22 Mart 2013 Cuma

Lanet olası zenci gsfliler #1

Bu yazıyı uzun zamandır yazmayı düşünüyodum, geçen günlerde Twitterda bi arkadaşın (bak ismini vermiyom bak nasıl düşünceliyim şldasdkaosdk) söylediği bi cümle üzerine "tamaaam artık vakti gelmiş" dedim. Söylediği şey şuydu şaka yollu da olsa, ki kesinlikle suçlamak falan değil amacım genel olan bi düşünce bu zaten, "Matematiğin o kadar iyi ama grafik tasarım okuyusun". Tam olarak bu değildi heralde ama anlam olarak bu. Şimdi size kısa bi öykü (çok konuşacak) anlatıcam ve güzel sanatlar cahilliğinizi atıp götürmeye çalışıcam çucuklar. Rica edicem okumadan yoruma düşmeyin sinirleniyom.

Sene 2005, sıralamada en üstlerde olmayan, yine de üniversite yerleştirmelerini de göz önüne alırsak, iyi bir anadolu lisesini kazanmıştım. Lise 2. sınıfta düşünmeksizin sayısal bölümü seçmiştim. MF mi diyoduk, onu bile unutmuşum... Fizik dersim her zaman kötü olmuştur, makara ipini bile sayamam hatta. Ama diğer fen dersleri ve mat-geoya olan aşkımla 2 yıl boyunca tutundum. Hiç konuşmasın şimdi TMciler "oy bözömkide çok zoor!" diye. Anca afgurursunuz ama o konuya gelcem bi dakika.

Lise 3e geldiğimde kafamda bazı meslekler dönüyodu ama "şunu oliyim ben ya tamam bu olsun" gibi neden istediğimi bilmediğim şeyler, efenime mimarlık olsun, kimya möhendisliği olsun... Bi yandan da dersaneye gidiyodum. Yalnız küçüklükten beri hep sanatla ilgili şeyler yapmak istemiş, bunu sesli olarak dile getirememiş ya da sanatla ilgili ne yapılabilir ki gibi bir cahiliyette kaybolmuştum.
Lise 3 bitimine yakın, bi gün annem "grafik tasarım diye bi meslek var" dedi. Aynen bu cümleyi söyledi sadece. Gidiyim bakıyım dedim, internetten biraz araştırdım. Bir hafta kadar bi zaman düşündüm, tamam bu dedim. Dilekçemi verdim eşit ağırlığa geçmek istiyorum diye. Çünkü güzel sanatlar fakültesine girmek için össde herangi bi bölümden aldığın en yüksek puanı kaale alıyolardı. Ne gerek var zorlamaya. Ve dersaneyi bıraktım. Her şey 2 hafta içinde gelişti.

(çok eğlenceli şeylerden bahsediyomuşum gibi görünsün)
Bu arada resim kursu araştırmalarına başladık. Tartışmasız Ankara'nın en iyi kursuna gittim. Bu kadar emin olabiliyorum çünkü, üniversitede 30 kişilik sınıfın yarısı benim kursumdandı. Diğer kurslardan gelenler 1-2 kişi olarak dağılmışlardı. O yaz kursa başladım. Kurs hocam önce beni 1-2 hafta kadar deneyeceğini, ondan sonra devam edip etmememe karar vereceğini söyledi. Bakın bunları kendimi övmek için vs sebeplerle yazmıyorum, güzel sanatlar okumayı düşünenler varsa biraz güven ve hırs versin diye yazıyorum (4. yılımda okulu bıraktığımı görmezden geliniz). Ben tabi çok gergindim. Tırsa tırsa kursa başladım. 2.gün hoca omzuma dokunup "tamam sen devam ediceksin" dediğinde ağlayabilirdim sevinçten!
Sanırım 1 aya yakın kursa gittim, sonra tatile gittim ara verdim. Okullar açıldıktan sonra ekim gibi tekrar başladım kursa. Bu arada okulda MFdeyken aynı sınıfta olduğum bi arkadaşım daha eşit ağırlığa geçmişti, şans ki TMde de aynı sınıfa düşmüştük. Liseden, hala görüştüğüm tek arkadaşımdır kendisi. Biz sayısalcılar olarak eşit ağırlıkta bir gevşedik ki sormayın. Kek gibi bölüm. Sınıftakiler ay çok zor yoaa ay çok yoğonoozz derken biz ağzımıza beyaz leblebi dizip inci diş yapıyoduk.

O yıl okul puanları öss puanlarına eklenmiycekti. Ben de salmıştım dersleri. Hiç bi şey dinlemiyodum, sürekli kitap okudum. Sınavlara bana geçer not kazandıracak kadar çalışıyodum. Onun dışında kursa yoğunlaşmıştım. Aralık ayından sonra, her zamanki gibi, 20 yıldır hiç bana eksikliğini hissettirmedikleri gibi çeşitli aile problemleri yaşadım. Ailesi çok sorunlu bi ergen olarak hiç bi zaman "ergen" olamadım. Bi de ben sorun yaratmıyım kafasındaydım hep. Yine sorun yaratmadım, ancak kendime olan güven yerle bir olunca, kursu bıraktığımı sınavlara bi sonraki yıl hazırlanacağımı açıkladım. Şubat sonuna kadar kursa gitmedim, hocam sürekli arayıp durdu gelsin bi konuşalım dedi. En sonunda kabul ettim konuşmayı. Ve ikna edildim tabi. Mart ayında tekrar başladım kursa.

Sonra okuldan rapor almalar vs başladı, Mayıs ayında yoğun programa geçtik, tüm gün kurstaydım yani. Çizimlerimden her zaman nefret ettim. Kursta hayranlıkla baktığım çizimleri olan insanlar vardı. Desen sınavı olurduk mesela, yani canlı model çizme, hiç bi zaman en başa benim çizimim asılmadı, hep 6-7. sırada olurdu, Arada bir 3-4 olurdu, tabi o anlardaki mıtlılığım :') Bu çizimleri başlara asılan insanların  kendine has bi çizgileri vardı. Benim her ders değişirdi, bi rayına oturtamazdım. O yüzden de müthiş bi güvensizliğe kapılırdım. Kimse sana "bak çizgi budur" demez. Hocalar yalnızca anatomik hataları vs düzeltir. Her hocanın da çizgisi farklıdır. Yani kursta yaptığınız şey şu: oturup tüm gün karşına koyulan şeyi çizmek. Bu işin tek çalışma yöntemi yani. Sürekli çiziceksin.

Bu arada ekstra olarak öss için çalışmadım. Zaten güzel sanatlar için ilk bölümü çözmen yeter. Yani ben tür-mat ve biraz da sosyal yapıcaktım o kadar. Ama kursta o kadar endişeli tipler vardı ki, lan acaba bi şeyi mi kaçırıyorum diye geriliyodum. Kursta hoca aldığım puanı söyledikçe milletin ortasında "bakın da görün" vb laflarla, ben yerin dibine batıyodum utançtan. Hocam bi sısar mısın, ilk bölüm yia niye şaapıyonuz ki tamam diyemiyodum. Böylece asıl kısma, yetenek sınavlarına geldik. Yanlış hatırlamıyosam temmuz sonu gibi güzel sanatlar fakültelerinin yetenek sınavları başlıyodu. Ve ben bunu bi sonraki yazıya bırakıyorum. Allağ yareppiğ ne uzun oldu yia... Dur bak heycanlı olcak dşkasjdlaskdj Şimdilik dursun bu.

19 yorum :

  1. Ailendeki sorundan kendine güvenin neden yıkıldı? Direkt seninle ilgili bi olay mıydı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nası ya? Benle ilgili veya değil gibi bi durum olabilir mi? Eninde sonunda ucu bana dokunur ailede yaşanıyo sonuçta ne yaşanıyosa.

      Sil
  2. YA OĞĞĞLUUMMM NİYE YARIDA BIRAKIYOSUN SEN AMA YA OKUYODUK İŞTE. yayınla lan gerisini ldşsjfblgjbfşdsfhgfdjdf

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ldıasjdoaısjdoaısdjoıj bi sonrakini de yarıda kesiyom ki :B 3 parça dlaksdşasdkaspdok

      Sil
    2. Ayıp lan öyle de yapılmaz ki ama asdfghjklşi bence okunurdu yani bölmeye gerek yoktu :')

      Sil
  3. okuyoz ama biz yazıyı böyle hönkürdek diye yarıdan kesmezsek. nys bişey dmyrum :S bekliyorum devamını asdhjgasjdgfsdaasd

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne dadminsiz bi kitlesiniz şdlkaspdoaskdspk ama ellemiyom seviyom okşuyom ok.

      Sil
  4. Olum okuoyodum lan okuyodum NEDEN ERTESİ YARINA ÖZENİON Kİ kak git etekini de yayınla bak mavi ekranlı hatama rağmen okudum bitirdim yazını nebçim ah ettiysen artık bilgisyarımdan oluodum! Bekliok hadi arayı uzun tutma yayınla emi :'''))) O fotoğrafı da gördükçe korkuom bak Bırcı ona bişi yap :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatımıza heycan katıyım dedim mathi kaarşim fena mı :))))))
      Yorumlara bakaraktan tüm yazılarımı bölmeye karar veriyom hatta şuvan dşasokdaposdkad
      Her yazının da gülü olarak beele bi foto koycam. Brace yourself.

      Sil
  5. resmen hınk diye kaldım ha okuyodum ben amaağğğ! sana didim sen yayınla gerisini bize bırak didim nys :S

    yalnız şunu farkettim ki sende hiç "acaba"lar yok.. pıt diye karar değiştiriyosun ki köklü değişimler bunlar.. ben bu kadar cesaretli olamadım hiçbir zaman.. imrendim :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yarın falan şaaparım tamam dşaksjasdj

      Hee bak eften pütfen konularda bol bol acabam vardır ama ciddi meselelerde kararsızlığa belirsizliğe tahammülüm yok. Ne olcaksa olsun derim

      Sil
  6. Ne güzel okuyordum birden bitti :D
    Ayrıca bu cümle harika olmuş : "biz ağzımıza beyaz leblebi dizip inci diş yapıyoduk."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok uzayınca yazı sinirleniyorum daşskjdasdj
      O cümle kinaye değil yaşanan olaylardan alıntı dşlaksadd

      Sil
  7. Bırcı allasen naptın ya mahvettin bizi parçaladın, biçtin göğü başımıza indirdin böylede pat diye yazı bitirilmez ki neyse aslında iyi olmuş yoksa ben devamını okumazdım. :D Yalnız senin hikayeni okuyunca bir an şöyle bir idolüm olur gibi falan oldun he, çok kıskandım kızım seni. Ben bir karar vermeye kalksam ölürüm herhalde sonuçlandıramam. :D Geçen bende radikal bir karar alıp şehir değiştiriyordum ama yemedi totom evde oturuyorum bak şimdi. :D Merakla devamını bekliyoruz. ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daısjdasodıkasipdkoaspdok bak devamını okumazdım dimişin işte!

      Bilmiyom bu ani kararlarımla en son bi yerde boka sarıcam ama olsundu :')

      Sil
  8. okunurdu devamı bence canım bu arada fotonu öpüyorum

    YanıtlaSil
  9. Heeeğ Bir GSF mezunu olarak o yetenek sınavından çıkan bebelere yapılan adi eğlencelere maruz kalmadığını umarım bırcı :'( Bak darlandım gene

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç görmedim eele bi şey? Benden sonrakilere yapıldığını da görmedim.. Neymiş ki o?

      Sil
    2. Genelde çimlere yayılan odunumsugiller sınav sonrası eli ayağına girmiş yavrulara okula giremeyeceklerine dair bol höykürmeli olaylar anlatıp, ağlamaya başlayan kızlarla kafa bulurlardı :D

      Sil