25 Haziran 2013 Salı

Vegan günlük #1

Bi süre veganlık işlerinden bahsedicem. Alışma sürecinde motive edici oluyo hem.
Bunlar dünkü alışverişim. O küçük blender yıllardır rüyalarımı süsleyen şey. Bizdeki hayvani mutfak robotu hem uğraştırdığından hem de çok bulaşık çıkardığından, bi şeyler yapacağım zaman kullanmak istemiyodum. Elde kes parçala çırp işlerine de çok üşendiğimden, yemeğin ortasında sıkılıyodum yapmaktan anneme kalıyodu hep dlkadklasd. Bundan böyle yemeklerimin çoğunu kendim yapcağım için de gittim bunu aldım. 49 liraya aldım ben, daha ucuzu varsa söylemeyin la :') Burlarda en iyisi buydu yani. İşte bugün meyveleri karıştırdım içecek yaptım, içine karpuz atıp parçalayıp buzlukta dondurdum, bızlı karpuzlu dondurmamı yidim. Sonra vegan börek yaparkene soğanı attım içine falan. Allam çok huzur haa! Bi gün kendimi de bulabilirim bunun içinde, öyle bi her şeyi parçalayasım var.

Bir diğer (hatta en) heveslendirici objemiz ortadaki harikeyn defterler *3* Yaptığım tarifleri vs yazmak için aldım DnR'dan. Birazdan kedili olanla işe girişicem.

Mikot'un tavsiyesiyle Nero-nutrients aldım eczaneden. İşalla doğru aldım mikot, amca bunu verdi, bu bu evet dedi. Ama bi kaç ay kullanmam bunu daha, gerek yok, az B vitaminsiz durabilirmişim gibi sanki.

En zorlayıcı kısım da soya sütü bulmak olcak. Cepa'dan (migros muydu ordaki ya?) aldım ama, ilk başta bulamadım bile. Bi yıkıldım orda, sonra du bi daha bakıyım diyince kenarda korkmuş pısmış 3 kutu gördüm. Kaldı 2 tane. Bizim burdaki market benim tükettiğim şeyleri 2 yıldır getirmiyo bak! Ya orda da öyle olursa diye korkuyorum. Her bi yana bildiri yayınlatmayın bana, alacak başka yerim yok, ben Ankara'da anasının nikahında oturuyorum arkadaşlar! Ha bi de 10 lira fiyatını görünce şok olmadım değil. Ama düşünürsek, marketlerden yapacağım yiyecek aburcubur vs alışverişi zaten %90 bitti gitti. Onlara gidecek para soya sütüne gidecek bundan böyle. Hala tadına bakmadım. Açmak için soya sütlü yemek tariflerini uygulamayı bekliyorum.

4. güne doğru giderken hiç bi sorun yok ama sabah kahvaltıda peynir aradığım doğrudur. Peynir isteyince zeytine yumuluyorum ben de. İvit bu kadar galiba. Görüşürük :3

4 yorum :

  1. Robotu iyi almışsın kuzum en fazla 39 liraya gördüm o tip modelleri geçen yıl babaanneme almıştım bende :) Seni görünce çok gıpta ettim yine. Ev ortamında yiyeceğim lafları düşünüyorum şimdi bana imkansız görünüyor neredeyse ama deneyeceğim ^^ Ganbatte! :D

    YanıtlaSil
  2. Tek yaşarken çogsel vegan olunur haa, ama ben şimdilik evi de ayarladım gibi görünüyo karışan yok. Dene kaarşim dene :3

    YanıtlaSil
  3. Tebrikler ^^ o robotların şuanda daha ucuzu yok galiba ama 7-8 sene önce ucuz mu ucuz bir tane almıştım hala kullanıyorum, hiç de sorun çıkartmıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ettim :3 O kadar zaman dayandı yani ay çok iyiymiş.

      Sil