30 Temmuz 2013 Salı

Psycho-Pass İnceleme Yazısı (Yorozuya Family Blog Turu)

Psycho-Pass

Bölüm Sayısı: 22
Yayın Tarihi: 12 Kasım 2012 - 22 Mart 2013
Tür: Aksiyon, Sci-Fi, Polisiye
Yazar: Urobuchi Gen, Miyoshi Hikaru

Kişinin ruh halinin ve kişiliğininin an ve an hesaplanabildiği bir gelecek düşünün. Bütün bu bilgiler kaydedilir ve incelenir. "Psycho-Pass" ise bireyin insanlığını ölçen, standart kabul edilen bir terimdir.
Bu gelecekte, bireyin duygularını, arzularını ve her türlü eğilimini hesaplamak mümkün. Bu şekilde, bireyin suça eğilim oranını hesaplayabilmek ve suçluları yargılamakta mümkün.
Hikaye, bir grup polisin kamu düzenini koruma çabasını anlatıyor.

Yazmaya başlamadan önce belirtmeliyim ki hiç hayalimdeki yazı olmayacak bu.Çünkü Psycho-Pass'i tatilde börtü böceğin içinde izledim, şuan bulunduğum yerdeki internetsizlik sebebiyle cosplay araştırmam yarım kaldı ve bu yazıyı da başarabilirsem Tuğçe'ye ulaştırıcam o yayınlayacak.Yani siz bu satırları okurken ben çok uzaklarda olujdkshfjksdf Neyse.

Animede bilimkurgu hayranlarının hayalini kurduğu bir dünya görüyoruz. Teknoloji üşengeç insanlığımıza ilaç gibi olmuş. Hatta düşünmek zorunda bile kalmıyosunuz Sibyl denilen sistem sizin için herşeyi hallediyor. Baş kahramanlarımız da dedektifler ve suçluları ortadan kaldıran infazcılar.

Psycho-Pass ilk bölümüyle beni kendine bağlayan bir anime oldu. Hatta ilk bölümü, özellikle silahın ne işe yaradığını gördüğümde. ağzım açık izledim diyebilirim. Hiç uzun uzun açıklamalar olmadan direk olaya girmesi büyük artıydı bana göre. Genel olarak baktığımızda hareketler, mimikler abartıdan uzak, inandırıcıydı. Efektlerde çok iyiydi. Yalnız bi 8-9 bölüm sonra olayları kaçırmaya başladım ben (Ki bunda tatile gitmiş olmamın ve böceklerden kaşınarak izliyor olmamın payı %90). Öyle bi kaçırıyodum ki izledikten sonra Tuğçe'ye "Şimdi bu niye böyle olmuş?" diye soruyodum.Aldığım cevapları da izlerken görmemişim bile jsgfsdjgfjhd öyle bi kaçtı gitti yani. Hatta 2-3 bölüm görmeyi beklediğim karakterler meğersem çoktan ölmüş yada o konu geçmiş oluyodu jkdhfklahsdhjfk. Çok sağlıklı bi eleştiri yapamıcam o yüzden.

Ama şunu söyleyebilirim, animede şaşırmamızı istedikleri hiçbir şeye şaşırmadım, ha ilk bölümdeki silahın işlevini öğrendiğimiz sahne hariç.Yani izliyorum izliyorum abiler ablalar uzun uzun bişey açıklıyolar arkada da gerilim müziği var. Hıaaa noluyoruz ya noldu ki şimdi diye 2-3 kere tekrar izledim bazı yerleri.Yok ama şaşırmıyoruz, şaşırtamamışsınız.Sanki zaten bildiğimiz bi şeyi çok yeni bişeymiş gibi önümüze sürüyolardı bi çok yerde.

Anlamadığım bi diğer olay Sibyl'e karşı açılan savaş. Ya ben çok şey kaçırdım ya da hakikaten onlar da bilmiyo ne yaptılar. Daha sağlıklı bi ortamda daha iyi anlayarak izlemek isterdim animeyi.Fakat şu haliyle de ben 2. sezon için beklemedeyim.Belki çok "öldüm,bittim" animesi değildi ama devamının da izlenebilir olduğunu düşünüyorum.

JUN
(Japonya, F, http://twitter.com/junk1224 , http://worldcosplay.net/member/36076/ )
Jun, benim önceden de takip ettiğim bir coserdı. Psycho Pass cosplayini görünce sevindim ve yüzünün Kougami için çok uygun olduğunu düşünüyorum.Fotoğrafları daha da çeşitlendirebilirmiş ama.



SAFFRON YEUNG
(Çin,F, http://www.facebook.com/saffroncosplay , http://worldcosplay.net/member/saffron_scc/ )
Mekanları çok iyi kullanmışlar. Kougami cosplayi fena değil ama Makishima ile daha çok çalışsa harikalar yaratabilirmiş gibi...

Akane'yi de YUİ
(Çin, F, https://www.facebook.com/yui930 , http://worldcosplay.net/member/yui930/ ) adlı coser canlandırmış. Bana kalırsa olmamış.
     
Silah ayrıntısından sonra bu teknolojik saat ayrıntısını da atlamamaları iyi olmuş.
Yui'nin Ouryou Rikako cosplayi de varmış ayrıca.

VEİN
(Çin,F, http://worldcosplay.net/member/Vein/)
Hem Kougami hem Makishima çalışmaları var. Ben hangisi daha iyi karar veremedim, çok hoşuma giden bi yüz yapısı var, ikisine de gitmiş.

Burda Hükümgahı bırakıp diğer silahı alması ayrıntısını sevdim.



AKATSUKİ TSUKASA
(Taiwan,F, http://www.facebook.com/akatsukitsukasa ,
http://worldcosplay.net/member/akatsukitsukasa/)
Kendisini sevmedim- Kougami cosplayi yapan Akatsuki Tsukasa- ama grup fotoğraflarını sevdim.Özellikle Masaoka Tomomi'nin de cosplayinin yapılması ne güzel olmuş. Bi de Akane'nin peruk yanlış değil mi ama!?


KURYU
(Japon, F, http://twitter.com/rxargyros , http://worldcosplay.net/member/kuryu/ )
Grubumuzda belirgin 3 Kuryu-sama fanı var bildiğim kadarıyla; İlker Tuğçe ve ben.Eline su dökülemez Gintama cosplayleri vardır. Özellikle Gintoki tadından yenmez. Onlara da Kuryu etiketli diğer yazılarımdan bakabilirsiniz.İşte her bir günümüz Kuryu yeni bişey yapsa da görsek diye geçerken, gün gelecek Psycho Pass cosplayi ile de bloguma konuk olacakmış demek...Kendisinden bir adet Makishima alıyoruz.

S JUN
Kougami'yi yapan kişi S Jun. Ama başka çalışmalarını bulamadım. Makishima kim onu da bulamadım.Yani bulamadım derken henüz arayamadın net yüzünden yani :') Eğer bunların da devamı varsa fena değilmiş.
İKAGUYA
Yine çok az fotoğraf var, ama Makishima olarak fena değil bence.Mekan da olmuş. Kou'yu yapan coserı biyerden biliyorum ama nerden şimdi kimdi diye imkanım olmadığından boynum bükük.

DEKİ
Ben bu cosera çok "töbe töbe" oldum.Makyajdan mı photoshoptan mı yoksa öyle mi çizmişler suratını doğuştan anlamadım. Önce en "töbe töbe nolmuş onun suratına" cosplayleri Makishima'dan başlıyım.
Makishima'nın yanındaki Kou'yu da G isimli (Taiwan,F, https://www.facebook.com/Gshounen , http://worldcosplay.net/member/kusakabe/ )
coser yapmış.
Deki'nin Kou çalışmaları.

Bunlarda Kagari çalışmaları.

Elimdeki isimler bunlardı. Dediğim gibi hiç tatmin edici bi yazı olmadı benim için. Daha iyi coserlara ve daha kötü coserlara ayıb oldu. Ama gördüğümüz gibi kızlar bu cosplay işinde iyi. Ha bi de asyalı olmayan coserlar hoşuma gitmediğinden onları araştırmamıştım. Yapmasın onlar sevmiyom. Evet bu kadar galiba turun son yazısını da böylece çok kötü şartlar altında yazmış oldum jkdshfkjhskjf.

Bu arada Burcu yazdığı gibi internetsiz kaldığı için yazıyı ben( Tuğçe) yayınlıyorum, fotoğrafları ayarlama işini beceremedim. Kusura bakmayın gençler.

3 yorum :

  1. Abooo! Sen bu tura mı dahilsin kız ? Öncelikle çok yaratıcı bir tur olmuş. Bayıldım. Ekibinizin eline sağlık. =)) İncelemen çok hoş *-* Bu anime bana hitap etmiyor ama resimler çok ilgimi çekti XD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ivit :3 Tesekkur ederik! Elbet hitab eden bi anime cikar :'D 3lu blog.turda inceliceklerimizden en az birini izliyosundur eminim.

      Sil
  2. Hmmmmmm izlenilesiiii, hemen bakiyim:D

    YanıtlaSil