23 Mart 2013 Cumartesi

Lanet olası zenci gsfliler #2

Eveet, en son yetenek sınavları başlıyodu... Devam ediyorum. Bi önceki çemkirmeler yüzünden bu sefer bitiricem yazıyı dkşasjdaskjd
Aslında İstanbul'da bi okul kazanmak istiyodum. Ama yine ailevi durumlardan (izin vermeme değil) o hevesimden vazgeçtim. Hacettepe'ye yöneldim.
İlk yetenek sınavı deneyimim olacağı için, Hacettepe sınavından önce başka bi sınava girmek iyi olucaktı. Ki şöyle bi şey var hiç stresli değildim, şaşılası derecede bi rahatlık vardı. İzmir 9 Eylül sınavlarına girmeye karar verdim. Kurstan toplam 6 kişi Sınavdan 2-3 gün önce İzmir yoluna düştük. Sınava kadar gezdik tozduk bol bol eğlendik. Kurs hocamızın eski öğrencisinin İzmir'de açtığı kursa gittik. Ordaki öğrencilerle oturup biz de desen çizdik. İzmir, İstanbul, Ankara'nın tarzı farklıdır. Biz kursta Ankaradaki güzel sanatlar fakültelerinin desen anlayışıyla eğitiliyoduk. İzmir'in tarzıysa bize göre daha çok "boyama"ydı. Açıkcası orda 6mızda hepsini haklayabileceğimizi düşünüyoduk çizimlerine baktıktan sonra. Ama yok, okul bizi istemedi şdaskdaşsdk

İlk aşamada, canlı modelden desen çiziyoduk ve ben arkadaşlarımdan farklı bi sınıfa düşmüştüm. Hatta tam en güzel açıdan yerimi bulmuş yerleşmişken, listede hata olduğu ortaya çıkmıştı ve beni başka bi sınıfa yollamışlardı son anda. Sinirim stresim o an gelmişti işte. İzmir'in sınav süresi çok uzun 3 saat mi neydi, biz kursta 15-30-45-60dklık çizimler yapıyoduk, düşün nasıl uzun! O yüzden sınav arası veriyolardı. Araya çıkınca hemen önceden anlaştığımız toplanma yerimize gittim. Ve oturdum ağladım sinirlöröm bozolddooğ diye. Sınava başlamadan bi kere sinir stres yaptım ya elimin titremesini hiç durduramadım ilk yarıda çizim boka sardı, arkadaşlarım da beni bi güzel teselli ettiler. Resmen lisede bayılan kız oldum şdkasjdalsdj Sonra bi şekilde sınav bitti. Ertesi gün sınav sonuçları açıklanıcaktı. Ben çok umutsuzdum tabi olmıcak bu diyodum. Sonuçların açıklanacağı akşam baktık okulun site felç, açılacağı yok, grubun 3 erkeki okula gitti sonuçlara bakmaya. Bi süre sonra telefon geldi "hepimiz geçtik" diye. Nasıl tepindiğimizi yerlere yattığımızı unutamiğcim.

Sonraki aşamalarda bize bi rahatlık geldi. 2 sınav daha olduk sanırım evet. Konu veriyolardı, siz de çiziyodunuz. Bize çok basit gelmişti konular. Sınavlardan çıkınca, ziyaret ettiğimiz kurstakilerle konuşuyoduk, onlar çok zordu ya dedikçe "O.O" nası olm nası zordu ya diye bakıyoduk beele. Sınavlar bitince Ankara'ya döndük. Çalışmalara devam ettik. Sınav sonucunu açıklayacaklarını söyledikleri tarihte açıklamadılar. Ondan 1 hafta sonra da açıklamadılar. Ve 2 hafta sonra da açıklamadılar. "Kazansam da gitmem" demeye başladık. Çünkü belli ki bi torpil işi dönecek. Kesin doğrudur demiyorum ama şu aklımıza geldi, ziyaret ettiğimiz kurstakiler sınavlara kursun logosunun baskılı olduğu tişörtlerle girmişlerdi. Kazandılar mı? Evet. Ha ben de resim bölümünü kazandım. Ama hiç heves falan kalmamıştı.
Kurs hocamın baskısıyla Gazi Üniversitesi'nin sınavlarına da girdim. O kadar tiskiniyodum ki sonuçlar açıklandığında bakmayı unutmuşum, bi kaç hafta sonra baktım ki 2. olmuşum ldşaksdlasdj Bunu Hacettepe'yi kazandığımı öğrendikten sonra öğrendim tabi. Geldik Hacettepe'nin sınavlarına.

İlk aşama yine canlı modelden desendi. O aşamayı geçtim. Sonra 3 sınav ve mülakat vardı. MÜLAKAT! Diye suratıma suratıma acı bi gerçek vuruyodu. Küççük yaşımda ne mülakatı yiiaa! Sonraki aşama bir imgesel sınavı, bi dk bunu açıklamak istiyorum. Şöyleydi: kavram,obje hayvan temel başlıklar. Sonra kura çekiliyor(!) ve kavram kısmına 2 kavram (bizde erimek ve kaynama) vardı hayvan kısmında 3 hayvan (ki biri atmacaydı KUŞ DE BARİ DEMİ! NE BİLEM ATMACA NASIL) 5 tane de eşya kısmında obje vardı cep telefonu, kafes, sörf tahtası falan. Bunlardan 1 kavram seçip 1 hayvanı da koyup eşyalardan seçiyo muyduk serbest miydi hatırlamıyorum, bi kompozisyon oluşturmanızı istiyolardı. İlk yarım saat mal gibi etrafıma bakmıştım. Bi sonraki gün kil sınavı vardı deterjan kutusu ve bi şey heykeli yapmıştık. Bi sonraki gün de suluboyayla vazodaki çiçek demeye dilimin varmadığı bi ormanı resmetmiştik. Son gün de mülakat. Yine şaşılası derecede rahattım ve hocalarla kahkaha falan attığımızı hatırlıyorum bi şeylere şldaksdaskdj.

Sınav sonuçlarının açıklanacağı gün arkadaşımla kafede oturuyoduk. Ben bi türlü bakmıyodum korkumdan sonuçlara, kursu arayıp soramıyodum da. Saatlerce içim içimi yedikten sonra tamam yeter dedim kalktık kursa gittik. tam kapıdan girdim 10 kişi falan hocanın başına toplanmıştı. Birden açıldılar hoca beni görür görmez "kazandın" dedi. Dalga geçiyo sandım. Şaşkın gülerek yok yea falan diyorum tam mal oldum dlşkasdajsd Etrafımdakiler ikna etmeye çalışıyo kazandın diye, yok ıı ıh mümkünatı yok inanmıyorum. Sonuçlara bakması için okula birini yollamışlar o söylemiş telefonda kazananları, yanlış görmüştür diyorum kesin. Sonra kursun müdürünün karısı geldi beni ikna etmeye daşskodaskdj Yok lan inanmıyom resmen okula gidip bakmam lazım yani. sonra Kursun müdürünü aradılar telefonda inanmıyo bu diye daşskdjaksdj halbuki bırak gebersin köşede inanmayarak de mi! Neyse sonra ikna oldum sevinçten ağlamaklı annemi aradım hemen dlkasdşkasd
Böyle bir süreç yaşandı işte şu an bıraktığım okulumu kazanırken :') Peki etraftaki insanların genel tutumu neydi ona değinmek istiyorum.

Okuldaki bi kaç hocam biliyodu gsfye hazırlandığımı. Ve "anadolu lisesinde okuyosun gsfyi napıcan" diyolardı. Olay bu mu yani gerçekten? Doktor möhendis örtmen mi olmalıyım? İstediğim bi şeyi yapamaz mıyım? Açıklamak boşuna olduğundan he diyip geçiyodum. Tıp bırakıp gelenler var gsfye. Tuğçe de işletmeyi bırakıp geldi mesela. Lisede arkadaşlarım, özellikle MFdeki sınıfımdan bana "gurur duyuyorum senle" diyenler vardı dkaşsjdalskdj Bi anda böyle bi değişime gitmem, hoşlarına gitmişti adamların.

En ama en kötüsü, yıllarca gsf için hazırlanıp kazanamayan tiplerin gelip benimle konuşmasıydı. Bi tanesi apartmanımızda oturan bi kız, güzel sanatlar lisesinden mezundu. 2 yıl kazanamamış 3. yıl dıdısının dıdısında bi yerde resim öğretmenliği mi ne kazanmıştı. Ben hazırlanırken gelip bana "Torpil buldun mu?" demişti. Yoo diye şaşkın şakın bakmam karşısında "o işler öyle yürümüyo" konuşması yapmıştı. Kazanamayınca hemen bok atma durumu. Torpilsiz 3 yer kazandım ağzına sıçtığım diye suratına tüküresim vardı ama malesef taşınmışlardı. Nasıl içimde kalan bi olaydır bilemezsiniz! Bi diğer olay da sınavlardan önce kısa bi tatil yapmıştım İstanbul'da, halamda kalıyodum. Bi gün bi cafede arkadaşlarını gördü oturduk yanlarına. Kızları da vardı o da gsfde okuyomuş ama dıdısının dıdısı bi yer yine 2. yılında mı ne kazanmış. Nereyi istiyosun dediğinde Hacettepe demiştim. Bana aynen "HIH" sesini çıkararak gülmüştü. Böyle gerizekalı insanlar nasıl moral bozabiliyo işte. Onun da ağzına sıçamadım işte görsem de tanımam zaten.
Diyeceğim şu ki eğer gsfye hazırlanan ya da üniversiteye hazırlanan varsa bunu okuyan KİMSEYİ SİKLEMEYİN.

Ben yetenkli bi çucuk değildim. Olay aynen hocamın söylediği gibi "%99 çalışma %1 yetenek." Yani istiyosanız ama yeteneğim yok diye düşünüyosanız hemen öyle kenara itelemiceksiniz.
Kazandıktan sonra benimle aynı yeri kazanan bi arkadaşım bana "sen öss puanınla girdin ben yetenekle" demişti. Çok koyan laflardan biridir bu da. Baya bi üzülmüştüm. Kurs hocam bana bi kaç gün sonra telefon etmişti tesadüfen, aldığımız puanlara bakmış, biz bakamıyoduk "Yetenek sınavı puanların, bizim kursta hacettepeyi kazananlardan yüksek" demişti. Bunu da gidip yüzüne çarpmadım efendiliğimden, aile terbiyem hep ey gidi...

O konuları geçersek bir de şu düşünce var "hiç bi yeri kazanmıyorum bari gsfye gidiyim" Yok eele bişey. İşte yıllarca sürünen ekip o tayfa. Hiç bi baltaya sap olamadığı için istemeyerek okumuyo insanlar gsfyi. Çok afedersiniz ama kenarda köşede kalmış gsflerden bahsetmiyorum, vardır oralarda elbet. Yani burda bu konuyu başlatan ilk lafa dönersek "matematiğin iyi ama gsfdesin"e, netleştirebildiğimi düşünüyorum.

Okulu bırakmamla alakalı da böyle seri bi yazıya gitmem gerekicek sanırım dlaşskdasdkjasdk o konulara daha sonra giricem. Şimdilik bu kadar yetsin. Görüşürük.

10 yorum :

  1. of resmen kendi okulu bırakmaya ailemi ikan etme sınava çalışma kurs arama sınavlara girme dönemim gözümün önünden geçti yıprandım
    bu fotolarını da biriktiriyorum tekrar bi burcunun suratı videosuyla belirebilirim diye

    YanıtlaSil
  2. benim liseye başlarken yaşadıklarım la bunlar resmen lskjfbşsadfjbsdşglsdfjgbdf. ortada benim aptallıklarım var tabi ama genel olarak duyduklarımız hep aynıymış "bu işler torpille yürüyo canım herkesi almazlar" ve "yeteneğin yoksa çalışmanın bi anlamı yok" he canım hıhı aynından taam. gsf'nin seni yıpratma aşamasını bekliyorum yarın artık yarın akşam mı olur pazartesi akşamı mı olur bilemicem lksdjfbsdfgklsfgdf. bu arada geçenlerde uzun zaman sonra "sen mat2, fizik, biyoloji falan severek yapıyodun neden dil seçiyosun?" sorusu soruldu bana güldüm içimden kıskıs şladsfsşdf manyağım belki olm sanane ya şgdsfşgjbşfdjhdfgjdfj

    YanıtlaSil
  3. lan keşke yüce rabbim sendeki zekayı alıp bana verseydi de kendime bi fizikçi olaydım, atomları birbirine tokuştursaydım sdkjfhgshjd

    ama "motomotik biloyon da gsf mi?" deye şeetmicem tabii. kısa süreli kurs maceraları olan biri olaraktan. Yine de bu işin çok çalışmak kısmına katılsam da yetenek kısmına daha çok vurgu yapmak istiyom. işte o beyinlerinin görsel yanı az daha gelişmiş olan arkaaşlar yıllarca kurslarda sürünüyo, yüzlerce kez aynı şeyi yapmalarına rağmen kaliteyi tutturamıyolar. olmayınca olmuyo işte. Sende heves ve çalışma varmış ama daha çok ta yetenek varmış zannımca. Naruto'nun Rock Lee'si değil Neji'sisin sen, Sasuke'sin sdfkjhsjhkf jutsuların kendinden..

    Ee şimdi ne bok yemeye ciiuvlattın bu animemsi başarı hikayesini, onu da öbür yazılarında görelim bağalım sdkjfhgsdhj

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Matematik biliyom kısmını şu an için geçecen, gsf'nin insan beynini sıfırlamadaki üstünlüğü hiç bi şeyde yok çünkü daskdaoşpsdkaspdl

      Ya o %99 %1 olayı aslen çok temsili rakamlar, yane tamam yeteneklisin de boş durmıcan demek amaçlı kullanmıştı hoca o lafı. Yane sade yetenekle de olmuyo sade çalışmayla da olmuyo.

      Sil
  4. "Yapma demiyorum, hobi olarak yine yap". Mühendis, doktor olunca çok prestijli ama sanat okumak ancak başarısız ve aylakların işi sanki. Oldu canım. Gerçi bu aralar tasarım bölümleri revaçta hafiften.

    Ya bu sınav soruları hakikaten çok fantastik oluyor. Ben de "yanılsama" konusunda sıçsam batırsam da onun sınavıyla girmiştim bölüme:) Ben girdikten sonraki sene hepten acayipleştirdiler soruları.

    Bir de kazanamayan tiplerin hepsi senin torpilli olduğunu sanıyor ya te allam. Ben de dahil ve çoğu arkadaşım girdiğimiz bütün sınavları torpilsiz kazandık. Sanki kendileri çok yetenekli de torpil yüzünden hakkı yeniyor bu tiplerin. Yetenek demişken, %1'i yetenek kısmına katılamayacağım. Çalışma hakikaten önemli ama ne kıçını yırtan tipler gördüm ben senelerce çalışıp hiçbir yeri kazanamayan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aileler az biraz bilinçlenmeye başlıyo bu konuda, okuyup ne yapıcan orda diyen güruhta beyin yenilemeye başlayanlar görüyorum.

      Hacettepe mal oldu mesela bizim yıldan sonra, çay bahçesinde oturan aile konusunu vermişler! Giren tipler de mal dicem yazık olcak dşalskdaşdsk

      Ben hiç bizim sınıfta torpilli biri olduğuna inanmıyorum mesela. gayet yetenekli çucuklar. O torpil işi gsfnin kara lekesi olarak kalmış bence.

      %1 yetenek olayı tamamen hocanın yetenekliyim diye yatmayın bol çalışın demek istemesi yüzünden. Yoksa o %1 kısmı aslında daha büyük bi payı oluşturuyo tabi..

      Sil
  5. jdsfdfKJEjkfebhbjfbaljkfbfjhd Burcu ah ahhhh nsdndsönnnb

    Yetenek işinin varlığına sonuna kadar inanmakla birlikte çalışmadanda bir poha yaramıyor arkadaş o yetenek ne yiğidolar bu yolda ayyaş oldu demek istiyorum (:

    Ben bölümümü kazandığımda insanlar savolsunlar moral vermek için gelip üzülme seneye daha iyi bir yer kazanırsın demişlerdi o geldi aklıma (: Dur gidip kendimi bir yerlerden atayım dertlendim yine

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok yetenekli olup bi yere kapak atamayan insanlara çok özeniyom ama ben lan :'( Vardı bizim bölümde 10 yıl sürünen ama hayvani çizimlere ve zekaya sahip insanlar. Ama adam okumuyor gel gör ki daşskdaskdşi

      Aaay aaay evet bi de beğenmiyolar aay onu hiç sorma!

      Sil
  6. demin de dedim, yine diyom, çok güldüm bu yazıya kütüphanede. lisede bayılan kız sonrası bildiğin ANIRDIM!!! sağdan soldan falan hep baktılar ama ağzımı burnumu sıkıp devam ettim okumaya.

    halbuki bırak gebersin köşede inanmayarak de mi!
    hala gülüyom :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında bana hiç komik gelmiyo ama senin gülmene gülüyom şuvan şdlaksdipaskoaiosdğpoajdpasdkoapsdıjoasdpopasdkapsğdlğ

      Sil