16 Aralık 2012 Pazar

Japonya'yı yesem daha ucuz olurdu

Bugün fırsat buldukça buluştuğumuz, liseden görüştüğüm tek arkadaşımla buluştuk, haftalardır "hele bi sushi olsa da yesseeeh" etkinliğimizi gerçekleştirdik. Açık büfeden takılalım dedik, G.O.P. Quick China'nın pazar günleri 14.00-16.00 arası 36 liraya açık büfesi var. Saat 1de Kızılayda buluşup gidicektik ama benim 50 dk. gelmeyen otobüsü beklememle 13.40ta anca buluştuk, koştur koştur tekrar otobüse bindik. Didik ki 14.30da yerimize otursak tamam yeaa, yeriz 1 buçuk saat. Sonra yanlış yerde indik. Bununla kalmadık yanlış yola saptık. Baya dolandıktan sonra neyse ki 14.29da içeri girmiş, 32 geçe yemekleri almaya kalkmıştık :')

Önce hemen acılı-ekşili çorbaya saldırdım, ço seviyom. Şimdiye kadar hep Tunalıdaki Guangzhou'da yemiştim. Dur tam adını bilmiyom restoranın bi bakıyım :') Guangzhou Wuyang'mış. Orası da küçük,şirin, hesaplı Çin ve Kore yemekleri yapan bi yer. En çok oraya gittim ama en uyuz yanı, mesela bilmem neli tavuk ya da et aldığında iskender tabağında geliyo :') Noodleı ayrı, pilavı ayrı, eti ayrı tabaklarda gelse tam uzak doğu havası hissedersin ama işte! Bi de oraya gidecek olursanız mıtlaka bol su götürün yanınızda. Orda su isteyince adam suyu size bırakmıyo! Her bardak boşaldığında gelip dolduruyo ve hep size yakın yerde duruyo. Bi 2 laf edemiyo insan. Bak gerildim bile öyle lanet bi durum! Ama fiyatlar açısından Ankara'da yiyebilceğiniz en uygun yer sanırım. İçecek, çorba ve o iskender tabağı 23-24 liradan başlıyodu sanırım. He bi de bi de, yeşilçay almayın orda. Çaydanlıkla getiriyolar hemen dolduruyolar bardağa. Bi baktım düz kaynamış su. İçilcek gibi değil, geri döktüm çaydanlığa. Adamlar hasta, boş bardak görmeye dayanamıyolar, anında gelip geri koydu yaaaahh :') 

Neyse efem. İşte Quick China'da içtiğim acılı-ekşili çorba çok daha güzeldi. Çünkü acısı ve ekşisi daha fazlaydı. Guangzhou'da biraz Türk işi yapıyolar. Hatta adam bana "bak çok acı ama" falan demişti. Seviyom olm ben acıyı halla halla! Çorbadan sonra gittim şöyle bi tabak doldurdum kendime. 


Ne yazık ki sushi çeşidi çok az, açık büfede. 4 çeşit vardı sanırım. 2 yengeçli biri vejeteryan mıdır nedir biri de somonlu. Delicesine tavuk çeşitleri vardı ama, ve hepsi çok güzeldi. Mesela hayatımın ilk ballı tavuğunu yedim, ilginç hoş bi şeydi. Sonracıma tatlı ekşi soslu tavuğu Sushiko'da ve Guangzhou'da yediğim de o kadar sevmemiştim ki bilemeniz! Çok ağır, küççük lokmada susuzluktan öldürüyo. Ama Quick China'dakini çok sevdim. Arkadaşım da tavuk seven bi insan değil pek, ama yidi yani baya tavuk.

Ben ilk tabağı yarılamışken, yanımda getirdiğim su 3 parmak bi şey kalmıştı. Ki şunu diyim, açık büfe 36 liraya patlıyo size, eğer içecek de istersen 10 lira daha vermek zorundasın. İçecek de sınırsız oluyo. Zaten 36 lira oturmuş böğrümüze bi de 10 lira içeceğe verilmez diye sularımızla geldik. 3 şişe falan anca yetermiş ama bana. Bi de içecekle fazla tıkanıp o 36 liranın layığını bulamamasına razı olamazdım!

Bu tabaktan sonra, sushi ağırlıklı bi tabak daha aldım. Bi de bi yöntem buldum kendime. Açık büfede kızartılmış mı artık bi şey yapmışlar anlamadım ama yuvarlak dilimler halinde kesilmiş portakallar vardı. Onları aldım, onun suyuyla susuzluğumu giderdim ıdojasdıajsd fakire bakar mıyız genşler??!!  Eğer yanımda 1 şişe su daha olsaydı gider bi tabak daha alırdım. Çünkü bu yediklerim kesinlikle sadece 20 liraydı pdıosajkdasıodk. Ama ben o 3 parmak suyu arkadaşım "daha tatlı alacok" diyince beklettim.


Bu pastamsı tatlının alt kısmı yeşil çaylı kek gibin bi şey heralde, arasındakini unuttum üstü de franbuazlı (oha nasıl yazılıyo la bu neyse) jölemsi bi şey. Ve tadı mikemmeldi. Suyum olaydı 2-3 tane daha alırdım da işte pdaıjsdoıasjd. Yanındaki pempiko kıvamlı möoollebi de ne olduğunu anlamadık biz. Hatta gurme yanımıza göre, böyle çilek gibi bi şeyi ezip unla karıştırmışlar. Bu olmuş. O da güzeldi ama. Tatlılar baymıyo du hoştu yani. Ama çeşitler yoktu bebişim :))))) Hani porofetorol?? Hani kızarmış annas-muz?? Bitmiş hepsi bebeyimler!

Neyse saat 4e kadar tüketip, kalktık. O 3 parmak suyu da içtikten sonra sonmuş demek ki midemde ayrılan yer, ya kuscam dedim ya mideyi patlatcam. Bi de tee kızılaya kadar yürüyelim bi rahatlayalım dedik. 1 saatte yolu bulamadık :') Yanımızdan hızla geçen biri için "ene negsel hızlı yürüyebiliyon" dedim orda biz ağlaşırken herif  salon dansı yaparak zıplayarak yürümeye başladı dajksodıasd biz arkada yığıldık tabi. Sonra ben 1 saat otobüs bekledim işte falan yine. Eele.

Sonuç olarak, ortam açısından Sushico'dan daha bi hoş buldum ben burayı. Daha rahat. Fiyatlar açısından bi karşılaştırma yapamıcam ama, zamanında Sushiko'da 35liraya yimiştik. Kursça gittiğimizde. Onda da çorba ve sonradan ortaya gelen sushiler, pilavlar, etler, tavuklar vardı. Sanırım onda bi de hocalar indirim falan yaptırtmıştı ama kalabalığız diye. Ben böyle fiyatları konuşadurayım, bi de İstanbul'daki restoranların durumunu görün http://seymsomething.blogspot.com/2012/12/uzak-dogu-restoranlar.html#comment-form Şeyma'nın blogundan. Hem de nee kaa çeşit var. Biz de işte bu kadar :')  Burda başkentik diye sürünüyoz resmen! Hem ulaşımları zor, hem de fakir öğrenciye çoh paalı!


14 yorum :

  1. ahiyyyy istiyüğüm o datlılarııı sadece tatlıya açık büfe günleri yokmu lan

    YanıtlaSil
  2. Ya böyle yerlerde dışardan gıda getirmek yasak olur normalde iyi bişe dememişler size ben pizza hutta çalışırken su ile falan geleni uyarıoduk bazı çakallar kutu kolasıyla geliodu fln :) genelde müessseler içecekten kazanıyorlar zaten hele makineli kolada %70 falan kar var çünkü :/

    ben asya tatlılarından hiç yiyememiştim ama senin şu yediklerin çogzel duruyolar :( adı ne aceba ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüü hiç bi şey demediler spajkoıjaoıdjasd sinsice kola sokmuşluğum var benim de, 3,5-4 tl vercek halim yok :')

      Çogsellerdi hem de hafif oluyolar ya böyle şekere boğmuyolar adamı. Hiç isimleri falan yazmıyodu ya bakındım emme!

      Sil
  3. bunda tamemen benim 1 tabağa 30tl verip "doydum ya ooo baya doydum hemde" diye kendimi avutmamı gördüm he kdsjfbldfgdhfh. o ilk tabaktan en az 4 tane yemen lazım ki çıkarsın o parayı sdkfjbfdgjkbhfhjgh. 2 saatte azmış ama he of of sen gel bi istanbula olmaz böyle khfsdfhsdggh
    ama tatlı ve sushi konusunda benim dediğim yer o kadar iyi değil. muzlu bilmem bişili bi tatlı baya tatlı la o nasıl yenir öyle bi de oranın sushisi yine beklemekten pek iyi değil he ama dersen sushi istiyom diye 17 yl her türün içinde olduğu yere götürürüm yeni o ayrı mesele sfdkbdslkbhfgghjjkh.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabisi yani, kendimi ikna etmeler boşuna daoısdjaoıdjasd
      Öf gelcem kaarşim, yitti canıma. Kim var kim yok toplayıp gidek bi sefamızı çekek pdıajsdoıasjd

      Sil
  4. canım çekti la :') en çok tatlıya sulandım he.. acayip bi güzellikte tadı varmış gibi sanki.. çok severmişim gibi sanki.. sen iskender tabağında Japon yemeğine laf ediyon ama bizim burda iskender tabağında iskender geliyo bilmem anlatabiliyo muyum? :) otur kalk haline şükret!!!

    oralara gelirsem bigün mutlaka beraber gidelim bebişim ;) öperim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle çok müthiş oo bu ne lan llililii bi şey değil, jölemsi şeyi diyom. Yoksa diğeri allaaaa ne yiyom laaa ben lelelele dıajsdoaısdj yok la yok :') Üzülme...
      iskender tabağına çok gülüyom şu an az bi tutma dalısjdaopdjasodısadkipskoasodkaisdipaksdoasıjasodjaspşjodıajdaoskd
      Mıhakkak ki gitmeliyiz kaarşim :')

      Sil
  5. Olam içim çok acıyo lan ldfknsdklfsnf daha hiç japon-kore mutfağı yemedim ben kökenden direk Çin mutfağından yedimdi de onun kimbapı bu senin pirinç yumağından taa güzeldi la deniz yosunu vardı bele çevresinde yıllar yıllar evveldi tabisi. :B saçma şovu burda sonlandırıyorum, iskender dedin de canım çekti bak he, şu görüntülerdekiler göze gözküyor ama işte halis muhlis Türksek dimek nalet ossun kan çekiocömvbmbcvbm.

    Afiyet olmuş kaarşim gelince şaapcaz nassa ok kib bayz. ^^ * allah pelamı vercek yorum yazamadım la*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimbap Kore'nin değil mi la zaten?
      Bunun da pirincinin içinde yosun var le :')
      dpıajsdasıdoasdıoasjdıoasjdıaosjd iskender mi sushi mi dersek iskenderdir zaten cevap lütfen şimdi entel dantel olacaz diye salak gibi sushi demeye gerek yok. Mal mıyım gerizekalı mıyım ki iskenderi seçmicem, vejeteryan değilim bi şey değilim pıdjasodujasd
      Neyse ok kib aeo muck!

      Sil
    2. hee korenin de olm bu japon resturantlarında sushi diye pirinçli bişi kakalıolar fakir sushisi o asıl sushi öle değil yeeyin lan bizi diyemedim hiç biz zaman sdlkfnsldkf

      Sil
  6. olm açım zaten şu saatte gördüğüm şeylere bak... o tatlılar da yani.. neyse.. :D

    gitmek, yerinde yemek lazım tabi bunları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yerinde yemeye hazırlık yapıyom kaarşim :')

      Sil
  7. Sen bari 36 lirayla bi kamyon şey yemişin. Ben ordan bi soya eti isteyem dedim 25 tl ye bi tabak yemek geldi sdfjhdasghjfha pamuklara sarıp sarmaladım kıyamadım yemeye asfhjg
    Böyle açık büfe, bi tabaktan çok yersin mi diyon? ne diyon? gideyim mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bele çok paalı olduğunu bildiğimden menü işine girmedim zaten. Eppek isteyeydin la yanına onla götürürdün soajoıjaoıjsa
      Çok deli aç git, yanına da 2-3 şişe su al, ordan içecek alma, açlığına birden yumulma yavaş yavaş ye 3-4 tabak yersin bence doapksdpoaskd arkadaşım 3 tabak yedi ben 2 yedim ama hem geç kaldığımzdan ve hız yaptığımızdan hem de susuzluktan öldüğümüzden götüremedik daha da. 2 saat olması bi geriyo ama. Ankara da daha hesaplısı yok la işte git bence :')

      Sil