21 Ocak 2013 Pazartesi

İzlediğim / bıraktığım diziler

(aşağıda otomatik video açılcak korkmayın :') )
Bu aralara kendimi vurduğum dizileri bi yazıyım şuraya. Sonra belki bak böyle bi dizi var mikemmel bişi diyen çıkar da bana gün doğar.

Once Upon A Time:


Fantastik ihtiyacınızı baya bi karşılayan dizi. İlk sezonu büyük bi heycanla bitirivermiştim. İkinci sezon 5-6. bölümlerden sonra bir baydı bir baydı ki. Konuyu çok uzattılar ve 9u izleyip bıraktım. Ama tekrar şans vermeye karar verdim 10. bölümü açıp izlicem bu yazıdan sonra.

Masal kahramanlarının geçmişini çok ayrıntılı bi şekilde ele almışlar. Ve bu kahramanların birbirleriyle bağlantıları var. Yani hepsi aynı ülkede yaşıyor ve bi şekilde birbirleriyle ilgili olaylara karışmışlar. Mesela Pamuk Prenses masalının Kötü Kraliçe'sinin neden kötü bir insana dönüştüğü 1. sezon boyunca merak konusu haline geliyor ve sonunda açıklandığında kime hak vereceğini bilemiyosun. Ayrıca da Kötü Kraliçemiz Regina'nın gençlik halini yine aynı kadının oynadığını ilk bi 10dk. anlamadım ben. Makyaj ve saç her şeymiş arkadaş! Kadın iğrenç makyajını silip uzun saç olunca mikemmel bi şeye dönüştü. Pamuk Prenses ve Prens'in tanışmaları da çok ilginç mesela, diziye göre her şey bir uyandırma öpücüğüyle başlamıyor.

Dizinin özet konusu da, bu masal dünyasında yaşayan insanların, Kötü Kraliçe'nin lanetiyle başka bi dünyaya gönderilmesi. Bi gün bi uyanıyolar başka bi dünyada başka insanlar olmuşlar, ama hiç biri geçmişini hatırlamıyor, ve bu dünyada zaman ilerlemiyor. Kurtarıcılarını bekliyorlar. Kurtarıcı da House'dan bildiğimiz Dr. Cameron, Jennifer Morrison. Ama öyle başrol gibi gösterilse de başrol değildi bence. Görünmediği bölümler bile oldu. Diğer kahramanların hayatları o kadar ayrıntılı işlenince başrol olma durumu biraz ortadan kalkmış gibi.



Pamuk Prenses'in tipe çok takık insanlar, öyle prenses mi olur ya çok çirkin yorumları var hep. Çok güzel geliyo bana bu kadın yia.  Niye çirkin diyosunuz olm şuna taş gibi kadın yani!

Prensimiz de şu yağuşuklu abimiz. 2.sezonda bi haller oldu tipine bi bişey oldu ama çözemiyorum. Bi de Pamukla aralarındaki "I'll always find you" repliği can sıkıcı olmaya başladı. Meh diyorum yani.

Ama benim dizide en sevdiğim karakterlerden biri Ruby. Bu da tamamen büyük ağızlı, kemikli burunlu ve biraz da yamuk tipli kadınları sevmemden dolayı. Yani gay olma sebebim olacaklar!

Ve feyvırıt karakterim Rumpelstiltskin. Diziyi bırakmamı engelleyen yegane karakter. Onun da hayat hikayesi yüreklerinizi burkacak çocuklar. Müthiş bir sempati duycaksınız.

Diyeceğim o ki, bu diziyi izleyin efenim.

A Young Doctor's Notebook:


4 bölümlük mini dizi. Mikhail Bulgakov'un mini öykülerinden uyarlamaymış. 1900lerde Rusya'da küçük bir yerde doktorluk yapmaya başlayan genç Vladimir hakkında dizi. Genç halini Daniel Radcliffe oynarken, yaşlı halini de Jon Hamm oynuyor. Lakin 2 karakteri de aynı sahnede görüyoruz. Hem genç hali hem de gelecekteki halini karşılıklı birbirleriyle diyalog halinde vermişler. Yani bir geleceğe bir geçmişe gitmiyoruz. Ayrıca Harry Potter'da 5. filmden sonra şiddetle baş gösteren Daniel antiliğim bu diziyle pek bir hafifledi. Yani dedim ki HP'daki sikko oyunculuğunu neye borçluyduk acaba! Bu dizi de o kadar iyiydi ki! Sempatik bile gelmeye başladı o derece. 

Dizi hem eğlenceli hem dramatik. Yalnız biraz kanlı. İlk bölümde gülmekten öldüğüm bir diş çekme sahnesi ve biraz "iiiuuuvv" tepkisi verdiğiniz bir sonuç var. Bacak kesme sahnesi baya bir kanlıydı bi de. Bunlara hazır olunuz eğer izleyecekseniz. Ama bu "doktorculuk" deneyimleri çok güzeldi, kan yüzünden vazgeçmeyin :B

Wolfblood:


Yine laptopımın olmadığı dönem bendeki delicesine fantastik açlığından telefonda başlamıştım izlemeye. Ama 3. bölümde çocuk o kadar ergen hareketlerde bulundu ki sanırsın regl oluyor! Ben de mieeh diyip bırakmıştım. Sonra baktım resmen diziyi canım çekiyor tekrar başladım. Dizi 2. sezona geçti bile sanırım ama çeviriler hala ilk sezon 10. bölümde.


Başrol kızımız tam bir tivaylayt bella. Ağız hareketleri, omzunun üzerinden arkaya bakma hareketlerini ondan almışlar. Oğlanı da ilk gördüğümde henee castin bibır mı o dedim. Onun besilisi resmen. Yalnız çocuklar dizi şurdan kocaman bir artı alıyor: İngiliz aksanından akıp gidersiniz. Konuya gelirsek aslında bi konu yok gibi, işte kurda dönüşüyo bunlar, ama asıl konu o değil baya günlük hayatları, ergence yaşamları.

Delicesine ergen bir dizi olduğunu bilmelisiniz. Ama ne olduysa resmen gözüm yolda bekliyorum bölümlerin gelmesini! Hatta ben 3-4 bölüm izledikten sonra Tuğçe'de başladı. Yeni bölüm geldiğini görünce "olm koooş koşş gelmiş yeni bölüm." diye heycana kapılıyoz. Allam çok ilginç, fanı olduk gereksizce dpaısjdspaodk

İzleyin ya da izlemeyin diyemicem. Şu yaptığım yorumlara göre tavrınızı belirleyin :B


Bu dizilerden başka başlayıp devam edip etmeyeceğime karar veremediğim diziler var, ama büyük sıkıntı anlarında mutlaka ki açıp izleyeceğimi hissediyorum. 
Birincisi Grimm, diziyi çok saçma bi sebeple bıraktım tamamen simetri takıntılarla bırakıverdim. İlk sezonun bitmesine 1-2 bölüm kala.
Teenwolf, yine fantastik ihtiyaçlardan dolayı başladım, ama ergen emerikan bebelerin hormonları önplanda olacakmış gibi geldi ve ilk bölümden sonra bıraktım.
Being Human, bırakmış sayılmam ama ne zaman devam edicem bilmiyorum 2. bölümü izledim ve kaldı öyle.
The Secret of Crickley Hall, yine 3 bölümlük İngiliz korku dizisi. İlk bölümü çok geç saatte izledim bi ürperdim. Sonra, evde hayalet olduğunu biliyolar ama yine de küçcük çocuk bile ayrı odada yatıyo diye sinirlendim bıraktım. İzleyesim geldi bak bu gece devam edicem sanırım.
The Lost Room, bu da bi mini dizi. İkinci bölümün yarısına kadar geldim nedense heycanımı kaybettim ve bıraktım. Konusu ilginçti aslında.
Revolution, ilk bölümü izledim ve kaldı öyle. Tüm dünyada mı evrende mi ne elektriğin yok olmasıyla ilgili bi şeydi. Mantık hatasını göz ardı edersek, konudan çok uzaklaşacak bi diziymiş gibi geldi. O elektriğin bitmesi sonrasındaki görüntüler bana pek o havayı vermedi ve bıraktım.

Son 1 ayda başladığım ya da bıraktığım diziler bunlar. Şimdi Haven ve American Horror Story'ye de başlamayı düşünüyorum. Bunların dışında dizi tavsiyeleriniz varsa özellikle fantastik, bilimkurgu, gerilim, gizem, korku tarzlarında, olmadı başka tarzda illaki izle diyeceğiniz varsa da olur :B Ya da bu dizilerden devam et çok iyi gidiyo dediğiniz varsa bi yorum yapıverirsiniz. Gidiyom. Bay.

12 yorum :

  1. Hep fantastik izlemişsin neredeyse ki ben de hep öyle izlerim xD Ama önereceğim dizinin fantastikle alakası yok. Suits izle. Üçüncü sezonu da başladı geçenlerde. Önermediğim kişi kalmadı xD Belki sen de seversin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay bak suitsi biri daha demişti bana! Sen de didin, şart oldu artık. Yarın başlıyorum temem :B

      Sil
  2. kendinle çelişmişin karşim kjdsalgkjdbhf. bi yarım bıraktığım dizi demişsin bi izleyin demişsin anlamadım gitti. neyse bakıcam demiştim zaten kendime olmadı tek sezon izler bırakırım yani yapmadığım şey değil sdfjlkgbdhf.

    enee 4 bölümse bu gece bakarım la ben buna asdfghjklşi. o sikko oyunculuk da kesin "abi ben koskoca heri potırım benden başka kimseyi oynatamazlar, kitaba bağlı kalmak zorundalar nasıl oynarsan oynıyım hah" moduna girdiğindendir. bunda iyi bi dayak yemiştir ondan iyi oynamıştır djfklgbdghfhjf

    fringe için iyi diyolar baktın mı hiç? hatta kursta zorla "izle şunuuueee" diye üstüme bile yürüyolar bakmadıysan bi bak bana da yorumunu söyle kjsdfblkgbd. hem ben uğraşmamış olurum hem de sen belkim aradığını bulursun bilemedim artık asdfghjklşi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çelişmedim bebe çelişmedim!! İlk sezon harikeyn demişim bak! 2. sezon biyerde bozdu demişim. Sırf 2. sezon 5 bölüm için koca 20 küsür bölüm çöpe mi gitsin hea!!!

      He bak bu lafı diyince aklıma geldi dısajdasıodj ço gülüyom bu çocuğa o yüzden. Demiş ki denyıl, bazen boyum hakkında takıntılı oluyorum falan gibisine bi şeyler demiş, kısa boylu ya, sonra hey dostum ben harry potterım fakin makin bi şeyler demiş ay koca bi cümleye de nasıl sıçtım şu an neyse özetle bu dıoasjdasuıdj

      Fringe'i izledim ben 3 mü 4 mü sezon ney. Sonra bıraktım devam etmem için baştan izlemem gerek hiç hatırlamıyom çünkü ama üşeniyom baştan izlemeye. Ama izle yani iyidir. Ben neden bıraktığımı hatırlamıyom.

      Sil
  3. Henee A Young Doctor's Notebook bunu sevdim la ilginçliymiş izliyem bunu.
    Once upon time'ı ben romantikli fantastikli sandımdı şu smallwile gibin nası yazılıo unuttum ha superman'nın gençliğini anlatan dizi vardı ya o.
    Being human'a niye saramadın? ordaki vampir sayesinde bende bi 5 bölüm gitti sorra dram bağlar gibin oldu "yo dostum yo" dedim çekemedim hafif bele ondan bıraktım.
    True blood izlemeyi düşünmez misin? Daha geniş bi fantastikliklilik mevcut onda. Çeşit çeşit yaratıklar var efektleri de güzel ama öpüşmeli kokuşmalı sahnesi çok bilmiom hoşlaşır mısın hoşlaşmaz mısın ben diyim. Bence gossip girl izle lskdnfsd en güzel ergen yapımı skdfjk one tree hill de izlemiştim ben ara ara rast geldikçe lsdnf ona da bak :D ya da hepsini siktir et gel supernatural'a başlıyak?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. He izle çogseldi la :B

      Yaa bırah!! sımolvil 1 bölümde bitmesi gereken bi diziydi bi kere dlasuhdauıshd bu çok harikeyn kurgulara sahip bi dizi. Yani vaaoovv diyosun bazı olaylara. Hele ki bir kırmızı başlıklı kız olayına vaynısıınıı didimdi.

      Araya İstanbul turum girdi being humandan sonra ya ondan kaldı öyle devam etcem bi ara ama.
      True blood 1 sezon izledim ben. Hatta bitirmedim galibası bıraktım eele. Şimdi bi daha izlemem için az geriye sarmam lazım ilk bi kaç bölümü hatırlıyom sadece yoh üşenirim.
      Gossip girl sevdanı biliyok Nateden canım dıajsdoıjasdı

      Supernaturalde 1 sezon izledim Sam sürekli pms dönemindeki genç kız gibi takıldığından bıraktım. Tuğçe dediki 8. sezonda da öyle dedi dıapsjdıoasdj hepten bıraktım yaane.

      Sil
  4. Hiç fantastik değil ama bence My name is Earl 'ü seyret. Belki seyretmişsindir Burcu onu da bilmiyorum ama ^^ Ne zaman canım sıkılsa seyrediyorum çok da seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyrettim sayılmaz arada tivide gördükçe bakıyodum öyle eskiden. Onu da kattım listeme tamam :B

      Sil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Kurda, kuzuya, vampire boğulmadan; fantastik hikayelerde vakit eğlemek istiyorsan ve bu hikayelerde ergenler olmasın istiyorsan: Haven.

    Değişik ve bittiğinde "ama ben daha gülüyordum yaa" diye üzüleceğin bir komedi istiyorsan: The it crowd.

    ...Once upon a time da iyice hayallerimi süslemeye başladı yahu, beklentiyi çok arttırdınız, sonra hikaye içimde patlayacak diye korkuyorum;( Hadi bakalım, başlayalım görelim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haven'e bugün başladım.
      The It Crowd'u ikinci söyleyensin bak onu da aldım listeme artık.
      Beklentini çok arttırma sonra hayalkırıklığı olmasın bak ama iyidir yani :B

      Sil
  7. İnternette takılmak varken siz hâlâ sınalgı mı izliyorsunuz?

    YanıtlaSil