15 Kasım 2012 Perşembe

En son 4 yıl önce böyle ciddi karar almışım meğersem

Az önce annemle babamla oturup uzuuuuun bi konuşma yaptık. Bu sene okulu dondurup Japon dili için çalışmak istediğim konusunu gündeme getirdim. Bu ciddiyete önce bi donup kaldılar tabi haklı olarak. Sonra uzuuuun konuşmayla bana hak verdiler, arkamda olduklarını söylediler.

Bu meslek için gereken özgüven ve karakter yapısı bende yok. Bunu çok net bi şekilde anladım. Ha 4. yılında mı anladın derseniz, 3. yılımda anladım ama bi karara varamadığım için iş buralara kadar uzadı. Babam da dedi keşke geçen yıl açıklasaydın bize, bu kadar stres altında yaşamazdın hem de şu an 1. sınıf olurdun, diye. Adam haklı. Tabi ben bunları konuşurken verdiğim kararın ağırlığından ve stresimden salya sümük de ağlıyor olunca, güzel çözüm önerileriyle olayı bağladık. Ailem çogsel olm benim, hatta "yapabileceğini düşünüyorum"lar havada uçuştu. Çok seviyom :')

Planıma gelirsek, sınava kadar ağırlıklı olarak, okulda kütüphanede ders çalışıcam. Bu haftasonu gidip alıcam çalışma kitaplarımı. Bilmiyorum nasıl olcak 4 yıl sonra çok garip geliyo ama bu bölüm olmazsa çok üzülücem, depresyona giricem biliyorum. Okula da devam edicem ama geçiriyosan geçir, bırakıyosan bırak çok da meeh pfff meşgLsn gLba :s.S bir hayat sürücem. Hatta anemle babam seni zorlamıcak dersleri al didi, ama yok devam edicem galiba.

Grafik tasarımla alakalı olarak da sanırım web tasarımı üzerine gidicem, gelen gelir. Yani Japon dilini kazandıktan sonradan bahsediyorum. Ya kazanacam ya kazanacam arkadaş. Bi süre kafamı dinleyebilmek istiyorum lan kitap siparişlerimi veriyim, aylar oldu oturup kitap okuyamayalı çok üzülüyom.

Ay ne kaa hafifim şu an her şey tam yerine oturdu ya böyle. Oh lan! Okulla ilgili son bi serzenişte bulunacaktım ama vazgeçtim, memesi götüne giresice, konuşmıcam kafama takmıcam artıkın hiç bokunda boğulsun. Aaaayhhh gideyim çalışayım lan yarın vizem var. Hade.

35 yorum :

  1. Ben de böle bi karar almıştım ilk yılımdaydı ama olsun. Seni kutluyom tüm kalbimle. Nolursa olsun, önemli olan böyle kendini kıstırtmayan bi insan olman.

    YanıtlaSil
  2. oha bu hafta sonu beytepede kütüpaanedeyim lan. milli kütüpaaneye falan gitmiceksen görünce meraba de :D

    çok ciddi kararlar verilmiş lan. millet ne ciddi kararlar alıyo biz mal gibi otururken...

    YanıtlaSil
  3. Ben okuldan mezun oldum ama 4 yıl boyunca keşke diye diye gittim.Hatta mezuniyete bile gitmedim nasıl nefret etmişsem :D
    Umarım senin istediklerin gerçek olur. Mutlu olacağın ve her zaman seveceğin bir işi yaparsın :)
    Hocalar da biraz insaflı olsunlar son yıl desinler biraz hoşgörülü olsunlar.

    YanıtlaSil
  4. @gasilhane sen de mimarlıktan geçtin diye hatırlıyom ben. Teşekkür ederim :')

    @googhan olm benim gözüm bozuk kafamı görünce geliver bi zahmet he mi. Bakıp bakıp tepki vermzesem şaapma yani ıdjasodıjas

    @Irmak haah işte aynı, lisede de mezuniyetle ilgili bi boka katılmamıştım ünide de düşünmüyodum. Sorun bizde mi nedir :B
    Keşke diye diye pişman olmıyım da, ama işin o boyutunu düşünmek istemiyorum şimdi, istediğimi bi alayım da. Teşekkür ettim :')

    YanıtlaSil
  5. Evet doğru. Mimarlık da senin mesleğin gibi. Sabır, müşteri ilişkileri, zaman sorunu, gerizekalı insanlar.. O yüzden için rahat olsun, önemli olan hayatta kendini böyle çaresiz hissetmiycek duruma getirmiş olman. Meslek değişimi olur eş değişimi olur, sen büyümüşün.

    YanıtlaSil
  6. Heeh bak en iyi de sen anlarsın şimdi, 1 yılda bile şu sonucu çıkarmışsın. Nasıl mutlu oldum bak şu an cidden böyle konuşmana :') Resmen içim rahata erdi şu cümleyle!

    YanıtlaSil
  7. Tebrikler güzel karar! Bu arada sen Hacettepe'de mi okuyorsun ya?! Benim en yakın arkadaşlarımdan biri de Hacettepe Grafikte. Anaaamm! Tanıyorsunuzdur belki :P
    Japon Dili'nin puanı ne alemde? Ankara Üni'de var herhalde değil mi? Gerçi söylesen ne fark eder puanlama nasıl yapılıyor bilmiyorum küü :D

    YanıtlaSil
  8. Evet Hacettepedeyim. Adı ne tanıyorumdur belkim :B
    Puanı bilmiyorum ama kaç net yapmak gerek tahmini olarak onları öğrendim Şeyma'dan, o da denediği içün en güvenilir kaynağım. Sözel kasmam lazım yani.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğukan Başöner.
      Japon dilidir, Kore dilidir insanların listesinde genelde üst sıralarda olmadığı için zorlanmadan girersin diye düşünüyorum. Ondan sonra da bir burs murs kazanıp git Japon ellerine :D

      Sil
    2. Hee ivit 3lerden, ortak bi kaç dersimiz var.
      Bak böyle hayaliyle kayıp gittim şurda ıodjasoıdjasd

      Sil
    3. İyi ona sorıyım ben Tırt'ı tanıyor musun diye :P

      Sil
  9. Lan galiba benden de mühendis olmaz. Siyasal Bilimler mi okusam diye düşündüm ama 5 yıl lan 5 yıl!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vakit geçince çok zor oluyo lan cidden bak 1 yılımı düşünerek harcadım.

      Sil
    2. Babam senin kararın oğlum seni her zaman desteklerim demez. :)Dese bile para vermez. Aç açıkta kalırım. Dilenciliğe başlarım. :/ Adam şimdi bile vermemeye çalışıyo 4 yıl daha okuyacam dersem azıma zıçar.

      Sil
  10. ay hadi inşallah girersin kaarşim :') ben de kore dilini kazanırım inşallah yareppim amin! çalışırsak olur la neden olmasın ki ::))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sene mi şaapıcaksın kaarşim nedir durum?
      Çok güzel şeyler yapıyoz bence biz :')

      Sil
    2. ivit ivit bu sene girecem sınavlara.. annem boğazımı kırtlatmazsa bu haberi duyunca inşallah :) iş de bulmam lazım ha okurken.. artık sen bi iş ayarlarsın bana kaarşim, malum yanına gelecem asdfghjhgfd

      Sil
    3. hinnnnneeee buraya mı gelyon holuumm :') Ay hanki ünilerde var kore dili o da mı bi tek ankara dil tarihde yoksam.
      Ben de iş neyn şaapıcam. Restorelik iş bulabilirim ha belki sana çevrem geniş bak o konularda dpıoajsdoaısjd

      Sil
  11. Aha, sonunda adım atman güzel olmuş, üzerinden iyi yük kalktı herhalde.

    Ben de 3. sınıftan beri "ben mesleğim bu olsun istemiyorum" diye diye biyoloji okudum, mezun oldum, şimdi de ana-baba ittirmesiyle master'a başladım. Alternatifim olsa bırakıcam ama o da yok. Aslında tarih okumak istiyodum da akademi dünyasının her türünden nefret ediyorum diye yeltenmedim. Sevdiğim şey işe dönüşünce iğrenç oluyor. Senin durumunda da öyle olmaz umarım.

    YanıtlaSil
  12. Çook hem de, şu an başım ağrıyo ama yarının resmen yıllar sonra yeni bi gün olcağını hissedebiliyorum :B

    Seninki kötüymüş he, alternatifinin olmaması yani üzüldüm bak. Benim de sevdiğim şey 4 yıl hevesinin bok edilmesi ve işe dönüşmesi sebebiyle söndü gitti işte.

    Umuyorum Japon dilinde mutlu olucam :')

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel bir haber bu. :) İnsanın hayalllerinin peşinden koşması kadar güzel ve doğal olan bir şey yok sanırım. Bu yazından sonra bende şunu okuyacaktım, okuyamadım hikayesi anlatmak farz gibi birşey olsa da bende istediğim bir bölümü okudum -sayılır- en azından o zamanlar mutluydum. Zaten günler, sürekli hocalara söverek, derslere lanet ederek berbat geçsin diye değil, içini sevdiğin güzelliklerle doldurmak için var.:)) (Çoğğ felsefik konuşma olsun istedim ama pek beceremedim,eh artık mazur gör beni)
    Tebrik ediyorum, yolun açık olsun. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AY şu yorumlarla ne kaa içim rahatladıi ve kendimden emin bi hale geldim bilemezsin cidden! Çık mıtlı oluyorum böyle şeyler söylediğinizde :')
      "Zaten günler, sürekli hocalara söverek, derslere lanet ederek berbat geçsin diye değil, içini sevdiğin güzelliklerle doldurmak için var" sözünü de çerçeveletip asabilirim negsel konuştun :B
      Teşekkür ediyorum ^^

      Sil
  14. Sen önce o bir senesi kalan okulunu bi bitir sonra ne yapiyosan yap. anime, film felan izlemekten senin kafa gitmis oralara anlasilan geri de gelmek istemiyor. Sözde mutlulugunu isteyenler tabiki de "ay hadi inşallah girersin kaarşim, insanın hayalllerinin peşinden koşmasi.. " diyecekler, ne diyecekler baska? :D Sonucta sen okuyacaksin o bölümde.. iki cümle yazip iyi niyet belirtisi gösterirmiscesine seni dusunduklerini sandigin insanlar degil. Iste bu da insanlarin sana söylemeye cesaret edemeyip dogru buldugu seylerden birisi. Ve bana kalirsa sen bu dalda meslek degil de hobi ariyormussun gibime geliyor, ne ise sana önerim bu bölümde okuyanlarla görüsüp isin incigini cincigini sorup öyle karar vermen olacaktir.

    Blogda öyle gezinirken yazini gördüm ilgimi cekti, aklimdan gecenleri yazmak istedim. Agir olduysa affola...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevmedikten sonra o 1 yıl gözümde 5 yıl. 4 yılda sevdiğim bi şeyden ölesiye nefret etmemi sağlayan bi okula daha fazla katlanamam. Sözde mutluluğumu isteyenin ne çıkarı var? Benim yerime mi geçicekler? Sözde veya değil farketmez, destek çıkmanın bi zararını görmüyorum.
      Kafam gitmişse oh ne güzel gitmiş, pişman olursam da ben olucam zaten. Bi gideyim, pişman olursam oturur ağlarım oh.

      Sil
    2. Niye agliyosun ya? Oturup aglamaman icin dogru bildiklerimi yazdim orada. Neyse ben gidiyorum kavga edicez yoksa seninle

      Sil
    3. Teem işte ben de illaki yapıcam dedim bişey demedim :B

      Sil
  15. Kaarşim hade gözün aymış la gambare denir artık buna bişi denmez :B *sırtına pata pat vurur* hayalinin peşinde koş anam hade yıvrım <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gözüm aymış mı ıodjasodıjasdoıjasd tebe tebee yarın kitaplarımı almaya gidiyom koşcam bakalım :B

      Sil
  16. Birinci tercihine yerleşip 6 yıl boyunca hergünü 182654641 küfürle geçiren ben, bazı zamanlarda projeleri günler evvelden bitirir sınav sabahı emek ettim ama sikko sikko yorumlar alcam deyip götürmemezlik bile yaptım. Ama sevdiğim için bütün prof sıfatlı ipnlere katlandım. Çalışmaya ilk başladığımda anladımki proflar nekadar ipneyse işverenler birçoğuda okadar orospu.. Ama şimdiki patronum tam tersi. Valla kalbini dinle Burcu gız zira annem ben peyzaj mim. kazanınca üzüldü her dersten kalışımda hayatı zindan etti ama hayat benim hayatım dedim sineye çektim :) O yüzden ganbatte diyorum !! başarılar!!!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı aynı sınav dönemlerini yaşadım heh bak benzer alanlarda olduğumuzdan tabi daksdoıasdkı ben sanırım hobi olarak devam etcem ama, katlanacak kadar sevmiyomuşum meğer, bu kadar stresi ve sikko beyin adamları sineye çekemedim. İş hayatında daha fenası gelcek biliyorum aynen, müşteri olayına hiç gelemicem.
      Kalbimi dinliyom, beynim az arada gidip geliyo ama, ben yine de böyle devam edicem verdiğim kararla. Tişikkir ederim ^^

      Sil
  17. Ben şinci yine yorum okumadan yorum yapacağım. Sabah yolda möbilden konuştuyduk ya. Bi an kendimi ben de mi okusam ya la? derken buldum. Sonra dedim manyak mısın zaten 5 yılda bitiriyon okulu bir de bırakma mademsi bitir :D Zaten kafamda planlar var ama ben senin gibi böyle heh yapıyom yapıcam yaptım karar verdim oldu diyemiyom. Anca işte canonda çalışırım ki ben fuara yollarlar beni caponyalara diyorum. Ama kararlıysan bırak gitsin okulu lan. En rahat kafa şu an senin ünversiten ile yaşadığın kafa olsa gerek. girmiyim lan az daha uyiiim oh miss falan modu.
    Neyse bi de şey diyeceğim. Kitap demişsin sana kanlı walking dead romanı yolliim mi :D imzalarım da jdnhaskjhd Hayır bi çocuk beni yazar sanıp imzalattı da söylemeden edemiicim jkahdjad :D NEyse bu kadar *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. he benim de 5 yılda bitcekti hatta 5,5 belki la pdıjaosdıajay ben de heh yapıyom yapıcamı diyemedim 1 yıldır! 1 yıldır nefret ederek okuyorum ben yitti canıma. Şu an arada aklım gidip gelse de bu yoldan dönmiciim. Zaten artık o kadar soğuttum ki okuldan kendimi tutup da geri dönemem dpıajsdoaısjd
      Kafam ço rahat hee sabah gidiyorum dersimi çalışıp dönüyorum sonra kitap okuyorum anime izliyorum oyun oynuyorum falan eeheheheheh :')')')')
      xpıjoxıjzıoudjaoısjdaıousdjoasıdjı olm nası imzalattı ay ço ilginç :B

      Sil
    2. Yau ben zombi zombi takılıyodum. Bi çocuk geldi abla imza imza nolur imza diye. Velet 9-10 yaşlarında :D Attım imzayı sajdlka sonra öğrendimki standdakiler çocuğu trollemişler bak şu zombi yazar diye kljalksjd

      Sil
    3. Bunu da kendi blogumdan önce yazmam?!

      Sil
    4. o da benim blogumun büyüsü :B doaısjdoaısdj vay anasını ossun kenardan köşeden ünlü arkadaşım oldu daıpjsodıj

      Sil