29 Mayıs 2013 Çarşamba

Açlık Oyunları Serisi (ne yazdım belli değil)

Sonunda üşenmiyorum ve Açlık Oyunları Serisi yazımı şuraya konduruyorum. Hep spoiler buralar.

Açlık Oyunları
Öncelikle geçen yıl sinemada filmi izleyip yaptığım yorumlara hala katılıyorum (burdaki). Kitabı okuduktan sonra filmi bi kez daha izledim. İşte o zaman, ilk izlediğimde çok saçma gelen yerler anlam kazanmış oldu. Sürekli "haa aslında şöyle oluyodu, şu olduğu için bu oldu." gibi boşluk doldurarak filmi daha çok sevebildim. Hala seviyorum değil ama. Seriyi HP'ın hemen arkasına koydum ama filmler için aynı şeyi yapar mıyım, pek sanmıyorum. En sinirlendiğim nokta Peeta'nın tam madırfakır pisliq olarak gösterilmiş olması. Biz hep "ay ne gıcık oğlan" demiştik. Şu an yat kalk Peeta'yım ama. Diceğniz ki "ama filmdeki oğlan ço çirkindi." HAYIR EFEM NE DEMEK!!! Ben bayılıyom :') Ya da çocukluğunu bildiğim tipleri koruma içgüdüm var (Bates Motel'deki Norman, Game of Thrones'taki Jojen Reed gibi). Baya filmde hiç bi bok beceremeyen, Katniss'in kuyusunu kazan tip sergilenmiş. Hiç ara sahneleri koymak yok! Çocuğun zekasını göstermek yok! Gale'in fanları mı yazdı senaryoyu nedir! Götüm Gale bee! Öyle bi sinir oluyorum ki ay. Mesela Effie'yi de çok pislik sanıyodum ki değilmiş. He bi de Peeta'nın bacağını niye kesmediniz ki bütçeniz mi yetmedi o teknolociyi filmde kullanmaya acaba?

Ateşi Yakalamak
Seriden feyvırıt kitabım. Heycandan ağlıcaktım yeminle. Heycandan ölmemin yanı sıra "Allam nolur Katniss Peeta'ya varsın nolor allam" demekle de meşguldüm. Fangörllüğün coştuğu anlardan biri Peeta'nın "Sen ölürsen ve ben hayatta kalırsam benim için 12. Mıntıka'da hayat olmayacak.Sen benim bütün hayatımsın. Bir daha asla mutlu olamam." dediği kısımdı :''') Keşke bu kadar ara vermeseymişim yazmak için hep aklımdan uçtu gitti ayrıntılar pii! Filmle ilgili şaapıyım ben. Kasım ayında gelceği için çok gururluyum. Kışın vizyona giren filmler bi tanedir ::::) En büyük hevesim Finnick rolünde oynayanın Sam Claflin'in olması! Şurdan bakarsak :''''') Kendisiyle Karayip Korsanlarındaki Peder tipinden beri haşır neşiriz. He Sam olmasa kim olurdu, Nicholas Hoult olurdu mis gibi. Ama dur o Jennifer Lawrancela sevgiliydi di mi lan yok o olmaz koy kenara, Sam iyidir. Şindi fragmana göre konuşucam ama ilkinden daha iyi olucak gibi. En başta umarım o çekim tekniklerinize bi çeki düzen vermişinizdir. İlk filmde yaptığınız gibi güzelim ayrıntıları atlamamışsınızdır. Yoksa hiç toparlayamazsınız konuyu hee. Ziyan oluyor güzelim seri. Fragmanda sarıp sarıp izlediğim bi sahne var:

Hor görüldüm hep sen napıyon dendi ama tumblrda biri "I can’t stop rewatch this moment" demiş! Oh dedim yaa oh dedim! Siz anlayamıyonuz şurdaki güzelliği tabi şdkasdlaskdj

Alaycı Kuş
Keşke 10 yaşındayken HP serilerimle de fotoğraf çekseydim de 10 yılda nasıl (yanlış) gelişim gösterdiğimi izleyebilseydim :')
Serinin diğer kitaplarına 100 verirsem, bu kitapa 90lı bi şeyler veririm (Kıyamadı) Çok yavaş başladı. Kitabın ortasını geçtiğimde hala bi olay yoktu. Sonra birden ekşına daldı. Ay ben hiç bi şey anlamadım ilk orlarda dşalksdlaskdj Hatta ekipten biri ölmüş falan geç algıladım onları. O yavaşlıktan sonra adapte olamadım, yazık oldu. Ve şu an kimler ölmüş kimler kalmış hatırlamıyorum lan aaay filmi izlerken hep süpriz olcak galiba bana. Finnick ölüyo muydu lan :'( Ölüyodu galiba :'/ Bağlama verdim şu an kendime arkadan içleniyorum. Biraz Katniss'e sinir olduğumu da hatırlıyorum. Bazı durumlar karşısında verdiği tepkilere "ben de böyle yapıyorum haa" diyip diyip kendime sinirlendim aslında ldskaksdjf. Beni duygusuz diyip dışlamıycaksanız Prim ölünce bi oh çektim :') Nedensizce sinir oluyodum en baştan beri, sen çok ayak bağı olurdun ona buna. Capitol mekanlarını yaşam tarzlarını çok merak ettiğimden en çok beklediğim film bu. İşalla yapabilirseniz hevesimi almış olucam. Kitabın sonu beni buruk bi mutlulukla bıraktı. Çünkü Peeta harcandı orda :::'/ Katniss Peeta'ya varmış olabilir ama çok mecburiyetttendi sanki, "Hayatta kalmak için ihtiyaç duyduğum şey Gale'in öfke ve nefretle canlanan ateşi değildi. Bende yeterince vardı. Benim bahardaki karahindibaya ihtiyacım vardı. Yıkım yerine yeniden doğuşu simgeleyen parlak sarıya. Kayıplarımız ne kadar kötü olursa olsun, hayatın devam edebildiği vaadine. Her şeyin iyi olabileceğini bilmeye. Ve bunu bana yalnızca Peeta verebilirdi.". Gerçi canım bebişim aşkısım diye de atlamasını bekleyemezsin böyle bi seride ama üzülüyom Peeta'ya lan T^T Seri boyunca "Madem seviyon sen gitseydin Gale, sen çıksaydın Peeta'nın yerine gönüllü olsaydın, Katniss'i bırakmasaydın." diye çemkirirken, Gale'in de bu kitapta bunu dile getirmesi kendisine +1 puan kazandırdı ve sıfıra yaklaştı. Helal olsun çocuğum. Ay diycek şey bulamıyom hep unutuyorum işte böyle okuduğum kitapları ben, hafızayı tazeliyorum ertesi güne! Bi kaç yıl sonra bi daha okuycam o zaman oturur kdsldksf hallederiz.

10 yorum :

  1. Ben bu seride bişeyi anlamamıştım ama unutmuşum du bi çıkarcam sorucam sana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. He taam, kesin ben de anlamadım ya da unuttum ama ossun

      Sil
  2. Bak ben bu gelişim foto olayını tuttum. Hep böle kitaplı, kitabı olan filmli gelişim fotolu post isterim artık *-*

    YanıtlaSil
  3. Şöyle yıllarca uzayıp gidecek yeni bi seri benimsersek çok ilginç bi gözlem yapabiliriz bence :')

    YanıtlaSil
  4. Bunu bekliyordum ben de geçen kitap postundan sonra hihiiii bak bu fotoğraflı süpiriz oldu ama sevdim :D
    Gale evet pislik yapıyo ya onca acıyı yaşayan zavallım Peeta kahraman gösterilen Gale miydi yoksa püüü filmi de izlemedimdi şimdi ucundan ucundan bakıyom yorum yaparken :DDD
    anaa ben de prim e sinir oldumdu ne kız yahu o öyle evin küçüğü şımartılmışı gibi gibi ölünce de şok oldum yok canım her şeyin başlangıcı prim gitti kız gitti o ölmesin diye olmadı mı bunca şey hıhı sorarım yani bi saçmalıyorum ben öyle :DD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gale'i de kahraman göstermediler filmde ama zavallı aşık olan Gale'di. Peeta madırfakırın tekiydi!
      şlckasldjadljasd he çok da güzel oldu Prim ölünce bi şok oldumdu ama bi yerden çıkar kesin demiştim de işte..

      Sil
  5. Filmle ilgili düşüncelerinin hepsine katılıyorum canım. Sırf Peeta'nın hatırına ben de izledim filmi ama bırak beklediğimin altında olması vasattı yahu. Karakterleri de mekanları da vermemişler bence. Hâlâ kitabın ve serinin filmle suyunu çıkaracaklarını düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynen. Şöyle işini bilen birilerine teslim etselermiş şu seriyi çok harika filmler izleyebilirdik. Ziyan oluyo böyle resmen.

      Sil
  6. Ben de sinir oldum Peeta'ya mecburiyetten gibi varmasına. Mal Katniss. Hiç sevmedim. Gale'i de sevmiyorum. O serideki en esaslı insan Peeta'ydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İvit ::::( Bi de Peeta'nın ağzından bi kitap yazsa yazar oturur ağlarım heralde okurken.

      Sil