9 Temmuz 2013 Salı

Müsaadenizle ben gidiyorum bi tutmazsak

Dün tercihler başladı. Ben de öğlen uyanınca ösym sistımına girip 1. tercih Ankara Üni. Japon Dili yaptım gönderdim ve kapattım. 1 saat sonra, "Niye Çanakkale'yi de düşünmüyom lan ben" dedim. 

 Ben güzel sanatlara hazırlanırkene hocam yalvarıyodu "Gazi resim-iş örtmenliği kazanırsan oraya git, illa öğretmenlik yapman gerekmiyo daha çok artısı var." diye. Adamı dinlemedim tabisi dlaşskdasdk pişman deelim -_- Bu sefer işin eğitim kısmına yönelebilirim diye düşündüm. Sonra orda okuyan arkaaşım Samed'e twitterdan "bana biraz Çanakkale'den bahset" didim şdalskdasldk.  Önce bi en yakın Japon bayrağına el bas sadece doğruyu söyleyeceğine ve tarafsız olacağına dair dedim. Çünküğ ben bi daha okul bırakamam dklasdaskdj bırakırsam 30 yaşımda hala üniversite okuyo olcam, yazık. Ben sordum Samed cevapladı falan derken aha dedim tamam ben 2. tercihe yazıyorum Çanakkale'yi.

Sonra akşam anneme dedim alıştırarak, ben bi yer daha düşünüyorum diye..Kadın gözlerimin önünde böyle oldu ಠ▃ಠ  Sonra "ay sen gidiyo musun şimdiiieeeğğğ" diye boynuma atladı. Bi süre sonra "Aa benim müzeden arkadaşım da Çanakkale'de bak" dedi. Daha sonra "Aaa Hava teyzenler de orda." dedi. Hava teyze, benidövenahmet'in annesi (benidövenahmet için bknz. çocukluk travmalarım etiketli yazılar). Baya dayağın kucağınıa gidiyom yine ben galiba... Annemin bu tepkileriyle şimdiden Çanakkale'ye gitmiş sayıldım. Hatta en son "Sen gidince odanı hemen boşaltırım ha oturma odası yapıcam."diyince işin rengi değişti, baya baya evden atılıyomuşum aslında. Odama gelince "ay bu kitaplarımı nasıl götürücem ya :S.s.S" diye kara kara düşündüm bi de oturup. Tuğçe'ye diyince salağın her zamanki gibi benim yapacağım şeylere benden daha çok heveslenmesi sebebiyle kendisi de Çanakkale'de okumak istedi daksdalskdjsd 2. öğretim olsa geliyodu mezun olup. Sonra tattillerde gelmek için otobüs fiyatlarına bakmaya başladı. Sonra yine Samed bir sürü gaza getirdi beni. Yemek konusunda ona yardımcı olmamı isteyip, sevmediği yemekleri bile saydı dlşaskdşalskdasd Öyle bi yerleştim ben oraya. Yani kazanamazsam millete ayıp olacak hiç bi şey değil lşdaksdşaslkdd Ve dün gece kararımı değiştirip 1. tercihime Çanakkale'yi aldım. Ankara daha yüksek puanda olduğu için 2. tercihte durması saçma oldu ama olsun dursun orda. Ben lise tercih ederken Gazi And. Lisesi'ne gıcık oldum diye 9. sıraya yazdıydım mesela, oluyo öyle şeyler.

Geçen yıl 387 poan ve 13200. sırayla kapatmış Çanakkale. Benim poan 384 ve sıralama 13.389. O aradaki 189 kişi çok gerdi beni. Gidin olm az da ben giriyim oraya, işini bitiren çıksın rica edicem.
Son kararım bu yönde işte...Ama daha 9 gün var tercihlerin bitmesine o arada kafayı yemem umarım iyice. Çanakkale çok iyrenç ay böy demeniz fikrimi değiştirmeyecek genşler ben 12 yıldır Ankara'da her gün ruhumdan bir parça emilerek ölüme yaklaşmış biriyim, biç piliz. Kazanamazsam ne olcak kısmını hala düşünmüş değilim, şimdiden yoramam kendimi...

16 yorum :

  1. Ahanda ben de Çanakkale'ye göç ediyom, eczane açıp ev kiralamak gibi başka amaçlarla ama olsun. Bisiklet kullanıcaz özgürce onu diyim. İstanbul'u düşünmüyo musun, okul için? -yaşamak için rezalet-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeminle okula bisikletle gider gelirim, küçük şehrin keyfini sürerim diye düşünüyodum ben de.
      İstanbul'da Japonca yoğ ki :'/

      Sil
  2. 22 yıldır deniz olmayan yerde nasıl yaşadıysan artık. Hem değişiklik iyi olur yani ve aileden ayrı yaşamak da süper zevkli onu da diyim yurtta mı kalcan ev mi tutcan acaba de sen neden 2. sıraya aldın onu? Orası garip geldi bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 22 değil 12 lütfen!!! Ondan önce hep deniz, hatta deniz dibi yerlerde yaşadım ben. 12 yıldır Ankaradan tiksinme sebeplerimin en büyüğü bu.
      Yurda verceğim paranın aynısını eve vermiş oluyom. O yüzden hiç yurtta neyn kalamam. Ev tutucam. Çanakkale'de okumayı daha çok istedim çünküm o yüzden onu 1. sıraya aldım. Ankara'yı da 2ye aldım almasam da olurdu ama dursun ne zararı var :B

      Sil
  3. Kiralar çok ucuz, yurt derdi de yok. Deniz kenarı, hava güzel, bisiklet kullanma imkanı var -buraları gibi dolu değil her yer- kesinlikle şahane bi yer. -Madem İstanbul'da yokmuş Çanakkale'yi tek geçiyorum- ZEYTİN VAR. Sağlıklı yaşam kampı gibi bi yer ya. Sıfır stres, sıfır taciz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :::::::::::) Her gün biraz daha heveslenicem böyle böyle.

      Sil
    2. Söylenen tek olumsuz şey büyük şehirlerden gelmiş insanlar olarak sıkılabileceğimiz. Orada yaşam şekli daha yavaş, bunu bilerek gidersek bence sıkıntı yok. Bi de gezmek sadece parayla ilgili, bazı insanlar 18 saat çalışmaktan İstanbul'da yaşadığını anlamıyor, dünyaya bi kere geliyosak işime bisikletle gidebilceğim yere taşınırım. End of zıtorii

      Sil
    3. Şimdi şöyle bi şey var. Benim Ankarada oturduğum evim zaten merkeze otobüsle 1 saat. Akşam 11e kadar da bindin bindin. Sadece otobüs beklemem şanslıysam 20, normalde 40dk. Hayatımı okul-ev olarak çok nadiren dışarlarda geçiren biri olarak Çanakkale bana fazla bile gelir zannımca.

      Sil
  4. http://www.sahibinden.com/ilan/emlak-konut-kiralik-ogrenciye1-plus1-425lira-130200046/detay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olm bi git lşdaksdaskdadks 2odalı ev alcam ben tek kalmam.

      Sil
  5. Canım valla hakkında hayırlısı olsun, bu işlerden çok anlamıyorum ama bu kadar istiyorken umarım kazanırsın ve pürüz çıkmaz bu sefer okul hayatında. Şimdiden başarılar :')

    YanıtlaSil
  6. 9 sene ankara'da okudum, canakkaleliyim. ankara'dan once de istanbul'daydim. yasamak istedigim yerlerde 1. canakkale, memurum gidemiyorum. Gasilhaneye övdüm cok, insallah o gider, sen de gidersin. kardesim de comu japoncayi kollayacak ama senin 189 kisiden biri degil, daha var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara, İstanbulda bulunmuş birinin de Çanakkaleyi birinci sıraya koyması iyi oldu şimdi. Kazanamasam da bi gidip görücem bu gidişle.

      Sil
  7. hayırlısı olsun karşim bence iyi bi karar vermişsin, olursa olur yani, hem çanakkaleye kim çamur atacakmış ağzını yırtarım. gaayet güzel yer hiç düşünme bile bence. hem izmire de yakın dhtrhher olum kitap fuarına gelirsin :)))))))))) gel bende kal mikemmel olur olmaz mı :)))))) olabilir. sdılughdıurıhtth gidiyorum :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şdlkasdlkasjdalksjd gelirim tebi :') Ben bi evimi tutayım gelir sen de bende kalırsın öyle geçinir gideriz kaarşim :')

      Sil