17 Nisan 2013 Çarşamba

Birikmiş kitap yazısı

Bu yıl okuduğum en iyi kitaplardan biri ilan ediyorum Duman ve Kemiğin Kızı'nı. Okurken bi heycanlandım böyle bilemeniz. Fantastiği, ekşını, gizemi, romantiği çok yerinde tadında olmuş. Hem konu çogsel, hem yazarın tarzı çogsel. Eve doldurduğum fantastik dex kitaplarını şöyle genişçe bi kol hareketiyle fırlatasım geldi yani. Hep "konu iyi ama yazar becerememiş" demekten bezdimdi.

Kitap karakterleri kafamda nasıl belirdi hemen onu bi gösteriyim :B
Her ne kadar meleeğmiz Akiva  siyah kaş/saç kombiniyle betimlense de ben bunda takılı kaldım. Beyaz saç her şeydir :') Şu simin suratına bakınca melek diyo olm insan zaten. İşte Akiva'ya aşık olurken aslında buna aşık oluyodum dkaljsdajkd. Aferim aferim hiç gerçek insanlara aşık olmayalım he mi  devam edelim animelere, kitap film karakterlerine spr. Karou kızımızı da ben yaptım kitabın ortalarındayken. Kulaklar benim kişisel tercihim :3

Hiç bi kısmında sinir olmadığım nadir karakterlerden oldu Karou. Hem de kendime yakın gördüm, saçının mavi olması ve sanat öğrencisi olması sebebiyle. Tabiki hayatının %95inin fantastik dolu olmasını keşke kendime yakın görseydim ama bizde anca gece tıklayan televizyon, buzdolabı... %2 bile değil :')
Tuttuğu dilekler mesela çok canımı acıttı, AHGGG KEŞKE LAAN didim hep T^T Saçlarının mavi çıkmasını dilemesi mesela, beni 2-3 ayda bir çektiğim çileden nasıl da kurtarırdı. Sivilcelerinin yok olmasını dilemesi çok iyiydi ldaskdşasd bi de eksik kalmış ama "istenmeyen tüyleri" unutmuşun canıms...
Çok sevdiğim bi diğer ayrıntı, hatta ağzımın suyu aktı, "Karou tam bir dil koleksiyoncusuydu ve Brimstone her doğumgününde seve seve yeni bir dil hediye ederdi." OLAYA BAK :') Gerçi ben işin öğrenme kısmını daha çok seviyorum, hazıra konunca çok da huzur bulamam ama bi kaç tane dili böyle çat diye alabilseymişim keşke. Bi diğer güzellik "Geçit düzinelerce şehre açılıyordu..." bu kısımda da ağladım evet.

Ama o nasıl bi sondur! Bi an önce serinin devam etmesi lazım. Razgut'un olayını çok merak ediyorum ben. Sonracığıma Karou'nun kankitosundan da bi ekşın bekliyorum. Ayrıca o kız da hep Paradise Kiss'teki Miwako'ydu gözümde. Platformlar yüzünden heralde. Ay animesini yapsanız ya bu kitabın *___* Akiva'yı da hep 'r'leri söyleyemeyen birinin Akira demeye çalışması gibi düşündüğümden hepten animeydi bu kitap bana.
Yani fantastik severlere şiddetle tavsiye ediyorum genşler.

Bundan önce Tahereh Mafi'nin Bana Dokunma kitabını okudum. Yine cağnım konu heba edilmiş tabi. Klasik Dex kitapları -_- Bu düşüncemi yıkan bi kitaplarını okucam umarım :3
Bi kere kitabın kapağı... Hıyy diyorum kızım sana. Yazaaaar yazaarr huuu ne yapıyon zevksiz cahil seni ya!!! Ne alaka olm bu kapak? Ya fotoğraf düzenleyip kapağa basıyosunuz işin kolayına kaçıp tasarımcıyım diyosunuz ok tmm spr bişey demiyorum ama bari kitapla alakası olsun. Sanki Şeytan Marka Giyer kitabını yazdın. Sade kapağa baksam kenara fırlatırdım, konuyu okuyup oha fantastikmiş dedim aldım. Ziyansınız. Çok sinirliyim bu konuda dur elleme.

İşte güzel konuya rağmen, hiç yararlanmılmamış, ben beklerdim ki o distopik ortam içimi bunaltsın, tutturmuş bi kuşlar uçmay kuşlar uçmaay diye. Hay tamam lan! Sonracıma ekşın denen bi şey yok.
Ayrıca üstü çizili yazılar kullanmışlar bazı yerlerde... Resmen okuyucuyu salak yerine koymak bence bu. Bırak biz çizelim yazının üstünü kafamızda sen ne yapmaya çalışıyon? En fazla italik yazılır hadi bold yap tamam!
Ve kitaptaki aşk da gıdım işlemedi bana. Kas gördü sevdi lan kız. Vööğğ kasları uuğğğ kasları gitti kitap. Bi de tuttu çocuğa "sen benim kuşumsun" dedi KDASPODKASDPLAS,İDLKASDPOASKD dedim ben de. He çok romantik hee. Ay ben bu kitaba 10 üzerinden 5 vermişim bi de dur hemen 3 yapıyım onu! Tiskinmişim resmen.


İlk Harlan Coben kitabımdı. Gayet heycanlıydı. Adamımız Myron Bolitar'a bayıldım ve M. Bolitar serisini okuycam mıtlaka. Özellikle espri anlayışını çok sevdim, iğrenç iğrenç esprilerine güldüm hep. Kitaptaki kötü takımını müslüman eylemciler oluşturuyo. Aha dedim kesin damarlarına basılcak, yoruma düşücekler hemen dedim. Gerçekten de "oooy moslomonloro çok kötö göstörmöşlööörrr :'(" yorumları vardı bol bol. Çünkü bütün müslümanlar melek harika süper bebek poposu gibiler. Hiç bombacı yok onlarda hıı hıı. Hiç en ufak kışkırtmada asalım keselim yapmıyolar. Harikalar yaa ay canlarım :') Geçin olm artık şunları geçin yaa.. Kitapta ne dine bir hakaret var, ne de pislik müslümanlar falan deniyo. Her ırktan her dinden her ülkeden birileri elbet başka başka kitaplarda filmlerde kötü adam rolünü üstlenicek. Siz niye bu kadar bok sürdürmez adamlarsınız? İşte beele bu kadar diceklerim ldkasdşkld kitapla ilgili bile konuşmadım ama ellerim üşüyo bay.

13 yorum :

  1. Aww :3 Duman ve Kemiğin Kızı'nı mı sevdin!! Koparırım kafanı :3 Karou az şehla yapmışın sanırım ama hayallerimdekine az benziyor(Benimki kahkülsüzdü :P) Ama kabul Akiva daş olmuş bir adet!!!!! Lan nasıl Miwako'ya benzettin. Benim gözümde ise zenci melezi gibiydi o kız :P

    Sana o halde öneri! Dex'ten Melez Sözleşmeleri serisini oku! Madem DEX'ten gidiyorsun. Serinin 2. kitabını çoook severim :D

    Bana Dokunma'nın bi çızıklı kısımlarını, bi de sonunu sevdim. X-Men gibi... Gerisi sıkıcıydı =_=

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niye koparıyosun kıfımı ama :') Benim Karou'da kahkülsüzdü ama kahkülsüz düz saçları sevmedim simsimdeki ondan böyle oldu bak :B
      Bence benim düşündüğüm Akiva kitaptakinden iyi dlaksdlasd
      Hee evet bak Melez Sözleşmeleri'ne el atıcam ama elimdeki diğer dexler bitsin de öyle hala küfredice 4-5 kitap var lkdasdjasd

      Oh sıkıcı demene sevindim çok sevenini gördüm o kitabın -_-

      Sil
    2. Çünkü benim favorim ondan kopardım kafanı :3 Sevinçten :3

      Neler var dex'ten okunacak? Bi yere yazdın mı kitaplarını? Belki güzeller vardır küfretmezsin xD

      Sil
    3. Oh tamam o zaman :'3
      http://1.bp.blogspot.com/-u7f-ivocEVM/UUxuK6KPr8I/AAAAAAAAFEI/G6PgMqrGg8E/s1600/2013-03-21+15.10.34.jpg bana dokunma ve yemini okudum diğerleri bekliyo :B

      Sil
    4. Zehir Ustası'nı sevdim. Güzeldi! :D Yemin'e çok sinir oldum. Ana karakterin belasını versin. Geberesice >_> Koruyucu idare ederdi. Okurken sevmiştim, ama o dönem kıyaslayabileceğim çok kitap olmadığındandı. Yine de okurken sıkılmazsın sanırım :D Başlayanlar'ı çok merak ediyorum. Bitirdiğinde yorumla!! xD ahah

      Sil
    5. Sadece Zehir Ustası ve Başlayanları oku diğerlerini salla xD

      Sil
    6. Zehir Ustası başlayanlara öncelik verip sonra koruyucudan itibaren okumaya devam edicem o zaman mavbur biticek o kitaplar :B

      Sil
  2. Deli gibi kitap okumayı nası beceriyosunuz yea. Kitap bi aydır elimde daha 210'dayım. :S Bu arada yazıyı okumadım başlıkta kitap sözcüğünü görünce böyle yorum atiyim dedim. Umarım az buçuk konuyla alakası vardır. asdfasdfasdfasd

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap için ayrı zaman ayır. "Boş zamanlarımda kitap okurum"culardan olmazsan haftada en az 2-3 kitap okursun :B

      Sil
  3. Duman ve Kemiğin Kızı gerçekten güzel kitaptı. :)

    YanıtlaSil
  4. TL;DR diyom sadece. İlk parafrafı okuyup bıraktım. Bak bu da ilk kez yazını okuyamayışımın notu. Genelde "okuyamadım" yorumunu bırakınca geri dönüp okuyordum bunu okuyamayacağım üzgünüm bebek :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olm kendini yorum yapmak zorunda hissetmeyeydin keşkem ldşaksdksdjasşdkj

      Sil
    2. İşte bunlar hep can sıkıntısı *-* Sabah iş bulamayınca kendime görev edindim bütün blogları dolaşıp spam yapıyom :D

      Sil