1 Mart 2013 Cuma

Ay heyt yu KimKiDuk

Bir Kim Ki Duk heytırı olarak yazıcam şimdi bu yazıyı. İlk önyargımda bizim fakültedeki antin kuntin tipler yüzünden oluştu zaten. Ay kim ki duk bikbikbik yaptıkları için bol bol, izlemiyom diyip, geçen yıllarda sen nabıyon yeaa diyerek Arumdabda'yı izlemiştim. Du bulcam onun yazısını du bi okuyım da daha da sinirleniyim. Hah bak bu ---> http://sohbetedecekkimseyok.blogspot.com/2012/02/hayatmdan-calp-giden-bir-film-daha.html Evet ordan da sinirimi aldığıma göre başlıyorum Bi-mong hakkında konuşmaya.

(hiç oldu cağnım afiş)

Filmde Odagiri Jo'yu görünce ana Korece mi biliyo şindi bu? dedik. Sonra yok zaten nasılsa hiç konuşmıcak gerek yok dil bilmesine demişlerdir dedik. Belki konuşcağı yerleri ezberlemiştir neyn dedikten sonra bi baktık adam gayet Japonca konuşuyo. Filmdeki herkes Korece ama Odagiri Japonca. Ve birbirlerini anlıyolar kendinden tıransleytli film. Ki o bikbik konuşan enteller bunu anlamamışınız siz ;) Nys bşy demiorm :S

İlk 30 dk falan iyi gitti, he iyi konu bak falan dedim. Kimkiduk çekmemiş gibi düşündüm. Sonra allaah bir sıçtı bir sıçtı. Koyarım öyle verdiğin mesaja. Yok siyahla beyazmış kelebekmiş ıkmış bıkmış!!! Olum adamlar 10 saat uyumadı diye çıldırdı lan!!! Çıldırdı olum! Git bi elini yüzünü yıka soğuk suyla de mi! Kahve kola yap! Yok abi, kafasına iğne saplamayı (bknz batırdı demiyom) tercih etti. Sonralar kafasına bi şeyler kazıdığı kazıma şeysini saplayıp yoldu beynini. Yetmedi ayaklarına çekiç mi sapladı naptı. Bi de güzel ki bu sahneler sırasında bir didriyor ki sormayın. Uyanık kalacak ımınıkıdığım. Hiç mi üniversite okumadın finallere sabahlamadın, git bilgisayarda oyun oyna lan bak nasıl sabah oluyo. Ya bi kafa atsana olm duvara hık diye git, biri çeksin vursun şunu allaseniz diye diye geberdik. Kız madem kalkıp gidiyo senin rüyanı gerçekten yaşamaya, bağlasanıza kızı!!!! Baya bi süre sonra birbirinize kelepçelenmeyi akıl ettiniz neyseki, o da bi işe yaramadı.

Kız kolyeyi yuttu, sıçarken zorlanıcağını anlayıp intahar etti bi de en sonda galiba. Bu sırada Odagiri'de intahar etti köprüden atlayıp turşu gibi yabıştı yere. Kız intahar edince kelebek oldu bi de :) Ha filmin başında yaşanan kaza hiç oldu tabi kim ki duk abi unuttu takmadı o ayrıntıyı. Kız kaç herifi öldürdü rüya yüzündenmiş diyip saldınız mı dava falan olmadı öyle kaldı o. Senin verdiğin mesaja ossuruyum lan! Bu herif maaş alıyor bu herif para kazanıyor bu herif zengin lan parası var olm!!

Bİ DE Bİ BAKIN BURAYA bu kız yorgana neden su döktü allaşgına podaskdopıasdksad hiç bi açıklama getiremedik ne o iş? Bi diyin. Sinirimi yatıştırmaya gidiyorum yazık oldum...

18 yorum :

  1. Yarım okuduğum yazı ile yorum yapıyom gene. Bu üşengeçliğim başıma dert olacak yakında neysem. Bu filmi yıllllaaaar önce izlediydim ve çıkınca tek şey söylediğimi hayırlıyorum o da : Makinist daha iyiydi ya la ?!
    Ve ben bilmiyom pek de bu koreliler uzak doğulular falan festival filmi olayını beceremiyor galiba pek. Nitekim geçtiğimiz yıl da film ekiminde bi filme gitmiştim ama 9 kere öldü. Öldü öldü dirildi. Bizim mamçakoğlu filmlerinden biri gibiydi :(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dipoakspdasdkaopsdkasopk sen hiç okumuyon sen beni sen nabıyon odşasjdpoasjdaspıod Neüsee!

      Makinisti yıllardır izlicem haa bak hof dert oldu içime artık! Ama eminim iyidir dopasjdpasoıj herkes kimkiduktan iyidir!

      Sil
  2. Sanat filmlerinin AMACI çok mantıklı ve anlaşılır olmaması zaten. Birazcık görsellik ve anlatım ön plana çıkar hep. İlla ki bir farklılık marjinallik yaratacak.

    Herkes beğenmek zorunda değil ama entel çevre beğenmiş gibi yapacak her şekilde. Bence Kore dizisi ve K-pop sever tiplerin Kim Ki Duk'a sarması kadar saçma bir şey yok... Zaten Kim Ki Duk çok abartılıyor. KORELİ OLDUĞU İÇİN HERHALDE.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanlış anlaşılmamak için düzelteyim. Yüzelsel ve klişe Kore dizileri ile adamın sanat filmlerinin çok farklı kulvarlarda olduğunu söylemeye çalıştım. İnsanların her iki türü de sevmesi çok normal elbette... Ama çoğunlukla Koreli olduğu için torpil geçiliyor. Bir -atıyorum- Polonya'dan çıkan sanat filmleri bu kadar popüler değil. Uzakdoğulular daha üstün insanlar olduğu için mi? Sanmam.

      Sil
    2. Ben biraz da çevre kaynaklı itiliyorum bu adamdan. Sevmese bile anlamasa bile "aa çok iyidir" diyen entel tiplerle dolu çünkü etrafım. Sıyrılasım geliyo aralarından o yüzden bok atıp duruyodum. Haksız yere attığım bokları izledikten sonra kendime hak vererek atmaya devam ediyorum şdaskdoaısdk Abartılıyor konusunda hem fikirim ama Koreli olduğundan mıdır değil midir bilemem

      Sil
  3. ayıbediyonuz bence. kore sinemasını müziğinden ve dizilerinden önce takiplemeye başlasam da ben de bi k-drama, k-pop severim. neden onunla aynı sırada kore sineması da sevemeyeyim ki? mantığını anlamadım olayın.

    evvela bunun ve ilkbahar,yaz.... filminin ne dediğini anlamak için biraz budizm ve geleneksel inanışlar hakkında bilgi sahibi olmak gerekiyor. -bakın ben öyleyim demiyom, çünkü ben de tam olarak anladım diyemem. o yüzden anlamadığım filmin en yapılmışından hazır çözümlemesini okurum- altyapımız zayıf olduğunda tabisi de film havada kalır.
    Yani bi de asıl mesele uyanık kalmak falan olmadığından bizim yabcaamız şekilde ayık kalmıyolar doğal olarak asdhjfahsg hep bişeyler annatıyo o sahneler, yapmayın etmeyin...
    Ben de izleyeli yıllar olduğundan şindi tam da savunamıyom, hatırlamıyorum çünkü asdhjfash ama boş değil sdjhfgsdhjf

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen bana cahil mi diyon mikoot ne diyon se nşindi bana? ğdokaspdoaskdaopskd
      Şimdi sinir olma sebebim şu adam mesela bi kavramı anlatmaya çalışıyo diyelim bunu anlatırken farklı olma çabasıyla saçmalıyor sıçıyor sıvıyor, mantığı yok sayıyor. Onu ben de yaparım bence. yapıyorum evet yapıyom olm ben hatta. Sen de yaparsın yoldaki adam da yapar saçmalıyok çünkü bi şeyi anlatmak için. Sen fan ben anti bu konuşma kısır döngü yaratır yolumuza gidelim mikot pdokaspoaksd

      Sil
  4. şincik öle ay heyt yu falan biraz ağır kaçmış sanki. Tamam her şeyi müthiş anladım diyemem ama şöyle bir şey var Kim Ki Duk un filmleri ve bir kaç film daha olmasaydı ben hayatta kore de film çektiklerine inanmazdım. Duyunca merak bile etmezdim ne yapıyor ne ediyor diye bu insanlar. Kim ki Duk ile tanışma hikayeme gelirsek o sans eseri oldu. Rezalet film zevki olan ablam nasıl olduysa güzel bir film seçmiş. Ben de bir güzel izledim. Sonra yine şans eseri bir filmini daha izledim. Sonra bir tane daha. :D Sonra dedim ki bu uzak doğulular film çekebiliyormuş. Kim ki acaba yönetmenleri bunların derken bir de ne göreyim hepsi aynı şahsınmış. Bir şok durumu bir aydınlanma falan işte. :) Ama tabi ki sevmemek de doğaldır ama dediğim gibi ay heyt yu fazla gibi. :) Neyse benden bu kadar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Az kaçmış ki. Tiskiniyorum çünkü ılımlı konuşmuşum bile dopaksdpoaskdaospdk Seversin edersin bi şey demem ama şu köşede tiskintimi yaşayayım litfen bırakın :'3

      Sil
  5. Kim Ki Duk sıradışı bir yönetmen. Birçok filmini izledim. Nefes misal; hiç zevk almadığım bir filmdi. Ne konusu ne akışı ne ruhu; değil beni büyülemek içine bile çekemedi. Demek ki bana hitap etmiyordu.
    Gelgelelim Poongsan, Bi Mong ve Bin Jip'e. Kolay kolay film, dizi beğenebilen biri değilim ben; başladığım gibi kapadığım da çoktur. Kaliteli değilse tek tıka bakar; en sevdiğim oyuncu için bile eziyete katlanamam. Ama Ki-Duk'un bu üç filmi beni tam anlamıyla esir etti deyebilirim. Bi Mong'da sevmediğim iki şey vardı; birincisi film içersinde yer alan açık sahneleri, diğeri ise adamın kendine işkence edişi. Bunu Ki Duk'un manyaklığına bağladım; haa belki bunun arkasında bir mesaj vardır; ama benim alıcılarım bu mesaj için uygun değil demek.
    Özellikle bu üç film bittikten sonra kendimi garip hissettim. Hatta Bin Jip bittiğinde kollarımı bacaklarıma dolayıp histerik biçimde ağladığımı hatırlıyorum bir kaç saat. Neyi kaybettiğini bilmeden yas tutmaya itiyor insanı. Her karesini hatırlatıyor. Ben bir de Poongsana ve Bin Jip'e şans verin derim. Onlarda aşırı sahneler yok, izlenilmesi daha kolay.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kiduk fanlarına göre ben yüzeysel kalıyorum bence. Filmin anlatmak istediği şeyi görmek istemiyorum bana sunulan şey saçma geliyo çünkü. Yüzeysel takılıp eldeki malzemelerle sinirlenip eğleniyorum. Tüm filmlerini de izlicem bu yüzden ama derin anlam yok arayamam bu adamda..

      Sil
    2. Ben Ki-Duk fanı değilim aslında. Sadece bazı filmlerde eksik olan şeyleri bana sunabiliyor; ama doğru her sanatsal eser herkeste aynı etkiyi uyandırmaz. Sanatta görecelidir. Ki-Duk güldürmez. Bazen 15-20 dkka izleyip bir şey anlamaz; hatta gözlerini açık tutmakta zorlanırsın belki, haklısındır da. Adamın tek amacı mesaj vermekken sen mesaj almak istemiyorsan normal bu. Bi Mong düşsel öğelerin ağırlıkta olduğu, fazla somut olmayan; sıradışı bir filmdi. Eğer denemek istersen Bin Jip'i denemeni tavsiye ederim. Daha normal, daha sıradan bir konusu var.
      Bu arada bende bazen neden bahsediyor bu adam, demiyor değilim.

      Sil
  6. aha izlerim ben bunu he dsklfjbsdlgjbşjd. yazdığından hiçbir şey anlamadım yani ondan izlerim yoksa kim kiduk seven biri değilim kldjbsldşfkfgdgd bi bin jip'i severim onun çektiği o kadar ama sen böyle yazınca insan merak ediyo dskljfşgbşddd yorgan su olayını anlarsam -ki pek sanmıyorum :')- gelir şurda "bundan bundan hehe anlamadı hehe" derim sfkldgjdbdlkhfjg

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de sırf oyüzden izleyecem şeyma kalk izleyip çözelim işi faqir eziq utansın kjhgfdsasdfghgfd

      ayrıca çok rahat nefret edebilirsin kim ki duk'tan.. sanat filmi çekiyo diye ya da sevenleri var diye sevmek zorunda değilsin.. ben severim mesela çünkü izlediğim filmlerini beğenmiştim.. sana hitap etmemiş bu film o kadar.. kasmaya gerek yok..

      Sil
    2. Bin-jipi de bu hafta izliyim yetti canıma şsaojosıjkasıoa her filmini izlicem lan sinirlenip eyleniyorum:B bana o yorgana su dökme işini bi açıklayın be hocut izleyip de hadi be annem :')

      Sil
  7. izlemem lazııııaıaıam oladkjşlsjşkl

    YanıtlaSil
  8. Abbaaaoooowwww en bayıldığım filmlerden birini yerin dibine sokmuşsun XD Kim Ki Duk candır kıızaaaam! Favori yönetmenim... Normalde biri laf edince bildiğin bozulurum bana ne oluyorsa XD Ama bu sefer bozulmadım hadi yine iyisin ajsgaHDFAGSH Yoksa sen Kim Ki Duk ahjussiye nasıl laf edersin diye çirkeflik ederdim burada :D Kendi blogunda saldırıya uğramaya alışkınsın gerçi sen yadırgamazdın asgghdfas Ulen ne insanlar var. Ana! Yine konu dağıldı. Kaçtım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şdoajsdıopajsdıoasjd yok çıldırma çemkirme hakkı veriyorum. Ben de biri pamuklara sarıp sarmaladığım birine veya bişeye laf edince çok bozuluyorum. Bi şey demicem dopasjdaısdj
      Ama anlaşamıyoruz bu abiyle. Olmuyo yapamıyoruz :B Yine de bütün filmlerini izleyip burda çemkiricem galiba sen hazır ol da dıasjdoaısjd

      Sil