16 Mart 2013 Cumartesi

Percy Jackson ve Olimposlular: Şimşek Hırsızı


(Kitabı okurken arkada hep bu çaldı niye bilmem, bütünleşti onçün artık bende)


Rick Riordan'ın Olimposlular serisinin ilk kitabı Percy Jackson Şimşek Hırsızı'nı dün bitirdim. Okuduğum ilk e-kitap bu arada. Artık daha olumluyum bu e-kitap işine. Ama sadece "şunu da okuyayım aradan çıksın" dediklerimde e-kitap işine girişicem. 

İlk okumaya başladığımda -ve aslında içten içe hala da- "hımm oldu, tamam, bunları JK Rowling yazmıştı zaten" dedim, Potterheadliğimi elden asla düşürmeyerek. Zaten karakterler şöyle:

Percy Jackson - baş kahraman, derslerde kötü ancak tanrılık işlerinde oldukça cesur ve başarılı (ana Harry) Poseidon'un oğlu ve haliyle su ile alakalı  doğaüstü güçlere sahip.

Annabeth - Annesi Athena. Athena neyin tanrıçasıdır, zeka ve şu an konumuz olmayan şeylerin. Annabeth de annesine çekmiştir. (Aa Hermione)

Grover - Kendine güveni olmayan, ancak Percy'yi korumak için korkaklığının önüne geçip pek cesur olabiliyor.  (Aha bu da Ron -Grover'ın zenco ve alt tarafının keçi olması dışında-) Ki filmde bambaşka bi Grover vardı. Bitirim İkili'de Jackie babamın yanına koy yani.

3 arkadaş Zeus'un çalınan şimşeiğini bulmak için yollara düşüyor (yoo hayır Hortkuluklar demicem yoo)
Kitaba genel olarak bakıp, filmle karşılaştırmalı gitmek istiyorum devamında.

Öncelikle, bi çırpıda biten, gayet sürükleyici bi başlangıç olmuş. Serinin diğer kitaplarını da okumayı düşünüyorum. Ama, ilk kitaba göre konuşuyorum, olaylar çok çabuk çözüldü. Daha ayrıntıya girilseymiş çok hoş olabilirmiş. Hoşuma giden ayrıntılar, Percy'nin üvey babasının "insan" kokusunun, Percy'nin kokusunu bastırmasıydı. En sevdiğim kısım da otelde kaldıkları bölüm oldu.


Filme gelirsek, kitapla fazlaca alakasız olmuş bence. Ama kötü mü, hayır. Filmini de sevdim. Yalnız en büyük eksisi, güzel çocukları oynatıp kitabın fantastik dünyasından kayıp, içinde hafif fantastik olan gençlik filmine çevirmişler. Çocuklardan şikayetim yok ama dpıasjdaıodj o fantastik kısmı pek olmamış canım yaa :/

En sevdiğim tepkiyle başlamak istiyorum. Chiron, Percy'ye kullanılmadığı zaman kaleme dönüşen silahını verdiğinde ama açıklama yapmadığında Percy:


Evet kitaptaki 12 yaşındaki bebe Percy filmde serpilmiş, ama ellemiyoruz pdoaskdasd. Kitaptaki Percy'nin olaylar karşısında verdiği tepki bana pek inandırıcı gelmemişti, filmde daha inandırıcı buldum. Hele ki müzede öğretmeninin adını unuttuğum yaratığa dönüşüp saldırıya geçtiği sahnede ben çocuktan "EŞŞHHEEEDÜÜ.." duydum.

Olay örgüsü tamamen değiştirilmişti. Bir diğer karakterimiz Luke, bu 3 arkadaşa harita veriyo ve 3 inciyi bulmalarını, Yeraltına gittikleri zaman ancak öyle çıkabileceklerini söylüyo. Kitapta 3 inci olayı sonradan gelen bi gelişmeydi, ki Luke işin içinde bile değildi. Sadece Hermesin uçan "converse"lerini veriyodu Percy'ye yardım amaçlı. Tam o sahnede "aha sen bu hikayenin piçisin" demiştim okurken Luke için. Fantastiğin kitabını yazmışız, biliyoruz şdlaksdpoaskdasd. Neyse, kitap boyu Grover o ayakkabıları giyiyodu, Percy değil, ve Tartaros'la ilgili heycan verici ayrıntılar vardı. Filmde peeh!


Kitabın en sevdiğim bölümü otelken, filmde hiç etmişler. Kitapta ilerleyiş şu, bi otele gidiyolar biraz takılıyolar sonra otelde yer alan oyunlarla eğlenmeye başlıyolar. Bi süre sonra Percy yanındaki bi çocuğun Elvis Presley gibi giyindiğini, daha da garibi o zamanlardan biri gibi konuştuğunu fark ediyo. Hangi senede olduklarını soruyo ve çocuktan 1970bişey -hatırlamıyorum- cevabı geliyo. Hem o hem de okuyanlar olarak ayıkıyoruz. Kahramanlarımız 5 gün geçirmişler meğer o otelde bize bi kaç saat gibi gelen sürede. Filmde otele girer girmez şu gifte yedikleri lotus çiçekleriyle bi şekil transa geçtiklerini ve orda hapsolduklarını biliyoruz. Süprüzü bozmuşlar yani. Olmamış.
Ares ve Afrodit'in de aşk mekanlarında tuzağa düşmeleri sahnesini çıkarmışlar yerine başka ve gereksiz bi ekşın koymuşlar. Hatta Ares yoktu bi kere filmde.


Bu Luke, ama filmden bi sahne değil, supernaturalmiş galiba bilmiyom. Bu çocuğu kim sanıyorum söyliyim. O olmasa da ben sanmaya devam ediyorum vazgeçemicem dşoaskpaosdk Evanescence'in Bring me to life klibinde Amy Lee'yi aşşa düşerken tutan çocuk vardı ya hatırlarsanız. Heh o sanıyorum işte paokdpoaskdso bundan 10 sene önce ben aşk yaşıyodum o herifle ama hiç açıp da bakmadım adı ney neci diye hala da bakmıyom iyiyiz böyle. 
Nöysö, Luke'un Percy'ye akrep yollayıp bay bay dediği sahneyi de kesmiş atmışlar değiştirmişler filmde. Bambaşka bi şeydi işte filmi.

Bu kadar galiba söyliceklerim, bu sene serinin 2. filmi geliyomuş diye gördüm. Diğer kitapları da bi an önce okumalı diyor ve gidiyorum.

4 yorum :

  1. Ben okudum Percy Jackson serisini. İvet, Harry Potter'ı andırıyor o üç karakter ama ne bileyim, ilerledikçe öyle değil gibi.
    Filmi de izlemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyup gelcem bu konuya artık :3
      Filmle yazık etmişler, yeni akım olabilirdi ama istememişler demek.

      Sil
  2. BIRAK YAAA çalıp çırpıp duruyolar 50 tane kitap yazıyolar seri oluyo filmi yapılıyo bilmem ne HEPSİNİN SURATINA KUSMAK İSTİYORUM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pojaidsjoasıjdoaısjd fantastik buldun oku demişler kaarşim mecbur napalım...

      Sil