20 Ağustos 2013 Salı

Amy Plum | Ben Ölene Kadar

Kitap: Ben Ölene Kadar
Orjinal Adı: Until I Die
Yazar: Amy Plum
Seri Adı: Revenants #2
Yayıncı: Akılçelen Kitaplar
Yayın Tarihi: Ocak 2013
Sayfa Sayısı: 350
Tür: Genç-Yetişkin, Romantik, Fantastik

"Amy Plum, paranormal üçlemesinin ikinci kitabı olan Ben Ölene Kadar'da Vincent ile Kate'in aşkları uğruna verdikleri mücadeleyi ele alıyor.
Vincent bu kez aşkı için yaşamaya yemin etmiştir. Bu karardan memnun olan Kate, Vincent'ın doğasına aykırı işlere girişmiş olmasından dolayı da rahatsızdır. Yaşadığı karmaşayı bir çözüme kavuşturmaya ve sevgilisini ölümlü bir insana dönüştürmeye karar veren Kate, bilmeden kendini büyük bir tehlikenin kucağına atar. 
Vincent'ın başı da beladadır. Onu ve tüm ırkını yok etmeye çalışan ölümsüz ve tehlikeli düşmanlara karşı amansız bir savaşı sürdürürken, bir yandan da bir geri dönen olduğunu öğrenen Kate'in dedesine karşı koymaya çalışmaktadır. Ölmemeye söz veren Vincent, hayatta kalmayı başarabilecek mi?"

Yazarın ilk kitaptaki tutumu aynen devam etmekte. Hatta bu sefer daha da ballandıra ballandıra anlatılan bir Kate-Vincent aşkı var. Fakat bu bana çok itici geldi. Vincent'ın her yaptığına burun kıvırmaya başladım hatta. "Namusumsun" diye gidip kızın alnından öpmediği kaldı bi Deli Yürek misali... Romantik olmak için bu kadar da kasmasa mıymış ki yazar?

"Jules yanaklarımı öperken fısıldadı, "Senin eline su dökemez, elbette, Kate. Ama şu var ki fazlasıyla...sahiplisin."
Kate - Sf. 191

Bu tarz kitaplarda kadın karakter genelde sinir etse de, ilk kitapta Kate'in hal ve hareketleri yerindeydi. Ama Ben Ölene Kadar'ı okurken sinir oldum! Daha doğrusu çevresinin Kate'e karşı tutumuna sinir oldum. Yahu kız ne dese "ah Kate ne kadar zekice!" Ne yapsa "efendimiss... kıymetlimiss..." Utanmasalar bebeklerinin ilk adımlarını, ilk kelimelerini kameraya alacaklar! Kate de durmadı tabi şımardıkça şımardı. Özellikle, bu kitapta beliren ve benim pek bi sevdiğim Arthur'la yaşadıkları olay son nokta oldu benim için. Ne uzattı arkadaş! Orda ben olsam "Çekil kız şurdan!" diye ezip dururdum Kate'i. 

Bu meselelere takılınca tabi kitabın temposu da düştü. İlk kitap kadar olamadı. 3. kitabın nasıl olacağı tahmin edilebilir olduğundan, kitabın sonundaki o gizem çok etkilemedi beni. Etkilenmem için bu serinin kötü bitmesi lazım yani :'D Birileri ölsün, birileri ayrılsın ne bileyim daha akılda kalıcı şeyler yaşansın. Kan istiyorum KAAANN!! Toz pembe bi sonla karşılaşırsak (ki oklar o yönü gösteriyor), benim için unutulanlar rafında yerini alacak.

Gelelim çeviride nereye takıldığıma... "Sıktırmak" kelimesi! "Ambrose geçerken kolumu sıktırdı." diye bi şey olabilir mi? "Sıktı" olması gerekmiyo mu onun? Şu fiillerdeki ettirgen oldurgan olaylarından hani... Eğer böyle bi kullanımı varsa da kullanmayalım bence.

Kitap hakkında söyleyecek başka bir şeyim yok. Dediğim gibi düşük tempolu bi kitap olduğundan zaten pek de bir olay yaşanmadı. Artık 3. kitabın seriyi toparlamasını bekliyorum.

2 yorum :

  1. KAN İSTİYOZ SAVAŞ İSTİYOZ EKŞIN İSTİYOZ BAŞGANIM PEOASDPFLŞÖÇ

    dresden dosyaları'nın serisini de oku canım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şlfksşlfkşdfksopdfk
      Aha aldım listeme.. Harry var büyü var lan lelelel şfksjdlfkjsdf para sever tipmiş heralde konuya bakılırsa.
      Param olunca başlıyım :B

      Sil