HIIIAAA NE İZLİYORUM LAN BEEEENNN" diyerek delicesine bağlanırlar. Bak sevgimi kelimelere dökemiyorum lan lfksdjflskdjf töbe töbe ne biçim anime... Hani Japonya'ya gidince sanki Gintoki'yi Hiji'yi Kondo-san'ı Kagura'yı falan görecekmişim gibi hissediyorum ciddi anlamda, resmen ruhları var :') Gümüş ruhlarını yidiklerim :') Benim için gelmiş geçmiş ve gelecek en iyi anime diyorum, diycem ve dedim bakın aha da yazdım. Hah bu arada Gintoki mavi saçlı değil arkadaşlar lütfen bu yanılgıya düşmezsek "Gin" kısmından da anlayabileceğimiz gibi kendisi gümüş saçlıdır.

Kendilerinin de dedikleri gibi "tuvalet mizahı"nı seviyosanız koşun gidin izleyin. Karakterlere alıştıktan sonra zaten gülmelerin önünü alamaz hale geliyosunuz. Sonra saçma sapan yerlerde aklınıza gelen sahneler yüzünden salak gibi gülmeye başlıyosunuz. Eğer etrafınızda Gintama izlemiş olanlar varsa çok güzel konular konuşabiliyosunuz -mesela twitterda Gintama izleyenlerin ıscacık kucaklaşması flsdkfsfj-

Her şeyi birilerini döverek çözmeye çalışanlar, durduk yere çırılçıplak kalanlar, hemoroidliler, sümüklüler, kıllılar, goriller... Ne ararsan var fksdfksdjf Bir bölümü kakası gelen tipleri izleyerek geçirebilirsin, bir bölümün 10dakikası bir maymunun adını söylemeye ayrılabilir, ölü bir adamın penisininden sallanarak yolculuk yapmak bile var. Sınırları zorluyolar yani flksdjfskdjf Olay örgüsü olarak şu şekilde hareket ediyolar aslında; bir olay kötü başlarsa kötü gider, daha da kötüleşir içinden çıkılmaz bir hal alır. İşte bu mantıkla "olm daha ne yapacaksınız ahahghdgfgf" derken bulabilirsiniz kendinizi.

Güldürmesinin yanı sıra çok iyi dram sahneleri de var tabi. Bi anda "neden böyle oldu" diyip kendimi jiletleme isteği uyandıran sahneler... Ama bazen o sahneler bi anda "Buraya sıçsam senin için sorun olur mu?" cümlesiyle orta yerinden dağılıveriyo güliyim mi ağlıyım mi diye kalabiliyosun.

30. bölümden sonra arclar da başlıyo. Bol ekşınlı, efsane dövüş sahneli arclar izleyebilirsiniz yani...Ben bu kısımda sadece 201 bölümden oluşan ilk Gintama'dan bahsedicem. Mesela; Benizakura, Yoshiwara in Flames, Red Spider arcları bu sahneler açısından mikemmeldir. Karizmatik hareketler ve laflar havada kapışmalık. Gülmek için de en çok eskittiğim arc Barber arcı oldu sanırım. Ghost Ryokan da olabilir gerçi neyse seçemiyom flskdjfsldkf Arclar dışında da bi çok bölümü tekrar tekrar izliyosun tabi, izlettiriyo pislik. Enchousen'i de bitirince baştan başlıcam zaten.

Gintama'nın en sevdiğim özelliklerden biri kendileriyle dalga geçebilmeleri. Bölüm başlarında reytinglerinin ne kadar boktan olduklarından, ne gibi şikayetler aldıklarından bahsederler. Çizimlerin yetişmediğinden, ekonomik durumlarının ne halde olduğundan haberdar olabilirsiniz. Bazı sahneleri 5dk kadar tek bir çizim görüntüsü üzerine seslendirmeyle geçer bu sebeple lfkjsdfklsjf Hatta bi ara paint çizimiyle izlemiştik. Evet şimdi böyle konuştukça izleyesimi zor tutuyom flskdjfsldkfj

Seiyuulara gelirsek...Benim zaten en sevdiğim seiyuulardan olan Sugita Tomokazu, Gintama'ya başlamamla 1. sıraya oturmuştu. Sugita'sız bir Gintoki düşünülemez! En harika en karizmatik sese sahip bir insandır bi de bi şarkı söyleyişleri vardır ki bak konuşamıcam bilekflsjdfksjdf  Sesiyle pek çok animeye de güzellik katmıştır; Arakawa Under the Birdge (Hoshi), Danshi Koukousei no Nichijou (Hidenori),  Sket Dance (Kazuyoshi) benim en sevdiklerim.

FMA'nın Alphonse'su, Fairy Tail'in Happy'si ve daha nicesiyle beraber Gintama'nın bidenecik Kagura'sı Kugimiya Rie. Yine kadın seiyuularda bir numaram ve sesine doyamıyorum yok böyle bi şey lsfskjf Gintama'da 3. favorim de tabiiiiiiğğ kiiiiiğğ Katsura ile Ishida Akira! Daha iyi "Zura ja nai Katsura da!" ve türevlerini diyen birini bulamazlardı...Bütün seiyuuları buraya sığdıramam tabi ama hepsini tek tek kucaklıyorum burdan fdjlsjdf Shinpachi'nin seiyuusu Sakaguchi Daisuke hariç fsdjfslfj Saolsun çok iyi kafa şişirdi, ama harika tepkileri de var hakkını yiyemem!

Son olarak gelelim Ost olayına. Yine 4 sezonluk Gintama'dan devam ediyorum. Gintama' ve Enchousen'in yazılarını sonra halledicem. Bi kere hiç bir şarkısına "meh" demedim, diyemiyorum. Hepsi o kadar güzel ki, aylar yıllardır dinlemekten sıkılmadım. Bazıları yüzünden hiç ending ve openingleri atlamadım... İçlerinden en sevdiklerimi seçtim ve huzurlarınıza sunuyorum efem...
Gintama'ya başladığınızda sizi karşılayan ilk opening Pray ,  ikincisi de Tooi Nioi, pek sevdiğim grup olan Does'dan 5. op Donten, söylemesi en zevkli opening olan 6. op Anata Magic en çok sevdiğim openingler.

Ending olarak da; 3. end Yuki no Tsubasa, 5. end yine Does'dan Shura, 11. end ki sanırım benim en sevdiğim bu I, ai, ai , mikemmel sesiyle Shigi'den 12. end Kagayaita, hala hangi şarkıya benzettiğimi bulamadığım 15. end Wonderful Days ve 4.sezonun son endingi 16. end Sayonara no Sora'da en sevdiklerimden.

Eğer salaklık edip Gintama izlemeyecekseniz de oturun dinleyin bunları az kültürlenin lksdjfslkdfj... Olm bu yazı beni ağlatacak galiba iyice özlemimi arttırdı Gintama'ya fksşdskf Yazıma burada son verirken, Gintoki'nin harika şarkıcılık yeteneğinden bahsetmiştim hani... Sugita'nın harika sesiyle kendisinden bir şarkı alıyoruz şimdi Ghost Ryokan arcından.

Bir sonraki Gintama yazısında görüşmek üzere arkaaşlar. Adamı hasta etmeyin izleyin şunu. 

6 yorum :

  1. Danshi gibi bu da benim sonum olacak biliyom ben :"( 140. bölümdeyim, daha bitmesine çok var ama perişanım şimdiden :") höff
    yine de bazı bölümleri atladığım oluyo allah için, şu özet geçtikleri yerleri falan.ama bitince hasretlik deyip geri dönecem biliyom...(toplayamadım bi sn. dskfhgsjhdf)
    daha evvel kagura gibi bi kız karakter zor bulursunuz dediydin yazında, ben de yok canım dediydim sdkjfhgshkjdf bok bulurmuşuz gerçekten...çoo seviyom :"(
    Seiyuular mithiş zaten. Özellikle Kondou'nun sesini kendi iç sesim ilan etmiştim ama sonra Matsudaira'ya vuruldum...adam her konuştuğunda yığılıyom. böyle cümlenin sonunu uzatıp yayıyo ya sdjkfhgshkjdfhjsg
    Pray favori opıningim hala...Gin'in söylediği (salladığı) sen no kaze ni natte hala dinleyip dinleyip enayi gibi gülüyom köşede. ben de zil sesim yapacam bunu.hala yapmadım da :3

    Neyse yani. Gintama hakkında yazmak, yorum yapmak çok zor çünkü birincisi belli bi konu yok, çok fazla şey var. ikincisi de gintama hakkında birileriyle konuşmak sinemadan çıktıktan sonra, filmi birlikte izlemiş olmanıza rağmen yanındakine "neğadar iyiydi, çoğ iyiydi, şu sahne nasıldı ama, şöyle geldi böyle vurdu" muhabbeti yapmak gibi oluyor.. hayran hayran saçmalıyosun işte için rahatlasın diye :"(

    neyse. diyeceklerim bu kadar. Gintama'yı önce kendimiz, sonra çocuklarımız sonra da torunlarımıza izletiyor, nesilden nesle kan yoluyla aktarıp genlerimize işliyoruz. OK???

    YanıtlaSil
  2. 150yi görünce anlamıcan bile Mikot nasıl bittiğini :'(

    Yaa yaa değ mi ldlksjfskdjf yok lan Kagura gibi bi tane karakter yok klsjdfsfj şapşik şey :')

    Hıa Matsudaira mı!? Hardkor karaktere vurulmuşun kaarşim fkdjslkfj

    He Gintama'da anca tek tek her bi bölüm hakkında arclar hakkında yazı yazarsın anca götün yiyosa yoksa olmuyo işte dlksjksdfj Fekat Gintama izlemiş biriyle "hani şöyle şöyle oluyodu ya jeekejeheekke" diyince karşılık olarak "bi de böyle böyle oluyodu jfhehehe" diye cevap alınca o muhabbet uzayıp gidiyo ona bayılıyom :')

    Son sözünü çerçeveletecem.

    YanıtlaSil
  3. Senin sayende tivitırda izlemiş kadar oldum esasen Bırcı he bi de Tığçe var ikiniz sayesinde hakimim bence ucundan şasdmaşsmdadmaşlsdm Yok ama 12.bölümde mi ne kaldım ben halen ittiremiyorum. Çok ilginç bi şekilde çok gülüom ama bağlanamıyorum Bırcı sanırım bağlanma sorunum var :'(
    Ben en çok (az izlediğinden az bilio) şeye gülmüştüm bunların "birimiz yanarsak hepimiz yanarız" felsefesine, hani şu uzaylıların sarayının önünde yakalanıyorlar birini tutuo polis Gin de gözlüklüyü tutuo o da kızı tutuo felan "o beni yakaladı ben de seni" demeleri ama şalmsdşamdşsamdlasmdaşsldmasdas bok gibi de anlattım 200küsür bölümde nerden hatırlıycan sen şimdi bunu neyse.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok izlemiş kaa olaman valla bak mathi onlar ne ki fksjfskdfj

      Hee ayrıca 2 yıl önce izledim oraları dediğim gibi fldkfjsdkf bi sonraki gintama turumda hatırlar gülerim artık mathi.. Ama bağlan da izle yani şunu gençliğine yazık ediyon.

      Sil
  4. bitmesin diye gıdım gıdım izlemeye çalışmak,dayanamayıp sabahlara kadar izlemek, eldeki bölümler bitince kafayı duvara gömmek ne demek iyi bilirim :)) mangakasına da derin bir hayranlık besliyorum, kafa iyi:) her derde deva, bağımlılık yapıcı. benim için son zamanların en iyi animesidir Gintama.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu işe bi çare bulmaları lazım. Kaç yiğit can veriyo böyle biten animelerle yazık.

      Sil