19 Ağustos 2013 Pazartesi

Benim Için Öl | Amy Plum

Kitap: Benim İçin Öl
Orjinal Adı: Die For Me
Yazar: Amy Plum
Seri Adı: Revenants #1
Yayıncı: Akılçelen Kitaplar
Yayın Tarihi: Ocak 2012
Sayfa Sayısı: 352
Tür: Genç-Yetişkin, Romantik, Fantastik

"Paris'in muhteşem dekorunda geçen Benim İçin Öl'de, Amerika'da anne babasını trafik kazasında kaybedince, ablasıyla dedelerinin yanına taşınmak zorunda kalan Kate ile onun saf güzelliğine tüm benliğini kaptıran yakışıklı Fransız genci Vincent'ın ruhlara işleyen aşkları anlatılıyor.
On altı yaşındaki Kate, Brooklyn'den, Paris'e taşındığında, acı günlerini kitap okuyarak ve sanatla iç içe geçirerek atlatmaya çalışır. O sırada, uyur haldeyken bile onu görebilen bir çift gözün kendisini aşkla izlediğinden habersizdir. Kate'in, bir kafede kitap okurken gördüğü ve tüm genç kızların yüreğini hoplatacak kadar yakışıklı olduğundan kendisine hiç takılmayacağını düşünerek iç geçirdiği Vincent'ın gözleridir bunlar.
Vincent ile Kate kendilerini karşı konulmaz bir aşkın kollarına bırakırlar. Ama bu aşkın önünde gizemli ve ürkütücü bir engel vardır. Vincent normal bir insan değildir. Hayatını her gün riske atmasına neden olan korkunç bir yazgıya mahkumdur. Ayrıca onu ve tüm ırkını yok etmeye çalışan ölümsüz ve tehlikeli düşmanlara karşı koymak zorundadır."

Kitabı okumaya başladığımda sıradan bir "Twilight" olayı gibi gözükse de okudukça  farklı olduğunu anladım. Şimdiye kadar hiç rastlamadığım fantastik "yaratık"lar konu edilmiş. Biraz vampir biraz süper kahraman gibi bi şey diyebiliriz aslında "Geridönenler" için. Şimdi spoiler olur diye söylemek istemediğim bi sebepten dolayı da ilginç olmalarının yanı sıra komik de geldi bana.

İşte serinin ilk kitabı, Geridönenler'in hayatına giren normal kızımız Kate sayesinde, onları tanımakla geçiyor. Arka kapak yazısındaki gibi "Paris'in muhteşem dekoru"nu göremedim ben. Sadece cafe, dükkan, sokak vs. isimlerinden ibaretti Paris. Beklerdim ki yazar betimlemelerin dibine vuracak ve ben Paris'in kokusunu duyabilicem. Olmadı, napalım...

"Sevginin beni tehlikelere açık ve zayıf düşüreceğinden korkmuştum. Oysa tam tersine güçlenmiş hissediyordum."
Kate - Sf. 348

Ön planda bol bol Kate-Vincent aşkı görüyoruz. Yani fantastikliğinden gelen aksiyon olayları kitabın son 20-30 sayfasına sıkışmış. Buna rağmen kitabı sıkıcı bulmadım. Sanırım yeni bir türü tanımanın getirdiği heyecandan dolayı. Zaten en baştan hazırdım "Aah Vincent *_*" diye hayallere dalmaya... Yalnız şöyle bir sorun var; "yanık tenli, uzunca siyah dalgalı saçlı" (Vincent) tarifiyle gözümde her seferinde Lost'taki Sayid canlanıyor. Bütün bir kitabı Sayid'i düşünerek okumak ne kadar zor bilemezsiniz...Şu tarifi görünce güzel şeyler düşünmeye çalışıyorum ama kenardan pırtlayıveriyor Sayid, ah Sayid...Bu sebeple yazarları vicdani sorumluluk hissetmeye davet ediyorum. Lütfen biraz açık tenli çocuklara odaklanalım sevgili yazarlar!!

Kitap özgün olmasına özgün fakat hiç karakter gelişimi göremedim. Kim nasıl geldiyse öyle gitti, karakterlerde derinlik yoktu. Mesela bu tarz kitapları kışın okumam ben. Yaz mevsiminin hızlı temposuna ayak uyduran bi kitap daha çok. Serinin nasıl devam edeceğini bilmem ama ilk kitaba bakarsak, okunur yani, olur olur...

Çeviride takıldığım yerler oldu. Özellikle bir tanesi beni çileden çıkarttı. O da "Allah aşkına" cümlesi. Hikayeden aldı götürdü beni her gördüğüm yerde. Karakterler Fransız/Amerikan, olay Fransa'da geçiyor, tahminimce Müslüman da değiller, e nerden çıktı bu "Allah aşkına"? Bu kitapta geçen Fransız yemekleri yerine karnıyarık, efenimee imambayıldı falan yazmak gibi bi şey.

Son olarak kitabın kapağına gelirsek... Bi kere ben fotoğraf kullanımına son derece karşı olmakla beraber bunun kolaya kaçmak olduğunu düşünüyorum. Zaten %90ı da fotoğrafları kullanmada başarısız. Benim İçin Öl de başarısızlar sınıfında kaldı. Kapakta kullanılan kızın fotoğrafı kalitesiz ve crop yaparken kenarlar tırtıklı tırtıklı kalmış. Bunu ilüstrasyon ekleyerek kapamaya çalışmışlar gibi ama yok öyle...Raflarda görsem elime alıp bakmayacağım bir kitap olurdu ne yazık ki...

Eğer ilahlaşmış bir erkeğe aşık olan zavallı kız kitaplarını seviyorsanız, bu kitabı da çok seveceğinizi düşünüyorum.

6 yorum :

  1. ahahah Sayid :D
    hakikaten ha hem öyle über yakışıklı olacak, hemde bahsettiği model yanık tenli. olmuyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ne elfler canlanıyo gözümde ama yanık teni görünce pof diye Sayid geliyo (Tabi ırkçılık yapmıyorum lütfen lsdjfsdjf onun da seveni vardır)

      Sil
  2. Evet ya sorun bende değilmiş şükürler olsun :P Sorun Vincent'miş! O isme sarışın olur ya ne bronzu kardeşim! :(

    YanıtlaSil
  3. Puhahahahahaaa Sayid miii xD Aman neyse ki kitabı okumadan önce demedin bunu bize xD

    Harika bir başlangıç olmuş bu. Çok sevdim yazını *-* Ve ben unutmuştum yaa o "Allah aşkına" olayını xD Cidden çevirmenler bazen başkalarının din anlayışına saygı göstermeyi bilemiyorlar -_-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dicektim ama bunu size yapamazdım :'D

      Ay teşekkür ederim Gizem gerginliğimi de attım böylece *_*

      Sil