23 Mayıs 2013 Perşembe

Japon Kültür Şenliği - I

Şeyma'nın Ankara'dalılığının şerefine Türk Japon Vakfı 2013 Japon Kültür Şenliği düzenliyo arkaaşlar. Haberiniz yok, Ankara'da mal gibin dolanıyosanız gidin azcık kültür görün diye söyliyim ben.

Kalktık, üşenmedik Şeyma'yla buluşup gittik.Gösteri ve konserler olucaktı. Akşam 7 buçukta açılış konuşmalarıyla başladı. Pek sevimli ve makamlı Japonlar Türkçe konuşurken "aiiiy gömcem suratına çık tıtllıığ" bünyesi yarattı içimizde. Sonra Susumu Fujimoto adlı bir abimiz kısa bi konser verdi, kendi şarkıları ve gitarıyla. Türkiye'yle ilgili yazdığı şarkıları söyledi, hem Türkçesi hem Japoncasıyla. Hiç anlamadık Türkçeden Japoncaya geçişlerini ama daskdalsdk kendi çabasıyla sevimli sevimli söyledi işte. Bi de defterine, arada Türkçe konuşucağı şeyleri not almış yıvrım yıaa :') Şarkılarda öyle bi Türkiye var ki aşık oldum dlşaskdasşldk Sen hangi Türkiye'ye gittin amca? diyesim geldi. Nasıl seviyonuz arkadaş vay anasını! Hadi başka biri sevse ok tamam derim ama mükemmel Japon halinle nasıl!!!

Sonra Ren diye bi grubun 2 kişilik gösterisini izledik. 2 bağyan kadın davullarla hoş beş ettiler. O kollar kürdan gibi kalır o hareketle falan diye laklak ederkene biz Şeyma'yla, henüz Daidabo isimli grubu görmemiştik tebi. Ona gelcem birazdan bi dur.

Bujutsu gösterisi vardı, Samurai dönemii kendini koruma dövüş sanatıymış. 15. Kuşak bujutsu ustası ve bi hoca karşılıklı gösteri yaptılar. Ama olmaz eele. Öyle savunaman yani bunu bil.

Ve sooonrraa kalbimizi gözümüzü gönlümüzü orda bıraktıran Daidabo grubu geldi. Normalde gösterilerini 15 kişi yapıyolarmış ama bize 3 kişi düşmüş. Koyduğum videoyu izlerseniz, bunu 15 kişi nasıl yapıyonuz laaaaaan diye bağırabilirsiniz.


Şimdi o mohteşem kültürümüzün davul ve zurnasını daha bi tiskintiyle anıcam. Koysunlar öyle kültüre. Ortaya öyle 2 tane amca atmakla olmuyo o işler. Bak adamlardaki takım çalışmasına bak bi görselin güzelliğine bak lan!! İzlerken,"dünya üzerinde yapılabilecek başka karizmatik hareket kalmadı galiba" didim, kalmış. Onları da yaptılar ama dalskdaslkd bitti arkadaşlar boşuna yıpranmayın karizmatik değilsiniz.
Bütün gösteriyi soluksuz izledik resmen o kaa etkilendim ki! Şeyma etkilendi mi bilmiyorum da soldaki adamla evlenmek istediğini düşünürsek evet gibi lşasdkşasdklasd. Evet soldaki adam! Adını aldık hadi bakalım işalla. Eğer ailemizin verdiği terbiye olmasa "ne kadar Ankara'da kalıcaksınız? Nerelerde takılırsınız?" diye sorabilirdik... Lanet olası zenci kaderimiz işte.

Yarın da çok güzel bi etkinlik var. Çay seremonisi, ikebana, tahta bebek sanatı,  hat sanatı,  origami kursları var. Bu 5 gruptan 3ünü tercih edebiliyosunuz. Son başvuru 18 Mayıs'tı ama çıkışta hala kayıt alıyolardı. Hemen gittik çay seremonisi, ikebana, hat sanatına yazıldık. Tahta bebeği şuvan görüyom bak bileydim ikebana yerine onu şeeyederdim neyse kader kısmet. İşte bunçün yine buluşcaz Şeyma'yla. Böyle olunca Ankara'yı nasıl seviyorum bak çogsel etkinlikler yapılıyo :') Ankara'da olmayanlara burdan bi: ZUAHAHAHHAHDASJDASLDHAHHAHAHAH Hep size mi haa hep size mi!!!

6 yorum :

  1. Ay amaaaaa, negzel bişeymiş o daidabo ♥____♥ Ay atın bizi Japonyay'a yeter bu eziyet bu sitem bu eziqlik allah yarappi eridim şuan, sürekli izlerim valla bu gösteriyi ben. Düşün yani şuan Şeima ile kurslara yazılmışınız buluşmuşunuz etmişiniz hiç kıskanmıyom şuvan asjldfghj

    YanıtlaSil
  2. Hee çok güzel oldu şu 2 günümüz ayıptır söylemesi lşaskdaşsldkaşskd

    YanıtlaSil
  3. Ben yanlış ankara da yaşıyorum galiba bi insan ancak bu kadar düz yaşayabilir kahretsin :'(

    YanıtlaSil
  4. Ben yanlış ankara da yaşıyorum galiba bi insan ancak bu kadar düz yaşayabilir kahretsin :'(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaaaa aaa bak üzüldüm şu an twitterım açık olsaydı ben haber ederdim sana da eneee!! Düzenli olarak vakfın sayfasını takip et e-mail aboneliği al bence. feysten de japonya elçiliğini takiple. Her şeyden haberin olur :')

      Sil