23 Mayıs 2013 Perşembe

Japon Kültür Şenliği - II

Bugünün ne kadar çabuk bittiğini farkedince daha da ağlayasım geliyo. Japon şenliği dediğin şey bu kadarcık kısa olmamalı :'''''(  Ama adamlar bunu gönüllü olarak yaptığı içinde minnettar olabiliyorum sadece gözyaşlarımlan. Buna da şükür diyip anlatmaya başlıyorum.

Saat 1de Hat sanatı dersimize katılmak üzere Şeyma'yla Türk Japon Vakfına gittik. Çalışma sınıfına girdiğimizde bizi şöyle görüntüler karşıladı.





Hıı hıı evet onlar manga. Hıı hıı evet kitaplığın sadece bir bölümünü çektim. Hıı hıı daha çok vardı öyle ::::::::::) Altındaki fotoğrafta da bizim derste kullanacağımız malzemeler. Origamiyle mikemmel desenlerde kağıtlardan yapılmış kelebek üzerine konulmuş fırçamız ve hep merak ettiğim mürekkep taşımız. Bi nevi taştı o evet. Sınıfa ilk biz girdik zaten uzun süre bunları inceledik. Sonra insanlar gelmeye başladı. Max 12-13 kişiydik. Herkes 40 üzeri yaştaydı. Koskoca etkinlikte tek gençler bizdik. Ben size bi şey demiyom Japon severler. He okulunuz vardı hee taam. Tek gençler olarak bi takım teyzelerin gözbibikleri olduk lşdaskdaskd.

Neyse efenim bu hat dersinde çok pepitok 3 Japon hoca tarafından 40dk.lık bi ders aldık. Fırça tutuşu, kol duruşu vs. Tek bi kanji çalıştık zaman kısıtlı olduğundan. Çok romantik bi sahne yaşadık bi de. Bi hoca, arkamdan gelip benimle beraber elimin üstünden fırçayı tutarak, beraber yazmamızı sağladı. Yaşayacağım en romantik anın 60 yaşındaki bir Japon kadınıyla olacağını tahmin etmezdim. Heycandan boğazım kurudu dşaksdjaosıdjasdoıj İlk kez bir Japon'a bu kadar yakındım!!! O mutlu anlardan sonra arigatoulayabildim. Hatta bi tanesine "watashi mo" bile dedim. Ben ki geçen yıl ayağıma basıp "gomennasai" diyen Japon teyzenin heycandan üstüne kusma tehlikesi atlatmışken, büyük bi başarıydı!!

İşte, aynı romantik sahneyi Şeyma'da yaşadı. Sonradan anlattığına göre sevdiği biri elini tutuyomuş gibi hissetmiş o da lkadsdlasdjalskdj sapık mıyız neyiz lan! İşte efenim Hat dersinde bol sıçıp sıvadık ama eğlendik. Ordan İkebana dersimize inmek üzereyken tahta bebek sınıfında bi baktık bizim Daidabo'daki mikemmel adam!!!! Şeymayla bbıızızızızııı diye titredik yıkıldık orda heycanla dlşaskdşasdkaskld Sonra hemen gittik, çay seremonisi dersimizi tahta bebekle değiştirdik. Ki zaten çay seremonisinde biz bi şey yapmıyomuşuz. Sadece izliyomuşuz. Ben tayt giydiydim lan yere çömecez diye öyle hazırdık biz çay servislemeye oşdkasdlasd

Sonra ikebana dersimize de gittik. Aşşağda görüyosunuz ki yaptığım çiçek sanatı ve ben (Hoca benim yaptığımı söktü aslında ben yapmadım onu dakşsdjaskdj kendi oturdu baştan yaptı. Ama ben yaptımdı çocuklar tağam mı, çiçekleri taktığımız bokumsu kilimsi süngerimsi şeyden tatmin olmayıp hepsini çıkardı, iğneli bi şeye batırdı. Ama siz bilmiyonuz bunu ben yapmışım gibi, ben) 


Ordan da çıktık tahta bebek sınıfımıza. Ne yazık ki Daidabo yoktu. Möthiş bir hayalkırıklığı yaşadık tabi. Gerçi olsalar da heycandan yerimizde fingirdeyip dururduk Şeymaylan kdlasdlaskdj bir "atla bebek" diyemiyoz arkadaş yazık yaa! 

Ay bu fotoğrafı niye genişletti bu?! Neyse, anlaşılıyo yeter o. Tahta bebek hevesiyle gittik ama süre az olduğu için onu yapamıyolarmış. Japonlardaki nazar boncuğu gibisine bi şey olan bu şeyi yaptık. Yuvarlak kumaş parçasının etrafını dikerek bir deniz kabuğu etrafında sıkıca büzüştürüyosun. Aynı şekilde bi tane daha yapıyosun. Ortalarına bu zilli ipi koyacak şekilde birbirine yapıştırıyosun. Böyle basit bi şey. Ve bunu LYS'ye giderken yanımda götürücem. Orda yaptığım her şeye çok deli anlamlar yükledim hemen çiçekleri hat kağıtlarımı ve bunu sandığıma koydum üfleyip koklayıp.
Bu sınıftaki hocayla muhabbetimiz çok oldu. Çok konuştuk diye demiyom bak bunu kşdasdalskdj Ama söylediklerini anlayıp tepki verebildik, ii desu ka? diyebildik. Hattası Harry Potterlı yüzüğüme dokunup "kirreeeeiii" didi. KIZ :::::::) diye sevesim geldi. Sonra biz bi kaç Japonca şey söyledikçe vay negsel Japonca dedi. Japonca çalıştığımızı söyleyebildim neyse ki lşdaksdkd sonra bize ganbatteleri yolladı. Allam girersem o bölüme hep bu kadına bağlıycam işi bak bebişsin sen yaa :')')') Burda da işimizi bitirip sayonaralaşıp çıktık.

2 sınıfta bizle beraber olan bi kadın bizimle durağa yürüdü. Baya hoşbeş ettik. Hatta şu an farkediyom ki kadına bi ara "estağfurullah" demişim şdaskdaşsdkasldk Olm Şeyma biz nolduk acaba o teyzelerin arasında 2 saatte!!! Kadın da bol bol Japonca kazanalım diye dualar yolladı üstümüze :')''))) Bilmiyom belki de bugün bi dönüm noktası yaşadık ve bu sayede çalışmadan girebilcez kşdasdlaksd Çalışmak  demişken yarın devam ediyom çalışmaya yeter bu 2 haftalık tatil.

Haa orda bi de Japon dilinden öğrenciler vardı görevli oalrak. 2.-3. sınıflar falan. Hep sordum kaç povanla girdin diye hiç biri söylemedi bak hep bi bahaneler bi şeyler. Yemezler.Ve hepsi de istemeden girmiş, yani bilmemkaçıncı tercihleri. Hatta tahta bebek sınıfındaki kız "neden burdayım bilmiyorum" diye sitemledi bile bize. Bu sene istemeyenler şöyle bi kenara kayabilir mi ortayı bize açabilir mi acaba!

Ve ordan da gittik bizim ucuzcu Çin lokantasına yimeğimizi yedik. Sonra Şeyma'ya Kuğuluyu gösterdim ldşaksdskad Ankarada dolaştırcak ne çok yer var allahım ne güzel bir kodumun memleketi. Ordan dolanaa dolaanaa işte evdeyim. Yazık çabık bitti. Hadi gittim bay.

4 yorum :

  1. istanbula gidincee ezik kitaplığımızın resmini çekip atcam sana karşim ankarayı kıskanacağımı hiç dülünmezdim :') hayatımda hiç o kadar manga görmedim ben ::''))))

    zjldvnbşsfjvsşlöjvsfvşdf içimizdeki sapığı ortaya dökmeyeydin iyiydi he nasıl yazığız belli değil dfljcdşlsj o değil iyiki genç bi öğrenci değildi bunu yapan la ya ölürdük ya da ağlardık yani lnvsfljdfnvldfjvdf

    o değil böyle bakınca senin çiçek baya güzel duruyo he demek amacı oymuş lsdjfslşdjfa sökmeselerdi daha iyi olurdu ya nyse..fakirlerin o iğneli hedesinden çok yoksa demek

    ben dedim ama ben dedim tahta bebekte en son bütün yeteneğimizi konuşturucaz dedim sen inanmadın başta ama KONUŞTURDUK İŞTE sldfnvsldşvnsdflşsnf hoş benimkinin yarısından çocuğu ordaki kadın yaptı ya olsun uğurum o benim nazarlığım her bişeyim o onu takıcak bi yer buldum mu tamamdır. telefonda mundar olur kesin

    2 kişiydik ya baskın geldiler asimile olduk hemen :') ama teyze iyiydi hoş sohbetti. neydi kadının söylediği yazar ya neslihanlı bişi miydi bakalım o kitaba bi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay mesela daidabodaki adam olsaydı şeyma düşünebiliyon mu dlşaskdaişsdkaspodkasdok suratım akardı yeminle. Elimin kolumun eti erir akardı şıp şıp zemine damlardı haa! En yakın japon münasebetimizi yaşlı teyzeyle yaşamış olmamız isabet olmuş.
      Aaa kadının söylediği ismi hiç hatırlamıyom çünkü hep o sırada "şimdi sen bi sürü ülke gezmişindir" diye düşünüyodum dklasjdlaksdjasd

      Sil
  2. Ya bu olay ankara da oluyor ve benim haberim yok :(((( neden ya neden ????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takip edicen işte. Adamlar boy boy duyuru yapıyo :3

      Sil