26 Mayıs 2013 Pazar

Okunan kitaplar

Fırtına Kokusu / Nancy Pickard

Okumaya başlamadan önce kitabın arka ve iç kısmındaki yorumlara bakınca "Lan ne okuycam ben böyle!!?" dedim. Etraftan da "hiç tahmin etmemiştim" temalı yorumlar okudum bol bol. Alllaaah noluyo acaba merakımla daldım. Genel olarak bakarsak, benim için çok yavaş başladı. Biraz sıkıldım, ama "hadi noolmuş noolmuş" diye merakım yüzünden. Sonra güzelce bi kendi kendine çözülen dedektiflik kitabına bağladı. Kitapta sinir olduğum tek şey herkesin 2 ismi olmasıydı. Yunaytıd siteytsde güneye indikçe isimler çiftliyo heralde. Hoşuma gitmiyo bu kovboy temaları da, bir Brokeback Mountain olmadıkça :')
Spoilera gelirsek, ben de hiç aha kesin bu adam diyemedimdi. 3 kişi olabilirdi zaten kitabın gidişatından anlaşıldığı üzere. Ya adamın kardeşleri, ya da kız kardeşinin kocası. İsimleri de unuttum hep. Ben şu kadına aşık olup, öldürüldüğünde kendini askere atan adamdır diye düşünmüştüm. Ama katilin olaya giriş yaptığı sahnede bız tuttum vay anasını dedim. Olmuş bence, güzel olmuş. Bakire kitabını da alıcam bu yazarın.

Gölge ve Kemik / Leigh Bardugo

3 serilik bir kitap için zayıf, tek başına bir kitap için fena değil bi kitap Gölge ve Kemik. Ama kötü demem. Hatta serinin diğer kitaplarının güzelce toparlayacağını da düşünüyorum. Çoook çook yavaş bi başlangıç yaptı, neredeyse son 70 sayfada ekşına kavuşabildik. Zaten önceden uyarılarımı almış ekşın ve fantastik beklentisiyle başlamamıştım, o yüzden çok takılmadım bu kısma. Kitapta eksik bulduğum şey betimlemelerdi. Daha doğrusu saraya gidilmeden önceki hayat hakkında hiç bi şey öğrenemedim ben. Bu insanlar nasıl yaşar, ne yer içer, neyle geçinir, ne giyer, ortam nasıl hiç bilmiyorum. Acaba okurken mi kaçırdım lan?  Bu eksik başlangıç yüzünden kafamda adam gibi bi şey canlandıramadım, direk saray hayatından başladı konu. Başlangıçtaki oturmamışlık yüzünden de sarayda da çoğu yer eksik kaldı bence.
Karanlıklar Efendisi'yle aşk yaşamaya da ramak kaldıydı ki kitap bitti ldkasjdlajsd serinin devamına  işalla. Çıkacak olan filminin de yapımcıları Harry Potter yapımcılarıymış bak aay şimdi gördüm :') 

Sınırın Güneyinde Güneşin Batısında / Haruki Murakami

Bu kapak da çok ilgimi çekiyo neden bilmiyorum böyle bi garip :'3 Yine kenara bol bol not almalık bir Murakami kitabıydı. Bu kadar kısa olmasaymışsın ya keşke :') Hemen bitivermesen... Bir Murakami okuyucusu bilir ki, kitaptaki gizemli kadının "gizemini" asla öğrenemicez kdajsdlaksjd o yüzden hiç o beklentiye girmeden sakin sakin okudum. İçimdeki "forever alone"u çok güzel yansıtmış sevgili bitanecik yazarım. "İnsan sadece var olarak bir insanda dönüşü olmayan yaralar açabiliyordu." der ve giderim.

Küçük Mucizeler Dükkanı /  Debbie Macomber

Bazen böyle sevgi dolu bi insan olayım, yımşacık bebek gibi kedi gibi olayım diye böyle kitaplar okuyorum. Kimisi ters tepiyo iyice "allah belanı versin"e bağlıyorum. İşte bu da ters tepenlerden.  Ben bu kadar sevgiye gelemem arkadaş. Hele ki kitabın "örgü örme" teması beni benden aldı. Her bölümün başına örgü örmeyle alakalı lecığnderi yorumlar kondurmuş yazar. Lan biz de örüyoz ama yok eele bişey yani! Bi süre sonra yazarı Ayşe Özgün olarak düşünüp iyice hayattan bezdim zaten. İyi gaza gelip okumadan önce serinin devamını almamışım. Sonra vay benim dertli başım. Dostluk Ekmeği bu kitaptan daha güzeldi bu kıyaslamayı da şuraya sıkıştırmazsam olmaz.

Huysuz Kız / William Shakespeare

Ve bazı kitapları da sırf  "Okudum, sevmedim." diyebilmek için okurum. Kültürleşmeden eksik kalmayayım, her şeyden biraz olsun diye... Tiyatrodan nefret ettiğimi düşünürsek bu kitap da bu kategori de yer almakta. Lisedeykene Shakespeare'in daha iyi kitaplarını okumuştum. Buna koskoca bir SIKICI damgası vuruyorum. 1 haftada anca bitti zaten 100 sayfacık şey. Komikliklerine de gülmüyom zaten Şekspir. O diyaloglarda oyuncuları düşünüyorum kim bilir nasıl abartılı oyunculuk sergilemişlerdir diyorum, ki tiyatrodan tiskinme sebeplerimin başlıcası,  sonra tiyatroyu izleyen tiplerin gülme efektlerini kafamda canlandırıp kendimce kehkehkeh ediyorum. Nasıl sıkılıyosam bak.

Bi de Açlık Oyunları serisini yazıcam bi ara biteli ne kaa oldu ama üşendim yazmaya. Hadi işalla. Oldu görüşürük.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder